Сироватка, Ольга.
    Кольористика вайльдівського роману. Спроба її аналізу [Текст] / Ольга Сироватка // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. - 2007. - № 4. - С. 35-36. - Зміст: "Портрет Доріана Грея"
Рубрики: Письменники англійські, 19 ст.
   Зарубіжна література--Методика викладання

Анотація: Кольорова палітра майстрів слова - широка і промовиста. У цьому плані цікавим є роман О. Вайльда "Портрет Доріана Грея". Письменник досить вдало добірає кольори, особливу увагу звертає на взаємозв‘язок кольоропозначень зі зміною внутрішнього стану героя. В статті надається аналіз цього твору.


Дод.точки доступу:
Вайльд, (Уайльд) Оскар-письменник англійський \про нього\




    Скрипник, Л.
    Кольористика роману "Диво" Павла Загребельного [Текст] / Людмила Скрипник, Марія Панченко // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 8. - С. 51-55.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Загребельний Павло
Кл.слова (ненормовані):
кольороназви -- кольористика -- символіка -- полісемічність -- прості і складні епітети-кольороназви
Анотація: Автором досліджено найуживаніші кольороназви роману "Диво" П. Загребельного, з'ясовано семантику кожного з наведених кольорів та їх стилістичне забарвлення, дібрано приклади, розглянуто прості і складні кольороназви.


Дод.точки доступу:
Панченко, М.; Загребельний, Павло Архипович (український письменник, громадський діяч ; 1924-2009)
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Доценко, О. Г.
    Кольористика як засіб асоціативно-образного бачення твору [Текст] / О. Г. Доценко // Українська література в загальноосвітній школі. - 2014. - N 12(грудень). - С. 13-15. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Кольорознавство
   Українська література--Методика викладання

Анотація: Автор статті визначає окремим напрямом у практиці своєї роботи розвиток асоціативно-образного мислення, творчої уяви учнів. Такий підхід пояснюється специфікою предмета (культурологічний матеріал з української мови та зразки творів української літератури, своєрідні підходи до їх інтерпретації). Матеріал дає обширне коло розвитку творчого мислення завдяки баченню художнього світу, зокрема засобами «кольористики». Метою статті є вироблення практичних рекомендацій щодо використання теоретичного поняття «кольористика», «кольорослово» як одного із засобів розвитку художнього мислення учнів; на прикладах окремих творів показати застосування прийому кольористики.





    Науменко, Н.
    Культурологічні складники творчості Євгена Гуцала [Текст] / Наталія Науменко // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 5. - С. 8-12. - Бібліогр.: 10 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Гуцало Євген Пилипович (1937-1995 рр.)
Кл.слова (ненормовані):
культурологічна компонента -- мала проза -- поезія -- кольористика -- світ природи -- образ осені -- натурфілософська лірика -- символ -- культурологічні твори
Анотація: У статті проаналізовано культурологічну парадигму творів Є. Гуцала, які належать до малих форм (поезія, оповідання). Встановлено ключові риси індивідуального стилю автора, якому притаманні використання культурологічної символіки, жанрово-стильові новації, новаторство у побудові сюжетів. Показано, що завдяки інтерпретації культурологічних образів і всіх можливих їх сполучень письменник вибудував неповторний художній світ, значно розширивши духовні обрії українського письменства.


Дод.точки доступу:
Гуцало, Євген Пилипович (український письменник, журналіст, поет і кіносценарист ; 1937-1995) \про нього\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Небеленчук, І.
    Кольористика як один із засобів формування навчально-дослідницьких умінь учнів у процесі роботи над повістю М. Гоголя "Тарас Бульба" [Текст] / Ірина Небеленчук // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 10. - С. 22-26. - Бібліогр.: 10 назв.
Рубрики: Російська література--Гоголь Микола Васильович (1809-1852 рр.)
   Літературознавство--Мова художнього твору

Кл.слова (ненормовані):
кольористика -- колір -- наукові спостереження й розвідки -- кольороназви -- кольористичні особливості -- світлотінь -- гама кольорів у повісті М. Гоголя
Анотація: У статті охарактеризовано поняття кольористики та визначено роль і сутність застосування кольороназв у художніх творах. Узагальнено досвід дослідження цієї теми у вітчизняному літературознавстві на прикладах текстів українських митців слова. Акцентовано увагу на колористичних особливостях повісті М. Гоголя "Тарас Бульба", показано застосування кольороназв у художньому просторі літературного твору. Розкрито символічне значення кольорів та умови, що сприяють розумінню психічного й емоційного стану персонажів.


