Фенцик, О. Формування в старшокласників навичок лінгвістичного аналізу художнього твору [Текст] / Оксана Фенцик> // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 7. - С. 38-41. - Бібліогр.: 5 назв. Рубрики: Літературознавство--Мова художнього твору Українська література--Аналіз художнього твору Кл.слова (ненормовані): художній твір -- формозмістова єдність літературного твору -- лінгвістичний аналіз -- специфіка мови художньої літератури -- лексичний рівень твору -- художній синтаксис -- метод спостереження -- стилістичний експеримент Анотація: У статті досліджується проблема вивчення специфіки мови художнього твору, розглянуто теоретичні основи лінгвістичного аналізу, який може бути складовою різних типів аналізу або самостійним шляхом усвідомлення ідейно-художнього змісту твору в єдності його форми і змісту, висвітлено аспекти аналізу мови твору, описано застосування його на матеріалах епічних творів. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Небеленчук, І. Кольористика як один із засобів формування навчально-дослідницьких умінь учнів у процесі роботи над повістю М. Гоголя "Тарас Бульба" [Текст] / Ірина Небеленчук> // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 10. - С. 22-26. - Бібліогр.: 10 назв. Рубрики: Російська література--Гоголь Микола Васильович (1809-1852 рр.) Літературознавство--Мова художнього твору Кл.слова (ненормовані): кольористика -- колір -- наукові спостереження й розвідки -- кольороназви -- кольористичні особливості -- світлотінь -- гама кольорів у повісті М. Гоголя Анотація: У статті охарактеризовано поняття кольористики та визначено роль і сутність застосування кольороназв у художніх творах. Узагальнено досвід дослідження цієї теми у вітчизняному літературознавстві на прикладах текстів українських митців слова. Акцентовано увагу на колористичних особливостях повісті М. Гоголя "Тарас Бульба", показано застосування кольороназв у художньому просторі літературного твору. Розкрито символічне значення кольорів та умови, що сприяють розумінню психічного й емоційного стану персонажів. Дод.точки доступу: Гоголь, Микола Васильович (російський прозаїк, драматург, поет, критик, публіцист українського походження ; 1809-1852 ) \о нем\ Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Федута, Олександр. Автор-білінгв у пошуках читача (колізія Г. Квітки-Основ’яненка) [Текст] / Олександр Федута> // Слово і час. - 2016. - № 9. - С. 97-103. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Українська література, 19 ст. Літературознавство--Мова художнього твору Кл.слова (ненормовані): автор -- адресат -- білінгвізм -- жанр -- тема -- стиль Анотація: У статті на прикладі творчості Г. Квітки-Основ’яненка проаналізовано особливості сприйняття читацької аудиторії письменником-білінгвом. Автор доходить висновку про принципове розрізнення Квіткою російськомовного і україномовного читача та про залежність від мови цільової аудиторії стилістики й тематики його творів. Дод.точки доступу: Квітка-Основ'яненко, Г. \про твір\ |
Кузнецова, Галина. Фонетичні засоби увиразнення авторської віри в добро і щастя України : на прикладі кіноповісті Олександра Довженка "Україна в огні" [Текст] / Галина Кузнецова> // Українська мова і література в школах України. - 2019. - № 12. - С. 7-13. - Бібліогр.: 6 назв. Рубрики: Літературознавство--Мова художнього твору Українська література--Довженко О. Українська мова--Вивчення фонетики Кл.слова (ненормовані): фонетичний аналіз художнього тексту -- фонема -- звук -- асонанс -- алітерація -- анафора -- епіфора -- ономатопея -- ідеофони -- звукосимволи -- кіноповість -- Довженко О. -- "Україна в огні" Анотація: На підставі синтезу методів звукової комбінаторики, дистрибуції, акустичної характеристики звуків, опозиції фонем, шкали сонорності запропоновано фонетичний аналіз кіноповісті О. Довженка "Україна в огні". Доведено, що фонічні компоненти текстової організації художнього твору: алітерація, асонс, анафора, епіфора, ономатопея і її різновиди, ідеофони, звукосимволи, звукові кольорогами є потужним арсеналом композиційного, семантичного, емоційно-експресивного, ритміко-інтонаційного увиразнення й сприймання тексту. Обґрунтовано, що аналіз авторських фоностем дає змогу глибше пізнати семантико-звукову природу тексту, з'ясувати фонетичні особливості авторського ідіостилю, ствердити віру в добро і шастя України. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |