Дьомін, Микола. Феноменологія нового мистецтва Миколи Писанка [Текст] / М. Дьомін> // Сучасність. - 2005. - № 1. - С. 120-123 Рубрики: Мистецтво--Живопис Історія живопису України, ХХ ст. Анотація: Про життя і творчість відомого художника і педагога М. Писанка. Аналізується теоретична спадщина митця. Дод.точки доступу: Писанка, М. \про нього\ |
Кошарний, Степан Можливості переходу до історизму в ранній феноменології [Текст] : гуссерль Едмунд / Степан Кошарний> // Філософська думка. - 2000. - № 5. - С. 82-94 Рубрики: Феноменологія Філософи німецькі Дод.точки доступу: Гуссерль, Едмунд (Німецький філософ) \про нього\ |
Вальденфельс, Б. Вступ до феноменології [Текст] / Б. Вальденфельс> // Філософська думка. - 2002. - № 1. - С. 110-130 Рубрики: Феноменологія--Соціологія |
Гуссерль, Е. Криза європейських наук і трансцендентальна феноменологія. вступ до феноменологічної філософії [Текст] / Е. Гуссерль> // Філософська думка. - 2002. - № 3. - С. 134-149 Рубрики: Феноменологія--Філософія |
Окороков, В. Критика розуму, що рухається ( до лінейної інтерпретації феноменологічного простору мислення) [Текст] / В. Окороков> // Філософська думка. - 2002. - № 5. - С. 3-25 Рубрики: Феноменологія--Філософія Мислення |
Голобородько, Ярослав. "Господні зерна" : феноменологія мультиверсійності [Текст] / Ярослав Голобородько> // Слово і час. - 2004. - № 2. - С. 48-56 Рубрики: Журналісти українські--Гусейнов Г.--Творчість--"Господні зерна" Анотація: Багатомовний художньо-документальний епос Г.Гусейнова "Господні зерна". Дод.точки доступу: Гусейнов, Григорій \про нього\ |
Газнюк, Лідія Михайлівна. "Неподільна подільність" реального та уявленого [Текст] / Л.М. Газнюк> // Філософська думка. - 2005. - № 4. - С. 76-92. - Бібліогр. в підрядк. прим. Рубрики: Філософія буття Антропологія філософська Кл.слова (ненормовані): децентрація -- деконструкція -- образ "Я" -- феноменологія зусилля Анотація: Автор має за мету феноменологічно з'ясувати механізми заміни символічних підстав суб'єктивного образу людини емпіричними та соціокультурними інсталятами (предметними значеннями). Вихідна ідея - про "неподільну подільність" реального та уявленого в персональному соматичному буття людини - бере початок у традиції Ж.Лакана. Персональне соматичне буття, з погляду екзистенційної антропології, можна означити як "неподільну подільність" реального і уявленого. |
Федорченко, Юрій Володимирович. Проблема субстанцивації конституентів та ідеї розуму [Текст] / Ю.В. Федорченко> // Філософська думка. - 2006. - № 1. - С. 25-39. - Бібліогр. в підрядк. прим. Рубрики: Філософія--Термінологія--Перевідкриття термінів Феноменологія--Трансцендентальна філософія--Структура досвіду--Конституент Кл.слова (ненормовані): апріорно-трансцендентальна структура досвіду -- "я трансцендентальна апперцепція" -- категорія -- "простір" -- "час" -- конституент досвіду Анотація: Автор прагне перевідкрити смисл терміну "конституент", хоча він і постає як суто технічний. Звичайно, що автор, ставлячи перед собою завдання перевідкриття такого терміна, є зацікавленим в його подальшому застосуванні для досліджень у царині трансцендентальної теорії досвіду. |
Карачевцева, Лариса. Етика відповідальності Ганса Йонаса та Еманюеля Левінаса [Текст] / Л. Карачевцева> // Філософська думка. - 2006. - № 4. - С. 90-111. - Бібліогр. в підрядк. прим. Рубрики: Філософія моралі--Етика Феноменологія--Філософія Кл.слова (ненормовані): Свідомість -- Сущності -- Цінність Анотація: В статті досліджують зіставлення етик відповідальності Ганса Йосана та Еманюеля Левінаса. Вперше це зацікавило авторку статті під час слухання курсу "Сучасна практична філософія" на магістерській програмі університету Києво-Могилянська академія. Дод.точки доступу: Йонас, Ганс; Левінас, Еманюел |
Л 890 Гусейнова, Олена. Дискурс міста в прзі Миколи Хвильового: феноменологія марґінальності [] : научное издание / О. Гусейнова> // Вісник Львівського університету. Серія філологічна. - Львів, 2004. - Вип. 33: Теорія літератури та порівняльне літературознавство, Ч. 1. - С. 66-71. - Бібліогр.: 5 назв.
Дод.точки доступу: Хвильовий, Микола \про нього\ Є примірники у відділах: всього 1 : 1 (1) Вільні: 1 (1) |
Гаврилів, Тимофій. Феноменологія ідентичності ліричного "Я" в сучасній австрійській поезії [Текст] / Т. Гаврилів> // Слово і час. - 2006. - № 10. - С. 76-80. - Бібліогр. в підрядк. прим. Рубрики: Література Австрії--Історія--Проза, ХХ ст. Письменники діаспори Анотація: В австрійській поезії, починаючи з середини 50-х рр. ХХ ст., співвіснують дві тенденції - до формалізування та до тематизування поетичного мовлення й ліричного "я". Модернізація поетичного мовлення, яка відбувається від змісту до форми представлена в творчості в віршуванні письменників буковинської діаспори - Пауля Целана, Розе Ауслендер і Роберта Шінделя. Дод.точки доступу: Ауслендер, Розе; Шіндель, Роберт; Целан, Пауль |
Метельова , Тетяна. Концепт "творчої уяви" [Текст] : научно-популярная литература / Т. Метельова > // Філософська думка. - 2006. - № 6. - С. 11-21. - Бібліогр. в підрядк. приміт. Рубрики: Феноменологія--Філософія--Німецька класічна філософія-Кантівське вчення--Пізнавальна здатність людини Кл.слова (ненормовані): Розум-практичний-пізнавальний-Ідея-Воля суб'єкта Анотація: Автор аналізує творчість І.Канта, його "непослідовність" у розв'язанні питання пізнавальних стосунків людини-суб'єкта і світу-об'єкта. Кардинальні світоглядні зміни, що відбулися впродовж минулого сторіччя, дозволяють по-іншому оцінити кантівську спадщину, побачити поверховність традиційних звинувачень на ії адресу, виявити ії глибинну стрункість, непомітну в контексті Модерної доби. Свободных экз. нет |
Даренський, Віталій Юрійович. Феноменологія християнського етосу [Текст] / В.Ю. Даренський> // Філософська думка. - 2007. - № 3. - С. 143-156. Рец. на кн.: Малахов В.А. Уязвимость любви / В.А Малахов. - .- К.: Дух і літера, 2005.- 560 с. Рубрики: Філософія буття Філософська термінологія Рецензії на книги Кл.слова (ненормовані): Концепт -- Абсолют -- Цимцум -- Христологія -- Онтологія розуму -- Філософія діалогу Анотація: Стаття є рецензією на книгу Малахова В.А. "Уязвимость любви". Її неординарність - у тому, що філософія тут постає як позитивний виклик багатьом стереотипам сучасного мислення, оскільки грунтується досвіді відтворення і рефлексії християнського етосу, в тому числі і відповідного етосу мислення. |
Циба, Віталій. Феноменологія психології особистості / Віталій Циба> // Соціальна психологія. - 2008. - № 1. - С. 15-27. - Бібліогр.: 9 назв. Рубрики: Психологія особистості--Феномен Кл.слова (ненормовані): матерія -- фееноменалізм -- рефлексія Анотація: Філософське питання сутності світобудови впритул підходить до такої дисципліни, як психологія особистості. До складу матеріальних утворень середовища , здатних рухатися й видозмінюватися , входить наділена психікою людина, яка пізнає світ. У статті йдеться про феноменологічне підгрунтя психології людини і особистості. Є примірники у відділах: всього 1 Вільні: 1 |
Бурська, Олена. Феноменологія виконавської підготовки педагога-музиканта [Текст] / О. Бурська> // Мистецтво та освіта. - 2008. - № 1. - С. 2-4 Рубрики: Мистецька освіта в Україні Музична освіта України |
