Головна
Місце
зберігання
примірників

Бази даних


Систематична картотека статей- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (9)БД Авторефератів (15)Краєзнавча картотека (15)Конференції і вісники (124)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=метафора<.>
Загальна кількість знайдених документів : 158
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
1.


    Горбанюк, Олег.
    Лексикальна таксономія і факторна структура особистості , асоційованих з брендами [Текст] / Олег Горбанюк, Олена Коваль, Віктор Размус // Соціальна психологія. - 2009. - № 3. - С. 24-39 : табл. - Зміст: Метафора особистості бренду ; Кількісна оцінка символічного іміджу бренду ; Критика операціоналізації особистості бренду ; Селекція категорій і брендів ; Структура асоціацій , що персоніфікуються з брендом ; Селекція брендів
Рубрики: Імідж бренду--Лексика
Кл.слова (ненормовані):
компетенція -- екстраверсія -- прихильність -- макіавеллізм


Дод.точки доступу:
Коваль, Олена; Размус , Віктор

Знайти схожі

2.


    Кононенко, В. І.
    Категорія порівняння в лінгвокультурному вимірі: постмодерністський художній дискурс [Текст] / В. І. Кононенко // Українська мова. - 2019. - № 3. - С. 17-28. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Лексикологія--Порівняння--Літературознавство
Кл.слова (ненормовані):
порівняння, уподібнення, текст, художні засоби, дискурс, смисл, образ, метафора. алюзія. символ
Анотація: У статті розглянуто лінгвокогнітивні засади категорії порівняння як вияву пізнавальної сутності предметів і явищ на грунті образного мовомислення. Дослідження здійснено на матеріалі сучасного постмодерністського художнього мововжитку.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)

Знайти схожі

3.


    Жовтянська, В.
    Психологічний механізм функціонування метафори [Текст] / В. Жовтянська // Психологія і суспільство. - 2009. - № 3. - С. 81-90. - Бібліогр.: 18 назв.
Рубрики: Психологія--Теорія
Кл.слова (ненормовані):
значення слова -- смисл -- метафора -- розуміння -- репрезентація -- суб'єктивний досвід
Анотація: Стаття присвячена дослідженню механізмів розуміння і створення метафори. Вихідним положенням теоретичного аналізу є погляд на значення слова як на суб"єктивний процес репрезентації дійсності. З методологічного погляду, це вказує на те, що за значенням перебуває суб"єктивний спосіб виділення предметної сфери, пов"язаної з даним словом - йогг смисл.


Знайти схожі

4.


    Кириченко, Г.
    Посвист Овлура [Текст] : суцільна метафора з наскрізною алітерацією / Г. Кириченко // Київ. - 2007. - № 7-8. - С. 103-114
Рубрики: Поезія України 21 століття


Знайти схожі

5.


    Яремчук, А.
    Батурин як метафора болю [Текст] / А. Яремчук // Українська культура. - 2008. - №2. . - С. 1.
Рубрики: Мистецтво--Живопис--Виставки
   Київ
Анотація: Мистецька акція, в рамках третьої всеукраїнської виставки "Україна від Трипілля до сьогодення в образах сучасних художників". Виставка експонувалась у залах Національної спілки художників України.


Знайти схожі

6.


    Заіка, В.
    Прикладний аспект застосування терапевтичних метафор в практичній психології [Текст] / В. Заіка, С. Мерцалов // Практична психологія та соціальна робота. - 2009. - № 4. - С. 10-16. - Бібліогр. : 12 назв.
Рубрики: Практична психологія --Метафориричні комунікації--Вплив на особистість
Кл.слова (ненормовані):
Метафора -- Ізоморфізм -- Рефреймінг
Анотація: Стаття розкриває значення метафоричної комунікації як одного з ефективних способів подачі нової інформації, яка виконує непрямий психокорекційний вплив на особистість. Розглядається неврологічне обгрунтування застосування метафор в психологічній діяльності, види метафор, мета їх використання і процес конструювання терапевтичних метафор. Наводяться приклади вживання метафор в різноманітних терапевтичних випадках.


Дод.точки доступу:
Мерцалов, С.

Знайти схожі

7.


    Гузь , Ольга.
    Орієнтовне поурочне планування для 8 класу. Уроки № 50-57 [Текст] / Ольга Гузь // Зарубіжна література в школах України. - 2017. - № 2. - С. 22-47. - Зміст: Урок № 50. Тема: Мольєр - майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його винаходів на світове театральне мистецтво. Історія створення комедії "Міщанин-шляхтич". ; Урок № 50. Тема: Тематика і проблематика "Міщанина-шляхтича" Мольєра, його загальнолюдське значення. ; Урок № 52. Тема: Основні образи комедії "Міщанин - шляхтич". Засоби комічного та її роль у втілення авторського задуму ; Урок № 54. Тема: Людські взаємини, моральні цінності в казці- притчі " Маленький принц". ; Урок № 55. Тема: Філософський зміст твору. Художні образи "Маленького принца" А. де Сент-Екзюпері. ; Урок № 56. Тема: Сюжет твору Р.Баха як філософська метафора людського буття. Алегоричні образи повісті. Утілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатана. ; Урок № 57. Тема: Художній конфлікт і можливість його подолання. Ознаки притчі у творі "Чайка Джанатан Лівінгстон" Річарда Баха.
Рубрики: Уроки світової літератури--Розробки уроків
   Письменники французькі, 17 ст.

