Вільський, Геннадій. Особливості сучасного етапу розвитку вищої освіти України [Текст] / Геннадій Вільський> // Вища школа. - 2009. - № 3. - С. 57-62 Рубрики: вища освіта--Освіта і суспільство Анотація: Розглядається вітчизняна структура підготови фахівців, називаються основні її недоліки. Визначається необхідність запровадження нової моделі освітньо-професійного стандарту вищої освіти. |
Вакарчук, І. Мета реформ у вищій школі - якість і доступність освіти [Текст] / І. Вакарчук> // Вища школа. - 2009. - № 4. - С. 3-30 Рубрики: вища освіта--Освіта і суспільство Анотація: У доповіді міністра освіти і науки України на підсумковій колегії МОН ідеться про підсумки роботи у галузі освіти, досягнення і невдачі 2008 року. Визначаються перспективи на 2009 рік. |
Зіньковський, Ю. Імператив трансформації сучасної освітньої парадигми [Текст] / Ю. Зіньковський, Г. Мірських> // Вища школа. - 2010. - № 3/4. - С. 36-43. - Бібліогр.: 2 назви. Рубрики: Вища освіта--Освіта і суспільство Кл.слова (ненормовані): домінанта знаннєвої парадигми -- сцієнтилізований освітній простір -- нова освітня парадигма -- духовність -- культурний саморозвиток -- самоосвіта Анотація: Показано, що стратегія освітньої парадигми постіндустріального суспільства у процесі свого становлення зазнає певних трансформацій, впливає на культуру та духовність соціуму, містить внутрішні протиріччя, які змінюють статус та роль усіх учасників освітнього процесу. Дод.точки доступу: Мірських, Г. |
Міщенко, Володимир. Проблеми підвищення конкурентоспроможності на ринку праці [Текст] / Володимир Міщенко> // Вища школа. - 2010. - № 7/8. - С. 64-74. - Бібліогр.: в кінці статті Рубрики: вища освіта--Освіта і суспільство Економіка--Економічні кризи Кл.слова (ненормовані): ринок праці -- соціальний захист населення -- трудовий потенціал -- трудовий ресурс -- економічна криза -- економіка -- безробіття -- зайнятість Анотація: У статті аналізується стан використання трудового потенціалу України, визначено фактори та шляхи підвищення конкурентоспромодності на ринку праці Є примірники у відділах: всього 1 Вільні: 1 |
Суліма, Євген. Невідкладні завдання системи вищої освіти на новому етапі Болонського процесу [Текст] / Євген Суліма> // Вища школа. - 2010. - № 11. - С. 5-13. - Библиогр. в конце ст. Рубрики: Вища освіта--Болонський процес Вища освіта--Освіта і суспільство Кл.слова (ненормовані): Будапештно-Віденська декларація -- Європейський простір -- співпраця -- якість освіти Анотація: Наводяться першочергові завдання, які стоять перед системою вищої освіти України у межах Болонського процесу. Серед них основні - створення національної рамки кваліфікацій, проектування стандартів вищої освіти, цілісне впровадження в освітню практику системи забезпечення якості вищої освіти, ЕКТС і додатка до диплома європейського зразка. |
Хоружий, Григорій. Інноваційність як принцип діяльності вищої школи [Текст] / Григорій Хоружий> // Вища школа. - 2010. - № 11. - С. 14-25. - Библиогр.: с. 14-15 Рубрики: Вища освіта--Освіта і суспільство Кл.слова (ненормовані): економіка -- виробництво -- Європа -- законодавча база -- розвиток суспільства -- нововведення -- фінансування Анотація: Інноваційності розглядається в контексті сучасної діяльності вищих навчальних закладів, підвищення їх ролі в соціально-економічному, науково-технічному та інтелектуальному розвитку зарубіжних та відчизняних університетів, основні напрямки формування інноваційності вищої школи та перешкоди на цьому шляху. |
Морозова, Тетяна. Про доцільність інтеграції освітніх ІТ-спеціальностей в єдине класифікаційне поле [Текст] / Тетяна Морозова> // Вища школа. - 2010. - № 11. - С. 26-36. - Библиогр. в конце ст. Рубрики: Вища освіта--Освіта і суспільство Вища освіта--Інноваційні технології Кл.слова (ненормовані): інноваційно-телекомунікаційні технології -- ІТ-освіта -- програмування -- бакалаврат -- інформаційні технології -- кваліфікація Анотація: Обгрунтовується необхідність утворення у майбутньому переліку напрямів підготовки вузівських спеціальностей нового класифікаційного угрупування "галузь освіти" під назвою "Комп'ютерні науки" і об'єднання у ній усіх бакалавратів ІТ-профілю. |
Кириченко, Олександр. Методологічні основи економічної безпеки вищих навчальних заклладів [Текст] / Олександр Кириченко, Сергій Лаптєв > // Вища школа. - 2010. - № 11. - С. 37-46. - Библиогр. в конце ст. Рубрики: Вища освіта--Освіта і суспільство Вища освіта--Економіка освіти Кл.слова (ненормовані): освіта -- фінансування -- економічна безпека -- класифікація загроз -- модернізація -- реформування Анотація: Стаття присвячена розгляду методологічних основ економічної безпеки вищого навчального закладу. Сформульовано сутність поняття економічної безпеки ВНЗ. Здійснено аналіз зовнішніх та внутрішніх загроз економічній безпеці. Сформульовано пропозиції з підвищення ефективності освіти та економічної безпеки ВНЗ. Дод.точки доступу: Лаптєв , Сергій |
