CUKK-VDPU
Ф33


    Федоренко, В.
    Модернізуючи національну освітню систему [Текст] / В. Федоренко // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2006. - № 7-8. - С. 160-166.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Загальні питання
Кл.слова (ненормовані):
семінар -- ейдетика -- національна культура -- методист
Анотація: Восени у Полтаві проведено науково-практичний семінар методистів української мови та літератури обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти

Є примірники у відділах:
(12.01.2007р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1


   061
   Л 890


    Залізняк, Ю.
    Культурне поневолення Чехословаччини у контексті експансії радянського тоталітаризму на терени Центрально-Східної Європи [Текст] / Ю. Залізняк // Вісник Львівського ун-ту. Серія: Журналістика. - Львів, 2006. - Вип. 29. - С. 128-137. - Бібліогр.: с. 137.
Рубрики: Національна культура, 20 ст.
   Радянський тоталітаризм--Наслідки, 20 ст.

Кл.слова (ненормовані):
Національна культура -- Тоталітаризм -- Ідеологія -- Політика моралі

Є примірники у відділах:
1 Інв.Б 513790 - Б.ц. (вільний)


   061
   Л 890


    Лильо, Тарас.
    Ідеологеми журналу "Kultura" (париж): проблематичність сучасних рецепцій [Текст] / Тарас Лильо // Вісник Львівського ун-ту. Серія: Журналістика. - Львiв, 2007. - Вип. 30. - С. 36-40. - Библиогр.: с. 39-40.
Рубрики: ЗМІ
   Преса--Журнали

Кл.слова (ненормовані):
Публіцистика -- Ідеологема -- Імператив -- Деідеологізація -- Ментальність -- Держава -- Національна культура -- Етичний ідеал -- Солідаризм -- Політика -- Лібералізація

Є примірники у відділах:
1 Інв.Б 513791 - Б.ц. (вільний)




    Дяченко, Тамара.
    Гілка шевченківського роду [Текст] / Т. Дяченко // Пам'ять століть. - 2010. - № 1/2. - С. 270-276.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Література українська--Персоналії--Шевченкіана
   Україна--Література
Кл.слова (ненормовані):
правнуки -- рідна мова -- національна культура
Анотація: Розповіді про нащадків Тараса Григоровича Шевченка.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Юхта, Михайло.
    Євгенія Гончаревич-Голуб [Текст] / М. Юхта // Пам'ять століть. - 2010. - № 1/2. - С. 276-277.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Література українська--Персоналії--Шевченкіана
   Україна--Література
Кл.слова (ненормовані):
правнуки -- рідна мова -- національна культура
Анотація: Розповіді про нащадків Тараса Григоровича Шевченка.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Шевченко, З.
    Творчість М. Кропивницького в контексті художньої культури [Текст] / З. Шевченко // Українська мова і література в школі. - 2010. - № 6. - С. 50-52.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Мистецтво--Театральне--Персоналії--Кропивницький М.
Кл.слова (ненормовані):
національна культура -- художня культура -- театральне мистецтво -- музично-драматичний театр -- хорове мистецтво
Анотація: У статті розглядається проблема розвитку українського театру в контексті європейської художньої культури на матеріалі творчості корифея театрального мистецтва Марка Кропивницького.(Матеріал до спецкурсу "Художня література в контексті світової культури")


Дод.точки доступу:
Кропивницький, Марко
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Богуш, Т.
    Народна культура й сучасні методи виховання [Текст] / Т. Богуш // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. - 2011. - № 1. - С. 14-15 : фот.
Рубрики: Виховання--Національно-патріотичне
   Педагогіка--Народна

   Народознавство--Виховання

Кл.слова (ненормовані):
національна культура -- народна філософія -- народне мистецтво
Анотація: Пропонується навчальний курс "Народна культура".





    Біт-Давід, Мар'яна.
    Інтегративний підхід до формування українознавчого світогляду на уроках рідної мови у 5 класі [Текст] / М. Біт-Давід // Освіта і управління : Науково-практичний журнал. - 2011. - № 2-3. - С. 134-143. - Бібліогр. в кінці ст. 5 назв.
Рубрики: Організація навчального процеса
   Українознавча інформація

   Відомі українці--Інтегративний підхід

Кл.слова (ненормовані):
Національна культура -- Риси характера -- Життєвий досвід
Анотація: Висвітлено методику формування українознавчого світогляду п'ятикласників засобами інтеграції їхніх знань з інших дисциплін гуманітарного циклу, передовсім української літератури та історії України. Узагальнивши інформативне наповнення підручників про відомих українців, автори створюють модель українознавчого світогляду школяра та проектують її компоненти на зміст соціокультурної лінії шкільного курсу мови.





    Кирчів, Роман.
    Небуденна праця [Текст] : рецензія / Роман Кирчів // Дзвін. - 2013. - № 4. - С. 142-143
Рец. на кн. : Жеплинський Б. М., Ковальчук Д. Б. Українські кобзарі, бандуристи, лірники : енциклопедичний довідник / Б. М., Ковальчук Д. Б. Жеплинський Б. М. - Л. : Галицька видавнича спілка, 2011. - 316 с.

Рубрики: Українське мистецтво--Історія--Музичне мистецтво
Кл.слова (ненормовані):
ансамбль бандуристів -- заслання -- кобзарські з'їзди -- національна культура
Анотація: Стаття є рецензією на об'ємну книгу - підсумок понад півстолітнього збирання Богданом Жеплинським матеріалу до історії українського кобзарства, записування біографій кобзарів, бандуристів, лірників та інших відомостей, пов'язаних з їхньою виконавською діяльністю і творчістю.





    Скрипник, Л.
    Українкою я народилася : сценарій конкурсу-гри до Дня української писемності й мови [Текст] / Л. Скрипник; Людмила Скрипник // Українська мова і література в школі. - 2013. - № 8. - С. 50-52
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Позакласний захід
Кл.слова (ненормовані):
українська писемність -- рідна мова -- національна культура -- любов до рідного слова -- народна творчість
Анотація: У поданому матеріалі пропонується сценарій конкурсу, який передбачено у формі гри й присвячений Дню української писемності й мови. Він допоможе заглянути в дивовижну країну рідного слова, відчути неповторність рідної мови, побувати в сивій давнині, почути й побачити багато цікавого й корисного.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Гузь, О.
    Калина [Текст] : інтегрований курс з народознавства, краєзнавства, художньої праці, музики та народної хореографії для 1-4 років навчання учнів початкової та основної школи / Олена Гузь // Початкова школа. - 2014. - № 7. - С. 27-31.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Педагогіка--Початкова освіта--Плани і програми
Кл.слова (ненормовані):
авторська програма -- український фольклор -- національна культура -- національні традиції

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Поворознюк, Світлана.
    Експресеми у гастрономічному дискурсі Марії Матіос [Текст] / Світлана Поворознюк // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2014. - № 7/8. - С. 44-47. - Бібліогр. 14 назв
Рубрики: Художній текст--Аналіз--Гастрономічний дискурс
Кл.слова (ненормовані):
глютонічний дискурс -- експресема -- виражально-зображувальні засоби -- фразеологічна одиниця -- національна культура -- гастрономічний дискурс
Анотація: Розглянуто глютонічний дискурс у творчості Марії Матіос - один з різновидів сучасного дискурсу, що обслуговує повсякденну сферу спілкування між людьми.


Дод.точки доступу:
Матіос, Марія Василівна (поет, прозаїк, член Асоціації українських письменників. Живе і працює в Києві, лауреат Національної премії України ім. Тараса Шевченка (2005 р.) ; 1959 р.н.) \про неї\
Є примірники у відділах:
ЧЗ (вільний)




    Бондаренко, Ірина
    Шепіт колосся, Дніпра водограй (сценарій позакласного заходу) [Текст] / Ірина Бондаренко // Українська мова і література в школі. - 2014. - № 7. - С. 53-57
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Етнографія--Позакласна робота
   Українська література--Позакласна робота

Кл.слова (ненормовані):
українські символи -- національна культура -- любов до рідного краю -- українські традиції -- народні пісні -- позакласний захід
Анотація: Автор пропонує сценарій, присвячений вихованню у молодших школярів почуття любові до Батьківщини, до рідної мови, природи рідного краю. Матеріал може бути використаний не тільки на годинах спілкування з дітьми, ай на уроках рідної мови, читання, природознавства. Він допоможе дітям розширити уявлення про стосунки в людському суспільстві, про добро і зло, про красу людського буття, почути й побачити багато цікавого й корисного. Підготовка до свята допоможе згуртувати учнівський і батьківський колективи, оскільки для проведення заходу залучаються і молодші школярі, і старшокласники, і батьки, а також виявити творчі здібності дітей, розкрити їхні таланти.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Яценко, Таміла
    Внесок українських діячів культури та освіти другої половини XIX - початку XX ст. у розвиток методичної науки [Текст] / Таміла Яценко // Українська мова і література в школі. - 2014. - № 7. - С. 27-31. - Бібліогр.: 7 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Методологія
Кл.слова (ненормовані):
національна культура -- українські діячі культури та освіти -- шкільна освіта -- українська література -- методика навчання літератури -- тенденції розвитку
Анотація: У статті розглянуто методологічні надбання прогресивних діячів культури та освіти другої половини XIX - початку XX ст., наголошено на їх доцільній трансформації в тенденціях розвитку сучасної шкільної літературної освіти.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Радишевський, Ростислав.
    Українська національна ідентичність у романі "Сузір'я лебедя" Юрія Косача [Текст] / Ростислав Радишевський // Слово і час. - 2018. - № 4. - С. 86-94. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Письменники України, 20 ст.
Кл.слова (ненормовані):
національна культура -- романтизм -- національна свідомість -- національний ідеал
Анотація: Роман "Сузір'я" лебедя Юрія Косача досліджено крізь дискурсивне осягнення пошуків письменника та художньо-естетичних чинників національної ідентичності, що стали рушійною силою українського філософського мислення та формування національного менталітету.


Дод.точки доступу:
Косач, Юрій (український поет, прозаїк, драматург, редактор ; 1908-1990) \про твір\




    Липов, В. В.
    Конкурентна стратегія розвитку України в умовах глобалізації [Текст]. Ч. 1. Вихідні засади геоекономічного аналізу та прогнозування стратегії розвитку України в умовах глобалізації / В. В. Липов // Економіка України. - 2018. - № 3. - С. 21-35. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Соціально-економічний розвиток--Конкурентні стратегії--Україна
Кл.слова (ненормовані):
геоекономіка -- інституції -- інституційна компліментарність -- інституційні трансформації -- національна культура -- природно-ресурсний потенціал -- соціальні орієнтації
Анотація: Розглянуто потенціал формування конкурентної стратегії розвитку України в умовах інтеграції в глобальний економічний простір. Наголошено на суперечностях впливу факторів природно-ресурсного потенціалу на формування конкурентоспроможності національної економіки. Досліджено особливості дії соціальних орієнтацій ціннісної системи на вибір національної конкурентної стратегії.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Азарова, Надія.
    Зародження і розвиток кобзарського мистецтва в Україні. Кобзарські традиції Сумщини [Текст] / Надія Азарова // Початкова школа. - 2018. - № 7. - С. 61-62.
Рубрики: Педагогіка--Виховання
   Мистецтво--Образотворче--Урок

Кл.слова (ненормовані):
національно-патріотичне виховання -- проектна діяльність -- творчий проект -- патріотизм -- історико-культурні традиції -- національна гідність -- національна культура -- початкова школа
Анотація: У статті представлено творчий інформаційно-дослідницький проект за темою "Кобзарські традиції Сумщини" для учнів початкової школи. Даний проект – це можливість донести до вихованців, що патріотизм – основа духовного життя кожної людини. Подано розробку уроку образотворчого мистецтва за темою "Ліплення з пластилину. Передача рухів і основних пропорцій людини у композиції "Кобазар".





    Шокодько, Г. М.
    Інтеграція пізнавальної й рухової діяльності в системі навчання мови та літератури [Текст] / Г. М. Шокодько // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2018. - № 22-24. - С. 5-13
Рубрики: Загальноосвітні школи--Навчальні предмети--Українська мова--Українська література--Україна
   Виховання--Патріотичне виховання--Педагогіка--Психологія

   Пізнання--Гносеологія--Знання

Кл.слова (ненормовані):
мовна освіта -- якість освініх послуг -- національна культура -- загальнолюдська культура -- уміння і навички -- здатність до навчання
Анотація: Мова належить до найважливіших навчальних предметів і виконує дві функції: по-перше, є предметом вивчення і навчання, по-друге, засобом осягнення всіх інших шкільних предметів.





    Яценко, Т.
    Етапи й умови розвитку методики навчання української літератури в школі [Текст] / Таміла Яценко // Українська мова і література в школі. - 2017. - № 9. - С. 30-34. - Бібліогр.: 7 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Методика навчання
Кл.слова (ненормовані):
періодизація -- національна культура -- український виховний ідеал -- тенденція -- українська література -- методика навчання
Анотація: У статті запропоновано періодизацію розвитку методики навчання української літератури з урахуванням якісних змін у меті, завданнях, змісті, методиках і формах шкільної літературної освіти, характерних для кожного історичного періоду. Обгрунтовано кореляцію предметної методики з основними етапами розвитку національної історії та культури, в яких акумульовано цінності українського виховного ідеалу.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Баган, Олег.
    Як вивчати літературу соціалістичного реалізму в школі [Текст] / Олег Баган // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2021. - № 4. - С. 51-57 ; Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2021. - № 5/6. - С. 38-48. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Українська література--Соціалістичний реалізм--Методика викладання
Кл.слова (ненормовані):
народництво -- модернізм -- авангардизм -- національна культура -- художні практики -- ідеологія большевизму
Анотація: Автор статті розглядає теоретичні засади пояснення методу соціалістичного реалізму в українській школі, критикуючи як відбір текстів письменників-соцреалістів до шкільної програми, так і спроби пов’язати виникнення соцреалізму на українському ґрунті з народництвом і модернізмом. На його думку, соцреалізм був чужим українському суспільству й митцям, тому автор трактує його винятково як явище російського большевизму.

Д441653/2021/4 : Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)

Д441653/2021/5/6 : Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)