Головна
Місце
зберігання
примірників

Бази даних


Систематична картотека статей- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Книги (3)БД Авторефератів (1)Краєзнавча картотека (1)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>A=Пуніна, Ольга@<.>
Загальна кількість знайдених документів : 14
Показані документи с 1 за 14
1.


    Пуніна, Ольга.
    Кіноконструкція в романі Юрія Яновського "Майстер корабля" [Текст] / Ольга Пуніна // Слово і час. - 2010. - № 11. - С. 41-50. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Українська література--Проза, 20 ст.
Кл.слова (ненормовані):
Експресіонізм -- Документальність -- Кінематограф -- Літературний прийом -- Побут
Анотація: У статті зроблено акцент на природженій схильності письменника до кінематографічного бачення й фіксації деталей у зв'язку з безпосередньою участю у процесі кіновиробрництва як того, що "проводжує" роман "Майстер корабля". Беручи за матеріал твору кінематограф як побут і процес, прозіїк застосовує й кінематографічний інструмент для оформлення: вільна композиція вибудувана на двох часових планах, кінематографічні компоненти яких виконують переважно роль дієвих та діалогічних зсувів.


Дод.точки доступу:
Яновський, Юрій Іванович (Український письменник ; 1902-1954)

Знайти схожі

2.


    Пуніна, Ольга.
    Ельза як текст: реалізація формули "Бог - моя клятва" в літературно-художньому та біографічно-побутовому реєстрах [Текст] / Ольга Пуніна // Слово і час. - 2011. - № 9. - С. 107-120. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Літературознавство--Текст
   Українська література--Проза, 21 ст.

Кл.слова (ненормовані):
текст -- ім'я -- оповідач
Анотація: Стаття розгортає формулу "Бог як клятва" (таке значення має ім'я Ельза) у горизонтальному й вертикальному вимірах. Лінії тексту "Ельза" в культурному просторі перетворюються на систему в постійному становленні - ризому, точки якої пов'язані з іншими, але не підвладні ієрархії, а складають ризоматичний ланцюг із двох основних - літературного й біографічного - реєстрів. Саме цей теоретичний контекст залучено до запропонованого для аналізу імені.


Дод.точки доступу:
Соловей, Олег (український письменник, критик, літературознавець) \о произв.\

Знайти схожі

3.


    Пуніна, Ольга.
    "За читанням Ясунарі Кавабати" Василя Стуса: досвід осяяння [Текст] / Ольга Пуніна // Слово і час. - 2012. - № 5. - С. 50-57. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Письменники України--Шістдесятники, 20 ст.
   Українська література--Поезія, 20 ст.

Кл.слова (ненормовані):
художній світ -- ліричний суб'єкт -- ліричний сюжет
Анотація: Стаття реалізує "клінічну ситуацію" Василя Стуса в ракурсі зв'язків із філософським ученням буддизму, що ґрунтує творчий доробок японського прозаїка Ясунарі Кавабати, котрий цікавив українського митця й під впливом якого з'явився вірш "За читанням Ясунарі Кавабати".


Дод.точки доступу:
Стус, Василь Семенович (український поет, правозахисник, перекладач, лауреат Шевченківської премії ; 1938-1985) \про твір\

Знайти схожі

4.


    Пуніна, Ольга.
    "Лебедина зграя" Василя Земляка та "Вавилон ХХ" Івана Миколайчука: романний гротеск і його модифікація в кіноінтерпретації [Текст] / Ольга Пуніна // Слово і час. - 2013. - № 4. - С. 94-101 : фот. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Письменники України, 20 ст.
   Кіноактори України--Буковина, 20 ст.

   Українська література--Проза--Роман

   Кіномистецтво--Кінофільми, 20 ст.

Кл.слова (ненормовані):
роман -- екранізація -- сценарій
Анотація: у статті окреслено проблему модифікації такого специфічного художнього образу, як гротеск, на матеріалі роману та його кінематографічної постановки. Зроблено висновок про зміну романного гротеску в екранізації: стрічка "Вавилон ХХ" побудована на гротеску, що характерний для експресіоністичної парадигми.


Дод.точки доступу:
Земляк, Василь Сидорович (український письменник, сценарист ; 1923 - 1977) \про нього\; Миколайчук, Іван Васильович (український кіноактор, кінорежисер, сценарист ; 1941-1987) \про нього\

Знайти схожі

5.


