Микитюк, Володимир
    Спочатку був преромантизм... [Текст] : рецензия / Володимир Микитюк // Слово і час. - 2004. - № 7. - С. 78-81
Рец. на Козак С. Український преромантизм. Джерела, зумовлення, контексти, витоки / С. Козак. - .- Варшава, 2003.- 227 с.

Рубрики: Літературознавство України--Преромантизм
   Літературознавці Польщі--Козак Стефан



Дод.точки доступу:
Козак, Стефан




    Микитюк, Володимир.
    Подільська "Бурса" в рецепції Івана Франка [Текст] / Володимир Микитюк // Слово і час. - 2010. - № 1. - С. 72-80. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Українська література--Проза, 19 ст.
Кл.слова (ненормовані):
Бурса -- Інтерпретаційний стиль -- Соціологічний аналіз -- Лінгвістична поетика -- Психоаналітика -- Екзистенційна ситуація -- Методика навчання
Анотація: У статті розглянуто фабулярний і педагогічний мотив "бурси" в українській літературі друг. пол. XIX століття, рецепцію художних текстів письменників-подолян С. Руданського й А. Свидницького в Галичині. Автор аналізує інтерпретаційну майстерність Івана Франка як критика та тенденції його рефлексій на освітянську проблематику.


Дод.точки доступу:
Франко, Іван Якович (український письменник, поет, вчений, публіцист, перекладач, громадський і політичний діяч ; 1856-1916)




    Микитюк, Володимир.
    Системне академічне дослідження раннього періоду творчості П. Куліша [Текст] : рецензия / В. Микитюк // Дивослово. - 2011. - № 1. - С. 62-63
Рец. на Івашків, В. Художня, літературознавча і фольклористична парадигма ранньої творчости Пантелеймона Куліша / В. Івашків. - Львів: ВЦ ЛНУ ім. Івана Франка, 2009. - 448 с.

Рубрики: Рецензії на книги --Літературознавство

Є примірники у відділах:
(09.03.2011р. - Б.ц.) (вільний)




    Микитюк, Володимир.
    "Український інтелігент старої дати" : до 130-річчя з дня народження Михайла Возняка / В. Микитюк // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах) : науково-методичний журнал. - 2011. - № 10. - С. 52-56. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Літературознавці українські--Возняк М.С.--Огляд творчості, 20 ст.
Кл.слова (ненормовані):
літературна критика


Дод.точки доступу:
Возняк, Михайло Степанович (український літературознавець і фольклорист, академік АН УРСР з 1929 р., з 1944 р. завідував кафедрою української літератури у Львівському університеті ; 1881-1954) \про нього\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Микитюк, Володимир.
    Галицький бандурист / В. Микитюк // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах) : науково-методичний журнал. - 2011. - № 11. - С. 60-64. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Письменники українські--Шашкевич М.С.--Творчість--Світогляд, 19 ст.
Кл.слова (ненормовані):
літературна критика -- український романтизм -- національна ідентичність -- галицький романтизм -- українська культура -- модерна поезія


Дод.точки доступу:
Шашкевич, Маркіян Семенович (український письменник, поет - зачинатель нової української літератури в Галичині, священик УГКЦ, культурно-громадський діяч, речник відродження західноукраїнських земель. Очолив «Руську трійцю», ініціатор видання альманаху «Русалка Дністровая» (1837). Виступав за рівноправність української мови з польською. ; 1811-1843) \о нем\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Микитюк, Володимир.
    "Майже всі викладачі-філологи університету є моїми учнями" [Текст] : до 90-річчя від дня народження Івана Денисюка / Володимир Микитюк // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2014. - № 11. - С. 54-59. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Літературознавці українські--Денисюк І. О.--Погляди
Кл.слова (ненормовані):
українська література -- університетська лекція -- менторські стратегії -- лекційний цикл
Анотація: Досліджено систему методичних поглядів видатного українського вченого і педагога І. Денисюка, актуалізовано його стратегії подачі літературного матеріалу та особливості авторського стилю лектора. Наголошено на ролі І. Денисюка у переформуванні шкільних програм з української літератури у сучасній школі (особливо вивчення творчості І. Франка), використанні педагогічної спадщини І. Франка для розвитку методики викладання літератури.


Дод.точки доступу:
Денисюк, Іван Овксентійович (український літературознавець, франкознавець, фольклорист, педагог. Доктор філологічних наук, заслужений професор Львівського національного університету імені Івана Франка ; 1924-2009) \про нього\; Франко, Іван Якович (український письменник, поет, вчений, публіцист, перекладач, громадський і політичний діяч ; 1856-1916 ) \про нього\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Микитюк, Володимир.
    Про шкільну лектуру, ЗНО та програму з української літератури [Текст] : погляд крізь призму Франкових сентенцій / Володимир Микитюк // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2015. - № 3. - С. 2-7
Рубрики: Українська література--Методика викладання--Загальноосвітні програми--Програми ЗНО
Кл.слова (ненормовані):
методика навчання -- канон шкільної лектури -- ЗНО -- тестування
Анотація: Проаналізовано проблему співвідношення загальноосвітніх програм з української літератури і спеціальної програми ЗНО, питання трансформації та унормування шкільних занять з української літератури крізь призму історичного спадку української педагогіки (передусім поглядів І. Франка) й сучасного європейського досвіду. Також розглянуто методологію розвитку тестування як підсумкової форми оцінювання знання і вмінь з української літератури у школі та виші.


Дод.точки доступу:
Франко, Іван Якович (український письменник, поет, вчений, публіцист, перекладач, громадський і політичний діяч ; 1856-1916 ) \про нього\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Микитюк, Володимир.
    "Конечність реформи учіння української літератури..." [Текст] / Володимир Микитюк // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2017. - № 4. - С. 2-11. - Бібліогр. 14 назв
Рубрики: Українська література--Методика викладання
Анотація: Роздуми про сучасний стан викладання української літератури, яке, на думку автора, є катастрофічним. Запропоновано заходи з корекції програм навчання у плані зменшення текстового навантаження, затвердження співвідношення між національною і зарубіжною літературими як 2 до 1 та 6 до 3, у відсотковому співвідношенні навчального часу має бути не більше від третини на чужу словесність, готувари сучасні методичні підручники і посібники для вчителів і учнів, без чого про інтеграцію годі й згадувати.

Є примірники у відділах:
(вільний)




    Микитюк, Володимир.
    Тестові завдання з української літератури [Текст] / Володимир Микитюк // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2017. - № 4. - С. 23-28
Рубрики: Українська література--Методика викладання--Тестові завдання
Кл.слова (ненормовані):
відкриті тести -- тести з прогалинами -- закриті тести -- інтегровані тестові завдання
Анотація: Обгрунтовано потребу й доцільність використання тестів як ефективного засобу навчання, оцінювання й контролю знань з української літератури. Запропоновано низку оригінальних тестових завдань відкритої й закритої форми, які охоплюють і біографічні дані письменників, і текстовий масив, і теоретико-літературні поняття.

Є примірники у відділах:
(вільний)




    Микитюк, Володимир.
    Педагогічний роман про Івана Франка / Володимир Микитюк // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2019. - № 2. - С. 60-64. - Бібліогр. в кінці ст.
Рец. на кн. : Легкий, З. Се мого серця драма / З. Легкий. - Львів : Тріада плюс, 2012. - 503 с.

Рубрики: Педагогічні вчення
Анотація: Чільною рисою визначного педагога є прагнення лідерства, жадання першості в навчанні, літературних і наукових спробах, незалежність та оригінальність мислення, критицизм щодо актуального стану суспільства, відвага і здатність іти непротореними шляхами. В особистості І. Франка ці риси були домінантними з раннього дитинства. Свій найвідоміший художньо-педагогічний текст «Борис Граб», що постав унаслідок фрагментації незавершеного і неопублікованого роману виховання «Не спитавши броду», письменник назвав нарисом, але про певну «нарисоподібність» можемо говорити умовно. Для цього жанру визначальною є художньо-публіцистична міметична нарація на документальній основі з поглибленою емпіричною достовірністю, а основою тексту мають бути дійсні факти, конкретні події та люди.


Дод.точки доступу:
Франко, Іван Якович (український письменник, поет, вчений, публіцист, перекладач, громадський і політичний діяч ; 1856-1916 ) \про нього\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Микитюк, Володимир.
    Християнський націоналізм Константина Чеховича і персоналістична літературна критика [Текст] : рецензия / Володимир Микитюк // Слово і час. - 2019. - № 11. - С. 115-122. - Бібліогр. в кінці ст.
Рец. накн. : Чехович К. Християнський націоналізм / упоряд.: О. Петрук, М. Комариця; наук. ред. та передм. М. Комариці. - Львів: ЛА "Піраміда". 2019. - 556 с.

Рубрики: Українська література, 19-20 ст.
Анотація: "Християнський націоналізм" - це перше повне видання наукового доробку талановитого українського вченого - славіста, мовознавця, літературознавця Константина Чеховича (1896-1987), репресованого радянською системою і несправедливо забутого. До збірника його наукових праць увійшла фундаментальна монографія про Олександра Потебню та розвідки, опубліковані на сторінках української та іноземної міжвоєнної преси.


Дод.точки доступу:
Чехович, Константина \про нього\




    Микитюк, Володимир.
    Цінне дослідження у франкології / Володимир Микитюк // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2019. - № 12. - С. 58-59
Рец. на кн. : Нахлік, Є. Віражі Франкового духу: Світогляд. Ідеологія. Література / Є. Нахлік. - Київ : Наук. думка, 2019. – 638, [1] с.

Рубрики: Літературна критика українська--Франкознавство


Дод.точки доступу:
Франко, Іван Якович (український письменник, поет, вчений, публіцист, перекладач, громадський і політичний діяч ; 1856-1916 ) \про нього\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Микитюк, Володимир.
    Інтеграція в навчання, а не знищення української літератури / Володимир Микитюк // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2020. - № 6. - С. 16-21. - Бібліогр. в примітках
Рубрики: Середня освіта--Проєкт Державного стандарту базової середньої освіти--Обговорення
   Українська література--Вивчення в школі--Реформування
Анотація: Автор висловлює свою позицію в обговоренні вимог до обов’язкових результатів навчання та компетентностей учнів, вказаних у Державному стандарті, базового навчального плану, що визначені в змісті Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та інших нормативно-правових актів. Звісно, передовсім він зупиняється на проблемі викладання української літератури як центрального людиноутворювального, націєформувального, патріотичновиховного і т. д.) предмета у шкільній освіті. З цього приводу він наводить слова Івана Франка: «Де ж лежить причина того дивного застою, тої “мерзости запустения” на полі нашої літератури і науки? Скажемо сміло і одверто: лежить вона в вадливім урядженні і ще вадливішім трактуванні науки руської літератури в наших середніх школа".

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Микитюк, Володимир.
    Ще раз про «гнилу пасивність» українського вчительства та «сором перед чужими» [Текст] / Володимир Микитюк // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2021. - № 3. - С. 2-8. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Зовнішнє незалежне оцінювання--Державна політика--Україна, 2021 р.
Кл.слова (ненормовані):
освітня політика -- українська література -- суспільство -- патріотичне виховання
Анотація: Автор критикує рішення про відміну обов'язкового Зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури, зазначаючи, що саме література є для школярів джерелом формування критичного мислення і національного виховання.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Микитюк, Володимир.
    "В суперечці за корито люди стають худобою..." [Текст] : забутий жанр педагогічного роману / Володимир Микитюк // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2021. - № 9/10. - С. 60-64. - Бібліогр. в кінці ст.
Рец. на кн. : Легкий, Зиновій. Театр над Летою : [роман] / Зиновій Легкий. - Львів : Камула, 2019

Рубрики: Українська література--Рецензії


Дод.точки доступу:
Легкий, Зиновій Миколайович (український письменник, педагог ; р. н. 1940) \про нього\
Є примірники у відділах:
(вільний)




    Микитюк, Володимир.
    Vademecum франкознавства [Текст] / Володимир Микитюк // Слово і час. - 2021. - № 6. - С. 115-117. - Бібліогр. в кінці ст.
Рец. на кн. : Легкий М. Проза Івана Франка: поетика, естетика, рецепція в критиці / М. Легкий. - Львів, 2021. 608 с.

Рубрики: Письменники України, 19-20 ст.
   Українська література--Проза, 19-20 ст.

Кл.слова (ненормовані):
літературний портрет -- порівняльна студія -- бібліографічна замітка -- листи -- спогади -- щоденник
Анотація: Стаття є рецензією на монографію М. Легкого, присвячену дослідженню прози І. Франка. У своєму дослідженні М. Легкий вивів нову методологічну формулу, поклавши в її основу аксонометричний підхід. Як зазначає автор в анотації, такий принцип дав змогу збагнути видозміни письменницької методики й методології моделювання художнього світу, виявити поетикальні особливості текстів, розкрити їх ідейно-естетичний та змістово-формальний потенціал, з’ясувати тематичну, жанрову, наративну, структурну, семіотичну, стильову специфіку. У монографії, яка є основою габілітаційної докторської роботи, проаналізовано всю траєкторію прози І. Франка - від учнівських начерків та романтично-готичного роману до модерністських творів початку ХХ ст.


Дод.точки доступу:
Легкий, М. \про твір\; Франко, Іван Якович (український письменник, учений, громадський діяч ; 1856-1916) \про нього\