Бурлакова, І. Театр-студія "Нова драма" : засідання в ліцейській арт-кав'ярні [Текст] / І. Бурлакова, Г. Пуліна> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2010. - № 3. - С. 13-16. Рубрики: Зарубіжна література--Міжпредметні зв'язки Кл.слова (ненормовані): театр-студія -- інсценізація -- урок зарубіжної літератури Анотація: Урок зарубіжної літератури на матеріалі теми "Нова драма". Використовуються колективні методи роботи: інсценізація уривка п'єси М. Метерлінка "Сліпі", спільне складання таблиці ознак театру "нової драми" у порівнянні з традиційною. Дод.точки доступу: Пуліна, Г.; Метерлінк, Моріс - бельгійський драматург ХІХ ст. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Редька, Т. Узагальнення та систематизація знань з української мови, української та світової літератури : інтегрований урок : 10 клас [Текст] / Тетяна Редька, Тетяна Потята> // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 2. - С. 47-49. Рубрики: Українська мова--Міжпредметні зв'язки Українська література--Міжпредметні зв'язки Зарубіжна література--Міжпредметні зв'язки Українська мова--Урок Українська література--Урок Зарубіжна література--Урок Кл.слова (ненормовані): урок-гра -- змагання команд -- бліц-турнір -- конкурси знавців -- фразеологізми, скоромовки Анотація: Запропоновано розробку уроку, мета якого - повторити вивчене, поглибити знання учнів з вищевказаних предметів, розвивати в учнів навички зв'язного мовлення, а також виховувати інтерес до вивчення літератури та інших видів мистецтва. Дод.точки доступу: Потята, Т. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Галкіна, Н. В. Прекрасне та потворне у житті та творах мистецтва : інтегрований урок світової літератури та музичного мистецтва [Текст] / Н. В. Галкіна, Н. Л. Тхай> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2013. - № 2. - С. 36-37. Рубрики: Зарубіжна література--Інтегрований урок Зарубіжна література--Міжпредметні зв'язки Кл.слова (ненормовані): байка -- байки І. А. Крилова -- музика О. Бородіна Анотація: Надано розробку уроку, який має на меті: закріпити знання учнів про байку та її особливості; визначити роль музики у житті людини та її значення у байці І. А. Крилова "Квартет"; провести порівняльний аналіз "хаотичної музики" у байці та організованої за законами жанру музики О. Бородіна; розвивати естетичні смаки та музикальний слух учнів. Дод.точки доступу: Тхай, Н. Л.; Крилов, Іван Андрійович (російський байкар ; 1769-1844) \про нього\; Бородін, Олександр Порфирійович (російський композитор і вчений-хімік ; 1833-1887) \про нього\ Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Редька, Т. Інтелектуальна гра для учнів 10 класу [Текст] : інтегрований урок з української мови, української та зарубіжної літератур / Тетяна Редька, Тетяна Поята> // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 5. - С. 58-60. Рубрики: Українська мова--Інтегрований урок Українська література--Інтегрований урок Зарубіжна література--Міжпредметні зв'язки Кл.слова (ненормовані): сценарій уроку-гри -- бліцтурнір -- конкурси знавців Анотація: Мета пропонованого уроку - шляхом використання нестандартної форми уроку повторити вивчене, поглибити знання учнів з української мови, української та зарубіжної літератур, розвивати в учнів допитливість, логічне мислення, зв'язне мовлення. Дод.точки доступу: Поята, Т. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Онуфрійчук, І. А. Лист пораненому солдату [Текст] : інтегрований урок світової літератури й образотворчого мистецтва у 5 класі / І. А. Онуфрійчук, Н. Ю. Гуляєва-Смагло> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2015. - № 11. - С. 23-24. Рубрики: Зарубіжна література--Урок Зарубіжна література--Міжпредметні зв'язки Кл.слова (ненормовані): герої АТО -- війна на Сході України -- листівка -- символи України -- патріотизм Анотація: Подано конспект інтегрованого уроку, який має на меті наступне: ознайомити учнів із терміном "листівка" та історією виникнення листівок; навчати створювати власноруч паперові листівки; розвивати уяву, фантазію, творчі здібності школярів; навчати писати лист герою АТО, із яким особисто не знайомий; виховувати ввічливість, співчуття, патріотизм і духовність; сприяти формуванню навичок культурної поведінки у дітей, розвивати інтерес до історії українського народу та подій сьогодення. Дод.точки доступу: Гуляєва-Смагло, Н. Ю. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Гелемб'юк, К. Ф. "Верховино, світку ти наш." [Текст] : ідея любові до батьківщини у вірші Роберта Бернса "Моє серце в верховині..." : [урок] / К. Ф. Гелемб'юк, Л. В. Грицюк> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2015. - № 11. - С. 14-15. - Бібліогр. наприкінці ст. Рубрики: Англійська література--Бернс Роберт (1759-1796 рр.) Зарубіжна література--Комп'ютерне і програмоване навчання Зарубіжна література--Міжпредметні зв'язки Кл.слова (ненормовані): урок-подорож -- Шотландія -- аудіювання з англійської мови -- виразне читання вірша Р. Бернса -- аналіз вірша Анотація: Запропоновано розробку позакласного заходу зі світової літератури, мета якого наступна: показати учням ключові цінності шотландського поета Роберта Бернса, розкрити ідею любові до батьківщини у вищеназваному вірші; навчати дітей англійською мови; розвивати навички і вміння висловлювати власні враження від прочитаного; формувати в школярів національну свідомість, любов до рідної землі, держави, готовність її захищати. Дод.точки доступу: Грицюк, Л. В.; Бернс, Роберт (шотландський поет ; 1759-1796) \о нем\ Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Богосвятська, А. І. "Нескінченний діалог душі та природи": два уроки з вивчення хайку [Текст] / А. І. Богосвятська> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2016. - № 1. - С. 2-9. - Бібліогр.: 8 назв. Рубрики: Японська література--Басьо Мацуо (1644-1694 рр.) Зарубіжна література--Міжпредметні зв'язки Кл.слова (ненормовані): біоадекватна методика -- біографія і творчість Мацуо Басьо -- особливості поетики хайку -- філософія хайку -- поетична майстерня -- мистецтво хайку Анотація: У статті запропоновано розробку двох уроків на основі біоадекватної методики навчання за наступними темами: "Велика єдність вічності і миті. Творчість Мацуо Басьо. особливості поетики хайку" і "Мистецтво хайку. Поетична майстерня". Мета занять - використовуючи відповідний природним ритмам людини спосіб пізнання, ознайомити учнів з біографією та творчістю майстра хайку ХVІІ ст. Мацуо Басьо, розкрити філософію та принципи поетики японської мініатюри, сприяти створенню цілісної концепції світу та людини у свідомості учнів. Урок-майстерня зі світової літератури має на меті залучити школярів до творчого процесу, ознайомити з технологією написання хайку, актуалізувати істинні витоки моральності, духовності з глибин внутрішнього світу особистості учня. Дод.точки доступу: Басьо, Мацуо (японський поет періоду Едо, вважається одним з найвизначніших поетів хайку ; 1644-1694) \о нем\ Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Гонтарук, О. Д. Діалог із природою Михайла Пришвіна [Текст] : [урок] / О. Д. Гонтарук> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2015. - № 12. - С. 19-22. Рубрики: Російська література--Пришвін Михайло Михайлович (1873-1954 рр.) Зарубіжна література--Міжпредметні зв'язки Кл.слова (ненормовані): інтегрований урок -- своєрідність творчості М. Пришвіна -- любов до природи -- бережне ставлення до природи Анотація: Запропоновано розробку уроку, який має на меті наступне: розкрити своєрідність творчості російського письменника-натураліста М. Пришвіна, специфічність зображення природи в його творах; розвивати навички усного мовлення, аналізу літературного тексту; виховувати почуття любові і бережливе ставлення до природи. Дод.точки доступу: Пришвін, Михайло Михайлович (російський письменник, прозаїк ; 1873-1954) \о нем\ Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Мінаєва, О. О. Чисте світло лицарства [Текст] : інтегрований урок зарубіжної літератури та англійської мови (компаративний аналіз творів В. Скотта "Айвенго" та М. В. Гоголя "Тарас Бульба") / О. О. Мінаєва, Ю. О. Паляничка> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2016. - № 3. - С. 20-23. - Бібліогр.: назв. Рубрики: Російська література--Гоголь Микола Васильович (1809-1852 рр.) Англійська література--Скотт Вальтер (1771-1832 рр.) Зарубіжна література--Міжпредметні зв'язки Кл.слова (ненормовані): героїчне минуле у літературі -- історична повість -- середньовічна Україна -- середньовічна Англія -- лицарський турнір -- робота над перекладом твору -- інсценування уривка з повісті М. Гоголя Анотація: Подано розробку уроку, який має на меті наступне: узагальнити матеріал, вивчений у розділі "Героїчне минуле у літературі"; розвивати навички компаративного аналізу творів В. Скотта та М. Гоголя, інтерес до літературних спостережень, культуру рольової гри; виховувати повагу до історичного минулого, патріотичні почуття. Дод.точки доступу: Паляничка, Ю. О.; Гоголь, Микола Васильович (російський прозаїк, драматург, поет, критик, публіцист українського походження ; 1809-1852) \о нем\; Скотт, Вальтер (британський письменник, поет, історик, збирач старожитностей, за походженням шотландець. вважається основоположником жанру історичного роману ; 1771-1832) \о нем\ Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Мінаєва, О. О. Чисте світло лицарства [Текст] : інтегрований урок зарубіжної літератури та англійської мови (компаративний аналіз творів В. Скотта "Айвенго" та М. В. Гоголя "Тарас Бульба") / О. О. Мінаєва, Ю. О. Паляничка> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2016. - № 3. - С. 20-23. - Бібліогр.: назв. Рубрики: Російська література--Гоголь Микола Васильович (1809-1852 рр.) Англійська література--Скотт Вальтер (1771-1832 рр.) Зарубіжна література--Міжпредметні зв'язки Кл.слова (ненормовані): героїчне минуле у літературі -- історична повість -- середньовічна Україна -- середньовічна Англія -- лицарський турнір -- робота над перекладом твору -- інсценування уривка з повісті М. Гоголя Анотація: Подано розробку уроку, який має на меті наступне: узагальнити матеріал, вивчений у розділі "Героїчне минуле у літературі"; розвивати навички компаративного аналізу творів В. Скотта та М. Гоголя, інтерес до літературних спостережень, культуру рольової гри; виховувати повагу до історичного минулого, патріотичні почуття. Дод.точки доступу: Паляничка, Ю. О.; Гоголь, Микола Васильович (російський прозаїк, драматург, поет, критик, публіцист українського походження ; 1809-1852) \о нем\; Скотт, Вальтер (британський письменник, поет, історик, збирач старожитностей, за походженням шотландець. вважається основоположником жанру історичного роману ; 1771-1832) \о нем\ Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Галкіна, Н. В. Голоси поетів "срібної доби" (М. Цвєтаєва і Б. Пастернак) [Текст] : конспект бінарного уроку зарубіжної літератури і музичного мистецтва в 11 класі / Н. В. Галкіна, Н. Л. Тхай> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2016. - № 10. - С. 25-27. Рубрики: Зарубіжна література--Інтегрований урок Зарубіжна література--Міжпредметні зв'язки Кл.слова (ненормовані): поезія М. Цвєтаєвої -- поезія Б. Пастернака -- музика -- романси на вірші М. Цвєтаєвої -- романси на вірші Б. Пастернака Анотація: Подано розробку уроку, який має на меті наступне: закріпити та поглибити знання учнів про поезію та поетів "срібної доби"; розкрити зміст віршів М. Цвєтаєвої "Уж сколько их упало в эту бездну..." і Б. Пастернака "Мело, мело по всей земле..."; визначити роль творчості композитора М. Мінкова у розвитку російської музики; висвітлити значення і роль музики в житті людини; виховувати творчі здібності учнів та їхні поетичніі й музичні смаки, осмислене ставлення до мистецтва. Дод.точки доступу: Тхай, Н. Л.; Цвєтаєва, Марина Іванівна (російська поетеса, прозаїк, перекладач ; 1892-1941) \о ней\; Пастернак, Борис Леонідович (російський поет, прозаїк, перекладач, лауреат Нобелівської премії 1958 р. ; 1890-1960) \о нем\ Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |