Дудик, П.
    Наголошування слів і культура мовлення [Текст] / П. Дудик // Дивослово. - 2003. - № 4. - С. 19-20
Рубрики: Українська мова--Орфоепія
   Українська мова--Культура мовлення

Кл.слова (ненормовані):
НАГОЛОШЕННЯ



81.2Укр-1
З-86


    Зорівчак, Р.
    На все впливає мови чистота: Будьмо уважні до наголошування слів рідної мови! [Текст] / Р. Зорівчак // Урок української. - 2007. - №4. - С. 27-28. - Библиогр. в конце ст.: 9 назв.
ББК 81.2Укр-1
Рубрики: Українська мова--Орфоепія
Кл.слова (ненормовані):
НАГОЛОС
Анотація: Пояснення терміна "наголос", характеристика основних рис наголошування слів.





    Сачко, М.
    Подвійне наголошування непохідних прикметників у поезії Лесі Українки [Текст] / М. Сачко // Дивослово. - 2007. - № 6. - С. 36-38. - Бібліографія: 6 назв
Рубрики: Методика викладання української літератури--УКРАЇНКА Л.--Подвійне наголошення прикметників в поезії
Анотація: В статті розглядаються матеріал про існування так званих поетичних "вільностей" у поезії Л. Українки, а також про подвійне наголошення непохідних прикметників у творах.





    Петренко, Н.
    Особливості наголошування різних частин мови - полісемічних слів - у синхронному й діахронному аспектах [Текст] / Н. Петренко // Українська мова і література в школі. - 2008. - № 6. - С. 40-46. - Бібліогр.: 7 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Морфологія
Кл.слова (ненормовані):
Наголошування -- частини мови
Анотація: Мовознавці зазначають, у мовленнєвій практиці не завжди легко можна визначити адекватність чи неадекватність акцептуаційних варіантів, які конкурують між собою.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Лавренова, М.
    Робота над засвоєнням нормативного наголошування загальновживаних слів першокласниками в умовах верхньонадборжавських говорів [Текст] / М. Лавренова // Початкова школа. - 2010. - № 3. - С. 24-28. - Бібліогр.: 5 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Методика початкового навчання
Кл.слова (ненормовані):
наголос -- вправи-ігри
Анотація: Описано методику прищеплення учням 1 класів навичок правильного наголошування слів.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Гриджук, О.
    Подвійне наголошування: експериментальний словник-довідник [Текст] / О. Гриджук // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2010. - № 3. - С. 124-127.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Лексикографія
   Українська мова--Орфоепія--Наголос

Кл.слова (ненормовані):
літературні норми наголошення -- реєстр словника (букви А, Б, В) -- труднощі у наголошуванні
Анотація: Представлено словник-довідник, призначення якого - допомогти читачам уникнути помилок у наголошуванні та вживанні слів, сприяти культурі мовлення на орфоепічному та акцентуаційному рівнях. У № 3 - реєстр слів на А, Б, В.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Гриджук, О.
    Подвійне наголошування: експериментальний словник-довідник [Текст] / О. Гриджук // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2010. - № 4. - С. 124-127 ; Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2010. - № 3. - С. 124-127.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Лексикографія
   Українська мова--Орфоепія--Наголос

Кл.слова (ненормовані):
літературні норми наголошення -- реєстр словника (букви А, Б, В) -- труднощі у наголошуванні
Анотація: Представлено словник-довідник, призначення якого - допомогти читачам уникнути помилок у наголошуванні та вживанні слів, сприяти культурі мовлення на орфоепічному та акцентуаційному рівнях. У № 3 - реєстр слів на А, Б, В. У № 4 - реєстр слів на Г, Д, Е, Є, Ж, З.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Гетьман, О.
    Орфоепія і культура мовлення : урок української мови : 10 клас [Текст] / Оксана Гетьман // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 4. - С. 50-54.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Фонетика--Орфоепія--Методика
   Українська мова--Урок

Кл.слова (ненормовані):
норми вимови -- голосні й приголосні звуки -- асиміляція та її види -- правила наголошування слів -- засоби милозвучності мови
Анотація: Надано розробку уроку за темою: "Орфоепія і культура мовлення. Норми вимови". Заняття має на меті систематизувати знання учнів про норми української орфоепії, розширити уявлення про асиміляцію як засіб милозвучності мови, розвивати логічне мислення.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Вашуленко, М.
    Нормативне наголошування слів - важлива ознака літературного мовлення [Текст] / Микола Вашуленко // Початкова школа. - 2015. - № 1. - С. 17-21. - Бібліогр.: 6 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Початкове навчання
   Українська мова--Культура мовлення

Кл.слова (ненормовані):
наголос у словах -- наголошений звук -- наголошений склад -- вправи на визначення в словах наголосу -- молодші школярі
Анотація: У статті розглянуто аспекти вироблення в учнів початкової школи навичок правильного наголошування слів. Наведено низку вправ для формування таких навичок.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Оліна, Г. М.
    Наголос [Текст] : нормативний наголос. Діалектний, слово- і форморозрізнювальний наголоси. Основні правила та складні випадки наголошування слів. 10 клас / Г. М. Оліна // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2018. - № 34-36. - С. 40-45. - Бібліогр. наприкінці ст.
Рубрики: Фонетика--Наголос--Українська мова--Уроки
Анотація: План проведення уроку з української мови в 10-му класі, мета якого допомогти учням виробити нормативні вимови, поглибити їх знання про діалектний, слово- і форморозрізнювальний наголоси.





    Бондаренко, Володимир.
    Проблеми формування орфоепічної компетентності учнів 10 класу філологічного профілю як об'єкт теоретичного аналізу [Текст] / Володимир Бондаренко // Українська мова і література в школах України. - 2020. - № 12. - С. 14-15. - Бібліогр.: 7 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Вивчення орфоепії--10 клас
Кл.слова (ненормовані):
орфоепічна компетентність -- фонетико-орфоепічна компетенція -- ритмомелодика -- наголошування слів -- інтонація -- мовлення -- звуковий образ мови
Анотація: Проаналізовано змістові характеристики поняття "орфоепічна компетентність суб'єктів навчання" шляхом зіставлення позицій науковців у дослідженні проблеми формування орфоепічної компетентності з урахуванням типологічних особливостей суб'єктів освітнього процесу та етапів засвоєння української мови.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД