Вдовиченко, Л.
    У його поезії живе любов до нас і до України : підсумковий урок за творчістю Павла Тичини [Текст] / Любов Вдовиченко // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 5. - С. 42-52. - Зміст: "Ви знаєте, як липа шелестить..."; "Десь на дні мого серця..."; "Скорбна мати"; "Загупало в двері прикладом..." / П. Г. Тичина.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Тичина Павло Григорович (1891-1967 рр.)
   Українська література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
життєвий і творчий шлях П. Тичини -- дослідження -- бесіда -- виразне читання віршів
Анотація: Подано конспект уроку за темою : "Трагічна доля генія в тоталітарному режимі" (підсумковий урок за творчістю Павла Тичини"). Мета уроку - збагатити знання учнів про життя і творчість П. Г. Тичини новими фактами, спонукати до роздумів над ранньою лірикою поета, виховувати любов до поетичного слова.


Дод.точки доступу:
Тичина, П. Г. \про нього\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Марушкевич, Л.
    Збагнути суть авторського задуму : конспект уроку-дослідження за твором "Що може пензлик" Ірен Роздобудько : [7 клас] [Текст] / Лариса Марушкевич // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 7/8. - С. 91-94. - Зміст: "Сяюча вершина і Кам'яниста стежина" / В. Сухомлинський.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Роздобудько Ірен Віталіївна (р.н. 1962)
   Українська література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
дитинство Катерини Білокур -- аналіз твору -- робота в групах -- евристична бесіда -- формування естетичного смаку учнів
Анотація: Розробка заняття, тема якого - "Як здійснити мрію?" (за твором Ірен Роздобудько). Мета уроку - за допомогою мультимедійних засобів навчання дослідити на прикладі життя видатної художниці Катерини Білокур, як реалізувати свою мрію, розвивати в школярів навички осмисленого та виразного читання. Урок має формувати естетичні смаки через художнє слово та твори живопису, виховувати в учнів волю, активну життєву позицію.


Дод.точки доступу:
Роздобудько, І. В. \про неї\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Вдовиченко, Л.
    Що ми в цім світі без любові... : урок-бесіда з української літератури у 10 класі [Текст] / Любов Вдовиченко // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 7/8. - С. 51-58. - Бібліогр.: 7 назв. - Зміст: "Які слова, дзвінкі й чудові" / І. Я. Франко.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Франко Іван Якович (1856-1916 рр.)
   Українська література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
інтимна лірика І. Франка -- факти з біографії поета -- О. Рошкевич -- декадентство -- елегія, антитеза, верлібр -- мультимедійні засоби навчання
Анотація: Запропоновано розробку уроку, мета якого - ознайомити старшокласників із ліричною драмою І. Франка "Зів'яле листя", на матеріалі фактів з особистого життя поета поглибити вивчене про ліричного героя та аналіз ліричного твору, ознайомити з художніми напрямами і течіями в літературі. Урок сприяє вихованню поваги до найкращих людських почуттів - любові, самопожертви, шляхетності.


Дод.точки доступу:
Франко, І. Я. \про нього\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Антоняк, С.
    Пісня і праця - великі дві сили! : інтегрований урок-дослідження у 6 класі [Текст] / Соломія Антоняк // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 7/8. - С. 30-33.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Фольклор--Обрядові пісні--Україна
   Українська література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
УЛ та образотворче мистецтво -- давньоукраїнські обряди -- жниварські пісні -- картини В. Орловського, В. Касіяна, О. Кульчицької -- декламація пісень
Анотація: Надано розробку уроку за темою "Пісні літнього циклу: жниварські пісні". Мета уроку - на матеріалі обрядових пісень розкрити поетичність душі українського народу та чистоту його почуттів; розвивати в учнів навички виразного читання, естетичні почуття через образотворче мистецтво; поглибити знання про українських художників.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Бацюсь, Р.
    Уміння скористатися дарунком долі - це щастя (особистісно зорієнтований урок української літератури у 5-му класі) [Текст] / Раїса Бацюсь // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 3. - С. 39-41.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Урок
Кл.слова (ненормовані):
особистісно-зорієнтоване навчання -- суб'єктивний досвід -- алгоритм -- мета -- цілі уроку -- рефлексія -- рольова гра
Анотація: Автор методичної розробки пропонує читачам алгоритм підготовки особистісно зорієнтованого уроку української літератури, систему методів, прийомів, видів робіт, які сприяють реалізації визначених цілей. Наведені учнівські відповіді засвідчуюють результативність представленої методики.


Дод.точки доступу:
Липа, Іван \\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Макашова, Ю.
    Формування комунікативної літературної компетенції через використання технології розвитку критичного мислення учнів : [урок за твором С. Черкасенка "Маленький горбань" у 6 класі] [Текст] / Юлія Макашова // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 9. - С. 57-64. - Бібліогр.: 12 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Методи навчання
   Українська література--Урок

   Українська література--Черкасенко Спиридон Феодосійович (1876-1940 рр.)

Кл.слова (ненормовані):
активна творча особистість -- критичне мислення -- урок за твором С. Черкасенка -- робота над змістом оповідання -- характеристика героя -- робота в парах -- евристична бесіда -- людяність, гуманність, милосердя
Анотація: У статті обгрунтовано необхідність використання технології критичного мислення учнів як моделі для навчання та виховання громадян майбутнього. Надано конспект уроку, мета якого - за допомогою сучасних технологій розкрити ідейно-художній зміст твору, розвивати творчі здібності школярів, виховувати кращі якості людини - милосердя, доброту, здатність до співпереживання.


Дод.точки доступу:
Черкасенко, Спиридон Феодосійович (1876-1940) \про нього\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Михайлюк, Т.
    Кожен крок гріховний штовхає до безодні : урок української літератури у 10 класі : на матеріалі повісті О. Кобилянської "Земля" [Текст] / Тамара Михайлюк // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 10. - С. 34-38.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Кобилянська Ольга Юліанівна (1863-1942 рр.)
   Українська література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
інсценізація -- клоуз-тест -- дослідження учнів -- земля як головний персонаж повісті
Анотація: Подано розробку уроку за темою: "Земля і гріх на основі повісті Ольги Кобилянської "Земля". Мета заняття - ознайомити учнів із проблематикою твору та його художніми особливостями, виховувати в школярів духовність, високі моральні якості.


Дод.точки доступу:
Кобилянська, Ольга Юліанівна (1863-1942) \про неї\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Голик, О.
    "Один із батьків новочасного українського театру" : Іван Карпенко-Карий і розвиток театрального мистецтва в Україні : [урок] [Текст] / Олена Голик // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 10. - С. 22-29. - Бібліогр.: 5 назв. - Зміст: "Три брати" / М. Рильський. "Недавно те було, як ти..." / П. Мирний.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Карпенко-Карий Іван Карпович (1845-1907 рр.)
   Українська література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
життя і творчість Карпенка-Карого -- перший професійний театр в Україні -- дослідницько-пошукова робота -- словникова робота -- сенкан
Анотація: Надано конспект уроку за назвою "Талант, відданий народу". Урок має на меті ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом видатного драматурга, актора й режисера, усвідомити роль літературної спадщини і мистецької діяльності І. Карпенка-Карого в розвитку театральної справи в Україні, а також формувати в учнів навички дослідницько-пошукової роботи, виховувати любов до рідного слова.


Дод.точки доступу:
Карпенко-Карий, Іван Карпович (укр. драматург, театр. діяч та режисер, один з основоположників профес. укр. театру ; 1845-1907 рр.) \про нього\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Тимошенко, Л.
    Про людину і світ крізь призму морально-етичних проблем : урок української літератури у 7 класі : Є. Гуцало. "Сім'я дикої качки" [Текст] / Людмила Тимошенко // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 10. - С. 18-21.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Гуцало Євген Пилипович (1937-1995 рр.)
   Українська література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
робота над текстом твору -- кросворд -- любов до природи
Анотація: Запропоновано розробку уроку з української літератури, мета якого - поглибити знання школярів про життєвий і творчий шлях Є. Гуцала, проаналізувати образи та коло проблем твору; розвивати навички виразного читання, творчу уяву, логічне мислення; виховувати любов до природи, відповідальність за власні вчинки.


Дод.точки доступу:
Гуцало, Євген (Укр.прозаїк, поет-шістдесятник ; 1937-1995) \про нього\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Сафарова, Г.
    Міфи та легенди українців : підсумковий урок української літератури в 5 класі [Текст] / Галина Сафарова // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 5. - С. 44-48. - Бібліогр.: 11 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Урок
Кл.слова (ненормовані):
міф -- легенда -- анімістичний світогляд наших предків -- образ світового дерева -- презентація
Анотація: У статті пропонується розробка підсумкового уроку з української літератури в 5 класі, основною думкою є те, що традиційна етнокультурна інформація може зберігатися тільки передаючись від прабатьків до батьків, а відтак до дітей і внуків. Потяг до неї (світоглядних уявлень наших предків) є не тільки першоосновою справжнього патріотизму, а й бажанням цікаво й незвичайно (через малюнок і художнє слово) подати легенди й міфи.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Тиндикевич, І.
    Зіткнення неповторності й буденності в поезії Ліни Костенко "Кольорові миші" : урок української літератури в 6 класі [Текст] / І. Тиндикевич // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 6. - С. 40-43.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Урок
Кл.слова (ненормовані):
особистісно-зорієнтоване навчання -- суб'єктивний досвід -- рефлексія -- авторський задум -- цілі -- мета -- ім'я уроку -- асоціювання -- передбачення -- деталізація
Анотація: Представлено план уроку української літератури, побудованого на засадах особистісно зорієнтованого навчання. Запропоновано систему методів, прийомів, видів робіт,які забезпечують реалізацію зазначених цілей, осягнення учнями авторського задуму,теми й ідеї твору, ролі художніх засобів.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Тимошенко, Л.
    Дружба - найнеобхідніше в житті : урок української літератури у 6 класі : [про Ярослава Стельмаха] [Текст] / Людмила Тимошенко // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 1. - С. 9-10.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Стельмах Ярослав Михайлович (р.н. 1949)
   Українська література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
твір "Митькозавр з Юрківки..." -- життя і творчість письменника -- робота над твором -- робота в групах -- словникова робота
Анотація: Подано розробку уроку за темою: "Ярослав Стельмах. "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера" (фрагмент)". Урок має на меті за допомогою мультимедійних засобів навчання ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом письменника, надати ідейно-художній аналіз твору, розвивати творчі здібності та виховувати естетичні смаки учнів.


Дод.точки доступу:
Стельмах, Ярослав Михайлович (1949) \про нього\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Нежива, Л.
    "Одна сльоза котилася по лиці, як перла по скалі" : художньо-стильовий аналіз новели В. Стефаника "Камінний хрест" : 10 клас [Текст] / Людмила Нежива // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 11/12. - С. 50-57. - Бібліогр.: 14 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Стефаник Василь Семенович (1871-1936 рр.)
   Українська література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
аналіз епічного твору -- новела -- міжмистецькі асоціації -- перегляд кінофільму -- естетика експресіонізму -- обговорення фільму
Анотація: У статті розроблено методичну модель шкільного вивчення експресіонізму на прикладі художньо-стильового аналізу новели В. Стефаника. Авторську концепцію створено на основі міжмистецьких порівнянь з українським поетичним кіно. Подібна інтеграція літератури й кіно сприяє розвитку загальномистецької ерудиції, естетичного чуття.


Дод.точки доступу:
Стефаник, Василь Семенович (Укр.письменник ; 1871-1936) \про нього\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Козороз, Н.
    "Легенди - то дивна правда..." : [урок] [Текст] / Наталія Козороз // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 11/12. - С. 23-29. - Бібліогр.: 6 назв. - Зміст: "Легенда про тополю"; "Жила собі дівчинонька..."; "Жив старий-престарий чоловік..."; "Легенда про криницю-журавля"
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Урок
   Фольклор--Жанри--Легенди

   Фольклор--Методика--Урок

Кл.слова (ненормовані):
патріотичні почуття -- легенди та перекази -- тести двох рівнів
Анотація: Подано розробку заняття за темою "Легенди та перекази рідного краю", мета якого - ознайомити учнів з фольклором Полтавщини, показати його вплив на літературу, розвивати інтерес до пошукової роботи. Підкреслено, що подібні уроки є прикладом конкретно-історичного підходу у формуванні почуття патріотизму в учнівської молоді. Літературне краєзнавство - вагомий складник виховання любові до рідного краю, до України.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Лукащук, Г.
    Те, що було, що є, що буде... : урок з української літератури за творчістю Світлани Йовенко : 11 клас [Текст] / Ганна Лукащук // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 2. - С. 70-72. - Бібліогр.: 7 назв. - Зміст: "Так! Я зухвала й рвійна, як ріка..."; "Жінко, завжди маленька..." / С. Йовенко.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Йовенко Світлана (р.н. 1945)
   Українська література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
література рідного краю -- урок-огляд -- життя і творчість поетеси -- аналіз віршів -- виразне читання
Анотація: Подано розробку уроку, який має на меті ознайомити учнів із життям та творчістю поетеси Світлани Йовенко, розвивати вміння аналізувати ліричні твори, а також виховувати любов до рідного краю, повагу до високих почуттів.