    Пуніна, Ольга.
    Компенсація як рівновага : до кількох експресіоністичних поезій Осипа Мандельштама, Володимира Свідзинського, Василя Стуса й Олега Солов'я / Ольга Пуніна // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2013. - № 4. - С. 51-54. - Бібліогр. в примітках
Рубрики: Поезія--Експресіонізм--Іманентний аналіз


Дод.точки доступу:
Мандельштам, Йосип Емільович (російський поет, прозаїк, есеїст, перекладач, літературознавець ; 1891-1938) \про нього\; Свідзінський, Володимир Євтимович (Юхимович) (український поет, перекладач, уродженець с. Маянів Тиврівського району Вінницької області ; 1885-1941) \про нього\; Стус, Василь Семенович (український поет, правозахисник, перекладач, лауреат Шевченківської премії 1991 (посмертно), уродженець с. Рахнівка, Гайсинського району Вінницької області ; 1938-1985) \про нього\; Соловей, Олег Євгенович (український письменник, критик, літературознавець ; р.н. 1970) \про нього\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)

Знайти схожі

6.


    Пуніна, Ольга.
    Per aspera ad astra [Текст] : рецензія / Ольга Пуніна // Слово і час. - 2013. - № 6. - С. 117-118
Рец. на кн. : Наєнко М. К. Філологічний семінар - школа наших традицій / М. К. Наєнко. - К. : Просвіта, 2012. - 280 с.

Рубрики: Літературознавці України, 20-21 ст.
   Українське літературознавство, 21 ст.

Кл.слова (ненормовані):
фрагментарність -- методологія -- типологія творчості -- стиль -- компаративістика
Анотація: Стаття є рецензією на працю М. Наєнка, присвячену теоретичним й методологічним проблемам літературознавства.


Дод.точки доступу:
Наєнко, Михайло (український літературознавець ; 1938-) \про нього\

Знайти схожі

7.


    Пуніна, Ольга.
    Панорама української літератури кінця ХХ століття [Текст] : рецензія / Ольга Пуніна // Слово і час. - 2014. - № 1. - С. 118-122. - Бібліогр. в кінці ст.
Рец. на кн. : Констанкевич І. М. Сучасна українська література: стилі, покоління, творчі індивідуальності / Констанкевич І. М., Сірук В. Г. - Луцьк, 2012. - 328 с.

Рубрики: Українська література--Літературний процес, 20 ст.
Кл.слова (ненормовані):
історія літератури -- методологія -- індивідуальний стиль письменника
Анотація: Стаття є рецензією на навчальний посібник українських літературознавців. Автори здійснили спробу систематизувати й науково розтлумачити певний пласт української літератури кінця ХХ ст.


Знайти схожі

8.


    Пуніна, Ольга.
    Експресіоністичний метод Олеся Ульяненка: роман "Сталінка" [Текст] / Ольга Пуніна // Слово і час. - 2014. - № 10. - С. 84-91. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Українська література --Проза, 20-21 ст.
   Письменники України--Дослідження творчості , 20-21 ст.

Кл.слова (ненормовані):
експресіонізм -- метод -- лейтмотив порожнечі -- персонаж
Анотація: Стаття присвячена виявленню засадничих рис творчого методу письменника посттоталітарної доби в українській літературі - Олеся Ульяненка. Цей метод означено як експресіоністичний: автор художньо осмислює сучасне суспільство, позбавлене Духу. Провідним у знаковому для його творчості роман "Сталінка" визнано семантичний лайтмотив порожнечі, реалізований у двох змістових напрямках: порожнеча як пошук рівноваги через Бога та порожнеча як відсутність рівноваги (бездіяльність, беззмістовність).


Дод.точки доступу:
Ульяненко, Олесь Станіславович (український письменник ; 1962-2010) \про нього\

Знайти схожі

9.


    Пуніна, Ольга.
    Поетика експресіонізму в ліриці Олеся Ульяненка [Текст] / Ольга Пуніна // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2015. - № 1. - С. 54-58. - Бібліогр. 27 назв
Рубрики: Українська література--Експресіонізм
Анотація: Розкрито специфіку поезії О. Ульяненка – одного з яскравих представників посттоталітарної української літератури. Наголошено на ключових компонентах художнього світу його лірики: концептуальної антитези "кат – поет", апокаліптичності, гротеску, урбаністичності. Автор доходить висновку про домінування поетики експресіонізму у творчості митця.


Дод.точки доступу:
Ульяненко, Олесь Станіславович (український письменник, культурний діяч, громадський діяч ; 1962-2010) \про нього\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)

Знайти схожі

10.


    Пуніна, Ольга.
    Художній потенціал сценарного тексту Василя Стуса [Текст] / Ольга Пуніна // Слово і час. - 2016. - № 5. - С. 48-56. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Українська література--Сценарії, 20 ст.
   Письменники України, 20 ст.

   Українська література--Критика

Кл.слова (ненормовані):
Сценарій -- художність -- текст -- образність -- експресіонізм
Анотація: У статті сценарний текст Василя Стуса постає об’єктом наукового розгляду в ракурсі його потенційної художності. Сценарії "Ожидание", "[Холодне, з дірками хмільної тьмяної сині, небо]" запропоновано прочитувати як авторські, де зовнішня форма лібрето й кінодраматургічних сцен наповнена експресіоністичним змістом. Сценарний текст як "стенограма емоційного пориву" (С. Ейзенштейн) реалізує основне завдання письменницької праці за В. Стусом: розкриває "біографію душі", зокрема шляхом художнього осмислення категорії самотності й творчості.


Дод.точки доступу:
Стус, В. \про твір\

Знайти схожі

11.


    Пастух, Богдан.
    Повернення [Текст] : [рецензія] / Б. Пастух // Слово і час. - 2017. - № 1. - С. 117-120
Рец. на кн. : Пуніна Ольга. Самітний геній: Олесь Ульяненко : літературний портрет / Ольга Пуніна. - Київ: Академвидав, 2016. - 288 с.

Рубрики: Письменники України, 20-21 ст.
Анотація: Рецензент у статті розглядає твір "Самітний геній" як спробу повернути О. Ульяненка читачеві. Відзначає, що книга буде цікавою не лише для філологів, але і для тих, хто шукає власне розуміння світу в сучасній літературній епосі.


Дод.точки доступу:
Ульяненко, Олесь \про нього\

Знайти схожі

12.


    Пуніна, Ольга.
    Скульптурно-живописна модель інтерпретації творчої особистості Василя Стуса [Текст] / Ольга Пуніна // Слово і час. - 2018. - № 1. - С. 38-48. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Письменники--Україна, 20 ст.
   Живопис український

   Мистецтво--Живопис--Персоналії

Кл.слова (ненормовані):
Експресіонізм -- Живопис -- Образ
Анотація: У статті проаналізовано образ креатора В. Стуса у скульптурі та малярстві. Наголос зроблено на осмисленні постаті Стуса митцями в ракурсі експресіонізму, риси якого засвідчені й у творчості самого письменника. Живописні та скульптурні образи В. Стуса об'єднано спільним знаменником - експресіоністичною моделлю пластичного мистецтва щодо цієї креативної індивідуальності.


Дод.точки доступу:
Стус, Василь Семенович (український поет, правозахисник, перекладач ; 1938-1985) \про нього\

Знайти схожі

13.


    Пуніна, Ольга.
    Характер Василя Стуса як основа психотипу письменника [Текст] / Ольга Пуніна // Слово і час. - 2019. - № 10. - С. 3-13. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Українська література, 20 ст.
Анотація: Стаття є логічним продовженням низки міркувань, висловлених у дослідженнях “Наукова інтерпретація творчої особистості письменника: інтердисциплінарна стратегія”, “Психотип Василя Стуса: до постановки проблеми”. У цій науковій публікації унаочнено першу частину теоретичної концепції “психотип – креатор – образ”. Авторка пропонує свій підхід для встановлення психологічного типу Василя Стуса, виявляє специфіку характеру письменника, на якому завжди лишають відбиток психічні способи адаптації. Аналіз літературно-побутових матеріалів, що містять опосередковані спостереження й самоспостереження над характером В. Стуса, дає змогу виявити особливості психологічної структури індивідуальності на основі багатьох ознак. Психологічна винятковість поета як цілісності визначена так: самодостатня, інтелектуально глибока людина сильної волі, схильна до експансивної реакції і в обхід компромісів. Осягнення морально-вольового, емоційного й інтелектуального складників Стусового характеру наближає до авторської моделі світоустрою.


Дод.точки доступу:
Стус, Василь \про нього\

Знайти схожі

14.


    Пуніна, Ольга.
    «Заборонений»: Стус кінематографічний [Текст] / Ольга Пуніна // Слово і час. - 2022. - № 3. - С. 64-77. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Письменники України--Шістдесятники, 20 ст.
   Кіномистецтво--Художній фільм--Україна, 21 ст.

Кл.слова (ненормовані):
характер -- почуття -- факт -- етика
Анотація: Проаналізовано образ Василя Стуса в художньому фільмі Романа Бровка «Заборонений» (2019). З’ясовано, якими засобами режисер утілює психологічну структуру індивідуальності у стрічці для широкої глядацької аудиторії. Психологічний чинник кінематографічного образу ґрунтується на рисах характеру, поведінці, притаманній Стусові-людині: він схильний до експансивної реакції, непристосований до компромісів, самодостатній, сильної волі.

Перейти до зовнішнього ресурсу: https://il-journal.com/index.php/journal/issue/view/229/%E2%84%963_2022_pdf

Дод.точки доступу:
Стус, Василь Семенович (український поет, правозахисник, перекладач ; 1938-1985) \про нього\; Бровко, Роман \про нього\

Знайти схожі