Романенко, Юлія.
    "Учітеся, брати мої, думайте, читайте..." : вивчаємо дієслово в 10 класі на матеріалі "Кобзаря" / Юлія Романенко // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2014. - № 3. - С. 2-8
Рубрики: Дієслова українські--Вивчення
   Уроки--Розробки

Кл.слова (ненормовані):
способовочасові форми -- випереджувальні завдання
Анотація: Розробка уроку із засвоєння знань стилістичних можливостей граматичних форм часу, способу, особи, виду, стану дієслів учнів 10-х класів.


Дод.точки доступу:
Шевченко, Тарас Григорович (1814-1861) \про твір\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Сітькова, Ірина.
    Тема жіночої долі у поемах Тараса Шевченка / Ірина Сітькова // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2014. - № 3. - С. 9-14
Рубрики: Теми і образи в літературі--Жіноча доля
   Уроки--Розробки

Кл.слова (ненормовані):
літературні жанри -- поеми -- вільне письмо -- віршова форма -- інтерактивні вправи -- компаративний аналіз -- жінка-покритка
Анотація: Мета уроку - поглибити знання про поему як жанр твору, простежити еволюцію образу жінки-покритки, матері, а також авторської позиції у поемах Т. Шевченка, навчити порівнювати твори суголосної тематики, формувати самоосвітню та комунікативну компетентність, розвивати мислення, мовлення, пам'ять, виховувати здатність до співпереживання.


Дод.точки доступу:
Шевченко, Тарас Григорович (поет, художник, громадсько-політичний діяч, засновник нової української літератури ; 1814-1861) \про нього\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Візінська, Марія.
    "Він бути нам рабами не дає..." : відкритий роздум-полілог у 10-11 класах / Марія Візінська // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2014. - № 5. - С. 4-13. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Уроки--Розробки
Кл.слова (ненормовані):
роздум-полілог -- "прес" -- "мікрофон" -- бліц-опитування -- узагальнювальна бесіда -- міні-дискусія -- методична ремарка -- інтерактивні вправи
Анотація: Мета уроку - спонукати школярів досліджувати життєвий і творчий шлях Тараса Шевченка та його внесок у духовну скарбницю і світовий мистецький поступ.


Дод.точки доступу:
Шевченко, Тарас Григорович (поет, художник, громадсько-політичний діяч, засновник нової української літератури ; 1814-1861) \про нього\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Фасоля, Анатолій.
    Компетентнісно зорієнтовані завдання: проблеми термінології, типології, створення [Текст] / Анатолій Фасоля // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2014. - № 9. - С. 15-21
Рубрики: Навчання--Компетентнісне--Термінологія--Типологія
   Уроки--Розробки

Кл.слова (ненормовані):
компетентнісно зорієнтована задача -- комплексні задачі -- ключова компетенція -- кзз
Анотація: Розглянуті можливі способи розв'язання проблем, що стосуються створення компетентнісно зорієнтованих завдань, що будуть корисними для вчителів-практиків, методистів, науковців.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Ревчук, Софія.
    Компетентнісно зорієнтовані завдання у практиці вчителя-словесника [Текст] / Софія Ревчук // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2014. - № 9. - С. 22-29
Рубрики: Навчання--Компетентнісне--Компетентнісно зорієнтовані завдання
   Уроки--Розробки

   Українська мова--Методика викладання

Кл.слова (ненормовані):
складники кзз -- ознаки кзз -- переваги кзз
Анотація: Поради для вчителів-словесників з формулювання і самостійного складання компетентнісно зорієнтованих завдань (КЗЗ). Подані розробки уроків з ключовими компетенціями: комунікативною, самоорганізаційною, інформаційною.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Шиліна, Галина.
    Звертання. Розділові знаки при звертанні [Текст] : урок української мови за класно-дистанційною формою навчання у 8 класі / Галина Шиліна // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2014. - № 10. - С. 5-7
Рубрики: Уроки--Розробки
   Лексикологія--Звертання

   Українська мова--Методика викладання

Кл.слова (ненормовані):
інтерактивна вправа -- бліц-опитування -- поширені звертання -- непоширені звертання -- речення зі звертаннями -- класно-дистанційний урок
Анотація: Подана розробка уроку з вивчення нового матеріалу, мета якого - поглибити знання учнів про звертання, сформувати поняття про поширені й непоширені звертання, ознайомити з особливостями речень зі звертаннями, виробити вміння правильно визначати звертання в реченні, ставити розділові знаки в реченнях зі звертаннями, самостійно робити висновки. Форма проведення уроку - класно-дистанційна.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Слюсар, Антон.
    Повість-казка Галини Малик "Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії" [Текст] : урок-конкурс на найкращого читача / Антон Слюсар // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2014. - № 10. - С. 8-10. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Українська література--Методика викладання
   Уроки--Розробки

Анотація: Мета уроку - узагальнити і закріпити знання учнів 5 класу про вивчену повість-казку, розвивати логічне мислення, удосконалювати навички виразного читання, вміння робити узагальнення за змістом твору, формувати культуру мислення, прищеплювати любов до художнього слова. Наводяться розробки конкурсів: "Одним словом". "Будь уважним", "Наші знайомі", "Хто сказав" тощо.


