Кратасюк, Л. Інтерактивні методи навчання [Текст] : розвиток комунікативних і мовних умінь / Л. Кратасюк> // Дивослово. - 2004. - № 10. - С. 2-11 Рубрики: Українська мова--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): Дієслова -- Синоніми -- Антоніми -- Омоніми -- Синтаксис -- Пунктуація -- Головні члени речення |
Лунько, Н. Вживання фразеологізмів в усному і писемному мовленні школярів [Текст] / Н. Лунько> // Початкова школа. - 2006. - № 2. - С. 13-14 Рубрики: Українська мова--Вивчення і викладання--Початкове навчання Кл.слова (ненормовані): прислів'я -- синоніми -- антоніми Дескриптори: ПЕДАГОГІКА -- ОСВІТА -- ПОЧАТКОВА ОСВІТА Анотація: Завдання, запропоновані в статті, спрямовані на розвиток мовлення і мислення дитей молодшого шкільного віку. Є примірники у відділах: (14.02.2006р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1 |
Н76 Новосьолова, В. Використання сучасних методів, прийомів та засобів навчання на уроках лексикології [Текст] / В. Новосьолова> // Українська мова і література в школі. - 2006. - № 8. - С. 8-18. Рубрики: Українська мова--Методика--Лексикологія Кл.слова (ненормовані): пізнавальна діяльність -- мотивація -- навчальна діяльність -- антоніми -- омоніми -- лексичне значення Анотація: Варіанти уроків вивчення лексикологіЇ Є примірники у відділах: (25.01.2007р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1 |
Л 890 Дідух, Надія. Семантичні співвідношення між вершинами словотворних гнізд антонімних параметричних прикметників [] / Надія Дідух> // Вісник Львів. ун-ту. Серія філологічна. - Львiв : Вид-во ЛНУ ім. І. Франка, 2006. - Вип. 38, Ч. 1. - С. 32-40. - Бібліогр. : с. 38-40.
Є примірники у відділах: 1 Інв.Б 513800 - Б.ц. (вільний) 0 Інв.Б 578056 - Б.ц. (вільний) |
Горошко, Н. П. Групи слів за значенням : синоніми, антоніми, омоніми. [Текст] : урок у 5 кл. (з використанням імаготерапії) / Н. П. Горошко> // Вивчаємо українську мову та літературу . - 2010. - № 31. - С. 21-24. Рубрики: Українська мова--Методика викладання--Синоніми--Антоніми Анотація: План-конспект уроку з української мови, мета якого поглибити знання школярів про синоніми, антоніми й омоніми; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати уяву, активізувати пізнавальну діяльність учнів, виробляти вміння й навички використання синонімів, антонімів та омонімів у власному мовленні; навчити відрізняти омоніми від багатозначних слів, розрізняти омоніми, омофони, омоформи, омографи, формувати вміння й необхідність користуватися ними; виховувати естетичні смаки, формувати психічне, духовне здоров`я. |
Герасимова, Л. В. Завдання до теми "Пароніми, синоніми, антоніми в українській літературній мові" [Текст] / Л. В. Герасимова> // Вивчаємо українську мову та літературу . - 2010. - № 31. - С. 25-27. - Бібліогр. наприкінці ст. Рубрики: Українська мова--Методика викладання--Синоніми--Антоніми Анотація: Надруковано завдання до теми уроку з української мови "Пароніми, синоніми, антоніми". |
Сидоренко, О. "Щасливий, хто уміє дивуватись..." : [урок з української мови за темою "Написання префіксів РОЗ-, БЕЗ-"] [Текст] / О. Сидоренко> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 7/8. - С. 139-142. - Зміст: "Щасливий, хто уміє дивуватись..."; "Скільки родичів у вітру?" / І. Складаний. Рубрики: Українська мова--Орфографія--Правопис--Методика Українська мова--Урок Кл.слова (ненормовані): орфограма -- робота з віршами І. Складаного -- лінгвістична гра -- синоніми, антоніми Анотація: Подано конспект уроку за темою "Написання префіксів РОЗ-, БЕЗ-"". Мета уроку - поглибити навички правопису та правильної вимови слів із вказаними префіксами, збагачувати словниковий запас учнів, виховувати любов до рідної мови. Урок побудовано за матеріалами збірки поезій Івана Складаного. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Новосьолова, В. Використання стилістичних засобів лексикології і фразеології на уроках української мови в старшій школі в умовах профільного навчання [Текст] / Валентина Новосьолова> // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 5. - С. 16-21. - Бібліогр.: 8 назв. Рубрики: Українська мова--Стилістика Кл.слова (ненормовані): стилістичні особливості -- лексикологія -- фразеологія -- багатозначні слова -- багатозначність -- синоніми -- антоніми -- пароніми -- запозичені слова -- термінологічна лексика Анотація: У статті зосереджено увагу на лексичних і фразеологічних засобах стилістики, уміщено різноманітні прктичні завдання і вправи, які за змістом і формою виконання активізують пізнавальну діяльність десятикласників, орієнтують на глибше осмислення змістової і стилістичної структури текстів, сприяють виробленню вмінь використовувати мовні засоби відповідно до теми, мети та сфери спілкування. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Гуманенко, Л. Подорож у Країну Лексики : конспект уроку української мови у 5 класі [Текст] / Лариса Гуманенко> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 11/12. - С. 6-8. Рубрики: Українська мова--Лексикологія--Методика Українська мова--Урок Кл.слова (ненормовані): синоніми -- антоніми -- омоніми -- мультимедійні засоби навчання Анотація: Запропоновано розробку уроку за темою: "Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, омоніми". Мета уроку - за допомогою новітніх навчальних технологій поглибити знання учнів зі вказаної теми, розвивати вміння й навички використання цих слів у мовленні, а також логічне й образне мислення та творчі здібності; виховувати любов до рідного слова. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Варинська, А. М. Особливості використання антонімів у п'єсі Володимира Винниченка "Закон" [Текст] / А. М. Варинська, А. М. Тарасенко> // Функциональная лингвистика. - 2012. - № 3. - С. 81-83. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Письменники України, 19-20 ст. Українська література--Драматургія Українська мова--Лексикологія--Антоніми Дод.точки доступу: Тарасенко, А. М.; Винниченко, Володимир Кирилович (український письменник, художник, політичний і державний діяч ; 1880-1951) \про твір\ |
Комнацька, В. Урок української мови з елементами інтеграції в 4 класі [Текст] / Валентина Комнацька> // Початкова школа. - 2013. - № 4. - С. 3-5. Рубрики: Українська мова--Урок Українська мова--Морфологія--Методика Кл.слова (ненормовані): дієслова -- дієслова-антоніми -- дієслова-синоніми Анотація: Запропоновано розробку уроку з української мови для 4 класу за темою "Дієслова, що означають завершину і незавершину дію. Вживання дієслів-синонімів і дієслів-антонімів у мовленні. Т. Шевченко - співець краси рідного краю". Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Остапченко, О. Тест-гра як засіб збагачення словникового запасу старшокласників [Текст] / Олена Остапченко> // Українська мова й література у сучасній школі. - 2013. - № 10. - С. 36-41. - Бібліогр.: 11 назв. Рубрики: Українська мова--Лексикологія--Методика Кл.слова (ненормовані): лексичні норми української мови -- дидактична гра -- тест-гра "До джерел слова" -- 6 варіантів -- синоніми -- антоніми -- пароніми Анотація: У статті визначено методику якісної лексичної підготовки учнів, яка передбачає застосування ігрових методів навчання, що сприяють розвиткові інтелектуальної сфери та всіх рис особистості. Лінгвістичний матеріал тестів можна використовувати для організації гри-змагання на швидкість виконання завдань, конкурсу знавців лексики, мовної вікторини. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Зенченко, Т. Вивчення теми "Прикметник" у 4 класі як пропедевтика комунікативної діяльності в основній школі [Текст] / Тетяна Зенченко> // Українська мова і література в школі. - 2014. - № 3. - С. 8-14 Рубрики: Українська мова--Морфологія--Методика Кл.слова (ненормовані): компетентнісний підхід -- мовленнєва діяльність -- розвиток мовлення учнів -- прикметник -- збагачення активного словника -- багатозначні слова -- прикметники-синоніми -- прикметники-антоніми -- вправи -- мовний матеріал Анотація: У статті розглянуто доцільність створення конкретних навчальних ситуацій, введення комплексу мовленнєвих, комунікативних завдань різного ступеня складності у структуру кожного уроку з метою створення відповідного мовного середовища, що зумовлено потребою у забезпеченні інтенсивного мовленнєвого й інтелектуального розвитку учнів. Зосередження уваги вчителя на мовленнєвій діяльності учнів у процесі засвоєння мовного матеріалу, зокрема під час вивчення теми "Прикметник", грунтується на засадах компетентнісного підходу до навчання мови в початковій школі, сприяє усвідомленню і засвоєнню функціональної ролі прикметників у мовленні, правильній побудові учнями зв'язних монологічних висловлювань. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Туранська, Оксана. Завдання з розділу "Лексика" [Текст] : на матеріалі творів Тараса Шевченка / Оксана Туранська> // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2015. - № 3. - С. 15-21 Рубрики: Українська мова--Лексика--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): навчальні кросворди -- творчі завдання -- текстуальні завдання -- синоніми -- антоніми -- омоніми -- слова іншомовного походження -- застарілі слова -- загальновживані слова Анотація: Провідну роль у вивченні розділу "Лексика" відіграє літературний матеріал, який допомагає засвоїти мовні одиниці, позитивно впливає на духовний світ дитини, її інтелект та емоції. Вивчення лексики української мови на основі творів Т. Шевченка – це широке і благодатне поле діяльності для творчого вчителя та його вихованців. Пропоновані дидактичні матеріали з розділу "Лексика" містять навчальні кросворди, творчі завдання, текстуальні диктанти. Своєрідність їх полягає в тому, що вони дають змогу в цікавій формі комплексно вивчити, повторити, закріпити, поглибити знання учнів з теми. Дод.точки доступу: Шевченко, Тарас Григорович (поет, художник, громадсько-політичний діяч, засновник нової української літератури ; 1814-1861) \про нього\ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Павлів, Людмила. Узагальнюємо тему "Фразеологія" [Текст] / Людмила Павлів> // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2015. - № 6. - С. 21-23 Рубрики: Фразеологія українська--Методика викладання Уроки--Розробки Кл.слова (ненормовані): фразеологізми -- фразеологічні синоніми -- фразеологічні антоніми -- тестові завдання -- дослідження-відновлення Анотація: Розробка уроку з узагальнення і систематизації знань у 6 класі за темою "Фразеологія". Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Ліхута, В. В. Урок-подорож лексикологією. Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, омоніми [Текст] / В. В. Ліхута> // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2016. - № 7-8. - С. 17-19. Рубрики: Значення слова і поняття--Українська мова--Уроки--Методика викладання Анотація: План проведення уроку з української мови, мета якого ознайомитися із синонімами, антонімами, омонімами, навчитися визначати їх у реченнях і використовувати у своєму мовленні. |
Білоног, Алла Інтеграція як один із напрямів методичного оновлення уроку. "Слова, протилежні за значенням (Антоніми). Маршовість" (інтегрований урок української мови і музичного мистецтва у 3 класі) [Текст] / Алла Білоног> // Українська мова і література в школі. - 2017. - № 1. - С. 39-41 Рубрики: Українська мова--Міжпредметні зв'язки Кл.слова (ненормовані): урок української мови 3 клас -- українська мова і музичне мистецтво Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Костенко, О. В. Прикметники - антоніми, прикметники - синоніми [Текст] : українська мова / О. В. Костенко> // Розкажіть онуку. - 2019. - N 10(жовтень). - С. 37 Рубрики: Українська мова --Методика викладання--Прикметники - антоніми, прикметники - синоніми Кл.слова (ненормовані): Мовні ігри Анотація: Для учнів початкової школи правопис антонімів і синонімів до прикметників. |
Сінна, Ірина. "Екскурсія" до друкарні [Текст] : урок української мови в 3 класі / Ірина Сінна> // Початкова школа. - 2019. - № 12. - С. 17-18. Рубрики: Українська мова--Урок Кл.слова (ненормовані): урок української мови -- частини мови -- прикметники -- рід прикметників -- число прикметників -- прикметники-синоніми -- прикметники-антоніми -- початкова школа -- 3 клас Анотація: У статті подано розробку уроку з української мови за темою "Рід і число прикметників. Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми" для учнів початкової школи. |
Денисовець, І. В. Антонімія словотворчих засобів у сучасній українській літературній мові [Текст] / І. В. Денисовець> // Українська мова. - 2020. - № 1. - С. 54-64. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Мовознавство українське--Лексикологія--Антоніми Кл.слова (ненормовані): лексичні антоніми, словотвірна антонімія, антонімія словотворчих засобів, словотвірні антоніми, антонімійні спільнокореневі пари Анотація: У статті узагальнено теоретичні засади вивчення лексичної та словотвірної антонімії в сучасному мовознавстві. Простежено виокремлення поняття "словотвірна антонімія" у працях українських та закордонних лінгвістів. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |