Гузь , Ольга.
    Навіщо людині випробування? ( роздуми над сторінками роману Елеонор Портер "Полліанна" [Текст] / Ольга Гузь // Зарубіжна література в школах України. - 2016. - № 1. - С. 18-20. - Зміст: "Полліанна"
Рубрики: Світова література--Методика викладання
   Письменники американські, 19 ст.

Анотація: У статті представлено роздуми над сторінками роману Елеонор Портер "Полліанна".


Дод.точки доступу:
Портер, Елеанор (американська письменниця ; 1868-1920) \про твір\
Є примірники у відділах:
(18.03.2016р. - Б.ц.) (вільний)




    Гузь , Ольга.
    Орієнтовне планування для 7 класу [Текст] / Ольга Гузь // Зарубіжна література в школах України. - 2016. - № 1. - Зміст: Урок № 42. Тема: Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Едгар Аллан По - засновник детективу у світовій літературі. Жанрове розмаїття детективів. ; Урок № 43. Тема: Едгар Аллан По (1809-1849). "Золотий жук". Особливості сюжету й композиційної будови повісті "Золотий жук". ; Урок № 44. Тема: Особливості створення й функціонування системи образів у літературному детективі: Легран, Джупітер, оповідач. ; Золотий жук
Рубрики: Світова література--Планування уроків
   Письменники американські, 19 ст.

   Світова література--Вивчення в школі



Дод.точки доступу:
По, Едгар Аллан (письменник американський ; 1809-1849) \про твір\
Є примірники у відділах:
(18.03.2016р. - Б.ц.) (вільний)




    Гузь , Ольга.
    Орієнтовне поурочне планування для 7 класу. Уроки № 63-70 [Текст] / Ольга Гузь // Зарубіжна література в школах України. - 2016. - № 4. - С. 42-54. - Зміст: Уроки № 63-64. Тема уроку № 63: Поєднання елементів казки і детективу у творі Діани Вінн Джонс "Мандрівний замок Хаула". Тема уроку № 64: Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів. ; Урок № 65. Тема: Корнелія Функе (нар.1958). "Чорнильне серце". Тема"оживлення" книжки у творі. Поєднання реального і уявного світів. ; Урок № 66-67. Тема уроку № 66: Образ Меггі - дівчинки, котра любить читати. Її пригоди й духовне випробування. Тема уроку № 67: Порівняльна характеристика повісті Корнелії Функе "Чорнильне серце" та однойменного художнього фільму. ; Урок № 68. Тема: Контрольна робота з теми "Сучасна література. Я і світ" (тести, розгорнуті відповіді на питання, творчі завдання). ; Урок № 69. Тема: Узагальнення і систематизація навчального матеріалу, вивченого в шкільному курсі "Зарубіжна література. 7 клас". ; Урок № 70. Тема: Аналіз сформованості читацьких компетенцій учнів. Анонс програми "Зарубіжна література. 8 клас". Рекомендації на літо.
Рубрики: Уроки світової літератури--Розробки уроків
   Письменники англійські, 20 ст.

   Письменники німецькі, 20-21 ст.



Дод.точки доступу:
Джонс, Діана \про твір\; Функе, Корнелія (німецька письменниця ; 1958) \про твір\
Є примірники у відділах:
(23.06.2016р. - Б.ц.) (вільний)