Терлецький, Віталій. Кантове вчення про "a priori" в онтологічній перспективі [Текст] / В. Терлецький> // Філософська думка. - 2008. - № 6. - С. 21-39. - Бібліогр. в підряд. прим. Рубрики: Філософія Канта Філософська термінологія Кл.слова (ненормовані): Неопозитивізм -- Феноменологія -- Формалізм -- Апріорі Анотація: Автор розглядає Кантове поняття "a priori", яке здавна було і досі залишається однією з дискусійних і контровезійних тем його філософії. |
Кебуладзе, Вахтанг. Історія розвитку феноменологічної філософії в Україні [Текст] / В. Кебуладзе> // Філософська думка. - 2009. - № 1. - С. 5-12. - Бібліогр.: с. 11-12. Рубрики: Феноменологія--Філософія Товариства--Феноменологічне товариство--Україна Анотація: Автор статті, кандидат філос. наук у своєму короткому і доволі строкатому огляді розвитку феноменології в Україні намагається відповісти на питання: чому сьогодні в Україні ми взагалі намагаємося практикувати феноменологію і досліджувати її історію? |
Вальденфельс, Бернгард. Міркування щодо генеалогії культури [Текст] / Б. Вальденфельс> // Філософська думка. - 2009. - № 1. - С. 13-26. - Бібліогр.: с. 26. Рубрики: Феноменологія--Філософія Філософія культури Культура і природа Культурна філософія Кл.слова (ненормовані): тілесність -- чужість -- ксенологія -- етнологія -- універсалізм -- некультура Анотація: Читачам пропонується переклад доповіді Б. Вальденфельса на пленарному засіданні Міжнародної конференції Українського феноменологічного товариства "Феноменологія і культура" (Київ, 2004). |
Іванова-Георгієвська, Неллі. Седиментація смислів у культурі та відповідальність пам'яті [Текст] / Н. Іванова-Георгієвська> // Філософська думка. - 2009. - № 1. - С. 27-42. - Бібліогр.: с. 42. Рубрики: Феноменологія--Філософія Філософія культури--Свідомість--Пам'ять Пам'ять історична--Маніпуляції Філософія розуму--Смисл Кл.слова (ненормовані): смислоконституювання -- міфологізування Анотація: Ця стаття має на меті показати, (1) як феноменолоогія Едмунда Гусерля та деяких його наступників пояснює механізми й чинники такого смислового спустошення, пов'язуючи формування смислів симуляційного характеру з певними особливостями взаємодії актів смислоконституювання та мовного вираження їхніх результатів, і (2) як феноменологічна концепція життя смислів у культурі знаходить можливості відновлення смислової повноти поверненням до прафундацій, до засадового затвердження смислів. Дод.точки доступу: Гусерль, Едмунд \о нем\ |
Березіна, Вікторія. Переклад - міст між мовними світами? (на підґрунті філософської герменевтики Г.-Ґ. Ґадамера) [Текст] / В. Березіна> // Філософська думка. - 2009. - № 1. - С. 43-53. - Бібліогр.: с. 53. Рубрики: Феноменологія--Філософія Філософія мови--Переклад Герменевтика Мова і мислення Кл.слова (ненормовані): життєсвіт -- мовність Анотація: Тема перекладу є загальним топосом філософських міркувань Ганса-Георга Ґадамера. Переклад, з одного боку, стосується конкретно-історичної мови, з іншого - мовності (мовотворчої здатності) людини. Мова і мовність, своєю чергою, увиразнюються за допомоги феноменологічного аналізу життєсвіту (світу). Використовуючи поняття ритуалу, Ґадамер засвідчує відмінність людської мови від тваринної комунікації, обгрунтовує нерозривну єдність мови і мислення, показує спосіб конституювання мовних спільнот. Дод.точки доступу: Ґадамер, Ганс-Ґеорг \о нем\ |