Тимченко, Світлана.
    Ассоциативный подтекст романа М. Булгакова "Мастер и Маргарита": Компаративно-культурологический анализ [Текст] / Світлана Тимченко // Всесвітня література в сучасній школі. - 2012. - № 4. - С. 30-32. - Зміст: "Мастер и Маргарита"
Рубрики: Світова література--Методика викладання
   Письменники російські, 20 ст.

   Світова література--Вивчення в школі--Аналіз творів

   Компаративістика--Літературна



Дод.точки доступу:
Булгаков Михайло Опанасович-письменник російський українського походження, 20 ст. \про твір\




    Коваленко , Валентина.
    Цінувати те, що є в людині, чи те, що є у людини? [Текст] / Валентина Коваленко // Всесвітня література в сучасній школі. - 2012. - № 4. - С. 35-37. - Зміст: Острів "скарбів"
Рубрики: Світова література--Методика викладання
   Світова література--Вивчення в школі--Аналіз творів

Анотація: Уславлення в романі Стівенсона "Острів скарбів" сміливості, винахідливості, порядності його героїв (Джим Гокінс і його товариші).





    Форсюк , Валентина.
    Пошуки істини у філософських притчах "Маленький принц" А.де Сент- Екзюпері та "Алхімік" П.Коельо [Текст] / Валентина Форсюк // Всесвітня література в сучасній школі. - 2012. - № 7-8. - С. 62-72. - Бібліогр.: 12 назв. - Зміст: "Маленький принц" ; "Алхімік"
Рубрики: Світова література--Вивчення в школі--Аналіз творів
   Уроки світової літератури--Форми проведення--Урок дослідження

   Письменники французькі, 20 ст.

   Письменники бразильські, 20 ст.

Анотація: Подаються матеріали компаративного уроку з різновіковим складом учнів. Поетапно висвітлюється хід уроку : фрагмент лекції, оголошення теми, мети, форми проведення уроку, дослідження учнів, практичний етап.


Дод.точки доступу:
Сент-Екзюпері, Антуан-письменник французький \про твір\; Коельо, Пауло (Бразильський письменник) \про твір\




    Секирина, Валентина.
    Диалог Булгакова и Достоевского о духовных ценностях [Текст] / Валентина Секирина // Всесвітня література в сучасній школі. - 2012. - № 7-8. - С. 77-81
Рубрики: Світова література--Вивчення в школі--Аналіз творів
   Теми і образи в літературі--Духовність

   Письменники російські українського походження, 20 ст.

   Письменники російські, 20 ст.

Анотація: Методические советы по изучению известных произведений М. Булгакова и Ф. Достоевского посредством их компаративного сопоставления. Автор статти подчеркивает, что цель учителя показать необходимость установления близости между двумя великими мастерами слова не столько на уровне образов, художественных явлений и т.п., а общего воздуха , которым дышали эти писатели, общности их художественных идей, мировоззрений.


Дод.точки доступу:
Булгаков Михайло Опанасович-письменник російський українського походження, 20 ст. \про нього\; Достоєвський, Федір Михайлович (1821-1881) \про нього\




    Хроменко, Ірина.
    Компаративний аналіз художнього твору [Текст] / Ірина Хроменко // Зарубіжна література в школах України. - 2013. - № 1. - С. 8-15. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Світова література--Вивчення в школі--Аналіз творів
   Уроки --Форми проведення

   Аналіз художніх творів--Компаративний

Анотація: В статті розповідається про те, що використання порівняльного аналізу художніх творів допомагає реалізувати завдання сучасної літературної освіти: підвищити загальнокультурний рівень розвитку учнів, сформувати в них стійкі уявлення про різноманітність світу, гуманістичний світогляд ; виховати толерантне ставлення до людей інших національностей, віросповідань.





    Хроменко, Ірина.
    Окремі специфічні види літературознавчого аналізу [Текст] / Ірина Хроменко // Зарубіжна література в школах України. - 2013. - № 2. - С. 6-12. - Бібліогр. в кінці ст. - Зміст: Айвенго ; Острів скарбів ; Федько-халамидник
Рубрики: Світова література--Вивчення в школі--Аналіз творів
   Письменники англійські, 18-19 ст.

   Письменники українські, 19 ст.



Дод.точки доступу:
Скотт, Вальтер (177-1832) \про твір\; Стівенсон, Роберт Льюїс \про твір\; Винниченко, Володимир Кирилович (1880-1951) \про твір\




    Орлова, О. В.
    Політ над світом, політ над собою. Урок за казкою Сельми Лагерлеф "Дивовижна подорож Нільса Хольгерсона з дикими гусаками Швецією" [Текст] / О. В. Орлова // Зарубіжна література в школах України. - 2013. - № 7-8. - С. 25-27. - Зміст: "Дивовижна подорож Нільса Хольгерсона з дикими гусаками Швецією"
Рубрики: Світова література--Вивчення в школі--Аналіз творів
   Світова література--Казки--Вивчення в школі

   Письменники шведські, 19-20 ст.

