Рудишин , Сергій.
    Автотрофний блок екосистеми [Текст] / С. Рудишин // Біологія і хімія в школі. - 2009. - № 3. - С. 3-4. - Бібліогр.: с. 4.
Рубрики: Фізіологія рослин--Фотосинтез
   Методика навчання--Біологія

Анотація: В статті наведено приклад демостраційної лабораторної роботи з теми "Фотосинтез", яку розроблено на основі декількох практикумів з фізіології рослин.





    Матяш, Надія.
    Результати моніторингу якості біологічної освіти TIMSS-2007 [Текст] / Надія Матяш, Тетяна Коршевнюк // Біологія і хімія в школі. - 2011. - № 4. - С. 16-19 : граф.
Рубрики: Методика навчання--Біологія
Анотація: В статті подані результати моніторингу якості біологічної освіти TIMSS-2007.


Дод.точки доступу:
Коршевнюк, Тетяна




    Фурсов, Віктор.
    Що таке біологічна систематика [Текст] / Віктор Фурсов // Біологія і хімія в сучасній школі. - 2012. - № 2. - С. 8-11
Рубрики: Методика навчання--Біологія
Анотація: Розкривається поняття біологічної систематики, як науки про видове різноманіття живих організмів, завданням якої є розробка принципів класифікації живих організмів і практичне їх застосування для побудови системи.





    Сидорович, Марина.
    Формування системних знань про організм в учнів основної школи [Текст] / Марина Сидорович // Біологія і хімія в сучасній школі. - 2012. - № 2. - С. 16-20. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Методика навчання--Біологія
Анотація: Стаття присвячена аналізу системних знань, як одному з провідних дидактичних принципів, на якому ґрунтується сучасний навчальний процес, зокрема з природничих дисциплін.





    Ягенська, Галина.
    Урізноманітнення завдань як засіб реалізації компетентнісного підходу до навчання біології [Текст] / Галина Ягенська // Біологія і хімія в рідній школі. - 2018. - № 1. - С. 13-20. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Методика навчання--Біологія
Кл.слова (ненормовані):
компетентнісний підхід, навчальні завдання, класифікація біологічних об'єктів, причинно-наслідкові зв'язки, критичне мислення
Анотація: Описано функції навчальних завдань у контексті компетентнісного підходу до освіти. Наведено приклади завдань з біології на формування уміння класифікувати об'єкти і коригувати твердження встановлювати причинно-наслідкові зв'язки аналізувати інформацію, подану у формі графіка і таблиць. Запропоновано кілька типів завдань, що сприяють розвитку логічних умінь учнів, мотивації пізнавальної діяльності та креативності учнів.





    Коршевнюк, Тетяна.
    Ситуаційні завдання в компетентнісно орієнтованому навчанні біології [Текст] / Тетяна Коршевнюк // Біологія і хімія в рідній школі. - 2019. - № 1. - С. 2-6
Рубрики: Методика навчання--Біологія
Анотація: Отже, використання ситуаційних завдань в освітньому процесі орієнтоване на досягнення основних результатів навчання біології : формування предметної біологічної і ключових компетентностей.





    Коршевнюк, Тетяна.
    Вивчення теми "Еволюція органічного світу" [Текст] / Тетяна Коршевнюк // Біологія і хімія в рідній школі. - 2019. - № 2. - С. 5-8
Рубрики: Методика навчання--Біологія
Анотація: У статті описано процес вивчення теми "Еволюція органічного світу" учні 9 класу опановують знання про походження та розвиток життя на нашій планеті і механізми еволюції людини, ознайомлюються з історією становлення еволюційних ідей та різними поглядами щодо виникнення життя на Землі.





    Матяш, Надія.
    Дослідження компетентного підходу до формування компетентностей учнів 8 класу під час навчання біології [Текст] / Надія Матяш // Біологія і хімія в рідній школі. - 2019. - № 2. - С. 35-37. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Методика навчання--Біологія
Анотація: У статті представлено результати дослідження компонентного підходу до компетентнісно орієнтованого навчання біології учнів 8 класу. Закцентовано увагу на розробленні компетентнісно орієнтованої методики навчання біології людини з урахуванням компонентного підходу до формування змісту та його реалізації.





    Рудишин, Сергій.
    Регенерація : особливості процесів, форми. Трансплантація [Текст] / Сергій Рудишин, Валентина Самілик, Інна Гулакова // Біологія і хімія в рідній школі. - 2019. - № 3. - С. 22-25
Рубрики: Методика навчання--Біологія
Анотація: У статті вивчається поняття таких термінів як : репарація ; фізіологічна, репаративна, патологічна регенерація ; трансплантація ; біологічна етика.


Дод.точки доступу:
Самілик, Валентина; Гулакова, Інна




    Ващенко, Лдія.
    Моніторинг рівнів сформованості предметної біологічної компетентності учнів [Текст] / Лдія Ващенко // Біологія і хімія в рідній школі. - 2019. - № 3. - С. 31-36. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Методика навчання--Біологія
Кл.слова (ненормовані):
модель моніторингу -- педагогічне моделювання -- моніторинг -- предметна біологічна компетентність
Анотація: У статті представлено комплексну педагогічну модель моніторингу рівнів сформованості предметної біологічної компетентності учнів старшої профільної школи. Запропоновано структурно-функціональну модель, яка складається з двох підсистем, що відтворюють порядок організації моніторингу та структуру предметних біологічних компетентностей.





    Козленко, Олександр.
    Компетентнісно орієнтовані завдання в навчанні біології [Текст] / Олександр Козленко // Біологія і хімія в рідній школі. - 2019. - № 5. - С. 11-14. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Методика навчання--Біологія
Кл.слова (ненормовані):
модель -- компетентнісний тест -- PISA
Анотація: У статті обговорюються загальні питання розроблення та використання компетентнісно орієнтованих завдань у навчанні біології. Обговорюється класифікація тестових завдань та структура природничо-наукової грамотності міжнародного порівняльного оцінювання PISA. Наведено конкретні приклади компетентнісно орієнтованих завдань.





    Козленко, Олександр.
    Уроки PISA-2018: природничо-наукова грамотність і як її розвивати [Текст] / Олександр Козленко // Біологія і хімія в рідній школі. - 2020. - № 1. - С. 2-11. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Методика навчання--Біологія
Анотація: У статті обговорюється класифікація тестових завдань та структура природничо-наукової грамотності міжнародного порівняльного оцінювання PISA. Обговорюється загальні питання створення та застосування компетентнісно орієнтованих завдань у навчанні біології.





    Коршевнюк, Тетяна.
    Навчальна програма курсу за вибором "Біологічні системи", 10-11 класи [Текст] / Тетяна Коршевнюк // Біологія і хімія в рідній школі. - 2020. - № 1. - С. 23-27. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Методика навчання--Біологія
Анотація: У статті подана програма курсу, мета якого створення умов для самоідентифікації особистості та формування предметної біологічної і ключових компетентностей старшокласників, розвиток їхнього інтересу до біології, сучасних технологій і професій, пов'язаних з дослідженням і використанням біосистем.





    Рибалко, Ліна.
    Упровадження інноваційних підходів до навчання - шлях модернізації змісту освіту [Текст] / Ліна Рибалко // Біологія і хімія в рідній школі. - 2020. - № 1. - С. 41-44. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Методика навчання--Біологія
Анотація: Розкрито сутність і зміст інноваційного еколого-еволюційного підходу (ЕЕП) до навчання природничих предметів, обґрунтовано концептуальні ідеї ЕЕП (ідею еволюцію та ідею ексцентризму), схарактеризовано технологію навчання біології на засадах ЕЕП. Подано результати педагогічного експерименту, що довели ефективність технології навчання біології на засадах такого та втілених у ній концепції і дидактичних засад ЕЕП в навчанні природничих предметів.





    Лазорко, Марія.
    Квест-технології як форма реалізації ключових компетентностей учнів [Текст] / Марія Лазорко // Біологія і хімія в рідній школі. - 2020. - № 2. - С. 11-13. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Методика навчання--Біологія
Кл.слова (ненормовані):
інновація -- технологія -- метод -- квест -- ігрова технологія
Анотація: У статті розкрито використання інноваційної квест-технології у навчально-виховному процесі. Квест розглядається як інтелектуально-динамічна гра, суть якої полягає у проходжені вказаного маршруту за умови виконання спеціально підготовлених завдань. В його основі лежить інтелектуальне змагання з елементами рольової гри. Описано види, структуру, етапи підготовки, послідовність проходження етапів квесту. Звертається увага на переваги квестів у навчально-виховному процесі та їх значення. Упровадження квест-технології в освітній простір сприяє підвищенню якості навчання, зацікавленості учнів до вивчення предметів, розвитку ключових компетентностей у контексті НУШ.





    Середа, Тетяна.
    Роль ферментів у забезпеченні метаболізму в клітині [Текст] / Тетяна Середа, Сергій Рудишин // Біологія і хімія в рідній школі. - 2020. - № 2. - С. 22-26
Рубрики: Методика навчання--Біологія
Анотація: У статті описано терміни та поняття: ферменти, класи ферментів, коферменти, активатори й інгібітори ферментів.


Дод.точки доступу:
Рудишин, Сергій




    Козленко, Олександр.
    Навчальна програма курсу за вибором "Моделювання в біології. 10-11 класи" [Текст] / Олександр Козленко // Біологія і хімія в рідній школі. - 2020. - № 2. - С. 26-32
Рубрики: Методика навчання--Біологія
Кл.слова (ненормовані):
ключові компетентності -- моделювання -- навчання біології
Анотація: Програма курсу "Моделювання в біології. 10-11 класи" містить опис структури курсу, очікуванні результати навчально-пізнавальної діяльності учнів та орієнтовний календарно-тематичний план курсу. Програма містить класифікацію моделей, що належить до різних класів (об'ємні, графічні, математичні, вербальні, імітаційні, семіотичні), та їхнього використання в навчанні біології.