Заика, Е. В.
    Упражнения с географической картой для развития образных представлений ребенка [Текст] / Е.В. Заика // Практична психологія та соціальна робота. - 2005. - № 4. - С. 48-52
Рубрики: Карти географічні--Вправи з образного мислення
Анотація: Комплекс упражнений для игрового тренинга во внеурочное время.





    Заика, Е. В.
    Упражнения с перестановками букв, слов и цифр для развития внутреннего плана действий [Текст] / Е.В. Заика // Практична психологія та соціальна робота. - 2003. - № 2-3. - С. 33-38
Рубрики: Інтелект--Розвиток--Внутрішній план дій
Кл.слова (ненормовані):
ВПД





    Заика, Е. В.
    Методики исследования эмоций в клинической психологии [Текст] / Е.В. Заика // Практична психологія та соціальна робота. - 2003. - № 5. - С. 35-53
Рубрики: Емоції--Психологія





    Заика, Е. В.
    Методики исследования эмоций в клинической психологии [Текст] / Е.В. Заика // Практична психологія та соціальна робота. - 2003. - № 6. - С. 62-68. - Бібліогр.:52 назв.
Рубрики: Емоції--Психологія





    Заика, Е. В.
    Память: ее развитие и совершенствование [Текст] / Е.В. Заика // Практична психологія та соціальна робота. - 2003. - № 8. - С. 39-44
Рубрики: Пам’ять--Розвиток
   Педагогічна психологія--Пам’ять

Анотація: В первой части статьи предлагаются практические упражнения, рекомендованные детям, которые постоянно испытывают трудности по запоминанию и воспроизведению учебного материала. Во второй части, теоретической, проводится исследование с целью получения данных о том, как обеспечить себе более высокий уровень запоминания материала.





    Заика, Е. В.
    Развиваем пространственное мышление, двигая руками и ногами [Текст] / Е.В. Заика // Практична психологія та соціальна робота. - 2003. - № 9. - С. 50-53. - Библиогр.: 3 назв.
Рубрики: Мислення--Просторове
   Інтелект--Просторове мислення

Анотація: Пространственное мышление - важная составная часть интеллекта, развитию и совершенствованию которой, в отличие от словесно-логического мышления, уделяется крайне мало внимания. Цель исследования : расширение диапазона обучающих приемов для формирования у детей образно-пространственного мышления. В системе игрового тренинга познавательных процессов школьников предусмотрено немало игр и упражнений, предназначенных для этой цели.





    Заика, Е. В.
    Где силы взять, чтоб устоять ? [Текст] : (психологическое эссе) / Е.В. Заика // Практична психологія та соціальна робота. - 2007. - № 11. - С. 72-74 : фото. - Зміст: Прощание словянки
Рубрики: Композитори Росії
   Есе психологічне

   Пісні --Марш "Прощания словянки"

Анотація: О композиторе и капельмейстере Агапкине В.И. К 95- летию великого шедевра песни "Прощание славянки" публикуется текст и ноты.


Дод.точки доступу:
Агапкин, Василь Іванович (Композитор. головний деригент параду Перемоги в Москві 1941 р. ; 1884-1964) \про нього\




    Агеева, А. Л.
    Память и мышление старшеклассников : возрастные и гендерные особенности [Текст] / А.Л. Агеева, Е.В. Заика // Практична психологія та соціальна робота. - 2008. - № 1. - С. 9-13 : граф. - Бібліогр. : 5 назв.
Рубрики: Старшокласники--Мислення
   Пам’ять старшокласників--Вікові і гендерні особливості

Анотація: О психологической методике, которая методом тестов способствует выявлению закономерностей развития познавательных способностей старшекласников. Именно психодиагностические данные позволяют обеспечить контроль за динамикой психического развития школьников.


Дод.точки доступу:
Заика, Е. В.




    Заика, Е. В.
    Экспериментальная психология памяти : основные методики и результаты исследования [Текст] / Е.В. Заика // Практична психологія та соціальна робота. - 2008. - № 5. - С. 57-65 : табл.
Рубрики: Психологія пам‘яті
Анотація: Розглядається одина із важливих психологічних функцій людини - пам'ять.





    Агеева, А. Л.
    Методы исследования мышления [Текст] / А.Л. Агеева, Е.В. Заика // Практична психологія та соціальна робота. - 2009. - № 5. - С. 38-50 : табл. - Бібліогр. : 7 назв.
Рубрики: Мислення--Методи дослідження
Анотація: Стаття розрахована на студентів та аспірантів психологічних та педагогічних спеціальностей. Подано опис конкретних методик дослідження мислення, процедур експиременту, ексериментальний матеріал та спосіб обробки отриманих даних.


Дод.точки доступу:
Заика, Е. В.




    Заика, Е. В.
    Комплекс игр по выкладыванию фигур для развития мышления дошкольников и школьников [Текст] / Е. В. Заика // Практична психологія та соціальна робота. - 2011. - № 3. - С. 36-43. - Бібліогр. : 9 назв.
Рубрики: Гра--Розвиток мислення--Дошкільний та шкільний вік
   Розвиток мислення--Молодші школярі

Кл.слова (ненормовані):
Наочно-дійове -- Наочно-образне -- Мислення -- тренінг -- ігровий
Анотація: Запропонована й описана процедура розвитку наочно - дійового і наочно - образного мислення, розрахована для дітей дошкільного (3 - 6 років) та шкільного (7 - 14 років) віку. Вона здійснюється під час виконання дитиною ігрових завдань з викладання (складання) цілісних фігур і зображень з окремих їхніх фрагментів. Надано різні варіації завдань за складністю та умовами їхнього виконання. Призначена як для звичайних дітей, які нормально розвиваються, так і для школярів, що зазнають труднощів у засвоєнні матеріалу.





    Заика, Е. В.
    Синдром ослабленного внимания и гиперактивности у детей и его коррекция (анализ зарубежных исследований) [Текст] / Е. В. Заика // Практична психологія та соціальна робота. - 2011. - № 5. - С. 41-46. - Бібліогр. 15 назв.
Рубрики: Психологічне дослідження--Синдром послабленої уваги--Гіперактивні діти
   Медичне дослідження--Гіперактивні діти--Синдром послабленої уваги

Анотація: Представлений огляд психологічних і медичних досліджень, проведених в США та Великобританії в1993-2009 рр. з проблеми синдрому послабленої уваги і гіперактивності у дітей і підлітків (СПУГ; у англомовній літературі ADHD). Наведена психологічна характеристика цього синдрому. Розглянуті процедура та конкретні методики його вивчення. Описані основні методи його лікування і корекції : медикаментозні, поведінкові і медитація. Розглянуті можливості й перспективи діагностики і корекції дітей з таким синдромом в Україні.





    Заика, Е. В.
    Упражнения на переключение внимания, формирование внутреннего плана умственных действий и других интеллектуальных операций [Текст] / Е. В. Заика // Практична психологія та соціальна робота. - 2011. - № 8. - С. 23-29. - Бібліогр. : 5 назв.
Рубрики: Мислення учнів--Розвиток--Вправи
   Інтелектуально - графічні вправи

   Інтелектуальні тренінги

Кл.слова (ненормовані):
Вправи -- Короткочасна -- Пам‘ять -- Увага
Анотація: У статті представлено комплекс інтелектуально - графічних вправ, спрямованих на формування в учнів складних синтетичних розумових дій, що включають у себе одночасно логічне та образно - просторове мислення, довгочасну та короткочасну пам'ять розподіл та переключення уваги. У основі вправ лежить процедура проставлення крапок та зачитування крапок у Декартових координатах, але за правилами, що постійно змінюються. Вправи розраховані на школярів 12-17 років. Сприяють розвитку мислення, пам'яті та уваги.





    Заика, Е. В.
    Учебная деятельность школьников : уровни сформированности ее компонентов [Текст] / Е. В. Заика, В. В. Репкин, Г. В. Репкина // Практична психологія та соціальна робота. - 2012. - № 1. - С. 66-80
Рубрики: Школярі молодші--Навчальна діяльність
Кл.слова (ненормовані):
Мотив -- Мета -- Рівні -- Сформованості
Анотація: Систематизовано уявлення щодо основних компонентів навчальної діяльності : мотиву, мети, навчальних дій, дій контролю і оцінки. Виділено та описано рівні сформованості кожного з цих компонентів окремо : від найнижчих, найбільш складних та досконалих. Розглянуто як істотні, глибинні характеристики цих рівнів, так і поверхневі, зовнішньо спостережувані прояви, а також умови переходу з одного рівня на інший та перепони, що заважають тому переходу. Представлено дані щодо нерівномірності розвитку окремих компонентів навчальної діяльності у молодших школярів.


Дод.точки доступу:
Репкин, В. В.; Репкина, Г. В.




    Заика, Е. В.
    Учебная деятельность школьников : уровни сформированности ее компонентов [Текст] / Е. В. Заика, В. В. Репкин, Г. В. Репкина // Практична психологія та соціальна робота. - 2012. - № 1. - С. 66-80 ; № 2. - С. 61-62. - Бібліогр. : 15 назв.
Рубрики: Школярі молодші--Навчальна діяльність
Кл.слова (ненормовані):
Мотив -- Мета -- Рівні -- Сформованості
Анотація: Систематизовано уявлення щодо основних компонентів навчальної діяльності : мотиву, мети, навчальних дій, дій контролю і оцінки. Виділено та описано рівні сформованості кожного з цих компонентів окремо : від найнижчих, найбільш складних та досконалих. Розглянуто як істотні, глибинні характеристики цих рівнів, так і поверхневі, зовнішньо спостережувані прояви, а також умови переходу з одного рівня на інший та перепони, що заважають тому переходу. Представлено дані щодо нерівномірності розвитку окремих компонентів навчальної діяльності у молодших школярів.


Дод.точки доступу:
Репкин, В. В.; Репкина, Г. В.





    Заика, Е. В.
    Игры и упражнения для развития микромоторики школьников [Текст] / Е. В. Заика // Практична психологія та соціальна робота. - 2012. - № 4. - С. 39-46. - Бібліогр. : 9 назв.
Рубрики: Ігри--Мікромоторика рук
   Мікромоторика школярів--Розвиток

Анотація: Представлено ряд ігор та вправ, спрямованих на розвиток у школярів 7-13 років мікромоторики руки, тобто здатності здійснювати точні дрібні рухи пальцями та кістю руки, дозуючи відстань, напрямок руху та їх зусилля. Завдання складаються з перемалювання дрібних фігур, виконання дій з дрібними предметами; припускаються дії як усіма пальцями, так і кожним окремо, як однією рукою, так і обома. Ігри испрямовані на підвищення якості навчальних, побутових та трудових навичок, а токож на активізацію когнітивної сфери дитини.





    Заика, Е. В.
    Одновременный отчет нескольких событий как способ формирования внимания школьников [Текст] / Е. В. Заика // Практична психологія та соціальна робота. - 2012. - № 6. - С. 34-45. - Бібліогр. : 8 назв.
Рубрики: Школярі--Формування уваги
   Тренінги ігрові

Анотація: Представлена оригінальна процедура розвитку та вдосконалення основних властивостей уваги : стійкість, концентрації, розподілу, переключення, заснована на різних варіантах одночасного спостереження за декількома об'єктами і підрахунку подій (змін), що відбуваються в кожному з них. Вона заснована на організації та координації паралельних обчислювальних операцій, пов'язаних з кожним з фіксованих об'єктів. Може виконуватися як у природних умовах ігрового спілкування, так і у вигляді комп'ютерних ігор. Призначена для дітей та підлітків 11-17 років. Пропонується для використання шкільними психологами.





    Заика, Е. В.
    Заполнение пробелов в схемах как способ развития мышления и воображения [Текст] / Е. В. Заика // Практична психологія та соціальна робота. - 2012. - № 10. - С. 10-18 : Схеми. - Бібліогр. : 6 назв.
Рубрики: Тренінги ігрові--Пізнавальні процеси --Образне мислення
Кл.слова (ненормовані):
Уява -- Мислення
Анотація: У руслі розробленого автором ігрового тренінгу пізнавальних процесів учнів представлено оригінальний комплекс вправ щодо заповнення прогалин в різного роду схемах. Описано види схем і наведені приклади роботи з ними. Комплекс паризначений для розвитку словесно - логічного і образного мислення та уяви школярів і студентів 12-19 років.





    Дусавицкий, А. К.
    Группа - лидер как ядро учебного коллектива в развивающем обучении [Текст] / А. К. Дусавицкий, Е. В. Заика // Практична психологія та соціальна робота. - 2013. - № 4. - С. 21-24 : табл. - Бібліогр. : 7 назв.
Рубрики: Навчання--Розвиваюче--Міжособистісні відносини
Кл.слова (ненормовані):
Група - лідер -- Розвиваюче -- Навчання -- Навчальний -- Колектив -- Міжособистісні
Анотація: Описані особливості міжособистісних відносин у школярів 3-4-х класів, що навчаються в руслі як традиційного, так і розвиваючого навчання, особливу увагу приділено групі - лідеру як ядру в структурі таких відносин. Відображено, що група - лідер частіше виникає в розвиваючому навчанні, описані її види і особливості включених в неї школярів.


Дод.точки доступу:
Заика, Е. В.




    Заика, Е. В.
    Тренинг мышления : поиск оснований для разделения объектов на группы [Текст] / Е. В. Заика // Практична психологія та соціальна робота. - 2013. - № 4. - С. 32-37
Рубрики: Тренінги ігрові--Мислення логічне--Розвиток
Анотація: В руслі розблокування автором ігрового тренінгу пізнавальних процесів запропонований комплекс вправ для розвитку логічного мислення. Вправи базуються на пошуку підстав (причин, ознак), за якими деяка сукупність об'єктів вже розділена на дві або більше груп. Використовується матеріал як словесний, так і образний. Розраховано на школярів 12-19 років.