Дод.точки доступу:
Малик, Галина Миколаївна (р.н. 1951) \про твір\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Панькова, Надія.
    Світла нота "Соняшних кларнетів" [Текст] : урок літератури в 11 класі / Надія Панькова, Юлія Романенко // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2014. - № 10. - С. 35-39. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Уроки--Розробки
   Українська література--Методика викладання

   Поезія українська

Кл.слова (ненормовані):
випереджувальні завдання -- ґронування -- симолізм -- музичність твору -- урок-дослідження
Анотація: Мета уроку-дослідження - ознайомити учнів із новаторством збірки П. Тичини "Соняшні кларнети", розвивати вміння визначати вплив окремих чинників на музикальність творів П. Тичини, удосконалювати вміння аналізувати зміст творів, визначати основні мотиви, ознаки індивідуального стилю, формувати вміння бачити красу навколишнього світу, передавати почуття і відчуття засобами художніх образів, удосконалювати навички роботи в парах і групах, розвивати дослідницький інтерес до стильових особливостей поетичних творів, прищеплювати любов до поезії.


Дод.точки доступу:
Романенко, Юлія; Тичина, Павло Григорович (1891-1967) \про твір\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Павлів, Ірина.
    Вивчаємо творчість Олександра Олеся [Текст] : 5 клас / Ірина Павлів // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2015. - № 1. - С. 9-13
Рубрики: Українська література--Методика викладання--5-ті класи
   Уроки--Розробки

Анотація: Мета уроку – ознайомити учнів 5-х класів із життєписом поета О. Олеся, віршами з його книги "Княжа Україна", розвивати навички виразного читання поетичних творів, переказування науково-навчальних текстів, висловлювання власних міркувань щодо прочитаного. Тип уроку – урок вивчення нового матеріалу.


Дод.точки доступу:
Олесь, Олександр Іванович (український письменник, поет, драматург, представник символізму ; 1878-1944) \про нього\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Романенко, Юлія.
    Найперше – знати мову, якою пишеш [Текст] : урок української мови в 10 класі / Юлія Романенко // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2015. - № 1. - С. 14-18
Рубрики: Українська мова--Методика викладання
   Уроки--Розробки

Кл.слова (ненормовані):
лінгвістичне дослідження -- презентація випереджувальних завдань -- дослідження-інтегрування -- дослідження-обґрунтування -- дослідження-порівняння -- дослідження-пояснення -- інтерактивна вправа
Анотація: Мета уроку – розширити, доповнити знання учнів про фонетичні зміни в українській мові та стилістичні функції цих мовних явищ, навчити помічати й аналізувати їх на матеріалі текстів різних типів, стилів і жанрів.


Дод.точки доступу:
Симоненко, Василь Андрійович (український поет і журналіст, діяч українського руху опору («шістдесятники») ; 1935-1963) \про нього\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Марушкевич, Лариса.
    "Армагедон уже відбувся" [Текст] : урок позакласного читання / Лариса Марушкевич // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2015. - № 1. - С. 24-26
Рубрики: Українська література--Методика викладання
   Уроки--Розробки

Анотація: Мета уроку – допомогти учням пізнати життєву істину головного героя повісті М. Матіос "Армагедон уже відбувся" на тлі часу та обставин за допомогою методу психологічного аналізу його внутрішнього світу, спонукати школярів до активної розумової та емоційної діяльності через діалогічну взаємодію з текстом твору, його автором.


Дод.точки доступу:
Матіос, Марія Василівна (р. н. 1959) \про твір\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Павлів, Ірина.
    Уроки за повістю Зірки Мензатюк "Таємниця козацької шаблі" [Текст] : 5 клас / Ірина Павлів // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2015. - № 2. - С. 6-13
Рубрики: Уроки--Розробки
   Українська література--Методика викладання

Анотація: Розробка уроку за пригодницькою повістю "Таємниця козацької шаблі" сучасної української письменниці З. Мензатюк.