Іщенко, Тетяна. Без права на помилку [Текст] / Тетяна Іщенко, Олег Хоменко> // Вища школа. - 2010. - № 11. - С. 47-56. - Библиогр. в конце ст. Рубрики: Вища освіта--Освіта і суспільство Вища освіта--Реформування Кл.слова (ненормовані): глобалізація -- реформування -- інфляція -- кадри -- викладач -- стандарти вищої освіти Анотація: Вказується необхідність створення сучасної конкурентноспроможної системи вищої освіти з урахуванням аналізу сильних і слабких сторін вищої школи, розмаїття підходів і пропозиції щодо підвищення якості підготовки фахівців. Дод.точки доступу: Хоменко, Олег |
Чорноморець, Інна. Стандарти фахової підготовки педагогічних працівників у системі багаторівневої вищої педагогічної освіти: напрями вдосконалення [Текст] / Інна Чорноморець> // Вища школа. - 2010. - № 11. - С. 57-65. - Библиогр. в конце ст. Рубрики: Вища освіта--Освіта і суспільство Вища освіта--Професійна підготовка Кл.слова (ненормовані): модернізація -- коменціалізація -- Болонський процес -- кадри -- структура освіти -- фахова підготовка Анотація: У статті проаналізовано деякі аспекти стандартизації підготовки педагогічних працівників у системі багаторівневої вищої педагогічноїосвіти. Розглядаються напрями вдосконалення структури педагогічної освіти, змісту стандартів, визначення професійної кваліфікації для різних освітньо-кваліфікаційних рівнів. |
Раєвнєва, Олена. Розвиток інноваційної діяльності ВНЗ: формування сучасних фахівців на засадах державно-приватного партнерства [Текст] / Олена Раєвнєва> // Вища школа. - 2010. - № 12. - С. 37-49 : табл. - Библиогр. в конце ст. Рубрики: Вища освіта--Освіта і суспільство Вища освіта--Інноваційний розвиток Кл.слова (ненормовані): інноваційна система -- модернізація -- комп'ютеризація -- наукові дослідження -- діяльність ВНЗ -- бізнес-структури -- досвід за кордоном -- університети Анотація: Стаття присвячена засадам подальшого розвитку інноваційної діяльності вищих навчальних закладів України на підставі аналізу сучасного світового досвіду формування партнерства між освітніми організаціями та бізнес-структурами. |
Байденко, Валентин. Еволюція бакалаврату і магістратури: 1999-2010 роки (Європейський ракурс) [Текст] / Валентин Байденко> // Вища школа. - 2011. - № 1. - С. 9-23. - Бібліогр. в кінці ст. - Зміст: Розширення практики реалізації бакалаврських програм ; Розвиток магістратури на європейському просторі вищої освіти Рубрики: Вища освіта--Освіта і суспільство Кл.слова (ненормовані): бакалавр -- магістр -- студентоцентрований -- результаторієнтований -- компетентісний підхід Анотація: Висвітлюються етапи формування "філософії" болонських (бакалаврського та магістерського) ступенів, позитивний та негативний зарубіжний досвід проектування освітніх програм у проекції студентоцентрованого, результаторієнтованого і компетентісного підходів. Утримувачі документа: КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1 Є примірники у відділах: (15.03.2011р. - Б.ц.) (вільний) |
Суханцева, Вікторія. Викладання філософії в українському університеті: соціокультурний аспект [Текст] / Вікторія Суханцева, Оксана Яценко> // Вища школа. - 2011. - № 1. - С. 24-28. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Вища освіта--Освіта і суспільство Кл.слова (ненормовані): трансформація -- рефлексія -- дискусивна етика -- фахівець Анотація: У статті розглядається актуальність специфіки філософського знання як необхідної передумови формування особистості сучасного фахівця у вишах України. Утримувачі документа: КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1 Дод.точки доступу: Яценко, Оксана Є примірники у відділах: (15.03.2011р. - Б.ц.) (вільний) |
Зіньковський, Ю. Камені спотикання вітчизняної освіти / Ю. Зіньковський> // Вища освіта. - 2011. - № 3. - С. 7-19 Рубрики: Вища освіта--Освіта і суспільство Кл.слова (ненормовані): працевлаштування -- абітурієнти -- освіта -- триступенева підготовка -- випускники -- акредитаційна комісія Анотація: Сучасна вітчизняна освіта характеризується як така, що перебуває у стагнаційному стані, робиться висновок, що її потенціал можна підвищити за рахунок підвищення якості підготовки абітурієнтів та мотивації студентів до навчання, наприклад, гарантуванням їм працевлаштування за фахом. Утримувачі документа: КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шеіченка, 1 Є примірники у відділах: (25.05.2011р. - Б.ц.) (вільний) |
Кириченко, Олександр. Перспективи інноваційно-інтелектуального розвитку України / Олександр Кириченко, Юлія Неговська> // Вища освіта. - 2011. - № 3. - С. 36-46. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Вища освіта--Освіта і суспільство Кл.слова (ненормовані): інноваційно-інтелектуальний розвиток Анотація: Розглядається проблема розбудови інтелектуально орієнтованої економіки і формування суспільства знань. Аналізуються перспективи інноваційно-інтелектуального розвитку України і його складових: освіти, науки, підприємства як ключових факторів створення національної інноваційно-інтелектуальної системи і забезпечення стійкого економічного зростання. Утримувачі документа: КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1 Дод.точки доступу: Неговська, Юлія Є примірники у відділах: (25.05.2011р. - Б.ц.) (вільний) |
Удод, Олександр. Київська держава і родоплемінна культура / Олександр Удод, Михайло Юрій> // Вища школа. - 2011. - № 10. - С. 15-30. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Вища освіта--Освіта і суспільство Кл.слова (ненормовані): родоплемінна культура -- полюддя -- легітимація -- віче -- перманентна війна Анотація: Розглядаються особливості становлення Київської держави і непереборні труднощі її формування, пов'язані із зіткненням державної і додержавної родоплемінної культури, що зумовлювало, у свою чергу, відсутність державних інтересів як у влади, так і в народу, міжусобні війни тощо. Утримувачі документа: КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1 Дод.точки доступу: Юрій, Михайло Є примірники у відділах: (05.12.2011р. - Б.ц.) (вільний) |
Іщенко, Тетяна. Особливості та проблеми національної вищої освіти / Тетяна Іщенко, Тетяна Хоменко> // Вища школа. - 2011. - № 11. - С. 7-14 : граф. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Вища освіта--Освіта і суспільство Кл.слова (ненормовані): якість освіти -- ринок освітніх послуг -- ринок праці -- замір залишкових знань Анотація: Автори піднімають питання, актуальні на сучасному етапі розвитку вищої освіти в Україні, серед них - якість підготовки фахівців та методи її вимірювання. Робиться висновок, що підготовка фахівців належного рівня - це спільна справа сфер виробництва і освіти. Утримувачі документа: КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1 Дод.точки доступу: Хоменко, Тетяна Є примірники у відділах: (19.12.2011р. - Б.ц.) (вільний) |
Лук'яненко, Дмитро. Інноваційний ресурс економічного розвитку України: інтелектуальна місія університетів / Дмитро Лук'яненко, Анатолій Поручник> // Вища школа. - 2011. - № 12. - С. 74-86 : рис. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Вища освіта--Освіта і суспільство Кл.слова (ненормовані): глобалізація -- глобальна економіка -- глобальний ринок -- глобальне мислення -- університетська освіта -- інноваційний ресурс -- інтелектуальний капітал Анотація: Університет розглядається як продуцент і носій інтелектуального капіталу. Для забезпечення конкурентоспроможності університет має функціонувати як динамічна інноваційна система, інтегрована у глобальний ринок освітніх послуг. Утримувачі документа: КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1 Дод.точки доступу: Поручник, Анатолій Є примірники у відділах: (19.12.2011р. - Б.ц.) (вільний) |
Жорнова, Ольга. Дискурс модернізації освіти: чи пізнана освітня реальність? / Ольга Жорнова, Олена Жорнова> // Вища школа. - 2012. - № 1. - С. 32-42. - Бібліогр.: с. 32-41 (18 назв.) Рубрики: Вища освіта--Освіта і суспільство Кл.слова (ненормовані): модернізація освіти -- дискурс модернізації -- модернізація вищої освіти Анотація: Висвітлені вихідні засади утворення дискурсу модернізації освіти, здійснено аналіз його когнітивного, соціокультурного, політичного контекстів. Сформульовано теоретичні положення самооновлення дискурсу модернізації освіти. Утримувачі документа: КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1 Дод.точки доступу: Жорнова, Олена Є примірники у відділах: (14.02.2012р. - Б.ц.) (вільний) |
Мельник, Сергій. Перспективи розвитку системи експорту освітніх послуг в Україні / Сергій Мельник, Віталій Матросов> // Вища школа. - 2012. - № 1. - С. 43-53. - Бібліогр.: с. 43-46 (8 назв.). - Зміст: Концепція формавання системи експортування освітніх послуг України на період 2011-2020 роки (проект) Рубрики: Вища освіта--Освіта і суспільство Кл.слова (ненормовані): концепція -- експорт освітніх послуг -- міжнародний ринок -- інтернаціоналізація освіти -- конкурентоспроможність Анотація: Розглянуто проблеми експорту освітніх послуг та перспективи їх розвитку в Україні. Розроблено проект Концепції формування системи експортування освітніх послуг з визначенням конкретних заходів та напрямками їх реалізації. Утримувачі документа: КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1 Дод.точки доступу: Матросов, Віталій Є примірники у відділах: (14.02.2012р. - Б.ц.) (вільний) |