Головна
Місце
зберігання
примірників

Бази даних


Систематична картотека статей- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Книги (3)БД Авторефератів (1)Краєзнавча картотека (17)Конференції і вісники (7)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=ритуали<.>
Загальна кількість знайдених документів : 15
Показані документи с 1 за 15
1.


    Товстуха, Є. С.
    Фітотерапія як основа українських етнічних витоків [Текст] / Є.С. Товстуха // Безпека життєдіяльності. - 2005. - № 2. - С. 66-67
Рубрики: Фітотерапія
   Етнос--Витоки

Кл.слова (ненормовані):
СКЛАДОВА -- Традиції -- Фітоетнологія -- Археологічні культури -- Писанкарство -- Верба -- Перли-слова -- Солоспіви -- Ритуали
Анотація: Загальна культура етносу, її численні складові, в тому числі і розмаїта медична галузь, формуються та передаються з епохи до епохи безперечно на генетично-кодовому рівні. Досвід і пам'ять поколінь (усна та писемна) створюють глибинні традиції щоденного життя і буття. Останні виступають та постають як постулати звичаєвого права. А воно утверджується в епохах і тисячоліттях етнічними законами, як визначник загальної і традиційної побутової культури, духовності, господарської діяльності, елементами гігієнічних та лікувальних напрямків...


Знайти схожі

2.


    Скуратівська, Я.
    Кожен край має свій звичай [Текст] / Я. Скуратівська // Берегиня. - 2006. - № 2. - С. 63 - 66.
Рубрики: Народні звичаї, обряди--Народні вірування
Кл.слова (ненормовані):
Давні правила і ритуали
Анотація: Підсумки конкурсу-опитування "Кожен край має свій звичай". Учасники конкурсу описуютьті звичаї , вірування і забобони, які вони дотримуються і сьогодні.


Знайти схожі

3.


    Скржинська, М. В.
    Релігійні ритуали в античних державах Північного Причорномор"я. [Текст] / М.В. Скржинська // Український історичний журнал. - 2010. - № 3. - С. 127-142
Рубрики: Антична історія--Північне Причорномор"я
Анотація: Розглянуто свідчення про відправлення релігійних ритуаліву грецьких колоніях, що існували в античну добу історії на півдні сучасної України.


Знайти схожі

4.


    Котенко, Володимир.
    Про деякі аспекти виникнення давньогерманського звичаєвого права [Текст] / В. Котенко // Підприємництво, господарство і право. - 2011. - № 5. - С. 21-24. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Варварські племена--Давні германці--Магічні прийоми та ритуали--Правова спадщина та проблеми походження
Кл.слова (ненормовані):
історія держави і права
Анотація: На підставі аналізу первісних мононорм висвітлюються та критично переосмислюються погляди римського публіциста К. Тацита на деякі аспекти виникнення звичаєвого права у давніх германців.

Є примірники у відділах:
(.2010р. - Б.ц.) (вільний)

Знайти схожі

5.


    Щербань, Олена.
    Післявесільний етап опішнянського весілля ХХ - початку ХХІ століть [Текст] / О. Щербань, А. Щербань // Берегиня. - 2011. - № 2. - С. 9-18 : фото. - бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Народні звичаї, обряди--Весільний обряд--ОПІШНЯ, ПОЛТАВСЬКА ОБЛ.
Кл.слова (ненормовані):
Весільні ритуали, післявесільні застілля
Анотація: Післявесільний цикл опішнянського весілля присвячений ритуалу вшануванню батьків Молодими та гостями, прилученню невістки до родини чоловіка, майбутній плодючості молодих і всього роду.


Знайти схожі

6.


    Кіс, Ольга.
    У пошуках дещиці сенсу [Текст] : [поезія] / Ольга Кіс // Дзвін. - 2013. - № 4. - С. 5-8 : фот. - Зміст: "Не доторкаючись до істини..." ; "Колись-то ховали обох..." ; "Через потоки і пороги..." ; "Ритуали прощальні..." ; "Шалена радість - хай їй грець!" ; "Мара безсоння - гостя часта" ; "Проминає епоха"
Рубрики: Художня література--Українська література--Поезія, 21 ст.


Знайти схожі

7.


    Іваннікова, Л. В.
    Священник Гавриїл Сорокін - дослідник обрядовості та фольклору Херсонщини [Текст] / Л. В. Іваннікова // Народна творчість та етнологія. - 2014. - № 3(травень-червень). - С. 30-39. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Етнографи українські--Персоналії, 19 ст.
Кл.слова (ненормовані):
архаїчні ритуали -- побратимство -- народна магія -- міжетнічні взаємини
Анотація: Це перша в українській історіографії аналітична стаття, присвячена постаті та науковому доробку аматора української етнографії кінця XIX ст., священника з Херсонщини Гавриїла Сорокіна. Унікальність цього дослідника полягає в тому, що він уже на той час фіксував рідкісні явища традиційної культури Степової України, зокрема такі архаїчні ритуали, як побратимство й посестринство, пастуші ритуали (жертвоприношення вовкам), народну магію і замовляння, народне дозвілля (одним з перших записав картярські ігри), перший у слов'янській етнографії записав російське весілля на території України, а найголовніше - зробив порівняльне дослідження двох народів - російського та українського - у плані матеріальної та духовної культури.


Дод.точки доступу:
о. Гавриїл (священник, законоучитель Єлисаветград. земськ. реал. училища ; 1859-?) \про твори\

Знайти схожі

8.


    Хомин, Петро.
    Бухгалтерський облік: сакральні ритуали, чи інформація а'жур? [Текст] / П. Хомин // Бухгалтерський облік і аудит. - 2015. - № 4. - С. 2-9. - Бібліогр. с. 9 (10 назв)
Рубрики: Бухгалтерський облік--Теорія
Анотація: Аналізуються недоліки чинної системи бухгалтерського обліку, які ускладнюють забезпечення запитів менеджерів підприємств стосовно інформації, необхідної для регулювання виробничо-фінансової діяльності, оскільки замість її формування в режимі on line, це здійснюється після завершення звітного місяця. Наголошується, що вихід треба шукати не в заміні назви бухгалтерського обліку, що спостерігається в теорії зараз, а в пошуку повнішого використання його можливостей. Пропонується здійснювати записи господарських операцій за принципом а'жур, завдяки чому можна суттєво підвищити оперативність облікових даних.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)

Знайти схожі

9.


    Лущик, І. В.
    Теоретико-методичні знання з фізичної культури для учнів 3-го класу [Текст] / І. В. Лущик // Фізичне виховання в школах України. - 2015. - № 11. - С. 17-24.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Фізична культура та спорт--Методика викладання
Кл.слова (ненормовані):
Олімпійські ігри -- ритуали і церемонії -- руховий режим -- загартування -- дихання -- фізичні навантаження -- серцеві скорочення
Анотація: У рубриці "Плануємо та контролюємо" представлено теоретико-методичні знання з фізичної культури для 3 класу, ритуали та церемонії Олімпійських ігор, основні правила

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД

Знайти схожі

10.


    Табенська, Оксана Ігорівна.
    Сільський зелений туризм - значний соціальний внесок у розбудову української культури [Текст] / О. І. Табенська // Економіка. Фінанси. Право. - 2017. - № 9. - С. 16-19. - Бібліогр. наприкінці ст.
Рубрики: Туризм--Подорожі--Туристична індустрія--Україна
   Сільські місцевості--Села--Сільський туризм

   Звичаї і обряди--Духовна культура--Фольклор--Україна (Вінницька обл.)

Кл.слова (ненормовані):
сільський туризм -- сільські території -- туристичні оператори -- звичаї -- ритуали -- мова
Анотація: Досліджено сутність та виміри національної ідентичності, традиції, звичаї, обряди, особисті та сімейні свята, пов‘язані з політичними, релігійними та культурними традиціями. Проаналізовано туристичні маршрути та екологічні стежки на Вінничині.


Знайти схожі

11.


    Мейжис, Ірина.
    Соціокультурні складові поняття безпеки в соціології [Текст] / Ірина Мейжис // Соціологія: теорія, методи, маркетинг. - 2017. - № 3. - С. 37-47. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Національна безпека--Соціокультурні складові--Україна
Кл.слова (ненормовані):
свята -- ритуали пам’яті -- громадські акції -- авторитарний стиль -- демократія -- повсякденність -- ділове спілкування
Анотація: Розглянуто соціокультурні складові поняття безпеки як елементи опору будь-яким різновидам намагань її послабити за допомогою культурних чинників, ЗМІ та різних видів мистецтва шляхом негативного впливу на культурні та соціальні засади функціонування держави, а також на стиль і характер людських взаємин у суспільстві. Особливість соціокультурної системи Півдня і Сходу України пов’язана з історією їх заселення різними народами. Зокрема, до наявних грецьких, українських, болгарських і молдавських поселень у новоутворені міста Півдня додалися представники різних народів (німці, євреї, поляки та ін.), що суттєво вплинуло на формування соціальної культури міст, яка лише частково була пов’язана із Російською імперією. Разом із тим мовою міжетнічного спілкування стала саме російська як друга для абсолютної більшості населення. На підставі теорії Р. Колінза розглянуто соціокультурні складові поняття безпеки, які витлумачено як рівень залученості населення до різноманітних соціальних ритуалів, зокрема за доби колоніальної залежності України, а також як рівень довіри населення до центральної та регіональної гілок влади. Як соціокультурна складова розглядається здатність вивчення до опору зазіханням на безпечність існування соціуму за допомогою ЗМІ та різних видів мистецтва шляхом негативного впливу на культурні та соціальні засади функціонування суспільства, на стиль і характер людських взаємин (авторитарний або демократичний) у міжособистих і ділових контактах сучасників.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)

Знайти схожі

12.


    Кисла, Юлія.
    Сталінські спектаклі віри, або Як дисциплінували українських письменників у повоєнні роки / Юлія Кисла // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2020. - № 6. - С. 46-56 : фот. - Бібліогр. 77 назв
Рубрики: Письменники українські--Сталінський контроль--Сталінські чистки
Кл.слова (ненормовані):
ждановські чистки -- публічні ритуали -- соцреалізм -- радянська література -- інструмент радянізації
Анотація: Розглянуто механізм сталінського контролю над культурним життям СРСР, зокрема ждановські ідеологічні чистки 1946 р. в літературі, під впливом яких виробився своєрідний ритуал каяття і самокритики, до якого мали вдаватися письменники, щоб залишитися в радянській літературі. Авторка висвітлює, як поводилися в часі ждановських чисток українські мистці: Варвара Чередниченко й Олесь Гончар, чиї долі є альтернативними в межах соцреалістичного канону.


Дод.точки доступу:
Чередниченко, Варвара Іванівна (українська письменниця і педагог ; 1896-1949) \про неї\; Гончар, Олесь Терентійович (український радянський письменник, літературний критик, громадський діяч ; 1918-1995) \про нього\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)

Знайти схожі

13.


    Курочкін, О. В.
    До історії становлення та занепаду радянської ритуалістики [Текст] / О. В. Курочкін // Народна творчість та етнологія. - 2021. - N 1(січень-березень). - С. 69-78. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Свята радянські
Кл.слова (ненормовані):
радянські свята -- ритуали -- святковий календар -- ідеологія -- комуністичний тоталітаризм -- національна ідентичність -- демократія
Анотація: Мета статті - критично проаналізувати практику формування системи радянських свят і обрядів, розкрити їхню антигуманну, тоталітарну сутність і невідповідність цілям та завданням побудови демократичного суспільства. У статті використано загальнонаукові методи аналізу й синтезу.
Історичний метод допоміг у накопиченні первинних даних, отриманих з першоджерел і літератури з обраної теми. Аксіологічний метод уможливив розгляд ціннісного змісту й соціальної вартості радянської ритуалістики. Наукова новизна статті визначається тим, що вперше у вітчизняній культурології процеси впровадження і трансформації радянських свят і обрядів в Україні висвітлені в контексті формування ідеології тоталітарного режиму. На конкретних фактах продемонстровано, що від початку більшовицька влада здійснювала політику примусової секуляризації населення, витіснення з побуту (насамперед громадського) усіх форм і виявів релігійної і традиційно-народної ритуа-лістики. У своєму розвитку радянські свята й обряди пройшли кілька етапів, кожний з яких відповідав певному періоду становлення соціально-економічних відносин у країні Рад, актуальним завданням у сфері перетворення ідеології та культури. ядром системи святкових дат «червоного календаря» стали річниці Великої жовтневої соціалістичної революції, день міжнародної солідарності трудящих та день Паризької комуни. офіційні моделі та сценарії цих урочистостей набули канонічних форм у роки цілковитого панування сталінської тоталітарної диктатури.
Так звані нові соціалістичні звичаї і обряди були переобтяжені надмірною регламентацією, фальшивою патетикою, а також комуністичною пропагандою, тому недаремно їх порівнювали зі штучними квітами.
Однією з головних вад радянської загальносоюзної обрядовості, яка, урешті-решт, призвела до її повного банкрутства, варто визнати цілковите ігнорування самобутності культури окремих народів, що населяли СРСР.


Знайти схожі

14.


    Кухаренко, О.
    Зміна хронотопу та рівня сакралізації у структурі циклу родильних обрядів [Текст] / О. Кухаренко // Народна творчість та етнологія. - 2021. - N 3(липень-вересень). - С. 136-143. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Звичаї і обряди--Українці
   Родильні обряди--Українці

Кл.слова (ненормовані):
українська обрядовість -- родинні ритуали -- родильний обряд -- структурно-функціональний метод -- хронотоп -- сакралізація -- сакральний центр
Анотація: Метою дослідження є порівняння процесів трансформації хронотопу із сакралізацією реальності під час проведення обрядів родильного циклу. Під час студіювання було виявлено, що процеси зміни хронологічно-топографічних меж обрядів і рівня сакралізації не є тотожними сакралізаційними процесами, проте пов’язані між собою. Якщо для трансформації хронотопу основоположними діями є його розширення / звуження, то для визначення рівня сакралі-зації - відкриття / закриття доступу до енергії потойбічного та його впливу на реальність під час проведення обрядів.
У статті названо причини необхідності розширення хронотопу: залучення до обрядової дії нових територій і нових персонажів. При цьому сакралізація, що є енергією потойбічного, впливає як на дійових осіб, так і на освячення місць проведення обрядів. Найвищого свого рівня сакралізація досягає в кульмінаційному обряді циклу - хрестинах, коли до дії залучено максимальну кількість осіб і найширшу за весь цикл територію.
Створена структура циклу родильних обрядів надає широку можливість для їхнього дослідження, але існує також зворотний процес - під час студіювання відбувається зміна самої структури, що робить її значно стрункішою та більш довершеною. Так, суттєвим для визначення епізодів в обряді пологів є купання, сушіння та сповивання як етапи залучення народженого до культури реального світу. А купання породіллі цілком доречно відділене від купання народженого та виділене в окремий епізод, позаяк вказані дії мають різні характери дії і не можуть міститися в одному епізоді.
Важливими етапами для розуміння природи сакралізації в родильних обрядах є виникнення, переміщення та ліквідація сакрального центру. Процес створення його відбувається в помешканні вагітної під час пологів; переміщення до церкви відбувається разом із просуванням туди майбутніх хрещених батьків із немовлям; ліквідація центру сакралізації здійснюється в обряді очищення матері на сороковий день після пологів, коли вона з дитиною вперше відвідує церкву.


Знайти схожі

15.


    Кеведо, Алейда.
    Короткий метр [Текст] : [поезія] / Алейда Кеведо ; пер. з іспан. Марина Сушко // Всесвіт. - 2022. - № 1/2, 3/4, 5/6. - С. 22-23. - Зміст: Хайку для птахів ; Пристрасть ; Ритуали ; Визначеність ; Старші аркани [та ін.]
Рубрики: Художній переклад--Поетичний переклад


Дод.точки доступу:
Сушко, Марина \пер. з іспан.\

Знайти схожі