Щербина, Л. Ф.
    Вплив смислових структур особистості на процес змін при залежності від наркотичних речовин [Текст] / Л.Ф. Щербина // Практична психологія та соціальна робота. - 2003. - № 6. - С. 69-73. - Бібліогр,: 9 назв.
Рубрики: Психологія особистості--Наркотики





    Щербина, Л. Ф.
    Експериментальне дослідження мотиваційно-смислової сфери осіб, залежних від наркотичних речовин, в умовах реабілітації на основі програми "12 кроків" [Текст] / Л.Ф. Щербина // Практична психологія та соціальна робота. - 2003. - № 9. - С. 69-76
Рубрики: Наркоманія--Вплив на здоров'я--Реабілітація





    Щербина, Л. Ф.
    Психологічні прийоми впливу на процеси смислоутворення у роботі із особами, залежними від наркотичних речовин [Текст] / Л.Ф. Щербина // Практична психологія та соціальна робота. - 2004. - № 4. - С. 77-80. - Бібліогр.: 13 назв.
Рубрики: Наркоманія--Психологічний аспект





    Щербина, Л. Ф.
    Діаналіз : психотерапія як "розумне заняття" [Текст] / Л.Ф. Щербина // Практична психологія та соціальна робота. - 2005. - № 12. - С. 8-12. - Бібліогр. : 9 назв.
Рубрики: Психотерапія
Анотація: У статті аналізується нова оригінальна психотерапевтична система, автором якої є російський вчений, психотерапевт В.Ю.Зав'ялов. Розглядається специфіка діаналізу, яка проявляється, в першу чергу , у пріоритеті логічного аналізу над психологічним.





    Щербина, Л. Ф.
    Рівні мислення психолога - практика [Текст] / Л.Ф. Щербина // Практична психологія та соціальна робота. - 2010. - № 5. - С. 61-66. - Бібліогр. : 14 назв.
Рубрики: Професійна діяльність--Психолог - практик
   Психолог--Професійна діяльність

Анотація: У статті аналізується співвідношення метатеоретичного, теоретичного та практичного рівня мислення у професійній діяльності психолога - практика. Показано, що метатеоретичний рівень є важливою передумовою організації теоретичного мислення психолога для допомоги клієнту у створенні "життєвих теорій", які, у свою чергу, застосовуються у практичному мисленні з метою розв'язання конкретних життєвих завдань.





    Щербина, Л. Ф.
    Програма розвитку метатеоретичного мислення психотерапевта [Текст] / Л. Ф. Щербина // Практична психологія та соціальна робота. - 2012. - № 7. - С. 5-26. - Бібліогр. : 10 назв.
Рубрики: Програма розвитку метатеоретичного мислення--Психотерапевти
   Психотерапевти--Метатеоретичне мислення

Анотація: У статті представлено програму розвитку метатеоретичного мислення психотерапевта. Мислення "над теоріями" - метатеоретичне мислекння - дає можливість психотерапевту бути самостійним у своїх міркуваннях та допомагати клієнту в актуальному особистісному контексті. Подано загальний опис та змст програми.





    Щербина, Л. Ф.
    Результати застосування програми розвитку метатеоретичного мислення психотерапевта [Текст] / Л. Ф. Щербина // Практична психологія та соціальна робота. - 2012. - № 9. - С. 62-67 : табл. - Бібліогр. : 6 назв.
Рубрики: Психотерапевти--Метатеоретичне мислення
Анотація: У статті подано результати апробації програми розвитку метатеоретичного мислення психотерапевта. Отримано дані про зміни у змісті метатеоретичного мислення, вирівнювання епістемологічного профілів учасників програми, зниження показників емоційного вигорання та зростання професійної задоволеності психотерапевтів.





    Щербина, Л. Ф.
    Психологічна практика в світлі постнекласичних наукових теорій [Текст] / Л. Ф. Щербина // Практична психологія та соціальна робота. - 2014. - № 10. - С. 1-4. - Бібліогр. : 9 назв.
Рубрики: Психологічна наука--Розвиток
Анотація: Розглянуто та проаналізовано виклики, які постають перед психологічною наукою на сучасному етапі їх розвитку. Психологічну практику розглянуто в ракурсі синергетичного підходу. У такому контексті психотерапевтична взаємодія постає як відкита нелінійна система. Головною ознакою добре організованої взаємодії є психотерапевтичний ефект, який перевищує просте додавання ефектів від окемих діяльностей клієнта та психотерапевта. Важливою умовою перетворення психотерапевтичної взаємодії в синергетичну діяльність є сформованість у психотерапевта метатеоретичного мислення.