Мацько , Л. Програмні засади навчання української мови учнів старшої школи (профіль - українська філологія) [Текст] / Л. Мацько , О. Семеног> // Українська мова і література в школі. - 2007. - № 3. - С. 2-8 Рубрики: Українська мова--Методика Кл.слова (ненормовані): Профільне навчання -- соціокультурна змістовна лінія -- мовленнєва діяльність Анотація: Програмний курс української мови у системі шкільної освіти Дод.точки доступу: Семеног, О. Є примірники у відділах: (12.06.2007р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1 |
Г93 Гудзик, І. Умовно-мовленнєва діяльність та комунікативне використання мовлення у навчанні російської мови [Текст] / І. Гудзик> // Початкова школа. - 2007. - № 8. - С. 47-51. Рубрики: Російська мова--Методика початкового навчання Кл.слова (ненормовані): спілкування -- мовленнєва діяльність Анотація: Про розвиток мовленнєвих умінь на уроках російської мови в початковій школі Є примірники у відділах: (04.09.2007р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1 |
О57 Омельчук, Сергій. І мова, і мовлення, і мислення! [Текст] : лінгвістичні засади формування мовленнєво-комунікативних умінь учнів основної школи / С. Омельчук> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2007. - № 6. - С. 72-81. - Бібліогр.: 19 назв. Рубрики: Українська мова--Мовлення Кл.слова (ненормовані): мовленнєва діяльність -- мовна система -- комунікативна функція -- текст Анотація: Дослідження проблеми формування мовленнєво-комунікативних умінь учнів Є примірники у відділах: (12.09.2007р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1 |
Ніколаєва, Л. Роль виражальних мовних засобів в активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів [Текст] / Л. Ніколаєва> // Українська мова і література в школі. - 2007. - № 5. - С. 19-22. - Бібліогр.: 7 назв. Рубрики: Українська мова--Методика--Пізнавальна діяльність Кл.слова (ненормовані): довідка-порадниця -- наукове мовлення -- мовленнєва діяльність -- мовні засоби -- навчально-пізнавальна діяльність Анотація: Стаття спрямована на збагачення мовлення учнів виражальними мовними засобами. Є примірники у відділах: (03.09.2007р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1 |
Донченко, Т. Опрацьовуємо тему "Мова і мовлення" у 5 класі [Текст] / Т. Донченко> // Дивослово. - 2007. - № 10. - С. 14-16 Рубрики: Методика викладання мови--Українська мова--МОВЛЕННЯ Кл.слова (ненормовані): мовленнєва діяльність -- мотив -- мовленнєва ситуація -- мовленнєва дія (мовленнєвий акт) Анотація: В статті подається тлумачення "мови" і "мовлення" з точки зору сучасної лінгвістики. Також розглядаються компоненти мовленнєвої діяльності. |
Лобанчук, Олена. Способи добору літературних та мистецьких творів у процесі мовленнєвого розвитку учнів [Текст] / О. Лобанчук> // Початкова школа. - 2007. - № 12. - С. 38-41. - Бібліогр.:15 назв. Рубрики: Українська мова--Методика початкового начання--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): текст -- мовленнєва діяльність -- таблиця Анотація: Добір літературно-мистецького матеріалу для побудови моделі розвитку мовлення засобом інтегрованої художньої діяльності Є примірники у відділах: (20.12.2007р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1 |
С 916 Романенко, Юлія. Комунікативні стратегії педагогічного дискурсу [Текст] / Ю. Романенко> // Сучасна педагогічна риторика: теорія, практика, міжпредметні зв'язки: Зб. наук. пр. за матер. наук. семінару. - Львів : ПАІС, 2007. - С. 130-144. - Бібліогр.: 24 назв.
