Ткач, М.
    Соборність духовного й матеріального світу [Текст] / М. Ткач // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2005. - № 7-8. - С. 152-154.
Рубрики: Мистецтво--Образотворче мистецтво України.
Кл.слова (ненормовані):
Українська культура
Дескриптори: Мистецтво.
Анотація: Про українську народну картину "Козак-Мамай".

Є примірники у відділах:
(16.11.2005р. (1 прим.) - Б.ц.)


CUKK-VDPU
К75


    Коцюбинська, Михайлина
    Вітер з України і наші екзистенційні зусилля [Текст] / Михайлина Коцюбинська // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2006. - № 7-8. - С. 128-137.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Література українська--Загальні питання
Кл.слова (ненормовані):
українська культура -- Помаранчева революція
Анотація: Із циклу щорічних пам'ятних лекцій ім. А.Оленської-Петришин, започаткованих Національним університетом "Києво-Могилянська академія")

Є примірники у відділах:
(11.01.2007р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1




    Денисенко, В.
    "Цей шлях потрібний, корисний, многоцінний" [Текст] : листування М.Драгоманова і М. Лисенка в контексті громадсько-мистецького життя в Україні (1876-1890) / В. Денисенко // Пам'ять століть. - 2006. - № 6. - С. 177-181.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Мистецтво--ПЕРСОНАЛІЇ І ПИСЬМЕННИКИ
Кл.слова (ненормовані):
українська культура -- епістолярія
Анотація: Простежено за епістолярною спадщиною М.Драгоманова і М.Лисенка. Із маловідомого.


Дод.точки доступу:
Лисенко, Микола; Драгоманов, Михайло
Є примірники у відділах:
(16.02.2007р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1


CUKK-VDPU
В68


    Волосова, О.
    Харківський центр українознавства: основні напрями діяльності [Текст] / О. Волосова, Н. Литвин // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2007. - № 3. - С. 22-24.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українознавство--Слобожанщина
Кл.слова (ненормовані):
Українознавчі центри -- українська культура -- конкурс
Анотація: До напрямків роботи Харківського центру українознавства належать: теоретичні та методологічні розробки, навчальна,виховна, культурна робота.


Дод.точки доступу:
Литвин, Н.
Є примірники у відділах:
(25.05.2007р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1




    Мирон (Баран) (отець).
    Дорогою добра і любові [Текст] : виховання духовності на уроках української мови та літератури / О. Мирон (Баран) // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2007. - № 7. - С. 18-23. - Бібліогр.: 6 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Виховання на уроці
   Література українська--Духовне виховання

Кл.слова (ненормовані):
Біблія -- українська культура
Анотація: Формування духовно багатої особистості на уроках рідної мови та літератури.


Дод.точки доступу:
Баран
Є примірники у відділах:
(12.10.2007р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1




    Чумак, Тетяна.
    Духовні орієнтири творчості Олександра Довженка [Текст] / Т. Чумак // Українська мова і література в школі. - 2008. - № 3. - С. 53-58. - Бібліогр.: 23назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Література українська--Новітня--Персоналії--Довженко О.
Кл.слова (ненормовані):
українська культура -- образи-символи -- кіноповісті
Анотація: Осмислення творчої спадщини О.П.Довженка, як кіномитця, письменника, публіциста


Дод.точки доступу:
Довженко, Олександр




    Ідріс, Наталія.
    Антиукраїнські настрої у містах УСРР за доби "українізації" 20 - на початку 30-х рр. ХХ ст. [Текст] / Наталія Ідріс // Мандрівець. - 2010. - № 5. - С. 36-39. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Міжнаціональні відносини в Україні--Мовна політика--Історія
Кл.слова (ненормовані):
УКРАЇНОФОБІЯ -- УКРАЇНСЬКА КУЛЬТУРА -- УКРАЇНСЬКА МОВА -- РОСІЙСЬКА МОВА -- РУСИФІКАЦІЯ





    Микитюк, Володимир.
    Галицький бандурист / В. Микитюк // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах) : науково-методичний журнал. - 2011. - № 11. - С. 60-64. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Письменники українські--Шашкевич М.С.--Творчість--Світогляд, 19 ст.
Кл.слова (ненормовані):
літературна критика -- український романтизм -- національна ідентичність -- галицький романтизм -- українська культура -- модерна поезія


Дод.точки доступу:
Шашкевич, Маркіян Семенович (український письменник, поет - зачинатель нової української літератури в Галичині, священик УГКЦ, культурно-громадський діяч, речник відродження західноукраїнських земель. Очолив «Руську трійцю», ініціатор видання альманаху «Русалка Дністровая» (1837). Виступав за рівноправність української мови з польською. ; 1811-1843) \о нем\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Поліщук, Я.
    Наближення до таємниці : Шлях Наталени Королевої в українську літературу [Текст] / Ярослав Поліщук // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 6. - С. 20-25. - Бібліогр.: 12 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Королева Наталена Андріанівна (1888-1966 рр.)
Кл.слова (ненормовані):
життєвий і творчий шлях Н. Королевої -- українська культура -- народний епос -- еміграційна спільнота -- українскість -- белетристика -- творчий спадок -- українські реалії -- "Легенди старокиївські" -- творча еволюція
Анотація: Статтю присвячено життю та постаті Наталени Королевої, її творчому доробку. Досліджено поступовий шлях письменниці до української культури, до України як творчої мрії. Аналізуючи обставини еміграційного життя та белетристику Королевої, автор підкреслює, що проникливість і сила таланту письменниці виявилися в тому, як органічно вона сприйняла та осмислила укранську національну історію і культуру та стала одним з її новочасних творців.


Дод.точки доступу:
Королева, Наталена Андріанівна (українська письменниця ; 1888-1966 рр.) \про неї\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Білик, Надія.
    Богдан Лепкий як ідейний натхненник українського народу [Текст] / Надія Білик // Психологія і суспільство. - 2012. - № 4. - С. 52-58. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Письменники України, 19-20 ст.
Кл.слова (ненормовані):
українська культура -- українська національна ідея


Дод.точки доступу:
Лепкий, Богдан (1872-1941 рр.) \про нього\




    Мацько, Любов.
    Тарас Шевченко як знакова постать у полілозі національних культур / Любов Мацько // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2014. - № 2. - С. 19-24. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Шевченко Тарас Григорович (1814-1861 рр.)
Кл.слова (ненормовані):
українськість -- українська нація -- українська мова -- українська культура -- українська ідентичність
Анотація: Розглядається знаковість постаті Т. Г. Шевченка в контекстах і полілогах національних культур, що має когнітивно-семантичне поле. Структуру цього поля визначає те, що Т. Шевченко став енергетично найсильнішим репрезентантом концептів Україна, українськість, українська нація, українська мова, українська культура, українська ідентичність.


Дод.точки доступу:
Шевченко, Тарас Григорович (поет, художник, громадсько-політичний діяч, засновник нової української літератури ; 1814-1861) \про нього\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Ющук, Іван.
    "Велетень у царстві людської культури" / Іван Ющук // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2014. - № 3. - С. 26-31
Рубрики: Шевченко Тарас Григорович (1814-1861 рр.)
Кл.слова (ненормовані):
поетичні твори -- прозові твори -- український фольклор -- українська культура -- світова культура
Анотація: Статтю присвячено постаті Тараса Шевченка з погляду витоків його національного самоусвідомлення; розкрито багатогранність особи поета, його всебічну освіченість, розуміння здобутків української і світової культури.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Поліщук, Я.
    Культурницька місія Бориса Грінченка [Текст] / Ярослав Поліщук // Українська мова і література в школах України. - 2014. - № 1. - С. 3-7. - Бібліогр.: 12 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Грінченко Борис Дмитрович (1863-1910 рр.)
Кл.слова (ненормовані):
письменник -- українська культура -- національне відродження -- світогляд -- ідеологія -- полеміка
Анотація: У статті окреслено значення культурницької діяльності видатного письменника, видавця та науковця кінця ХІХ - початку ХХ ст. Бориса Грінченка. Вказано на основні заслуги Б. Грінченка на ниві національно-культурного відродження українців, на новаторство та ефективність його самовідданої праці. Наведено враження та оцінки його постаті визначними сучасниками.


Дод.точки доступу:
Грінченко, Борис Дмитрович (український письменник, педагог, лексикограф, літературознавець, етнограф, історик, публіцист, громадсько-культурний діяч ; 1863-1910) \про нього\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Гончаренко, Ольга.
    Феномен Казимира Твардовського в історії польської вищої школи / О. Гончаренко // Вища школа : наук.-практ. вид. - 2016. - № 1. - С. 113-124. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1682-2366
Рубрики: Вища освіта зарубіжних країн--Польща
   Вища освіта--Історія та розвиток освіти--Зарубіжні країни

Кл.слова (ненормовані):
історія польської вищої освіти -- польська культура -- українська культура
Анотація: Розкривається суб’єктивний світ філософа та педагога Казимира Твардовського в історії польської вищої школи. На основі культурологічного підходу з’ясовано, що свого часу його філософія виконала синтезуючу роль у польській культурі, обгрунтувала її освітній ідеал та стала засобом самокритики, але передусім вона розвивалася на західноукраїнських землях і вплинула на культуру цих територій. Доповнюють результати дослідження переклади уривків філософсько-педагогічних праць Твардовського.


Дод.точки доступу:
Твардовський, Казимир (польс. філософ, педагог, творець Львівсько-Варшавської філософської школи ; 1866-1938)
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Пустовойтенко, Ольга.
    Українська культура другої половини XVIII ст. : історія України, 7 клас / О. Пустовойтенко // Історія в рідній школі : наук.-метод. журн. - 2017. - № 6. - С. 16-21
Рубрики: Історія України--Методика викладання--Урок, 8 клас
Кл.слова (ненормовані):
українська культура
Анотація: Запропоновано розробку уроку, мета: з’ясувати особливості розвитку української культури в другій половині XVIII ст., охарактеризувати постать Г. Сковороди; схарактеризувати стан розвитку освіти, книгодрукування, літератури, архітектури, скульптури, живопису, музики та театру на Україні в даний період.


Дод.точки доступу:
Сковорода, Григорій
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Мацько, Л. І.
    Тарас Шевченко: український месія в силовому полі європейської культури [Текст] / Л. І. Мацько // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - № 7/9. - С. 17-22. - Бібліогр. наприкінці ст.
Рубрики: Загальноосвітні школи--Навчальні предмети--Українська література--Українська мова
   Письменники українські--Життя і творчість

Кл.слова (ненормовані):
українська нація -- українська культура -- українська література
Анотація: Роль Тараса Шевченка в становленні української нації, української літературної мови і його вплив на подальшу історію українства важко переоцінити. Він беззаперечно визнаний основоположником нової української мови на живомовній народній основі, і це відкрило перспективу розвитку української нації і культури. Він став загальновизнаним символом України й вовіки насущним у ній.


Дод.точки доступу:
Шевченко, Тарас Григорович (український поет, художник, громадський та політичний діяч. Національний герой і символ України ; 1814-1861 рр.) \про твори\




    Ісаєнко, І. В.
    Українська література: узагальнення й систематизація вивченого за рік [Текст] : 5 кл. / І. В. Ісаєнко // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - № 7/9. - С. 28-39. - Бібліогр. наприкінці ст.
Рубрики: Загальноосвітні школи--Навчальні предмети--Українська література--Українська мова
   Письменники українські--Життя і творчість

Кл.слова (ненормовані):
українська література -- українська культура -- середня освіта
Анотація: Мета уроку підбити підсумки роботи над вивченням української літератури курсу 5 класу. Повторити загальні відомості з курсу літератури. Розвивати творчі здібності учнів, зв‘язне мовлення, навички виразного читання, уміння застосовувати їх у нестандартних умовах.





    Зелінська, І. В.
    Літературна норма української мови. Редагування речень, у яких порушено літературні норми української мови [Текст] : 7 кл. / І. В. Зелінська // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - 7/9. - С. 40-42
Рубрики: Українська мова--Українська мова і нація--Східнослов‘янські мови
   Загальноосвітні школи--Навчальні предмети--Українська мова

Кл.слова (ненормовані):
українська нація -- українська культура -- українська літературна мова
Анотація: Мета уроку дати поняття про літературну мову та норму літературної мови. Пояснити роль діалектів у розвитку літературної мови, формувати вміння виявити в усному й письмовому мовленні порушення норм літературної мови, виправляти допущені помилки.





    Жила, І. А.
    Іван Карпенко-Карий. Життєвий шлях письменника [Текст] : 10 кл. / І. А. Жила // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - № 7/9. - С. 50-54
Рубрики: Письменники українські--Життя і творчість
   Загальноосвітні школи--Навчальні предмети--Українська література

Кл.слова (ненормовані):
середня школа -- українська культура -- український театр -- українська література
Анотація: Мета уроку ознайомити учнів з основними віхами життєвого і творчого шляху драматурга, його зв‘язками з театром корифеїв. Домогтися усвідомлення учнями багатогранності літературної та театральної діяльності, жанрової різноманітності його драматичних творів.


Дод.точки доступу:
Карпенко-Карий, Іван (український письменник, драматург, актор, ерудит, один з корифеїв українського побутового театру ; 1845-1907 рр.) \про твори\




    Захарченко, І. О.
    Ніна Бічуя „Шпага Славка Беркути”. Особливості композиції твору. Проблема особистості в сучасному світі [Текст] / І. О. Захарченко // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - № 10/12. - С. 26-29
Рубрики: Письменники українські--Життя і творчість
   Загальноосвітні школи--Навчальні предмети--Українська література

   Українська мова--Українська мова і нація--Східнослов‘янські мови

Кл.слова (ненормовані):
українська література -- українська культура -- спілкування -- культура спілкування
Анотація: Мета уроку продовжити роботу над змістом повісті, розкрити основні сюжетні лінії, проблематику, особливості композиції, удосконалювати вміння і навички аналізу художнього тексту, творчо підходити до роботи з художньою літературою, формувати моральні людські чесноти.


Дод.точки доступу:
Бічуя, Ніна Леонідівна (українська письменниця ; р. н. 1937) \про твори\