   Уроки світової літератури--Розробка уроків



Дод.точки доступу:
Лагерлеф, Сельма-шведська письменниця (1858-1940) \про неї\




    Мироненко, Т. П.
    Роман Дж. Фаулза "Колекціонер": ідеї, образи, поетика [Текст] / Т. П. Мироненко, А. М. Меншій // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2014. - № 3. - С. 36-40. - Бібліогр. в кінці ст. - Зміст: "Колекціцонер"
Рубрики: Світова література--Вивчення в школі--Аналіз творів
   Письменники англійські, 20 ст.

   Постмодернізм--Світова література



Дод.точки доступу:
Меншій, А. М.; Фаулз, Джон \про твір\




    Пронкевич, Олександр.
    Чотири смерті Анни Кареніної: кохання-пристрасть крізь призму кінематографа [Текст] / Олександр Пронкевич // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2014. - № 5. - С. 26-29. - Зміст: "Анна Каренина"
Рубрики: Світова література--Вивчення в школі--Аналіз творів
   Письменники російські, 19 ст.

Анотація: Роман Л. Толстого "Анна Кареніна" користується особливою популярністю серед кінематографістів. За мотивами цього твору знято до 25 фільмів. Публікація, що подається пропонує вчителям і учням порівняти версії самогубства Анни Кареніної, створені різними режисерами, як з текстом Толстого, так і між собою. Виявлені в такий спосіб розбіжності будуть використані для того, щоб іще раз повернути глядача-читача до роману.


Дод.точки доступу:
Толстой, Лев Миколайович (1828-1910) \про твір\




    Гладишев, В. В.
    Застосування елементів композиційного аналізу під час вивчення п’єси Бернарда Шоу "Пігмаліон". Варіант композиційного аналізу образу Елізи Дулітл [Текст] / В. В. Гладишев // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2014. - № 5. - С. 29-31. - Зміст: "Пігмаліон"
Рубрики: Світова література--Вивчення в школі--Аналіз творів
   Письменники англійські, 20 ст.

Анотація: Автор статті привертає увагу до композиційнрго аналізу художніх творів.


Дод.точки доступу:
Шоу Бернард-письменник англійський, 19-20 ст. \про твір\




    Симакова, Лидия.
    Изучение сонетов Ф. Петрарки. Культурологический контекст. Урок по творчеству поэта. 8 клас. [Текст] : (9 класс по курсу "Литература (русская и мировая)" для школ с русским языком обучения)сская и мировая / Лидия Симакова // Всесвітня література в сучасній школі. - 2014. - № 3. - С. 10-14
Рубрики: Світова література--Вивчення в школі--Аналіз творів
   Письменники італійські, 14 ст.



Дод.точки доступу:
Петрарка Франческо-письменик італійський, 14 ст. \про нього\




    Костюк, Жанна.
    Роман "Дон-Кіхот" - пародія на лицарські романи і трагікомічний епос іспанського життя. Конкурсний урок у 8 класі [Текст] / Жанна Костюк // Всесвітня література в сучасній школі. - 2014. - № 6. - С. 8-12. - Зміст: "Дон-Кіхот"
Рубрики: Світова література--Вивчення в школі--Аналіз творів
   Уроки світової літератури--Розробки уроків

   Письменники іспанські, 16-17 ст.

   Літературні герої

Анотація: Мета комбінованого уроку - проаналізувати образ головного героя роману, показати учням невідповідність високих душевних поривань Дон Кіхота реаліям повсякденного життя.


Дод.точки доступу:
Сервантес, Мігель де Сааведра \про твір\; Дон, Кіхот-літературний герой \про нього\




    Шкаруба, Л. М.
    Закуримо люльку миру (до вивчення "Пісні про Гайавату" Г. Логфелло) [Текст] / Л. М. Шкаруба, І. О. Ткач // Зарубіжна література в школах України. - 2014. - № 11. - С. 34-39 : іл. - Бібліогр. в кінці ст. - Зміст: "Пісня про Гайавату"
Рубрики: Письменники американські, 19 ст.--Поети
   Світова література--Вивчення в школі--Аналіз творів

Анотація: Про творчий шлях американського поета Генрі Лонгфелло, історію створення "Пісні про Гайавату", образ головного героя поеми. На початку статті подано історичну довідку про американських індіанців взагалі й північноамериканських зокрема, адже в поемі Лонгфелло мова іде саме про них.


Дод.точки доступу:
Ткач, І. О.; Лонгфелло, Генрі \про нього\