Грона, Н.
    Фонетичні знання і вміння - фундамент орфографічної грамотності молодших школярів [Текст] / Н. Грона // Українська мова і література в школі. - 2008. - № 4. - С. 20-24. - Бібліогр.: 10 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Методика початкового навчання--Орфографія
Кл.слова (ненормовані):
фонетика -- графічні знання -- орфографічні навички
Анотація: Процес формування орфографічної грамотності в учнів 1-4 класів





    Грона, Н.
    Методика опрацювання морфологічних написань у процесі вивчення розділу "Будова слова" [Текст] / Н. Грона // Українська мова і література в школі. - 2009. - № 6. - С. 11-14. - Бібліогр.: 8 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Методика--Морфеміка
Кл.слова (ненормовані):
морфологічний принцип письма -- морфема -- словотвірний аналіз -- орфографічні явища
Анотація: Стаття допоможе у виконанні словотворчої роботи і сприятиме формуванню у молодших школярів інтересу до вивчення української мови та підвищенню результативності їхнього навчання.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Попович, І.
    До проблеми підвищення орфографічної та пунктуаційної грамотності учнів [Текст] / І. Попович // Українська мова і література в школі. - 2010. - № 3. - С. 13-18. - Бібліогр.:15 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Методика викладання--Орфографія і пунктуація
Кл.слова (ненормовані):
Орфографічні і пунктуаційні вміння й навички -- нестандартні уроки -- інтерактивні методи і прийоми
Анотація: Стаття містить аналіз типових недоліків у засвоєнні учнями основної школи теоретичних відомостей з орфографії і пунктуації, формуванні правописних умінь і навичок, визначено причини виникнення цих недоліків та шляхи їх усунення, зокрема з допомогою системи спеціальних вправ і завдань.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Лавренова, М.
    Система вправ з формування орфоепічних навичок українського літературного мовлення першокласників в умовах закарпатських говорів [Текст] / М. Лавренова // Українська мова і література в школі. - 2010. - № 3. - С. 33-36.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Методика викладання в школах національних меншин
Кл.слова (ненормовані):
Вимова -- звуки -- фонетико-орфографічні норми -- орфоепічні навички
Анотація: Проведено дослідження проблеми формування українського літературного мовлення першокласників, педставлено систему вправ,спрямовану на вироблення в учнів початкових класів правильної літературної вимови звуків, слів, словосполучень, речень,текстів в умовах закарпатських говорів.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Ромасевич, О.
    Правила вживання великої букви (2 уроки української мови з використанням інформаційно-комп'ютерних технологій, 10 клас) [Текст] / О. Ромасевич // Українська мова і література в школі. - 2010. - № 5. - С. 26-28.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Методика - уроки
Кл.слова (ненормовані):
орфографічні уміння та навички -- вправи -- фразеологізми
Анотація: У статті подані 2 розробки уроків української мови з використанням інформаційно-комп'ютерних технологій, 10 клас.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Шевченко, Ж.
    Таблиці суперечностей / Ж. Шевченко // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. - 2011. - № 10. - С. 44-48 : табл.
Рубрики: Українська мова--Методика викладання--Методичний матеріал
Кл.слова (ненормовані):
орфографічні навички -- орфограма -- грамотність -- орфографія -- помилки
Анотація: "Таблиці..." складено на основі теоретичного матеріалу та прикладів посібника О. П. Глазової "Українська орфографія". Автор ділиться досвідом використання таблиць на уроці з метою формування орфографічних навичок учнів 5-11 класів на уроках української мови.

Утримувачі документа:
КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1
Є примірники у відділах:
(21.10.2011р. - Б.ц.) (вільний)




    Столяр, З.
    Путівник на шляху професійного становлення й удосконалення : рецензія [Текст] / Зоя Столяр // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 7. - С. 63-64.
Рец. на.: Хом'як І. М. Зв'язок у вивчені орфографії зі структурними рівнями української мови : навчально-методичний посібник.- / І. М Хом'як. - Острог: "Острозька академія", 2011.-124 с.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Орфографія
Кл.слова (ненормовані):
орфографічні поняття -- орфографічні уміння і навички
Анотація: У статті подана рецензія на навчально-методичний посібник "Зв'язок у вивченні орфографії зі структурними рівнями української мови ", автор якого- доктор педагогічних наук, професор, академік АН ВШ України Іван Миколайович Хом'як.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Антончук, О. М.
    Лінгводидактичні засади навчання писемного мовлення школярів [Текст] / О. М. Антончук // Науковий вісник Волинського національного університету імені Лесі Українки. - 2011. - № 2: Філологічні науки, ч. 2 : Мовознавство. - С. 118-120. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Методика викладання української мови--Мовленнєвий розвиток--Орфографічні норми