   Письменники французькі, 20 ст.

   Письменники американські, 20-21 ст.

Анотація: Подаються розробки уроків світової літератури для 8 класу.


Дод.точки доступу:
Мольєр, Жан Батіст (французький письменник, драматург ; 1622-1673) \про твір\; Сент-Екзюпері, Антуан (французький письменники ; 1900-1944) \про твір\; Бах, Річард (американський письменник ; 1936) \про твір\

Знайти схожі

8.


    Мележик, Валентина.
    Система уроків за повістю-притчею Р. Баха "Чайка Джонатан Лівінгстон" [Текст] / Валентина Мележик // Зарубіжна література в школах України. - 2018. - № 2. - С. 46-55. - Бібліогр. в кінці ст. - Зміст: Урок 1. Тема: "Чайка Джонатан Лівінгстон" (1970) - повість-притча американського письменника Р. Д. Баха (нар.1936). Сюжет твору - філософська метафора людського буття ; Урок 2. Тема: Образи-символи повісті Р.Баха. Втілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатана. Художній конфлікт повісті-притчі і можливість його подолання
Рубрики: Уроки світової літератури--Розробки уроків
   Письменники американські, 20-21 ст.

   Жанри літературні--Притчі

Анотація: Пропонуються розробки уроків за твором Р.Баха "Чайка Джонатан Лівінгстон".


Дод.точки доступу:
Бах, Річард (Американський письменник ; 1936) \про твір\
Є примірники у відділах:
(30.11.2018р. - Б.ц.) (вільний)

Знайти схожі

9.


    Гузь, Ольга.
    Орієнтовне поурочне планування для 9 класу. Уроки № 55-57 [Текст] / Ольга Гузь // Зарубіжна література в школах України. - 2018. - № 2. - С. 21-45. - Зміст: Урок № 55. Тема: Українські сторінки життя і творчості М.О.Булгакова. Булгаков і влада, трагедія митця ; Урок № 56. Тема: "Собаче серце" Михайла Булгакова як метафора соціальних експериментів революційної доби ; Урок № 57. Тема: Сутність і специфіка основного конфлікту та системи образів повісті "Собаче серце" Михайла Булгакова
Рубрики: Уроки світової літератури--Орієнтовне планування
   Світова література--Планування уроків--Орієнтовне

   Письменники російські українського походження, 20 ст.

Анотація: Пропонуються розробки уроків за твором М.Булгакова "Собаче серце".


Дод.точки доступу:
Булгаков, Михайло (російський письменник українського походження ; 1891-1940) \про твір\
Є примірники у відділах:
(30.11.2018р. - Б.ц.) (вільний)

Знайти схожі

10.


    Волкова , Юлія.
    Досконалості немає меж. Два уроки за повістю-притчею Річарда Баха "Чайка Джонатан Лівінгстон" [Текст] / Юлія Волкова , Лариса Некіга // Зарубіжна література в школах України. - 2016. - № 5. - С. 49-53. - Бібліогр. в кінці ст. - Зміст: Урок 1. Тема: Річард Бах "Чайка Джонатан Лівінгстон". Сюжет твору Р.Баха як філософська метафора людського буття. Ознаки притчі у творі. Алегоричні образи повісті. ; Урок 2. Річард Бах "Чайка Джонатан Лівінгстон". Втілення прагнення до високої мети в образі Чайки Джонатана. Художній конфлікт і можливість його подолання.
Рубрики: Уроки світової літератури--Розробки уроків
   Письменники американські, 20-21 ст.

Анотація: У статті подаються розробки уроків за твором Р.Баха "Чайка Джонатан Лівінгстон".


Дод.точки доступу:
Некіга, Лариса; Бах, Річард \про твір\
Є примірники у відділах:
(23.06.2016р. - Б.ц.) (вільний)

Знайти схожі

11.


    Кравець, Л. В.
    Метафора в системі тропів [Текст] / Л. В. Кравець // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2010. - № 13. - С. 2-5. - Бібліогр. наприкінці ст. 5
Рубрики: Українська мова--Методика викладання--Метафора
Анотація: Художню творчість називають мистецтвом слова, розуміючи під цим естетичну реалізацію мови, її виражального потенціалу, націленого на створення образу - конкретно-чуттєвого, емоційно-експресивного. Це досягається за допомогою тропів - художньо-мовних засобів образотворення. У статті йдеться про один із найвідоміших тропів-метафору, яка має давнє походження і поширення в усіх естетичних картинах світу.


Знайти схожі

12.


    Кравець, Л. В.
    Метафора в системі тропів [Текст] / Л. В. Кравець // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2010. - № 13. - С. 2-5. - Бібліогр. наприкінці ст. 5
Рубрики: Українська мова--Методика викладання--Метафора
Анотація: Художню творчість називають мистецтвом слова, розуміючи під цим естетичну реалізацію мови, її виражального потенціалу, націленого на створення образу - конкретно-чуттєвого, емоційно-експресивного. Це досягається за допомогою тропів - художньо-мовних засобів образотворення. У статті йдеться про один із найвідоміших тропів-метафору, яка має давнє походження і поширення в усіх естетичних картинах світу.


Знайти схожі

13.


    Кравець, Лариса.
    Метафора як лінгвоментальний феномен [Текст] / Кравець // Українська мова і література в школі. - 2014. - № 1. - С. 39-43. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Українська літературна мова--Метафора
Кл.слова (ненормовані):
художня метафора
Анотація: Описано механізм формування метафори. Доведено, що концептуальна метафора є основою виникнення художньої метафори. Визначено лінгвоконгнітивну основу і соціокультурні детермінанти динаміки концептуальної метафори.


Знайти схожі

14.


    Чабаненко, В. А.
    Асоціація як універсальний чинник мовного розвитку [Текст] / В.А. Чабаненко // Мовознавство. - 2005. - № 3-4. - С. 132-137. - Бібліогр.: 14 назв
Рубрики: Мовознавство--Лінгвокреативне мислення
Кл.слова (ненормовані):
Лінгвокреативний спосіб мислення -- Асоціація -- Синонімічний ряд -- Метафора -- Ремінісценція
Анотація: У статті проводиться ідея про лінгвокреативне мислення і його зв'язки з різними асоціаціями - нервово-психічними актами (уявленнями, думками, почуттями). Автор з'ясовує роль асоціацій у процесі творення нових слів, розширення синонімічних рядів, а також у збагаченні стилістичних засобів мови. Особливо наголошується на мовотворчій ролі естетично спрямованих асоціацій.


Знайти схожі

15.


    Ричка, В. М.
    "Галич - другий Київ": середньовічна формула чи історіографічна метафора [Текст] / В.М. Ричка // Український історичний журнал. - 2006. - № 1. - С. 4-14.
Рубрики: Історія України--Галич, Івано-Франківська обл., ХІІ-ХІІІ ст.


Знайти схожі

16.


    Бибик, С. П.
    Лінгвософія війни та людини в художніх творах Б. Гуменюка [Текст] / С. П. Бибик // Українська мова. - 2021. - № 2. - С. 3-17. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Літературознавство--Письменники українські
Кл.слова (ненормовані):
художня мова, наскрізна асоціативно-образна лінія, метафора, епітет, числівник, слово-символ, архетип.
Анотація: У статті проаналізовано віршові та прозові твори Бориса Гуменюка, присвячені темі війни на Сході України, що розпочалася у 2014 р. Закцентовано увагу на вербалізації філософії війни в авторській інтерпретації конкретно-чуттєвих образів, актуалізації стилістики числівника, числа, цифрового коду.


Дод.точки доступу:
Гуменюк, Борис Борисович (1965-) \про нього\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)

Знайти схожі

17.


    Ткачук, М.
    "Славетна київська школа": феномен чи метафора? [Текст] / М.Ткачук // Філософська думка. - 2001. - № 2. - С. 59-82
Рубрики: Історія філософії України--"Київська школа"


Знайти схожі

18.


    Головко, В.
    Ідентичність як метафора: шлях від психології до історіографії [Текст] / В. Головко // Український історичний журнал. - 2002. - № 3. - С. 23-34. - Бібліогр.:30 назв.
Рубрики: Історична наука--Дослідження


Знайти схожі

19.


    Харчук, Роксана.
    Метафора Шевченка [Текст] / Р. Харчук // Слово і час. - 2006. - № 3. - С. 21-37. - Бібліогр. в підрядк. прим.
Рубрики: Українська література, ХІХ ст.
   Літературознавство--Мова і стиль письменника

   Літературознавство--Стилістичні засоби--Метафора

Анотація: Автор розглядає проблему Шевченкової метафори в таких аспектах: походження метафори, її еволюція, класифікація, семантика і функціонування. Питання функціонування Шевченкової метафори через її "розщеплену референцію" до реальності досі в українському літературознавстві взагалі не розроблялося. З певністю можна сказати, що багатство інтерпретацій, які породжує Шевченкова метафора, свідчить про її стабільно великий вплив на пізнання, відчуття й уяву читатів.


Дод.точки доступу:
Шевченко, Тарас Григорович \про нього\

Знайти схожі

20.


    Даниленко, Сергій.
    Апологетика сакрального ізоляціонізму у білоруській радянській поезії сталінської епохи [Текст] / Сергій Даниленко // Слово і час. - 2014. - № 12. - С. 26-31. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Білоруська література--Поезія, 20 ст.
Кл.слова (ненормовані):
художній образ -- метафора -- трансформація -- ідеологія
Анотація: У статті на матеріалі білоруської радянської поезії 30-х рр. ХХ ст. проаналізовано процес створення соціального міфу тоталітарної держави, заснований на апологетиці сакрального ізоляціонізму та комуністичного месіанізму.


Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120