    Гузь , Ольга.
    Орієнтовне поурочне планування для 8 класу. Уроки 43-49 [Текст] / Ольга Гузь // Зарубіжна література в школах України. - 2017. - № 1. - С. 16-43. - Зміст: Урок № 43. Тема: Дон Кіхот і Санчо Панса - парні образи, в яких утілено високу мрію і прагматизм. "Донкіхотство". ; Урок № 44. Тема: Синтез різних жанрових ознак у романі. Широта філософського змісту твору. Можливість його різних тлумачень. Популярність вічних образів Сервантеса. "Дон Кіхот" на кіноекрані. ; Урок № 45. Тема: Різнорівнева контрольна робота з теми "Відродження" ( тести, розгорнуті відповіді на запитання, творчі завдання) ; Урок № 46. Тема: Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки (огляд). ; Урок № 47. І варіант. Тема: Луїс де Гонгора-і-Арготе (1561-1627). "Галерник". Утілення у вірші провідних тем барокової літератури: людина і Доля, блукання людини у Всесвіті, залежність від вищих сил, драматизм духовного життя. Символіка твору. Образ ліричного героя. Або ІІ варіант. Тема: Джонн Донн ( 1572 -1631). "Священні сонети" (19 сонет "Щоб мучить мене..."). Напруга почуттів ліричного героя. Символіка. Поетична мова ; Урок № 48. Тема: Виразне читання поезії бароко з обгрунтуванням вибору. ; Урок № 49. Тема: Історичні умови, філософське та естетичне підгрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму
Рубрики: Уроки світової літератури--Розробки уроків
   Стилі і напрями літератури--Бароко

   Стилі і напрями літератури--Класицизм

   Письменники іспанські, 16-17 ст.--Поети

   Письменники англійські, 16-17 ст.--Поети

Анотація: Подаються розробки уроків світової літератури для 8 класу.


Дод.точки доступу:
Сервантес, Мігель (іспанський письменник ; 1547-1616) \про твір\; Гонгора, Луїс (іспанський поет ; 1561-1627) \про твір\; Донн, Джон (англійський поет ; 1572-1631) \про твір\




    Гузь , Ольга.
    Орієнтовне поурочне планування для 8 класу. Уроки № 50-57 [Текст] / Ольга Гузь // Зарубіжна література в школах України. - 2017. - № 2. - С. 22-47. - Зміст: Урок № 50. Тема: Мольєр - майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його винаходів на світове театральне мистецтво. Історія створення комедії "Міщанин-шляхтич". ; Урок № 50. Тема: Тематика і проблематика "Міщанина-шляхтича" Мольєра, його загальнолюдське значення. ; Урок № 52. Тема: Основні образи комедії "Міщанин - шляхтич". Засоби комічного та її роль у втілення авторського задуму ; Урок № 54. Тема: Людські взаємини, моральні цінності в казці- притчі " Маленький принц". ; Урок № 55. Тема: Філософський зміст твору. Художні образи "Маленького принца" А. де Сент-Екзюпері. ; Урок № 56. Тема: Сюжет твору Р.Баха як філософська метафора людського буття. Алегоричні образи повісті. Утілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатана. ; Урок № 57. Тема: Художній конфлікт і можливість його подолання. Ознаки притчі у творі "Чайка Джанатан Лівінгстон" Річарда Баха.
Рубрики: Уроки світової літератури--Розробки уроків
   Письменники французькі, 17 ст.

   Письменники французькі, 20 ст.

   Письменники американські, 20-21 ст.

Анотація: Подаються розробки уроків світової літератури для 8 класу.


Дод.точки доступу:
Мольєр, Жан Батіст (французький письменник, драматург ; 1622-1673) \про твір\; Сент-Екзюпері, Антуан (французький письменники ; 1900-1944) \про твір\; Бах, Річард (американський письменник ; 1936) \про твір\




    Гузь , Ольга.
    Орієнтовне поурочне планування для 8 класу. Уроки № 20-25 [Текст] / Ольга Гузь // Зарубіжна література в школах України. - 2016. - № 10. - С. 19-39. - Зміст: Урок № 20. Тема:"Золота доба" давньоримської літератури. Зв’язок твору Вергілія "Енеїда" з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння, утвердження величі держави. ; Урок № 21. Тема: Сенс зображення Енея як героя шляху, його роль в композиції твору Вергілія "Енеїда". ; Урок № 22. Тема: Тема мистецтва й призначення митця у творі Горація "До Мельпомени". Пам’ятник як символ вічності поезії. Розуміння автором значення свого доробку. ; Урок 23. Тема: Публій Овідій Назон. Життя й творчість поета. "Метаморфози" Овідія - "золота легенда" античності. ( Міфологічний і філософський зміст поеми "Метаморфози" (огляд) ; Урок № 24. Тема: Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у " Скорботних елегіях" Овідія. Образ відторгненого поета. Любов до вітчизни як провідна ідея твору ( в межах циклу "Скорботні елегії"). ; Урок № 25. Тема: Контрольна робота з теми"Античність" у формі тестів та твору-роздуму
Рубрики: Уроки світової літератури--Розробки уроків
   Письменники давньоримські



Дод.точки доступу:
Вергілій \про твір\; Овідій, (Публій Овідій Назон) \про твір\; Горацій \про твір\




    Гузь , Ольга.
    Орієнтовне поурочне планування для 8 класу [Текст] / Ольга Гузь // Зарубіжна література в школах України. - 2016. - № 11. - С. 31-61. - Зміст: Урок № 27. Тема: Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан. Основні теми і мотиви лірики митця. Вплив даосизму на його світогляд. Своєрідність пейзажів Лі Бо, утілення в них краси природи і духовного життя. ; Урок № 28. Тема: Зв’язок поезії Ду Фу з історичною реальністю. Вплив конфуціанства на його світогляд. Національні образи, символи в ліриці митця. Образ ліричного героя, його сприйняття життя й природи, почуття, мрії, ідеали, дума про батьківщину. ; Урок № 29. Тема: Золота доба персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні представники. Омар Хайям (бл.1048-після1122). Рубаї. Лаконізм і містськість жанру рубаї. Основні теми й мотиви творчості Омара Хайяма. ; Урок № 30. Тема: Література середньовічної Європи: основні тенденції та жанрово-тематичне розмаїття. Історична основа "Пісні про Роланда", поетичне переосмислення в ній реальних подій. ; Урок № 31. Тема: Патріотичні ідеї в "Пісні про Роланда". Образна система (Роланд, Ганелон, Карл та ін.). Елементи фольклору. Особливості поетичної мови твору. ; Урок № 32. Тема: Данте як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до відродження. Утілення в сонеті № 11 краси високого почуття кохання. ; Урок № 33. Тема: Утілення в сонеті 11 Данте краси високого почуття кохання. Контрольний тест з теми "Середньовіччя".
Рубрики: Світова література--Розробки уроків
   Письменники китайські, 8 ст.

   Письменники персько-таджицькі, 10-11 ст.

   Епос--Героїчний епос--Франція

   Письменники італійські, 14 ст.

Анотація: Подаються розробки уроків світової літератури для 8 класу.


Дод.точки доступу:
Лі Бо-поет китайський, 8 ст. \про твір\; Ду Фу (Китайський поет, 712-770 рр.) \про твір\; Хайям, Омар (персько-таджицький поет ; 1048-1122) \про твір\; Данте Аліг'єрі-письменник італійський, 14 ст. \про твір\




    Гузь , Ольга.
    Орієнтовно-поурочне планування для 8 класу. Уроки 38-42 [Текст] : Трагедія "Ромео і Джульєтта" В.Шекспіра. Мігель де Сервантес Сааведра ( 1547 - 1616). "Дон Кіхот" І частина ( огляд, 2-3 розділи за вибором учителя) / Ольга Гузь // Зарубіжна література в школах України. - 2016. - № 12. - С. 22-42. - Зміст: Урок № 38. Тема: Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів. ; Урок № 39. Тема: Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти. Еволюція характерів головних героїв. Проблема життя і смерті. Трактування фіналу трагедії "Ромео і Джульєтта". ; Урок № 40. Тема: Гуманістична цінність трагедії В.Шекспіра, її популярність серед різних поколінь. "Ромео і Джульєтта в кіно". ; Урок № 41. Тема: Історія створення роману Мігеля де Сервантеса "Премудрий гідальго Дон Кіхот з Ламанчі", його зв’язок із лицарським романами, пародійний характер. Особливості сюжету й композиції твору. ; Урок № 42. Тема: Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота та буденної дійсності. Неможливість реалізації ідеалів героя.
Рубрики: Уроки світової літератури--Розробки уроків
   Письменники англійські, 16-17 ст.

   Письменники іспанські, 16-17 ст.

   Теми і образи світовій літературі--Кохання

Анотація: У статті подаються розробки уроків за творами В.Шекспіра "Ромео і Джульєтта" та М.Сервантеса "Дон Кіхот".


Дод.точки доступу:
Шекспір, Вільям (англійський поет і драматург ; 1564-1616) \про твір\; Сервантес, Мігель (іспанський письменник ; 1547-1616) \про твір\




    Гузь , Ольга.
    Орієнтовне поурочне планування для 8 класу. Уроки № 58-61 [Текст] / Ольга Гузь // Зарубіжна література в школах України. - 2017. - № 3. - С. 32-55. - Зміст: Урок № 58. Тема: Художній світ Барбари Космовської. Батьки- діти, діди-онуки. Сімейні цінності у творі. ; Урок № 59. Тема: Ідея поваги й любові до людини у творах Б.Космовської про Бубу. ; Урок № 60. Тема: Учителька ( Марсем ) та її учні: два погляди на один світ у книжці Марини Аромштам "Коли відпочивають янголи". ; Урок № 61. Тема: Моральні проблеми та їх осмислення у творі М. Аромштам "Коли відпочивають янголи".
Рубрики: Уроки світової літератури--Розробки уроків
   Письменники польські, 20-21 ст.

   Письменники російські, 20-21 ст.



Дод.точки доступу:
Космовська, Барбара (польська письменниця ; 1958) \про твір\; Аромштам, Марина (російська письменниця ; 1960) \про твір\
Є примірники у відділах:
(28.09.2017р. - Б.ц.) (вільний)




    Гузь , Ольга.
    Орієнтовне поурочне планування для 8 класу. Уроки № 62-70 [Текст] / Ольга Гузь // Зарубіжна література в школах України. - 2017. - № 4. - С. 26-44. - Зміст: Урок № 62. Тема: Старк Ульф "Диваки і зануди". Універсальна історія про звичайних диваків, або "Крий Боже прожити життя занудою!" ; Урок № 63. Тема: Проблема соціалізації підлітків та особливості її художнього втілення у повісті Ульфа Старка "Диваки і зануди". ; Урок № 64. І варіант. Тема: Зузак Маркус." Крадійка книжок". Погляд на події Другої світової війни і долю німців через історію "книжкової злодюжки" Лізель ; Урок № 65. І варіант.Тема: Система образів роману "Крадійка книжок". Роль образу Смерті як оповідача-хронікера. ; Урок № 66. І варіант. Тема: Провідні ідеї роману "Крадійка книжок" Маркуса Зузака. Кіноверсія твору. ; Урок № 64. ІІ варіант. Тема: Оса Ган Шведер. "Сни шовкопряда". Культурологічне перехрестя як основа сюжетотворення тексту: краса і поезію. ; Урок № 65. ІІ варіант. Тема: Духовні основи родинних стосунків у творі Оси Ган Шведер "Сни шовкопряда". ; Урок № 66. ІІ варіант. Автор, текст, читач у книжці Оси Ган Шведер " Сни шовкопряда" ; Урок № 67. Тема: Написання есе на основі творів сучасної літератури на тему "У пошуках себе й високого польоту" ; Урок № 68. Тема: Різнорівнева контрольна робота з теми " Література ХХ-ХХІ століть. У пошуках себе і високого польоту" ( тести, розгорнуті відповіді, творчі завдання) ; Урок № 69. Тема: Узанальнення і систематизація навчального матеріалу. Аналіз сформованості читацьких інтересів та вмінь.
Рубрики: Уроки світової літератури--Планування уроків
   Письменники шведські, 20-21 ст.

   Письменники австралійські, 20-21 ст.

   Письменники норвезькі, 20-21 ст.

Кл.слова (ненормовані):
розробки уроків


Дод.точки доступу:
Старк, Ульф (шведський письменник) \про твір\; Зузак, Маркус (австралійський письменник ; 1975) \про твір\; Шведер, Оса Ган (норвезька письменниця) \про твір\
Є примірники у відділах:
(28.09.2017р. - Б.ц.) (вільний)