Мовознавство--Стилістика--Педагогічний дискурс Кл.слова (ненормовані): педагогічна риторика -- комунікативна лінгвістика -- мовленнєва діяльність -- комунікативна стратегія -- педагогічний дискурс Є примірники у відділах: всього 1 Вільні: 1 |
Голуб, Наталія. Формування духовних цінностей особистості в роботі над соціокультурною темою "Народні обереги" [Текст] / Н. Голуб, Л. Проценко> // Українська мова і література в школі. - 2008. - № 7/8. - С. 2-6. - Бібліогр.: 10 назв. Рубрики: Українська мова--Методика Кл.слова (ненормовані): духовні цінності -- родинні обереги -- мовленнєва діяльність -- вправи Анотація: Методика роботи над соціокультурними темами, що пов'язані з формуванням національних, громадянських, особистих цінностей, зокрема аспекти використання власне української лексики Дод.точки доступу: Проценко, Лариса Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Голуб, Ніна. Мовленнєвий репертуар для вчителя (З практики ознайомлення студентів із жанрами педагогічного мовлення) [Текст] / Н, Голуб> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2009. - № 5. - С. 107-117. - Бібліогр.: 15 назв. Рубрики: Педагогіка--Вища школа--Підготовка вчителів Педагогіка--Вчитель Українська мова--Методика--Викладання в вищі школі Кл.слова (ненормовані): мовленнєва діяльність -- діалог -- жанри педагогічного мовлення Анотація: Мета цієї статті - визначити необхідний мінімум теоретичного матеріалу з проблем жанрової специфіки мовлення вчителя й ефективні методики навчання студентів результативного використання знань і вмінь у практичній діяльності. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Методичні рекомендації щодо застосування елементів двомовного навчання при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин [Текст]> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2009. - № 9. - С. 34-38. Рубрики: Українська мова--Викладання в школах національних меншин--Законодавчі і директивні матеріали Кл.слова (ненормовані): двомовне навчання -- мовленнєва діяльність -- самостійна робота учнів Анотація: Рекомендації щодо поступового переходу на двомовне навчання згідно наказу МОН України від 28.05.2008 р. № 461 про поліпшення вивчення української мови у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин на 2008-2011 роки. Цей перехід передбачає розмежування мов у навчанні, використання української мови на уроках з природничо-математичного та гуманітарного циклів (зокрема, приділення уваги спеціальній лексиці з ціх предметів), підготовку педагогічних кадрів та роботу з батьками. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Яремчук, Н. Спочатку зрозумити... : Психологічні чинники вдосконалення навичок процесу говоріння учнів 5-6 класів [Текст] / Н. Яремчук> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2009. - № 10. - С. 80-90. - Бібліогр.: 23 назви. Рубрики: Українська мова--Методика--Психологічні основи Українська мова--Психолінгвістика Кл.слова (ненормовані): мовленнєва діяльність -- психологічний зміст говоріння -- мовленнєва ситуація -- висловлювання -- вміння й навички говоріння -- психофізіологічні механізми говоріння Анотація: В статті розглянуто проблему психологічного підгрунтя мовленнєвої діяльності підлітків. Автор підкреслює найважливішу роль мотивації та формування думки, тобто процесів мислення, у формуванні висловлювання. Аналіз психолінгвістичної літератури стверджує, що для успішного вдосконалення навичок говоріння в учнів 5-6 класів необхідно враховувати індивідуальні і вікові особливості, рівень пізнавальних можливостей, психологічні механізми та етапи породження висловлювання, чинники мовленнєвої діяльності (словниковий запас, пам'ять, мовленнєвий слух, мовне чуття та ін.). Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Шелехова, Г. Орієнтовне календарне планування уроків і контролю за рівнем навчальних досягнень учнів 9 класу з української (рідної) мови (I-й семестр) [Текст] / Г. Шелехова> // Українська мова і література в школі. - 2009. - № 6. - С. 57-58. Рубрики: Українська мова--Методика--Календарне планування, 9 клас Кл.слова (ненормовані): контрольні роботи -- види оцінювання -- мовленнєва діяльність -- таблиця змістових ліній Анотація: В статті запропоноване календарне планування та його часове розміщення з української мови. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Ярмолюк, А. Шляхи реалізації соціокультурного підходу до вивчення української мови в старшій школі [Текст] / А. Ярмолюк> // Українська мова і література в школі. - 2009. - № 8. - С. 19-23. - Бібліогр.: 15 назв. Рубрики: Українська мова--Вивчення і викладання Кл.слова (ненормовані): Соціокультурна компетенція -- Дидактичний аспект -- Мовленнєва діяльність -- Культура Анотація: Стаття допоможе зорієнтуватися в шляхах реалізації соціокультурного підходу до вивчення мови в старших класах. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Хорошковська, О. Текст як основа розвитку усіх видів мовленнєвої діяльності на уроках української мови [Текст] / Ольга Хорошковська> // Початкова школа. - 2010. - № 12. - С. 11-15. - журнал. Рубрики: Українська мова--Методика викладання в школах національних меншин Кл.слова (ненормовані): добір тексту -- розділ "Звуки і букви" -- мовленнєва діяльність -- школи з румунською мовою викладання Анотація: В статті описуються деякі аспекти методики добору текстів до підручників з української мови для шкіл з румунською мовою викладання. Запропоновано розробку текстового матеріалу з розділу "Звуки і букви". Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Лобчук, О. Уроки мовленнєвої діяльності: поради методиста / О. Лобчук> // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. - 2011. - № 5. - С. 57-60 Рубрики: Українська мова--Методика викладання--Методичний матеріал Кл.слова (ненормовані): мовленнєва діяльність -- аудіювання -- уроки мовленнєвої діяльності -- діалог -- письмові перекази Анотація: В статті висвітлено особливості роботи на уроках української мови в початковій школі з аудіювання, побудови діалогів, усних і письмових переказів і творів, читання вголос і мовчки, розглянуто труднощі, що виникають в учителів при проведенні таких уроків мовленнєвої діяльності. Утримувачі документа: КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1 Є примірники у відділах: (27.05.2011р. - Б.ц.) (вільний) |
Рібцун, Ю. Щоб малюк заговорив [Текст] / Юлія Рібцун> // Дошкільне виховання. - 2011. - № 4. - С. 24-26. Рубрики: Педагогіка--Дошкільне навчання--Розвиток мови Кл.слова (ненормовані): мовленнєвий розвиток дитини -- мовленнєва діяльність -- слухове сприймання -- мовленнєва моторика -- мовленнєве наслідування Анотація: В статті йдеться про те, як уникнути затримки мовленнєвого розвитку у дітей раннього віку, як розвивати мовлення малюків в період від одного до трьох років та про роль дорослого у формуванні фонематичного сприймання дитини. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Яремчук, Н. Говоріння як наукове поняття [Текст] / Наталія Яремчук> // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 1. - С. 10-15. - Бібліогр.: 33назв. Рубрики: Українська мова--Методика--Мовленнєва діяльність Кл.слова (ненормовані): мовленнєва діяльність -- продуктування висловлень Анотація: У статті визначено теоретичні засади продуктування висловлень, уточнено поняття "говоріння" як вид мовленнєвої діяльності, виділено навички, що необхідно вдосконалити в учнів 5-6 класів на уроках української мови. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Никоненко, М. Мовленнєві компетентності учнів / М. Никоненко> // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. - 2012. - № 4. - С. 44-47 Рубрики: Початкова освіта--Компетентнісне навчання Початкова освіта--Рідна (українська) мова Кл.слова (ненормовані): розвиток мовлення -- мовленнєва діяльність -- вимоги до мовленння -- мовленнєві уміння -- мова Анотація: Методичні поради щодо розвитку мовлення учнів 1-х класів. Утримувачі документа: КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1 Є примірники у відділах: (18.04.2012р. - Б.ц.) (вільний) |
Іванюк, Жанна Зимова фантазія : логопедичне заняття з елементами ТРВЗ для старших дошкільнят [Текст] / Жанна Іванюк> // Дошкільне виховання. - 2012. - № 12. - С. 27-28 . - ISSN 0321-1401 Рубрики: Педагогіка--Дошкільне навчання--Розвиток мови Кл.слова (ненормовані): мовленнєва гра -- мовленнєва діяльність Анотація: Подано розробку логопедичного заняття, мета якого - активізувати мовленнєву діяльність дітей за допомогою ігор, вправ, казок, використання елементів ТРВЗ; виховувати бажання підтримувати запропоновану тему розмови, відповідати на запитання; вправляти дітей в узгодженні слів у роді, числі, відмінку; формувати вміння вживати у мовленні різні типи речень, дотримуватись правильного порядку слів у побудові речень; виховути вміння співпрацювати в колективі та ін. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Петрук, О. Комунікативне спрямування у навчанні української мови у початкових класах шкіл з мовами викладання національних меншин [Текст] / Оксана Петрук> // Початкова школа. - 2012. - № 10. - С. 41-44. - Бібліогр.: 3 назв. Рубрики: Українська мова--Викладання в школах національних меншин Українська мова--Початкове навчання Кл.слова (ненормовані): комунікативна компетентність -- текст -- мовленнєва діяльність -- мовленнєві уміння -- мовні одиниці -- комунікативні контакти -- соціальні ролі Анотація: Актуальність матеріалу, викладеного в статті, зумовлюється необхідністю пошуку нових підходів до мовної освіти, які б забезпечували формування комунікативної компетентності учнів ЗНЗ з мовами навчання національних меншин України. У статті обґрунтовується оптимальність комплексної багатоцільової роботи з текстом як основою для реалізації комунікативного підходу до навчання української мови як державної. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |