Мушинська, О. В.
    Вивчаємо творчість Уласа Самчука. Уроки третій і четвертий [Текст] / О. В. Мушинська // Українська література в загальноосвітній школі. - 2014. - N 12(грудень). - С. 30-34
Рубрики: Українська література--Методика викладання, 20 ст.
   Романи українські--Методика викладання, 20 ст.

   Письменники українські діаспори--Персоналії, 20 ст.

   Уроки--Українська література, 20 ст.

Анотація: Тема третього уроку: Улас Самчук "Марія" (роман-хроніка) як художній документ про життя селянської родини в Україні в умовах тоталітаризму. Зображення страшних картин голодомору на прикладі однієї сім'ї. Проблематика твору. Мета: сформувати уявлення про проблематику та ідейно-тематичну основу роману "Марія", особливості його композиції й жанру; удосконалювати навички аналізу літературного твору з огляду на його ідейно-художню цілісність та авторську позицію, у єдності змісту і форми; розвивати інтелектуальні здібності учнів, багатство мовлення й образного мислення; виховувати віру в незнищенність українців, у неминучу перемогу добра над злом.
Тема четвертого уроку: Образ Марії, її символічний зміст та спорідненість з біблійними образами. Утвердження у творі високих моральних якостей українського народу, осуд тих, хто зрікається свого роду, нації. Майстерність письменника у розкритті психології героїв, побудові драматичного сюжету. Мета: простежити етапи життя героїв твору, збагнути їх внутрішній світ; з'ясувати, що вплинуло на їх життєві погляди і дії, осмислити образ Марії як символ України.


Дод.точки доступу:
Самчук, Улас (1905-1987) \про твір\