Моргун, Б. В.
    Сучасні інструменти біоінформатики для клонування та експресії антитіл [Текст] / Б.В. Моргун, В.Л. Степанюк // Физиология и биохимия культурных растений. - 2005. - Т. 37, № 2. - С. 175-182. - Бібліогр.:10 назв.
Рубрики: Біотехнології--Комп'ютерні програми--Інженерія антитіл
   Дволанцюгова ДНК

   Трансгенні організми

   Нуклеїнові кислоти

Кл.слова (ненормовані):
Рекомбінантна ДНК -- Молекулярна біологія


Дод.точки доступу:
Степанюк, В.Л.




    Мусієнко, М. М.
    Сучасний стан і перспективи розвитку біології рослин [Текст] / М.М. Мусієнко // Вісник аграрної науки. - 2005. - № 1. - С. 21-23
Рубрики: Біологія рослин
Анотація: Розглянуто сучасний стан і перспективи розвитку біології рослин у світі за матеріалами ХІV Конгресу Федерації європейських товариств біологів рослин.





    Скрипник, Наталія.
    Сучасний погляд на проблему еволюції клітини [Текст] / Н. Скрипник, Б. Скрипник // Біологія і хімія в школі. - 2005. - №1. - С. 2-6. - Бібліогр.: 8 назв.
Рубрики: Біологія--Клітини
   Теорія еволюції

Кл.слова (ненормовані):
ДНК -- РНК
Анотація: Дана стаття є спробою узагальнити сучасні наукові висновки стосовно можливих шляхів еволюційних перетворень, що привели до виникнення першої клітини та зумовили її подальше еволюційне вдосконалення.


Дод.точки доступу:
Скрипник, Богдана




    Корнілов , Михайло.
    Азуліти [Текст] / М. Корнілов // Біологія і хімія в школі. - 2005. - №1. - С. 7-9.
Рубрики: Органічна хімія--Азулен
   Азуліти--Структура

Кл.слова (ненормовані):
Графіт -- Карбон
Анотація: В статті подаються приклади різноманітних сітчастих структур азулітів та розглядається потреба розробки спрямованого синтезу та методів ідентифікації речовин з азулітовими структурами.





    Гриньова, Марина.
    Вивчення процесів саморегуляції в курсі біології [Текст] / М. Гриньова // Біологія і хімія в школі. - 2005. - №1. - С. 10-12. - Бібліогр.: 9 назв.
Рубрики: Методика викладання біології
Кл.слова (ненормовані):
Гомеостаз
Анотація: Автор доводить, що саморегуляція притаманна всім живим організмам і стала основою створення передової техніки. Вивчення механізмів регуляції у біологічних системах дає змогу відібрати сукупність педагогічних засобів, які уможливлять регулювання мислення і формування саморегуляції навчальної діяльності.





    Зуй, Віктор.
    Тестові завдання з теми: "Спадковість і мінливість організмів" [Текст] / В. Зуй // Біологія і хімія в школі. - 2005. - №1. - С. 12-15.
Рубрики: Оцінювання тематичне--Біологія
   Тести--Генетика

Анотація: Подаються тести на задану тему, в яких на одне запитання пропонуються дві, три і більше відповідей, з яких тільки одна є правильною. Такі тести використовують для так званої розминки, коли за короткий час треба визначити рівень знань певної групи учнів і питання, які знають або не знають усі присутні.





    Шухова, Елеонора.
    Підвищення ефективності тематичного оцінювання з біології, 6 клас [Текст] / Е. Шухова, О. Астаніна // Біологія і хімія в школі. - 2005. - №1. - С. 16-19.
Рубрики: Оцінювання тематичне--Біологія
Анотація: Подаються різні варіанти тематичного оцінювання (тестові завдання, запитання та завдання для усних відповідей, запитання письмової контрольної роботи) з тем: "Водорості. Мохи". "Папоротеподібні. Плауни. Хвощі".


Дод.точки доступу:
Астаніна, Оксана




    Помогайбо, Валентин.
    Коли починається людина [Текст] / В. Помогайбо, О. Помогайбо // Біологія і хімія в школі. - 2005. - №1. - С. 19-21. - Бібліогр.: 9 назв.
Рубрики: Ембріональний розвиток
   Пренатальне виховання

Анотація: Останнім часом спостерігається значне зростання інтересу до такого питання, як виховання дитини до народження. Результати досліджень у цих напрямах свідчать, що психологічний та виховний вплив на ще ненароджену дитину - реальність, яку можна і необхідно використовувати практично із самого моменту зачаття.


Дод.точки доступу:
Помогайбо, Оксана




    Пушкар, Надія.
    Урок узагальнення знань про періодичний закон і будову атома [Текст] / Н. Пушкар // Біологія і хімія в школі. - 2005. - №1. - С. 21-22.
Рубрики: Методика викладання хімії
Анотація: Розробка уроку з хімії, мета якого узагальнити й систематизувати знання про періодичний закон і періодичну систему хімічних елементів Д.І. Менделєєва та будову атома. Форма уроку: урок-КВК.





    Яковішин, Леонід.
    Хімія плюс енергоресурси [Текст] : інтегрований урок / Л. Яковішин // Біологія і хімія в школі. - 2005. - №1. - С. 22-24.
Рубрики: Методика викладання хімії
   Інтегровані уроки--Хімія

Анотація: Розробка інтегрованого уроку з хімії, мета якого навчитися складати термохімічні рівняння реакцій, робити за ними нескладні обчислення; класифікувати реакції за їх тепловим ефектом, оцінювати тепловий ефект реакції для її практичного застосування.





