Шкльода, В.
    Розвиток мовлення малят засобами фольклору [Текст] / В. Шкльода // Дошкільне виховання. - 2005. - № 4. - С. 21-23.
Рубрики: Педагогіка--Дошкільне навчання
Кл.слова (ненормовані):
гра -- мовлення -- український фольклор -- казка
Дескриптори: Педагогіка, дошкільна
Анотація: Невичерпним джерелом розвитку мовлення, збагачення словника дітей є український фольклор

Є примірники у відділах:
(26.05.2005р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1




    Сивачук, Н.
    Виховний потенціал українських народних колискових пісень [Текст] / Н. Сивачук // Початкова школа. - 2006. - № 1. - С. 51-54. - Бібліогр.: 12 назв.
Рубрики: Фольклор--Жанри фольклору
Кл.слова (ненормовані):
колискові пісні -- родинні пісні -- дитячий фольклор
Дескриптори: УКРАЇНСЬКИЙ ФОЛЬКЛОР -- ФОЛЬКЛОР. ФОЛЬКЛОРИСТИКА
Анотація: Аналізуються мотиви, образи українських колискових пісень, їхні функції, а також педагогічний потенціал.

Є примірники у відділах:
(01.02.2006р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1




    Гагарін, М.
    Критерії добору української народної казки для виховання морально-естетичних почуттів [Текст] / М. Гагарін // Початкова школа. - 2006. - № 1. - С. 55-58. - Бібліогр.: 5 назв.
Рубрики: Педагогіка--Теорія і методика виховання--Моральне виховання
Кл.слова (ненормовані):
народна казка -- фольклор
Дескриптори: УКРАЇНСЬКИЙ ФОЛЬКЛОР -- МОРАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ -- ВИХОВАННЯ
Анотація: Подається перелік критеріїв, а також розповідається про програму "Найкращі казки для виховання морально-естетичних почуттів", розроблену автором.

Є примірники у відділах:
(01.02.2006р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1




    Кирилюк, Зінаїда.
    Епізод з історії української культури у спогадах літературознавця й фольклориста В. Данилова (лист до Є. Кирилюка) [Текст] / Зінаїда Кирилюк // Слово і час. - 2012. - № 6. - С. 50-59
Рубрики: Літературознавці Росії, 19-20 ст.
   Письменники України, 19-20 ст.

Кл.слова (ненормовані):
українська мова -- український фольклор -- журнал "Киевская старина"
Анотація: Уперше публікуються спогади російського філолога В. Данилова про відомих діячів української культури - Б. Грінченка, І. Нечуя-Левицького, О. Левицького та про панахиду за Т. Шевченком у Ніжині 1899 р.


Дод.точки доступу:
Данилов, Володимир (російський літературознавець, фольклорист) \про нього\; Грінченко, Борис Дмитрович (український письменник, педагог, лексикограф, літературознавець, етнограф, історик, публіцист, громадсько-культурний діяч ; 1863-1910) \про нього\; Нечуй-Левицький, Іван Семенович (український письменник, драматург ; 1838-1918) \про нього\; Левицький, Орест (український історик, письменник ; 1849-1922) \про нього\; Шевченко, Тарас Григорович (український письменник, художник, громадський діяч ; 1814-1861) \про нього\




    Телешман, Світлана.
    "І озовуся в слові..." (Зі спостережень над поетикою Михайла Ткача) [Текст] / Світлана Телешман // Слово і час. - 2012. - № 11. - С. 3-15 : фот. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Письменники України--Буковина, 20-21 ст.
   Українська література--Поезія, 20-21 ст.

Кл.слова (ненормовані):
жанр -- український фольклор -- пісня -- строфа
Анотація: Стаття присвячена 80-річчю від дня народження лауреата Шевченківської премії Михайла Ткача. Розглянуто особливості поетики ліричних і ліро-епічних творів, простежено жанрово-стильові пошуки письменника.