Дод.точки доступу:
Мензатюк, Зірка Захаріївна (р.н. 1954) \про твір\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Слотницька, Ірина.
    Леся Воронина. "Таємне Товариство Боягузів..." [Текст] : цикл уроків у 6 класі / Ірина Слотницька // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2015. - № 2. - С. 14-23
Рубрики: Уроки--Розробки
   Українська література--Методика викладання

Кл.слова (ненормовані):
робота з пам'яткою -- рефлексійна бесіда -- інтерактивні вправи -- тестові завдання
Анотація: Мета циклу (3) уроків – ознайомити учнів 6 класу з цікавими сторінками життєпису і творчості сучасної української письменниці, авторки багатьох книжок для дітей, зокрема про фантастичну романтичну багатоепізодову повість про виховання мужності та гідності "Таємне Товариство Боягузів, або Засіб від переляку № 9".


Дод.точки доступу:
Воронина, Леся (р.н. 1955) \про твір\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Ревчук, Софія.
    Завдання з української літератури для 5 класу [Текст] : ІІ семестр / Софія Ревчук // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2015. - № 2. - С. 24-28
Рубрики: Уроки--Розробки
   Фольклор український--Прислів'я--Приказки--Вивчення в школі

Анотація: Урок розроблений за книгою Коваленко Л. Українська література : підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів (Київ : Освіта, 2013). Тема уроку – прислів'я і приказки, їхня краса й мудрість, народне уявлення про навколишній світ, види прислів'їв та приказок.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Дем'яненко, Світлана.
    "Мушу випити келих до краю..." [Текст] : вивчаємо життя і творчість Євгена Маланюка / Світлана Дем'яненко // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2014. - № 11. - С. 27-32
Рубрики: Українська література--Методика викладання
   Уроки--Розробки

Кл.слова (ненормовані):
випереджувальні завдання -- евристична бесіда -- українська еміграція -- літературна гра
Анотація: Розробка уроку з вивчення нового матеріалу за життям і творчістю Є. Маланюка, мета якого з'ясувати причини другої хвилі еміграції українців.


Дод.точки доступу:
Маланюк, Євген Филимонович (український поет, критик, літературознавець, родом з Кіровоградщини ; 1887-1968) \про нього\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Шваєвська, Оксана.
    Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням наживи [Текст] : за драмою Івана Карпенка-Карого "Сто тисяч" / Оксана Шваєвська // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2014. - № 12. - С. 11-13
Рубрики: Українська література--Методика викладання
   Уроки--Розробки

   Теми і образи в літературі--Бездуховність

Кл.слова (ненормовані):
трагікомедія -- драматичні твори -- бездуховність
Анотація: Мета розробленого уроку - розкрити проблематику трагікомедії, закріпити навички читання драматичного твору за ролями, формувати вміння аргументувати свою думку, влучно добирати цитати, прищеплювати любов до прекрасного, формувати несприйняття проявів бездуховності.


Дод.точки доступу:
Карпенко-Карий, Іван Карпович (1845-1907) \про твір\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Маркова, Наталія.
    Повторення вивченого за рік [Текст] : урок-змагання у 8 класі / Наталія Маркова // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2015. - № 4. - С. 17-20
Рубрики: Уроки--Розробки
   Українська мова--Методика викладання

   Синтаксис український--Вивчення в школі

Кл.слова (ненормовані):
урок-змагання -- літературно-мовна розминка -- мовні перегони
Анотація: Розробка уроку узагальнення та систематизації знань у вигляді уроку-змагання. Його мета – повторити вивчене й узагальнити знання восьмикласників із синтаксису та пуктації.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Соснова, Валентина.
    "Усі знають – дощ перестане..." [Текст] : урок у 7 класі / Валентина Соснова // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2015. - № 4. - С. 30-32
Рубрики: Уроки--Розробки
   Українська література--Методика викладання

Анотація: Розробка уроку вивчення нового матеріалу у 7 класі за творчістю Василя Голобородька.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Павлів, Ірина.
    Дивосвіт природи в поезіях Богдана Радиша-Маринюка [Текст] : урок у 6 класі / Ірина Павлів // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2015. - № 5. - С. 22-25
Рубрики: Українська література--Методика викладання
   Уроки--Розробки

Кл.слова (ненормовані):
інтерактивні вправи -- асоціювання
Анотація: Розробка уроку в 6 класі з вивчення творчості Б. Радиша-Маринюка. Тип уроку – вивчення літератури рідного краю.


Дод.точки доступу:
Радиш-Маринюк, Богдан Ілліч (поет і письменник, член Спілки письменників України ; р.н. 1934) \про нього\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Слюсар, Антон.
    "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських" [Текст] : підсумковий урок у 7 класі / Антон Слюсар // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах) : науково-методичний журнал. - 2015. - № 6. - С. 13-16
Рубрики: Українська літераткра--Методика викладання
   Уроки--Розробки

Кл.слова (ненормовані):
літературний диктант-самоперевірка -- тести -- ґронування -- інтерактивні вправи
Анотація: Розробка уроку у 7 класі за повістю-казкою М. Павленко "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських".


Дод.точки доступу:
Павленко, Марина Степанівна (р.н. 1973) \про твір\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)