    Староста, Володимир.
    Складаємо завдання з хімії. Суміші [Текст] / В. Староста // Біологія і хімія в школі. - 2005. - №1. - С. 24-29. - Бібліогр.: 3 назви.
Рубрики: Методика викладання хімії--Задачі
Анотація: Мета даного дослідження - розробка методики навчання учнів розв'язувати та складати завдання з теми "Суміші" як цілісного дидактичного процесу. Аналіз складених завдань - їх схем, змісту, шляхів переформулювання умови, напряму розв'язання і т.п. - сприятиме свідомому використанню поняття "суміш", а не лише виконанню кількісних розрахунків.





    Севастьян, Любов.
    Пропедевтика профільного навчання хімії [Текст] / Л. Севастьян, С. Сосновська // Біологія і хімія в школі. - 2005. - №1. - С. 29-34.
Рубрики: Профільне навчання--Хімія
Анотація: Автори статті надають великого значення пропедевтиці профільного навчання, адже перш ніж обрати майбутній профіль навчання учень має визначити, які предмети він обирає за основу для майбутньої професійної діяльності. Хімію в загальноосвітній школі нині вивчають з 8 класу, тому пропедевтичне профільне навчання охоплює 8-9 класи. Наводиться зразок розробки міні-модуля на тему: "Рух електронів у атомі. Будова електронних оболонок атомів елементів перших трьох періодів".


Дод.точки доступу:
Сосновська, Світлана




    Родигіна, Ірина.
    Діяльнісний підхід до формування базових компетентностей учнів [Текст] / І. Родигіна // Біологія і хімія в школі. - 2005. - №1. - С. 34-36. - Бібліогр.: 17 назв.
Рубрики: Дидактика--Процес навчання
   Результат навчання--Компетентність

Анотація: Автори статті поставили за мету проаналізувати погляди вчених на компетентність як педагогічне явище, визначити можливі шляхи впровадження компетентнісного підходу в педагогічний процес. Розглянуто основні групи компетентностей та їхні характеристики.





    Стоєцький , Анатолій.
    Різнорівневі семестрові контрольні роботи з хімії, 9 клас [Текст] / А. Стоєцький , Н. Галактіонова // Біологія і хімія в школі. - 2005. - №1. - С. 37-40.
Рубрики: Методика викладання хімії
   Оцінювання успішності --Хімія

Анотація: Подаються варіанти семестрових контрольних робіт з хімії для 9 класу різних рівнів складності.


Дод.точки доступу:
Галактіонова, Наталія




    Бойчук, Юрій.
    Шкільний ентомологічний мікрозаказник як одна з форм охорони комах [Текст] / Ю. Бойчук // Біологія і хімія в школі. - 2005. - №1. - С. 41-42. - Бібліогр.: 6 назв.
Рубрики: Екологічне виховання--Охорона комах
Анотація: В статті стверджується, що надійна охорона тваринного і рослинного світу є найбільш ефективною в біоценозах, що охороняються, - заповідниках, заказниках, національних парках та інших природоохоронних територіях. Ефективною формою охорони комах є створення мікрозаказників, неоціненну допомогу в створенні яких може надати школа. Розглядаються принципи організації ентомологічних мікрозаказників.





    Колонькова, Олена.
    Самоаналіз у екологічному вихованні старшокласників [Текст] / О. Колонькова // Біологія і хімія в школі. - 2005. - №1. - С. 42-45. - Бібліогр.: 3 назви.
Рубрики: Екологічне виховання--Принципи
Анотація: Автор пропонує учням здійснити самоаналіз свого ставлення до природи. Програма самоаналізу складається з восьми кроків, кожний з яких є сходинкою до самопізнання школяра.





    Кравчук, Ольга.
    Зміст освіти в аспекті суспільного розвитку [Текст] / О. Кравчук // Біологія і хімія в школі. - 2005. - №1. - С. 45-47. - Бібліогр.: 7 назв.
Рубрики: Дидактика--Зміст освіти
Анотація: Автор розкриває поняття "освіта" та її значення на сучасному етапі розвитку суспільства. Розглядає зміст освіти як чинник розвитку освітнього процесу, торкається питання якості освіти.





    Шишкіна, Олена.
    Деякі проблеми підготовки майбутніх учителів хімії [Текст] / О. Шишкіна // Біологія і хімія в школі. - 2005. - №1. - С. 47-49. - Бібліогр.: 2 назви
Рубрики: Вчитель хімії--Професійна підготовка
Анотація: Автор підкреслює, що підготовка майбутніх вчителів має грунтуватися на поєднанні глибокого засвоєння теоретичних основ фахових дисциплін з формуванням практичних навичок і вмінь студентів застосовувати ці знання у педагогічній практиці. І, зокрема, студент хіміко-біологічного відділення педагогічного університету повинен не лише досконало оволодіти знаннями з хімічних і біологічних дисциплін, а й навчитися трансформувати науковий матеріал у дидактичний матеріал навчального предмета.





    Данилова, Ольга.
    Лев Платонович Симиренко [Текст] / О. Данилова, С. Данилов // Біологія і хімія в школі. - 2005. - №1. - С. 49-51. - Бібліогр.: 5 назв.
Рубрики: Вчені--Біологи--Україна
Анотація: Стаття присвячена сторінкам життя і діяльності видатного українського ученого-садівника і помолога Л.П. Симиренка.


Дод.точки доступу:
Данилов, Сергій; Симиренко, Лев Платонович \про нього\




   
    Діоксин [Текст] : уривок з кн. // Біологія і хімія в школі. - 2005. - №1. - С. 54-55. - З кн.: Николай Антонов. Химическое оружие на рубеже двух столетий. - 1994.
Рубрики: Токсичні речовини--Діоксин
Анотація: В статті розглянуто способи утворення діоксину, місця його виявлення, хімічну будову та фізичні властивості цієї токсичної отрути.