Кратасюк, Л.
    Інтерактивні методи навчання [Текст] : розвиток комунікативних і мовних умінь / Л. Кратасюк // Дивослово. - 2004. - № 10. - С. 2-11
Рубрики: Українська мова--Методика викладання
Кл.слова (ненормовані):
Дієслова -- Синоніми -- Антоніми -- Омоніми -- Синтаксис -- Пунктуація -- Головні члени речення





    Лунько, Н.
    Вживання фразеологізмів в усному і писемному мовленні школярів [Текст] / Н. Лунько // Початкова школа. - 2006. - № 2. - С. 13-14
Рубрики: Українська мова--Вивчення і викладання--Початкове навчання
Кл.слова (ненормовані):
прислів'я -- синоніми -- антоніми
Дескриптори: ПЕДАГОГІКА -- ОСВІТА -- ПОЧАТКОВА ОСВІТА
Анотація: Завдання, запропоновані в статті, спрямовані на розвиток мовлення і мислення дитей молодшого шкільного віку.

Є примірники у відділах:
(14.02.2006р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1


CUKK-VDPU
Н76


    Новосьолова, В.
    Використання сучасних методів, прийомів та засобів навчання на уроках лексикології [Текст] / В. Новосьолова // Українська мова і література в школі. - 2006. - № 8. - С. 8-18.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Методика--Лексикологія
Кл.слова (ненормовані):
пізнавальна діяльність -- мотивація -- навчальна діяльність -- антоніми -- омоніми -- лексичне значення
Анотація: Варіанти уроків вивчення лексикологіЇ

Є примірники у відділах:
(25.01.2007р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1


061
Л 890


    Дідух, Надія.
    Семантичні співвідношення між вершинами словотворних гнізд антонімних параметричних прикметників [] / Надія Дідух // Вісник Львів. ун-ту. Серія філологічна. - Львiв : Вид-во ЛНУ ім. І. Франка, 2006. - Вип. 38, Ч. 1. - С. 32-40. - Бібліогр. : с. 38-40.
УДК
Рубрики: Граматична структура мови--Мовознавство української мови--Антоніми

Є примірники у відділах:
1 Інв.Б 513800 - Б.ц. (вільний)
0 Інв.Б 578056 - Б.ц. (вільний)




    Горошко, Н. П.
    Групи слів за значенням : синоніми, антоніми, омоніми. [Текст] : урок у 5 кл. (з використанням імаготерапії) / Н. П. Горошко // Вивчаємо українську мову та літературу . - 2010. - № 31. - С. 21-24.
Рубрики: Українська мова--Методика викладання--Синоніми--Антоніми
Анотація: План-конспект уроку з української мови, мета якого поглибити знання школярів про синоніми, антоніми й омоніми; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати уяву, активізувати пізнавальну діяльність учнів, виробляти вміння й навички використання синонімів, антонімів та омонімів у власному мовленні; навчити відрізняти омоніми від багатозначних слів, розрізняти омоніми, омофони, омоформи, омографи, формувати вміння й необхідність користуватися ними; виховувати естетичні смаки, формувати психічне, духовне здоров`я.





    Герасимова, Л. В.
    Завдання до теми "Пароніми, синоніми, антоніми в українській літературній мові" [Текст] / Л. В. Герасимова // Вивчаємо українську мову та літературу . - 2010. - № 31. - С. 25-27. - Бібліогр. наприкінці ст.
Рубрики: Українська мова--Методика викладання--Синоніми--Антоніми
Анотація: Надруковано завдання до теми уроку з української мови "Пароніми, синоніми, антоніми".





    Сидоренко, О.
    "Щасливий, хто уміє дивуватись..." : [урок з української мови за темою "Написання префіксів РОЗ-, БЕЗ-"] [Текст] / О. Сидоренко // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 7/8. - С. 139-142. - Зміст: "Щасливий, хто уміє дивуватись..."; "Скільки родичів у вітру?" / І. Складаний.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Орфографія--Правопис--Методика
   Українська мова--Урок

Кл.слова (ненормовані):
орфограма -- робота з віршами І. Складаного -- лінгвістична гра -- синоніми, антоніми
Анотація: Подано конспект уроку за темою "Написання префіксів РОЗ-, БЕЗ-"". Мета уроку - поглибити навички правопису та правильної вимови слів із вказаними префіксами, збагачувати словниковий запас учнів, виховувати любов до рідної мови. Урок побудовано за матеріалами збірки поезій Івана Складаного.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Новосьолова, В.
    Використання стилістичних засобів лексикології і фразеології на уроках української мови в старшій школі в умовах профільного навчання [Текст] / Валентина Новосьолова // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 5. - С. 16-21. - Бібліогр.: 8 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Стилістика
Кл.слова (ненормовані):
стилістичні особливості -- лексикологія -- фразеологія -- багатозначні слова -- багатозначність -- синоніми -- антоніми -- пароніми -- запозичені слова -- термінологічна лексика
Анотація: У статті зосереджено увагу на лексичних і фразеологічних засобах стилістики, уміщено різноманітні прктичні завдання і вправи, які за змістом і формою виконання активізують пізнавальну діяльність десятикласників, орієнтують на глибше осмислення змістової і стилістичної структури текстів, сприяють виробленню вмінь використовувати мовні засоби відповідно до теми, мети та сфери спілкування.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Гуманенко, Л.
    Подорож у Країну Лексики : конспект уроку української мови у 5 класі [Текст] / Лариса Гуманенко // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 11/12. - С. 6-8.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Лексикологія--Методика
   Українська мова--Урок

Кл.слова (ненормовані):
синоніми -- антоніми -- омоніми -- мультимедійні засоби навчання
Анотація: Запропоновано розробку уроку за темою: "Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, омоніми". Мета уроку - за допомогою новітніх навчальних технологій поглибити знання учнів зі вказаної теми, розвивати вміння й навички використання цих слів у мовленні, а також логічне й образне мислення та творчі здібності; виховувати любов до рідного слова.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Варинська, А. М.
    Особливості використання антонімів у п'єсі Володимира Винниченка "Закон" [Текст] / А. М. Варинська, А. М. Тарасенко // Функциональная лингвистика. - 2012. - № 3. - С. 81-83. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Письменники України, 19-20 ст.
   Українська література--Драматургія

   Українська мова--Лексикологія--Антоніми



Дод.точки доступу:
Тарасенко, А. М.; Винниченко, Володимир Кирилович (український письменник, художник, політичний і державний діяч ; 1880-1951) \про твір\




    Комнацька, В.
    Урок української мови з елементами інтеграції в 4 класі [Текст] / Валентина Комнацька // Початкова школа. - 2013. - № 4. - С. 3-5.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Урок
   Українська мова--Морфологія--Методика

Кл.слова (ненормовані):
дієслова -- дієслова-антоніми -- дієслова-синоніми
Анотація: Запропоновано розробку уроку з української мови для 4 класу за темою "Дієслова, що означають завершину і незавершину дію. Вживання дієслів-синонімів і дієслів-антонімів у мовленні. Т. Шевченко - співець краси рідного краю".

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Остапченко, О.
    Тест-гра як засіб збагачення словникового запасу старшокласників [Текст] / Олена Остапченко // Українська мова й література у сучасній школі. - 2013. - № 10. - С. 36-41. - Бібліогр.: 11 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Лексикологія--Методика
Кл.слова (ненормовані):
лексичні норми української мови -- дидактична гра -- тест-гра "До джерел слова" -- 6 варіантів -- синоніми -- антоніми -- пароніми
Анотація: У статті визначено методику якісної лексичної підготовки учнів, яка передбачає застосування ігрових методів навчання, що сприяють розвиткові інтелектуальної сфери та всіх рис особистості. Лінгвістичний матеріал тестів можна використовувати для організації гри-змагання на швидкість виконання завдань, конкурсу знавців лексики, мовної вікторини.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Зенченко, Т.
    Вивчення теми "Прикметник" у 4 класі як пропедевтика комунікативної діяльності в основній школі [Текст] / Тетяна Зенченко // Українська мова і література в школі. - 2014. - № 3. - С. 8-14
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Морфологія--Методика
Кл.слова (ненормовані):
компетентнісний підхід -- мовленнєва діяльність -- розвиток мовлення учнів -- прикметник -- збагачення активного словника -- багатозначні слова -- прикметники-синоніми -- прикметники-антоніми -- вправи -- мовний матеріал
Анотація: У статті розглянуто доцільність створення конкретних навчальних ситуацій, введення комплексу мовленнєвих, комунікативних завдань різного ступеня складності у структуру кожного уроку з метою створення відповідного мовного середовища, що зумовлено потребою у забезпеченні інтенсивного мовленнєвого й інтелектуального розвитку учнів. Зосередження уваги вчителя на мовленнєвій діяльності учнів у процесі засвоєння мовного матеріалу, зокрема під час вивчення теми "Прикметник", грунтується на засадах компетентнісного підходу до навчання мови в початковій школі, сприяє усвідомленню і засвоєнню функціональної ролі прикметників у мовленні, правильній побудові учнями зв'язних монологічних висловлювань.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Туранська, Оксана.
    Завдання з розділу "Лексика" [Текст] : на матеріалі творів Тараса Шевченка / Оксана Туранська // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2015. - № 3. - С. 15-21
Рубрики: Українська мова--Лексика--Методика викладання
Кл.слова (ненормовані):
навчальні кросворди -- творчі завдання -- текстуальні завдання -- синоніми -- антоніми -- омоніми -- слова іншомовного походження -- застарілі слова -- загальновживані слова
Анотація: Провідну роль у вивченні розділу "Лексика" відіграє літературний матеріал, який допомагає засвоїти мовні одиниці, позитивно впливає на духовний світ дитини, її інтелект та емоції. Вивчення лексики української мови на основі творів Т. Шевченка – це широке і благодатне поле діяльності для творчого вчителя та його вихованців. Пропоновані дидактичні матеріали з розділу "Лексика" містять навчальні кросворди, творчі завдання, текстуальні диктанти. Своєрідність їх полягає в тому, що вони дають змогу в цікавій формі комплексно вивчити, повторити, закріпити, поглибити знання учнів з теми.