Дод.точки доступу:
Ткач, Михайло (український письменник, громадський діяч ; 1932-2007) \про нього\




    Ющук, Іван.
    "Велетень у царстві людської культури" / Іван Ющук // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2014. - № 3. - С. 26-31
Рубрики: Шевченко Тарас Григорович (1814-1861 рр.)
Кл.слова (ненормовані):
поетичні твори -- прозові твори -- український фольклор -- українська культура -- світова культура
Анотація: Статтю присвячено постаті Тараса Шевченка з погляду витоків його національного самоусвідомлення; розкрито багатогранність особи поета, його всебічну освіченість, розуміння здобутків української і світової культури.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Гузь, О.
    Калина [Текст] : інтегрований курс з народознавства, краєзнавства, художньої праці, музики та народної хореографії для 1-4 років навчання учнів початкової та основної школи / Олена Гузь // Початкова школа. - 2014. - № 7. - С. 27-31.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Педагогіка--Початкова освіта--Плани і програми
Кл.слова (ненормовані):
авторська програма -- український фольклор -- національна культура -- національні традиції

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Тупіцина, Євгенія.
    Віночок українських пісень [Текст] : бінарний урок з літературного читання та музичного мистецтва / Євгенія Тупіцина, Людмила Качан // Початкова школа. - 2020. - № 4. - С. 29-31.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Літературне читання--Урок
Кл.слова (ненормовані):
літературне читання і музичне мистецтво -- бінарні уроки -- узагальнюючий урок з елементами гри -- усна народна творчість -- український фольклор -- початкова школа
Анотація: У статті подано розробку бінарного уроку з елементами гри з літературного читання та музичного мистецтва для учнів початкової школи.


Дод.точки доступу:
Качан, Людмила




    Тиховська, О. М.
    Етнопсихологічна специфіка образу Смерті в казках українців Закарпаття, Словаччини та Сербії [Текст] / О. М. Тиховська // Народна творчість та етнологія. - 2021. - N 3(липень-вересень). - С. 111-121. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Теми і образи в фольклорі--Смерть
Кл.слова (ненормовані):
архетип -- доленосне божество -- міфологія -- український фольклор -- образ Смерті
Анотація: Статтю присвячено осмисленню семантики образу Смерті у фольклорі українців Закарпаття, Сербії і Словаччини. Проаналізовано казки про Смерть, що їх записали В. Гнатюк протягом 1896-1897 років у Земплинському (Східна Соваччина) та Бач-Бродському (Сербія) повітах, М. Гиряк 1962 року на Снинщині (Східна Словаччина), М. Фінцицький у кінці ХІХ ст. та П. Лінтур у другій половині ХХ ст. на Закарпатті. У фольклорі образ Смерті тісно пов’язаний з уявленням про долю людини й найчастіше об’єктивується в образі жінки, рідше - чоловіка ("Смерть кумою") чи тварини білого кольору. Образ Смерті в казках та міфологічних оповідях має архетипну семантику: на неї проектуються архетипи Аніма ("Як чоловік кумався зі смертю", "Бідний чоловік і смерть", "Як Смерть кумувала в одного чоловіка", "Про рицаря і смерть", "Рицар і смерть", "Про Сиву Бороду", "Смерть і злодій") та Самість ("Смерть кумою"), тому вона постає і як жінка, і як чоловік. Смерть в образі жінки є уособленням темної сторони давньої богині, Страшної матері, оскільки «народження» душі померлого у потойбіччі є для чоловіка травматичним досвідом та негативною подією. Часто у фольклорних оповідях слов’ян Смерть уявляють одягненою в білий одяг, оскільки білий колір символізує перехід людини від життя до смерті. З погляду психоаналізу, в образі Смерті перед людиною, що помирає, з’являється невідомий аспект її власної душі, який виконує роль провідника у потойбіччя. У казках, де Смерть стає кумою чоловіка, вона виконує роль помічника - робить свого кума багатим, наділяє його здатністю бачити, одужає хворий чи ні, але не дарує йому безсмертя. Кума-Смерть виконує водночас функції благодійника, спокусника й судді. У цих казках народна уява метафорично змоделювала психологічний процес одержимості чоловіка архетипом негативної Аніми, оскільки всі життєві блага, які він отримав у подарунок, не сприяють його духовному розвитку. Спроба чоловіка обдурити куму-Смерть виявляється невдалою в усіх сюжетах. У казках "Про рицаря і смерть" та "Рицар і смерть" є мотив одруження зі Смертю: перед загрозою помирання лицар пропонує страшній жінці-Смерті вийти за нього заміж, однак вона не приймає його пропозиції й позбавляє героя життя. Іншу семантику має образ Смерті в казках "Смерть і злодій" та "Про Сиву Бороду" - тут вона втрачає ознаки доленосного божества, постає демонічною істотою, і на її тлі людина видається кращою, гуманнішою.