Дод.точки доступу:
Гоголь, Микола Васильович (російський прозаїк, драматург, поет, критик, публіцист українського походження ; 1809-1852 ) \о нем\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Дем'яненко, С.
    Хата моя, біла хата, символ тепла й доброти." [Текст] : сценарій виховного заходу / С. Дем'яненко // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 5. - С. 55-61. - Зміст: "Смерекова хата" / М. Бакай. "Святослав" (уривок) / С. Скляренко. "Кайдашева сім'я" (уривок) / І. Нечуй-Левицький. "Іду я тихою ходою." / Т. Шевченко. "Наша хата" / А. Загрійчук. "Хата" / І. Цабієнко.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Позакласна робота
   Народознавство--Методика

Кл.слова (ненормовані):
історія спорудження житла в Україні -- хата -- житлова споруда -- дослідження істориків та археологів -- трипільські поселення -- українська хата в живописі -- українська хата в поезії -- кольористика -- розпис -- оздоблення хати -- українське село
Анотація: Подано розробку позакласного заходу з української літератури, мета якого - розкрити давню історію спорудження житла в Україні, його архітектурні особливості; систематизувати знання учнів про символіку людського житла як сімейного вогнища; ознайомити з обрядами і повір'ями, пов'язаними з будівництвом садиби, художніми творами, у яких оспівана батьківська хата. Заняття має сприяти вихованню шанобливого ставлення до помешкання, "рідного гнізда", повагу до батьків, прищеплювати любов до рідного краю, українських звичаїв та традицій.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Доценко, О.
    Кольористика як засіб асоціативно-образного бачення твору [Текст] : [уроки за творами Лесі Українки, В. Винниченка, І. Жиленко, Е. Андієвської] / Оксана Доценко // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 5. - С. 37-40.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Леся Українка (Косач Лариса Петрівна) (1871-1913 рр.)
   Українська література--Винниченко Володимир Кирилович (1880-1951 рр.)

   Українська література--Жиленко Ірина Володимирівна (1941-2013 рр.)

   Українська література--Андієвська Емма Іванівна (р.н. 1931)

   Українська література--Аналіз художнього твору

Кл.слова (ненормовані):
поезія Лесі Українки -- оповідання В. Винниченка -- поезія Ірини Жиленко -- твори Емми Андієвської -- робота з текстом поетичного твору -- кольори -- кольористичні асоціації -- художній світ
Анотація: Запропоновано рекомендації щодо практичного застосування методики розвитку творчої уяви учнів на основі кольористики на прикладі творів програмового матеріалу з української літератури у 6 класі за розділом "Я і світ". Теми поданих уроків наступні: "Леся Українка. Поезія "Тиша морська"; "Володимир Винниченко. Оповідання "Федько-халамидник"; "Ірина Жиленко. Поезії "Жар-птиця", "Підкова"; "Емма Андієвська. "Казка про яян", "Говорюща риба".


Дод.точки доступу:
Українка, Леся (Лариса Петрівна ; українська письменниця, перекладач, культурний діяч ; 1871-1913) \о ней\; Винниченко, Володимир Кирилович (український політичний та державний діяч, а також прозаїк, драматург та художник ; 1880-1951) \о нем\; Жиленко, Ірина Володимирівна (українська поетеса, дитяча письменниця, журналістка та мемуарист, шістдесятниця ; 1941-2013) \о ней\; Андієвська, Емма Іванівна (українська письменниця, поетеса та художниця, що працює у стилі сюрреалізму та герметизму ; 1931) \о ней\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД