Дічек, Наталія. Нові студії з історії освіти у регіонах України [Текст] / Наталія Дічек> // Шлях освіти. - 2009. - № 4 . - С. 47. Рубрики: Історія Освіти України |
Дічек, Наталія. Практико орієнтовна діяльність українського Науково-дослідного інституту дефектології у контексті індивідуалізації навчання дітей із вадами розвитку (кінець 1940-х - середина 1950-х років) / Н. Дічек> // Особлива дитина: навчання і виховання : наук., навч., інформ. журнал. - 2017. - № 3. - С. 47-58. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Спеціальна педагогіка--Історія, ХХ ст. Кл.слова (ненормовані): Науково-дослідний Інститут дефектології Міністерства освіти УРСР -- діти з психофізичними вадами -- індивідуалізація навчально-виховного процесу -- диференціація спеціальних шкіл -- кращий педагогічний досвід Анотація: Стаття є продовженням висвітлення на основі аналізу знайдених і використаних уперше архівних і маловідомих матеріалів внеску Науково-дослідного Інституту дефектології Міністерства освіти УРСР у розбудову шкіл для дітей з особливими потребами протягом другого періоду діяльності - 1948-1954 рр. Увагу зосереджено на встановленні практико орієнтованих здобутків співробітників Інституту в контексті забезпечення індивідуалізації навчально-виховного процесу в різних типах спеціальних шкіл. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Dichek, Natalia. Nation-building public policy and general secondary education: Ukrainian experience [Текст] / Natalia Dichek> // Український педагогічний журнал. - 2020. - № 4. - С. 5-16. - Текст англ. мовою. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Націєтворення--Державні стратегії--освіта шкільна--Українська мова--Україна Анотація: Обґрунтовано передумови формування національно орієнтованої державної політики в галузі середньої освіти (кінець1980-х – початок 1990-х рр.), до яких автором віднесено поступове зникнення під тиском громадської активності національно орієнтованої частини населення України (письменники, історики, правозахисники, пересічні патріоти) тоталітарної монополії влади на вирішення важливих питань гуманітарної сфери життя людей; увиразнення прагнення суспільства до розбудови національно орієнтованої освіти; поступове формування психолого-педагогічного підґрунтя для різнобічної гуманізації навчання і виховання дітей та молоді. Дод.точки доступу: Дічек, Наталія |
Дічек, Наталія. Політика Міністерства освіти і науки України у шкільній галузі (2007-2010 рр.): здобутки і проблеми [Текст] / Наталія Дічек> // Український педагогічний журнал. - 2021. - № 4. - С. 149-164. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Міністерство освіти і науки України--Державна освітня політика--Середня загальноосвітня школа--Реформування Анотація: У статті запропоновано авторську версію ретроспективного аналізу діяльності Міністерства освіти і науки України (МОН) щодо модернізації загальної середньої освіти у 2007-2010 рр., коли міністром був І. Вакарчук. Його освітньо-політичний доробок у цій царині вперше став предметом історико-педагогічного вивчення. Діяльність МОН розглядаємо як віддзеркалення державної політики України. Узагальнюючи здобутки Вакарчука-міністра, найважливішим аспектом освітньої політики у галузі середньої освіти вважаємо нормативно-законодавче утвердження її україноцентричності. Сповідуючи ідею розбудови української держави-нації, він реалізовував принципи етнічної єдності засобами шкільної освіти. Дод.точки доступу: Вакарчук, Іван Олександрович (укр. фізик, політик і громад. діяч, міністр освіти і науки України (2007–2010) ; 1947-2020) \про нього\ |