Кононенко, Євгенія.
    Драма усвідомлення тіні у творчості Лесі Українки [Текст] / Євгенія Кононенко // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2016. - № 5. - С. 43-48. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Література і філософія--Драматургія--Концепт тіні
Кл.слова (ненормовані):
неусвідомлена тінь -- усвідомлена тінь -- аналітична психологія
Анотація: Зроблено спробу оглянути драматургію Лесі Українки із застосуванням апарату аналітичної психології, що її запропонував швейцарський психолог К.-Г. Юнг. Концепт тіні як важливої частини психіки, якої не контролює людське "я", виявляється продуктивним для дослідження ідей, закладених у драмах "Одержима", "Касандра", "Руфін і Присцила" "Йоганна, жінка Хусова", "Лісова пісня", "Камінний господар", "Оргія". Якщо розглядати ці драми в порядку їхнього написання, можна побачити, що центральна героїня, а разом з нею й сама поетеса, стають дедалі свідомішими, позбуваючись одержимості й стаючи мудрішими. Героїня Лесі України – від Міріам до Мавки – проходить болісний і драматичний шлях самопізнання як усвідомлення своєї тіні. Саме неусвідомлена тінь змушує високоморальних героїнь поетеси діяти згідно із законами морального максималізму – і терпіти поразку. А усвідомлена тінь сприяє гнучкішій поведінці, мудрішій позиції, що й засвідчує особистісне зростання Мавки, яке впливає й на особистісне зростання Лукаша.


Дод.точки доступу:
Українка, Леся (українська письменниця, громадсько-культурна діячка, перекладач ; 1871-1913) \про неї\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Кононенко, Євгенія.
    Драма нації, драма мистецтва чи драма кохання? (Чи добрим є "добрий приклад"?) [Текст] / Євгенія Кононенко // Слово і час. - 2016. - № 12. - С. 3-9. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Українська література--Драматургія, 19-20 ст.
   Українське літературознавство--Аналіз твору

Кл.слова (ненормовані):
аналітична психологія -- тінь -- персона -- анімус/аніма -- усвідомлення тіні
Анотація: У статті проаналізовано драму Лесі Українки "Оргія" крізь призму аналітичної психології К. Ґ. Юнга. Концепт Тіні як важливої частини психіки, що не контролює людське "я", виявляється продуктивним для дослідження драматургії Лесі Українки, зокрема й цього твору. Її головний герой не усвідомлює своїх тіньових імпульсів. Неусвідомлена Тінь змушує героя вбити дружину не з ідейно-моральних міркувань, як вважає більшість досвідників. У фіналі драматичної поеми "Оргія", попри всі маркування ситуації поневолення, у якій перебувають герої, відбувається убивство з ревнощів.


Дод.точки доступу:
Українка, Л. \про твір\