    Хом'як, Іван.
    Методика формування орфографічних умінь і навичок / І. Хом'як // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах) : науково-методичний журнал. - 2012. - № 3. - С. 41-50. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Орфографія--Дидактичні принципи навчання--Орфографічні норми--Діалектне мовлення--Двомовність
Кл.слова (ненормовані):
правопис -- методика викладання
Анотація: У статті висвітлено сучасні підходи до методів формування грамотності у школярів з урахуванням внутрішньої близькості правописних явищ зі специфічними чинниками кожного з виучуваних розділів курсу української мови.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Пономаренко, А.
    Практична робота зі словниками різних типів : урок української мови : 10 клас [Текст] / Антоніна Пономаренко // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 6. - С. 63-64. - Бібліогр.: 4 назви.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Методи навчання
   Українська мова--Урок

   Українська мова--Лексикологія--Методика

   Українська мова--Лексикографія--Методика

Кл.слова (ненормовані):
лінгвістичні словники -- тлумачний словник -- переклад з російської -- словники паронімів, морфемні, фонетичні, орфографічні
Анотація: Подано розробку уроку, який має за мету поглиблення знань учнів про лінгвістичні словники, удосконалення вмінь і навичок працювати зі словниками, збагачення лексичного запасу учнів, виховання інтересу до слова.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Вітюк, Валентина
    Система роботи з орфографії у зв'язку з розвитком мовлення учнів загальноосвітніх навчальних закладів [Текст] / Валентина Вітюк // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 5. - С. 21-26. - Бібліогр.: 22 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Орфографія
Кл.слова (ненормовані):
орфографія -- орфографічні вміння й навички -- зв'язні висловлювання -- вправи і завдання (репродуктивні, продуктивні,конструктивні, творчі)
Анотація: У статті визначено вихідні методичні позиції в розробленні теорії навчання орфографії у зв'язку з роботою над зв'язними висловлюванннями; запропоновано систему роботи щодо вдосконалення орфографічної грамотності учнів основної школи. Автор дослідження наголошує на систематичному залученні школярів до активних форм навчальної діяльності шляхом виконання ними репродуктивних, продуктивних, конструктивних, творчих вправ і завдань.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Бондаренко, Н.
    Формування правописної компетентності учнів 5-7 класів на уроках розвитку зв'язного мовлення [Текст] / Неллі Бондаренко // Українська мова і література в школі. - 2013. - № 8. - С. 2-6. - Бібліогр.: 8 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Методика--Зв'язне мовлення
Кл.слова (ненормовані):
орфографічні -- пунктуаційні вміння і навички -- розвиток зв'язного мовлення -- взаємозв'язок -- відтворення -- створення -- вдосконалення писемного мовлення
Анотація: У статті обгрунтовується природність і необхідність формування орфографічних та пунктуаційних умінь і навичок учнів 5-7 класів у процесі мовленнєвої діяльності. Проблеми становлення правописної компетентності розглядаються в аспекті основних напрямів методики розвитку мовлення. Автор дає рекомендації щодо закріплення правописних навичок під час роботи над переказами і творами та вдосконалення написаного.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Прищепа, О.
    Запобігання специфічним графіко-орфографічним помилкам молодших школярів [Текст] / Ольга Прищепа // Початкова школа. - 2015. - № 11. - С. 31-34. - Бібліогр.: 4 назви.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Початкове навчання--Орфографія
Кл.слова (ненормовані):
мовна компетентність -- графіко-орфографічні помилки -- заміна букв -- пропуск букв -- переставляння букв -- вставляння букв
Анотація: У статті розглянуто специфічні графіко-орфографічні помилки, крім тих, що пов'язані із застосуванням правил правопису (заміна, пропускання, переставляння, вставляння), та деякі способи запобігання їм.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Угніч, Р.
    Прислівник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль [Текст] : українська мова : 7 клас / Руслана Угніч // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 10. - С. 31-34.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Морфологія--Прислівник--Методика
   Українська мова--Урок

Кл.слова (ненормовані):
систематизація та узагальнення знань -- іменник -- орфографічні уміння й навички -- робота в групах
Анотація: Подано розробку уроку української мови, який має на меті наступне: систематизувати та узагальнити знання учнів про прислівник; вдосконалювати орфографічні уміння і навички; розвивати логічне мислення, творчі здібності; виховувати пошану до надбань українського народу, толерантне ставлення один до одного.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Кравчук, Л.
    Правила вживання знака м'якшення [Текст] : українська мова : 5 клас / Лариса Кравчук // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 11. - С. 27-29. - Бібліогр.: 1 назва.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Орфографія--Методика
   Українська мова--Урок

   Українська мова--Комп'ютерне і програмоване навчання

Кл.слова (ненормовані):
орфограма -- орфографічні навички -- робота в групах -- презентація -- народні звичаї і традиції
Анотація: Подано розробку уроку української мови, мета якого наступна: використовуючи новітні методи і мультимедійні засоби навчання, домогтися засвоєння учнями вживання знака м'якшення; формувати орфографічні навички, розвивати аналітичне мислення; виховувати любов та повагу до народних звичаїв і традицій.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Волошина, Ю. Є.
    Орфографічні орієнтири Юрія Шевельова (на матеріалі лінгвістичних термінів) [Текст] / Ю. Є. Волошина // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2018. - № 28/29. - С. 68-70. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Мовознавці України


Дод.точки доступу:
Шевельов, Юрій \про нього\




    Авраменко, Олександр.
    Короткий словник наголосів / Олександр Авраменко, Марія Блажко // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2018. - № 3. - С. 9-10
Рубрики: Орфографічні словники--Словники наголосів


Дод.точки доступу:
Блажко, Марія
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Панченков, Андрій.
    Власне висловлення на зовнішньому незалежному оцінюванні з української мови і літератури : за метеріалами Українського центру оцінювання якості освіти [Текст] / Андрій Панченков // Українська мова і література в школах України. - 2018. - № 3. - С. 46-49 ; № 4. - С. 52-55.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Перевірка і оцінка знань
Кл.слова (ненормовані):
мовленнєва вправність -- культура мислення -- завдання відкритого типу -- розгорнута відповідь -- тест -- ЗНО -- аргумент -- аналіз теми -- висновок -- оцінювання мовного оформлення -- оцінювання змісту -- пунктуаційні помилки -- орфографічні помилки
Анотація: "Власне висловлення - це специфічний текст, у якому учасник тестування обстоює й доводить свою позицію відповідно до вимог, сформульованих у завданні в тестовому зошиті. З одного боку, такий текст є результатом творчості тестованого, цілком відзеркалює його думки й переконання, свідчить про певні смаки й уподобання, демонструє мовленнєву вправність і рівень загальної культури мислення. З іншого боку, це результат виконання завдання, що вимагає чіткої структури викладу учасником тестування своїх думок. Тож наявність завдання відкриитого типу з розгорнутою відповіддю була і є однією з концептуально важливих ознак предметного тесту з української мови і літератури".

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Волошина, Ю. Є.
    Орфографічні орієнтири Юрія Шевельова [Текст] : (на матеріалі лінгвістичних термінів) / Ю. Є. Волошина // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2018. - № 28-29. - С. 68-70. - Бібліогр. наприкінці ст.
Рубрики: Мовознавці українські діаспори--Літературознавці українські діаспори--Діяльність--Шевельов Ю.--США
Анотація: Сьогодні українська спільнота обговорює проект нового правопису, у якому нам пропонують реанімувати деякі правописні норми 20-30-х років ХХ ст., зокрема, закріплені Харківським правописом 1928 року. Саме цим правописом послуговувався відомий український лінгвіст і літературознавець Ю. Шевельов. Стаття пропонує познайомитися з особливостями цього орфографічного кодексу на графічних зразках лінгвістичної термінології в працях Ю. Шевельова.


Дод.точки доступу:
Шевельов, Ю. В. (українсько-американський славіст-мовознавець німецького походженння; історик української літератури, літературний і театральний критик, активний учасник наукового та культурного життя української еміґрації. Професор Гарвардського, Колумбійського університетів. Іноземний член НАН України (1991). 1949 - доктор філософії. Президент УВАН (1959-1961, 1981-1986) ; 1908-2002 рр.) \про нього\




    Піддубна, В. В.
    Українські правописні словники 30-х років ХХ століття [Текст] / В. В. Піддубна // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - № 19-21. - С. 85-87. - Бібліогр. наприкінці ст.
Рубрики: Орфографічні словники українські--Історія--Україна, 1930-ті рр.
Анотація: Історія українських правописних словників увібрала прагнення систематизувати й уніфікувати правила відтворення наших слів від часів "Граматики" М. Смотрицького до остаточного закріплення фонетичного письма в словниках початку ХХ ст.