Дод.точки доступу:
Шевченко, Тарас Григорович (поет, художник, громадсько-політичний діяч, засновник нової української літератури ; 1814-1861) \про нього\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Павлів, Людмила.
    Узагальнюємо тему "Фразеологія" [Текст] / Людмила Павлів // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2015. - № 6. - С. 21-23
Рубрики: Фразеологія українська--Методика викладання
   Уроки--Розробки

Кл.слова (ненормовані):
фразеологізми -- фразеологічні синоніми -- фразеологічні антоніми -- тестові завдання -- дослідження-відновлення
Анотація: Розробка уроку з узагальнення і систематизації знань у 6 класі за темою "Фразеологія".

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Ліхута, В. В.
    Урок-подорож лексикологією. Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, омоніми [Текст] / В. В. Ліхута // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2016. - № 7-8. - С. 17-19.
Рубрики: Значення слова і поняття--Українська мова--Уроки--Методика викладання
Анотація: План проведення уроку з української мови, мета якого ознайомитися із синонімами, антонімами, омонімами, навчитися визначати їх у реченнях і використовувати у своєму мовленні.





    Білоног, Алла
    Інтеграція як один із напрямів методичного оновлення уроку. "Слова, протилежні за значенням (Антоніми). Маршовість" (інтегрований урок української мови і музичного мистецтва у 3 класі) [Текст] / Алла Білоног // Українська мова і література в школі. - 2017. - № 1. - С. 39-41
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Міжпредметні зв'язки
Кл.слова (ненормовані):
урок української мови 3 клас -- українська мова і музичне мистецтво

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Костенко, О. В.
    Прикметники - антоніми, прикметники - синоніми [Текст] : українська мова / О. В. Костенко // Розкажіть онуку. - 2019. - N 10(жовтень). - С. 37
Рубрики: Українська мова --Методика викладання--Прикметники - антоніми, прикметники - синоніми
Кл.слова (ненормовані):
Мовні ігри
Анотація: Для учнів початкової школи правопис антонімів і синонімів до прикметників.





    Сінна, Ірина.
    "Екскурсія" до друкарні [Текст] : урок української мови в 3 класі / Ірина Сінна // Початкова школа. - 2019. - № 12. - С. 17-18.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Урок
Кл.слова (ненормовані):
урок української мови -- частини мови -- прикметники -- рід прикметників -- число прикметників -- прикметники-синоніми -- прикметники-антоніми -- початкова школа -- 3 клас
Анотація: У статті подано розробку уроку з української мови за темою "Рід і число прикметників. Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми" для учнів початкової школи.





    Денисовець, І. В.
    Антонімія словотворчих засобів у сучасній українській літературній мові [Текст] / І. В. Денисовець // Українська мова. - 2020. - № 1. - С. 54-64. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Мовознавство українське--Лексикологія--Антоніми
Кл.слова (ненормовані):
лексичні антоніми, словотвірна антонімія, антонімія словотворчих засобів, словотвірні антоніми, антонімійні спільнокореневі пари
Анотація: У статті узагальнено теоретичні засади вивчення лексичної та словотвірної антонімії в сучасному мовознавстві. Простежено виокремлення поняття "словотвірна антонімія" у працях українських та закордонних лінгвістів.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)