Кубаєвський, М. Контекстна буттєвість етносу в глобалізованому просторі [Текст] / М. Кубаєвський> // Психологія і суспільство. - 2008. - № 2 . - С. 59-64. - Бібліогр.: 17 назв. Рубрики: Соціологія глобальна Анотація: Історичний досвід людства показує, що етнос не є пасивним суб"єктом, який покірно сприймає імперативи глобалізованого простору. Одночасно з глобалізацією демократичних процесів, функціонуванням міжнародних соціальних інститутів (ООН, СОТ, ЮНЕСКО, МВФ, ВОЗ, цілої низки європейських інститутів) він планомірно входить до глобалізованого простору, узгоджуючи дії з іншими етносами, збагачуючи свою ментальність відповідно до світових тенденцій. |
Кубаєвський, М. Концептні імплікації у вивченні взаємозв'язку ідентифікації й ідентичності [Текст] / М. Кубаєвський, С. Лук'яненко> // Психологія і суспільство. - 2009. - № 3. - С. 58-68. - Бібліогр.: 19 назв. Рубрики: Психологія--Методологія психологіїї Кл.слова (ненормовані): НАУКА Анотація: В статье теоретически обоснованы концептные предпосылки исследования проблемы взаимосвязи идентификации и идентичности, проанализированы их функции в процессе социализации личности. Методологическим ключом ее решению является, с одной стороны, их обоснование в контексте более высоких в содержательно-смысловом наполнении концептов "социальное" и "культура", с другой - применение принципов диалектической логики - движение мышления от единичного к общему и от него - к особенному. В итоге реализованы две производные импликационные линии концептного анализа: "идентификация - социальное-социализированная идентичность" и "идентификация - культура-социокультурная идентичность". Дод.точки доступу: Лук'яненко, С. |
Кубаєвський, М. Роль універсалій у процесі методологування [Текст] / М. Кубаєвський> // Психологія і суспільство. - 2010. - № 3. - С. 115-124. - Бібліогр.: 26 назв. Рубрики: Психологія--Методологія психологіїї Анотація: У статті проаналізована роль універсалій як ефективних засобів методологування. Філософське осмислення універсалій показує, що вони ефективно функціонують у сферах духовно-теоретичної і духовно-практичної діяльності. |