Дод.точки доступу:
Йовенко, Світлана \про неї\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Редька, Т.
    Узагальнення та систематизація знань з української мови, української та світової літератури : інтегрований урок : 10 клас [Текст] / Тетяна Редька, Тетяна Потята // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 2. - С. 47-49.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Міжпредметні зв'язки
   Українська література--Міжпредметні зв'язки

   Зарубіжна література--Міжпредметні зв'язки

   Українська мова--Урок

   Українська література--Урок

   Зарубіжна література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
урок-гра -- змагання команд -- бліц-турнір -- конкурси знавців -- фразеологізми, скоромовки
Анотація: Запропоновано розробку уроку, мета якого - повторити вивчене, поглибити знання учнів з вищевказаних предметів, розвивати в учнів навички зв'язного мовлення, а також виховувати інтерес до вивчення літератури та інших видів мистецтва.


Дод.точки доступу:
Потята, Т.
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Дем'яненко, Г.
    Інтимна лірика В. Сосюри "Без тебе немає мене" : урок української літератури : 11 клас [Текст] / Ганна Дем'яненко // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 2. - С. 42-46. - Зміст: "Якби помножити любов усіх людей..."; "Васильки"; "Чи знаєш ти світання в полі..."; "Я не впаду в ім'я твоє, Вітчизно..."; "Серце моє, наче рана..."; "Знову ти7 О люба, чи не сон це?.""; "Між нами грат нема, та ними і не можна..."; "Ти вернулась, нарешті вернулась..."; "Так ніхто не кохав. Через тисячі літ..." / В. Сосюра.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Сосюра Володимир Миколайович (1898-1965 рр.)
   Українська література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
особисте життя поета -- інтимна лірика -- урики з листів -- виразне читання віршів -- бесіда
Анотація: Надано розробку уроку, мета якого - сприяти поглибленню знань учнів про особисте життя та інтимну лірику Володимира Сосюри; розвивати інтерес до національних надбань українського народу; виховувати почуття людяності, честі, подружньої вірності.


Дод.точки доступу:
Сосюра, Володимир Миколайович (український поет ; 1898-1965) \про нього\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Дрик, Олена
    "Ти знаєш, що ти - людина..." В. Симоненко. Практична стилістика і культура мовлення. Морфологічні засоби стилістики (спарений урок української мови в 10 класі) [Текст] / Олена Дрик // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 1. - С. 39-42
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Урок
   Українська література--Урок

   Українська література--Симоненко В.

Кл.слова (ненормовані):
логічне й асоціативне мислення -- словосполучення для вираження думки -- оцінні судження -- рефлексія
Анотація: У статті представлено інтегрований урок з практичної стилістики і культури мовлення, який презентує ефективні методи, прийоми, форми, засоби формування оргдіяльнісних умінь учнів 10 класу (академічний рівень). Автор акцентує увагу на організації проектної діяльності, ситилістичного аналізу тексту, актуалізації словесної творчості, доцільному використанні інтерактивних методів і форм.





    Сафарова, Галина
    Інтенсифікація уроків української мови та літератури в 9 класі [Текст] / Галина Сафарова // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 1. - С. 43-47. - Бібліогр.: 6 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Урок
   Українська література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
сучасні технології навчання -- інтенсифікація -- інноваційне навчання -- самоосвітня діяльність школярів -- оптимальність
Анотація: У статті запропоновано шляхи інтенсифікації уроків мови та літератури, конкретніше розкрито самоосвітню діяльність школярів: подано алгоритм педагогічного супровіду самоосвітньої діяльності учня, програму самореалізації на тему: "Г. Квітка-Основ'яненко - батько української прози"; продемонстровано зразки анкетування на початку чверті й кінці, картку самооцінювання учнів на уроці, корисні поради щодо самоосвіти і самоконтролю.





    Остаф, Ярослава
    Козацькі літописи в контексті європейського бароко (інтегрований урок української літератури й музичного мистецтва у 9 класі) [Текст] / Ярослава Остаф, Наталія Тхай // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 2. - С. 39-46.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Урок
Кл.слова (ненормовані):
українське бароко -- літопис -- період козаччини -- література -- образотворче мистецтво
Анотація: У публікації представлено інтегрований урок української мови й музичного мистецтва в 9 класі. Запропоновано систему методів, прийомів, засобів навчання, видів робіт, які забезпечують реалізацію мети уроку.


Дод.точки доступу:
Тхай, Наталія
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)