Кононенко, Євгенія.
    Драма нації, драма мистецтва чи драма кохання? (Чи добрим є "добрий приклад"?) [Текст] / Євгенія Кононенко // Слово і час. - 2016. - № 12. - С. 3-9. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Українська література--Драматургія, 19-20 ст.
   Українське літературознавство--Аналіз твору

Кл.слова (ненормовані):
аналітична психологія -- тінь -- персона -- анімус/аніма -- усвідомлення тіні
Анотація: У статті проаналізовано драму Лесі Українки "Оргія" крізь призму аналітичної психології К. Ґ. Юнга. Концепт Тіні як важливої частини психіки, що не контролює людське "я", виявляється продуктивним для дослідження драматургії Лесі Українки, зокрема й цього твору. Її головний герой не усвідомлює своїх тіньових імпульсів. Неусвідомлена Тінь змушує героя вбити дружину не з ідейно-моральних міркувань, як вважає більшість досвідників. У фіналі драматичної поеми "Оргія", попри всі маркування ситуації поневолення, у якій перебувають герої, відбувається убивство з ревнощів.


Дод.точки доступу:
Українка, Л. \про твір\




    Щукіна, Ірина.
    "Голосні струни" Лесі Українки: музика в рядках і між ними [Текст] / І. Щукіна // Слово і час. - 2016. - № 12. - С. 10-17 : іл. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Українська література--Проза--Оповідання
   Українське літературознавство--Аналіз твору

Кл.слова (ненормовані):
музика -- струни -- фортепіано -- імпровізація
Анотація: Стаття присвячена музичним особливостям нарису Лесі Українки "Голосні струни". Музика - потужний виразник широкого спектра думок і почуттів, засіб характеристики емоційно-психологічного стану героїв і взаємин між ними, інструмент у побудові сюжетної лінії та структури твору. Музична канва наскрізна, вона поступово набуває динамічного розвитку й завершується сповненою драматизму фінальною кульмінацією, яка вербально втілює фортепіанну імпровізацію. В історії тексту розглядаються питання автобіографічності, становлення назви, взаємозв’язку творів, написаних упродовж 1896-1897 рр. Аналізуються графічні зображення в рукописі Лесі Українки.


Дод.точки доступу:
Українка, Л. \про твір\