Дудик, П. Наголошування слів і культура мовлення [Текст] / П. Дудик> // Дивослово. - 2003. - № 4. - С. 19-20 Рубрики: Українська мова--Орфоепія Українська мова--Культура мовлення Кл.слова (ненормовані): НАГОЛОШЕННЯ |
З-86 Зорівчак, Р. На все впливає мови чистота: Будьмо уважні до наголошування слів рідної мови! [Текст] / Р. Зорівчак> // Урок української. - 2007. - №4. - С. 27-28. - Библиогр. в конце ст.: 9 назв. Рубрики: Українська мова--Орфоепія Кл.слова (ненормовані): НАГОЛОС Анотація: Пояснення терміна "наголос", характеристика основних рис наголошування слів. |
Сачко, М. Подвійне наголошування непохідних прикметників у поезії Лесі Українки [Текст] / М. Сачко> // Дивослово. - 2007. - № 6. - С. 36-38. - Бібліографія: 6 назв Рубрики: Методика викладання української літератури--УКРАЇНКА Л.--Подвійне наголошення прикметників в поезії Анотація: В статті розглядаються матеріал про існування так званих поетичних "вільностей" у поезії Л. Українки, а також про подвійне наголошення непохідних прикметників у творах. |
Петренко, Н. Особливості наголошування різних частин мови - полісемічних слів - у синхронному й діахронному аспектах [Текст] / Н. Петренко> // Українська мова і література в школі. - 2008. - № 6. - С. 40-46. - Бібліогр.: 7 назв. Рубрики: Українська мова--Морфологія Кл.слова (ненормовані): Наголошування -- частини мови Анотація: Мовознавці зазначають, у мовленнєвій практиці не завжди легко можна визначити адекватність чи неадекватність акцептуаційних варіантів, які конкурують між собою. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Лавренова, М. Робота над засвоєнням нормативного наголошування загальновживаних слів першокласниками в умовах верхньонадборжавських говорів [Текст] / М. Лавренова> // Початкова школа. - 2010. - № 3. - С. 24-28. - Бібліогр.: 5 назв. Рубрики: Українська мова--Методика початкового навчання Кл.слова (ненормовані): наголос -- вправи-ігри Анотація: Описано методику прищеплення учням 1 класів навичок правильного наголошування слів. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Гриджук, О. Подвійне наголошування: експериментальний словник-довідник [Текст] / О. Гриджук> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2010. - № 3. - С. 124-127. Рубрики: Українська мова--Лексикографія Українська мова--Орфоепія--Наголос Кл.слова (ненормовані): літературні норми наголошення -- реєстр словника (букви А, Б, В) -- труднощі у наголошуванні Анотація: Представлено словник-довідник, призначення якого - допомогти читачам уникнути помилок у наголошуванні та вживанні слів, сприяти культурі мовлення на орфоепічному та акцентуаційному рівнях. У № 3 - реєстр слів на А, Б, В. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Гриджук, О. Подвійне наголошування: експериментальний словник-довідник [Текст] / О. Гриджук> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2010. - № 4. - С. 124-127 ; Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2010. - № 3. - С. 124-127. Рубрики: Українська мова--Лексикографія Українська мова--Орфоепія--Наголос Кл.слова (ненормовані): літературні норми наголошення -- реєстр словника (букви А, Б, В) -- труднощі у наголошуванні Анотація: Представлено словник-довідник, призначення якого - допомогти читачам уникнути помилок у наголошуванні та вживанні слів, сприяти культурі мовлення на орфоепічному та акцентуаційному рівнях. У № 3 - реєстр слів на А, Б, В. У № 4 - реєстр слів на Г, Д, Е, Є, Ж, З. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Гетьман, О. Орфоепія і культура мовлення : урок української мови : 10 клас [Текст] / Оксана Гетьман> // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 4. - С. 50-54. Рубрики: Українська мова--Фонетика--Орфоепія--Методика Українська мова--Урок Кл.слова (ненормовані): норми вимови -- голосні й приголосні звуки -- асиміляція та її види -- правила наголошування слів -- засоби милозвучності мови Анотація: Надано розробку уроку за темою: "Орфоепія і культура мовлення. Норми вимови". Заняття має на меті систематизувати знання учнів про норми української орфоепії, розширити уявлення про асиміляцію як засіб милозвучності мови, розвивати логічне мислення. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Вашуленко, М. Нормативне наголошування слів - важлива ознака літературного мовлення [Текст] / Микола Вашуленко> // Початкова школа. - 2015. - № 1. - С. 17-21. - Бібліогр.: 6 назв. Рубрики: Українська мова--Початкове навчання Українська мова--Культура мовлення Кл.слова (ненормовані): наголос у словах -- наголошений звук -- наголошений склад -- вправи на визначення в словах наголосу -- молодші школярі Анотація: У статті розглянуто аспекти вироблення в учнів початкової школи навичок правильного наголошування слів. Наведено низку вправ для формування таких навичок. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Оліна, Г. М. Наголос [Текст] : нормативний наголос. Діалектний, слово- і форморозрізнювальний наголоси. Основні правила та складні випадки наголошування слів. 10 клас / Г. М. Оліна> // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2018. - № 34-36. - С. 40-45. - Бібліогр. наприкінці ст. Рубрики: Фонетика--Наголос--Українська мова--Уроки Анотація: План проведення уроку з української мови в 10-му класі, мета якого допомогти учням виробити нормативні вимови, поглибити їх знання про діалектний, слово- і форморозрізнювальний наголоси. |
Бондаренко, Володимир. Проблеми формування орфоепічної компетентності учнів 10 класу філологічного профілю як об'єкт теоретичного аналізу [Текст] / Володимир Бондаренко> // Українська мова і література в школах України. - 2020. - № 12. - С. 14-15. - Бібліогр.: 7 назв. Рубрики: Українська мова--Вивчення орфоепії--10 клас Кл.слова (ненормовані): орфоепічна компетентність -- фонетико-орфоепічна компетенція -- ритмомелодика -- наголошування слів -- інтонація -- мовлення -- звуковий образ мови Анотація: Проаналізовано змістові характеристики поняття "орфоепічна компетентність суб'єктів навчання" шляхом зіставлення позицій науковців у дослідженні проблеми формування орфоепічної компетентності з урахуванням типологічних особливостей суб'єктів освітнього процесу та етапів засвоєння української мови. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |