Яценко, Тамара.
    Об*єктивність та об*єктність у глибинно-психологічному пізнанні [Текст] / Тамара Яценко // Психологія і суспільство. - 2008. - № 1. - С. 88-92.
Рубрики: Психологія--Методологія психологіїї
Анотація: Про проблему об*єктивності, яка була є і буде актуальною для вчених незалежно від напрямку їх досліджень. Особливо госро виявляє себе у психоаналітичному та психодинамічному напрямках у зв*язку з тим, що предметом дослідження є цілісна психіка в її свідомих і не свідомих проявах.

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1




    Бугерко, Ярослава.
    Категоріальний аналіз рефлексії як явища, процесу, стану, властивості [Текст] / Ярослава Бугерко // Психологія і суспільство. - 2008. - № 1. - С. 93-105 : іл. - Бібліогр.: 63 назв. - Зміст: Виклад основного матеріалу дослідження з обгрунтуванням наукових результатів
Рубрики: Психологія--Методологія психологіїї
Анотація: Про рефлексію як складну комплексну проблему, характеризується недостатньою визначеністю свого категорійно-понятійного змісту і місця у системі психологічних понять.

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1




    Фішман, І.
    Сповідь Нового Праксису [Текст] : читанням і пам'яті ГП (Георгія Петровича Щедровицького) присвячується / І. Фішман // Психологія і суспільство. - 2008. - № 3 . - С. 19-27.
Рубрики: Психологія--Методологія психологіїї





    Ткаченко, О.
    Принципи, категорії і методологічні проблеми психології [Текст] / О. Ткаченко // Психологія і суспільство. - 2009. - № 1. - С. 45-133.
Рубрики: Психологія--Методологія психологіїї
Кл.слова (ненормовані):
методологічні проблеми психології
Анотація: Кожна наука, у тому числі й психологія, має свої конкретно-наукові категорії, що відрізняються від загальнофілософських. Їх вивчення (зокрема, природи функцій, взаємозв"язку) має велике науково-практичне значення як для пізнання загальної структури та еволюції знань, так і для ивзначення закономірностей розвитку категоріального ладу мислення конкретного вченого чи наукової школи. Саме цим проблемам присвячена дана стаття.





    Надвинична, Т.
    Науково-методичне та організаційно-технологічне забезпечення експерименту з психологічного проектування системи навчальних задач [Текст] / Т. Надвинична // Психологія і суспільство. - 2009. - № 1. - С. 164-172. - Бібліогр.: 17 назв.
Рубрики: Психологія--Методологія психологіїї
Кл.слова (ненормовані):
психологічне проектування -- методична робота -- системно-діяльнісний підхід -- система навчальних задач -- експериментальне дослідження
Анотація: В запропонованій статті автор здійснив спробу методологічної побудови такої схеми експериментального дослідження, що поєднує переваги теорії і практики її реального втілення.





    Фішман, І.
    Сума методів [Текст] / І. Фішман // Психологія і суспільство. - 2009. - № 2. - С. 37-53. - Бібліогр.: 7 назв.
Рубрики: Психологія--Методологія психологіїї
Кл.слова (ненормовані):
методологія -- архетип -- методософія -- софійні онтології -- автономний внутрішній світ -- антропософія -- методософія -- алхімія -- канонічні ігри
Анотація: Дослідження присвячене побудові універсального, архетично повного й упорядкованого кейса методів, що оснащують другу категорію системи.





    Кубаєвський, М.
    Концептні імплікації у вивченні взаємозв'язку ідентифікації й ідентичності [Текст] / М. Кубаєвський, С. Лук'яненко // Психологія і суспільство. - 2009. - № 3. - С. 58-68. - Бібліогр.: 19 назв.
Рубрики: Психологія--Методологія психологіїї
Кл.слова (ненормовані):
НАУКА
Анотація: В статье теоретически обоснованы концептные предпосылки исследования проблемы взаимосвязи идентификации и идентичности, проанализированы их функции в процессе социализации личности. Методологическим ключом ее решению является, с одной стороны, их обоснование в контексте более высоких в содержательно-смысловом наполнении концептов "социальное" и "культура", с другой - применение принципов диалектической логики - движение мышления от единичного к общему и от него - к особенному. В итоге реализованы две производные импликационные линии концептного анализа: "идентификация - социальное-социализированная идентичность" и "идентификация - культура-социокультурная идентичность".


Дод.точки доступу:
Лук'яненко, С.




    Балл, Г. А.
    Інтегративно-особистісний підхід у психології: впорядкування головних понять [Текст] / Г. А. Балл // Психологія і суспільство. - 2009. - № 4. - С. 25-53. - Бібліогр.: 121 назв.
Рубрики: Психологія--Методологія психологіїї
Анотація: Показано однобічність найпоширеніших трактувань особистості у психології та базованих на них варіантів особистісного підходу. Обгрунтовано актуальність розбудови інтегративно-особистісного підходу, який би забезпечив інтеграцію у двох аспектах - методологічному (синтезуючи конструктивні складові концепцій, що відповідають різним варіантам розуміння особистості) та онтологічному, розглядаючи людського індивіда (особу) у єдності його (її) соматичних, психологічних і духовних властивостей. Розкрито роль у вказаній розбудові опертя на плідні психологічні традиції, а також на досвід опрацювання категорії особистості у суміжних із психологією сферах. Віддано перевагу розумінню категорії особистості як такої, що з"являється на перетині категорій "культура" і "людина". Культура трактується при цьому як сукупність тих засобів і якостей існування й діяльності окремих людей, спільнот і людства в цілому, які забезпечують реалізацію ними двох функцій - репродуктивно-нормативної та діалогічно-творчої. Особистість розглядається як втілення культури у людському індивіді або, точніше, як системна риса-якість останнього, котра дозволяє йому бути відносно автономним та індивідуально своєрідним суб"єктом культури.





    М'ясоїд, П.
    Метатеоретичний аналіз у психології [Текст] / П. М'ясоїд // Психологія і суспільство. - 2009. - № 4. - С. 54-82. - Бібліогр.: 125 назв
Рубрики: Психологія--Методологія психологіїї
Анотація: Обгрунтовується концепція історичного метатеоретичного аналізу у психології, призначеного для характеристики теоретичних систем цієї дисципліни та систематизації психологічних знань. Виокремлюються історичні, гносеологічні, логічні та власне психологічні засади психологічного пізнання. Вводяться поняття основної проблеми психології (відношення "внутрішнє - зовнішнє"), психологічного світогляду (дуалістичного, або моністичного), психологічного мислення (співвідноситься з типами наукової раціональності, за В. С. Стьопіним), психологічного пояснення як способу вирішення традиційних проблем психології (психофізичної, психофізіологічної, психосоціальної тощо). Висвітлюються зміст, яким постає перед автором пояснення основна проблема психології; гносеологічна концепція, на підставі якої вирішується проблема:; стиль теоретизування, яким послуговується автор; історико-логіко-психологічні моменти пояснення; місце пояснення в історії набування психологіних знань; внесок автора у цей процес.Окреслюється сфера застосування концепції, наводяться посилання на дослідження, в яких здійснюється верифікація концепції.





    Титаренко, Т.
    Постмодерні концептуалізації понять "особистість" та "життєвий шлях" [Текст] / Т. Титаренко // Психологія і суспільство. - 2009. - № 4. - С. 83-96. - Бібліогр.: 25 назв.
Рубрики: Психологія--Методологія психологіїї
Анотація: У статті проведено порівняльний аналіз модерної, індивідуалістичної персонологічної парадигми та парадигми постмодерної, соціокультурної з її акцентом на самоконституюванні особистості у взаємодії, діалозі з різними життєвими контекстами. Постмодерну особистість досліджено як творчу, відкриту, діалогічну, готову до розуміння і прийняття. Структуру життєвого шляху розглянуто як ризому, що передбачає можливість численних інтерпретацій взаємовпливів пережитого й ояікуваного, запланованого. Показано, що відсутність векторної спрямованості життя, ієрархічної вмотивованості дає змогу особистості як оповідачеві проявлятися в сюжетно і жанрово різних наративах.





    Кубаєвський, М.
    Роль універсалій у процесі методологування [Текст] / М. Кубаєвський // Психологія і суспільство. - 2010. - № 3. - С. 115-124. - Бібліогр.: 26 назв.
Рубрики: Психологія--Методологія психологіїї
Анотація: У статті проаналізована роль універсалій як ефективних засобів методологування. Філософське осмислення універсалій показує, що вони ефективно функціонують у сферах духовно-теоретичної і духовно-практичної діяльності.





    Полунін, О.
    Математичні операції із суб'єктивними часовими інтервалами як метод дослідження функціонування часового механізму індивіда [Текст] / О. Полунін // Психологія і суспільство. - 2010. - № 3. - С. 203-212. - Бібліогр.: 20 назв.
Рубрики: Психологія--Методологія психологіїї
Кл.слова (ненормовані):
психологічний час -- часовий інтервал -- метод -- математичні операції -- додавання -- віднімання -- ділення -- множення
Анотація: У статті розглядається застосування математичних операцій із суб'єктними часовими інтервалами для вивчення особливостей функціонування часового механізму індивіда. Операції з часовими інтервалами на кшталт додавання, віднімання, множення та ділення пропонується використовувати поряд із традиційними методами, щонайперше такими, як відмірювання, відтворювання й оцінювання. Завдяки цьому уможливлюється більш глибоке дослідження роботи часового механізму індивіда та отримання нових даних про передачу інформації між компонентами цього мезанізму.





    Роменець, В. А.
    Вчинок і проблема детермінізму у вітчизняній психології / В. А. Роменець // Психологія і суспільство. - 2011. - № 2. - С. 15-21. - Бібліогр.: 7 назв.
Рубрики: Психологія--Методологія психологіїї
Кл.слова (ненормовані):
вчинок -- категорія вчинку
Анотація: Йдеться про висвітлення таких компонентів учинку , як ситуація, мотивація та його здійснення.

Утримувачі документа:
КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1
Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1




    Балл, Г.
    Трактування вчинку в теоретичному доробку С. Л. Рубінштейна і В. А. Роменця / Г. Балл // Психологія і суспільство. - 2011. - № 2. - С. 124-129. - Бібліогр.: 28 назв.
Рубрики: Психологія--Методологія психологіїї
Кл.слова (ненормовані):
вчинок -- дія -- особистість -- діяльнісна парадигма -- вчинкова парадигма -- Рубінштейн С. Л. -- Роменець В. А.
Анотація: Зіставлено два психологічні трактування змісту та обсягу поняття "вчинок", а саме запропоноване С. Л. Рубінштейном у контексті діяльнісної парадигми і висунуте В. А. Роменцем як основа самобутньої вчинкової парадигми. Розглянуто подібні й відмінні риси цих трактувань. Підтверджено значущість категорійного поняття "вчинок" для психології (насамперед, для психології особистості) й указані напрямки його подальшого опрацювання, зважаючи на теоретичний доробок як наших видатних попередників, так і науковців-сучасників.

Утримувачі документа:
КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1

Дод.точки доступу:
Нікуленко, О.
Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1




    Соколова, О.
    До визначення поняття "вчинок" і до розв’язання проблеми "Внутрішнє - зовнішнє" у роботах В. А. Роменця та О. М. Леонтьєва / О. Соколова // Психологія і суспільство. - 2011. - № 2. - С. 130-142. - Бібліогр.: 36 назв.
Рубрики: Психологія--Методологія психологіїї
Анотація: У статті вперше здійснений порівняльний аналіз основоположних ідей В. А. Роменця та О. М. Леонтьєва, котрі творили в теоретико-методологічному форматі різних парадигмальних традицій і наукових шкіл. Передусім мовиться про відмінності у розумінні вчинку а також про специфіку розв’язання ними проблеми "внутрішнє - зовнішнє" у загальнопсихологічному контексті теоретизування.

Утримувачі документа:
КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1
Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1




    Васютинський, В.
    "Велика логіка вчинку" Володимира Роменця як утвердження колективної феноменології / В. Васютинський // Психологія і суспільство. - 2011. - № 2. - С. 143-147. - Бібліогр.: 6 назв.
Рубрики: Психологія--Методологія психологіїї
Кл.слова (ненормовані):
РОМЕНЕЦЬ В. А. -- канонічна психологія -- ВЕЛИКА ЛОГІКА ВЧИНКУ -- міжособова взаємодія -- символічне опосередкування -- колективна феноменологія -- інтерсуб’єктивність
Анотація: Канонічна психологія вчинку Володимира Роменця інтерпретується в аналітичному форматі колективно-феноменологічних пояснень сутності людської психіки. Ідеї про психологічну структуру вчинку, єдність середовища і людських пристрастей, екзистенційну та інтерперсональну комунікації, етичний зв’язок з іншими людьми, соціальну спільність, громадянський сенс учинків, етичну та онтологічну виміри свободи вчинку покладено в основу формулювання принципів інтеракційно-феноменологічного бачення психологічних джерел колективної суб’єктності.

Утримувачі документа:
КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1
Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1




    Кияшко, Марина.
    Дослідження категорії "Вибір" у психології та проблема визначення понятійного апарату / М. Кияшко // Психологія і суспільство : укр. теорет.-метод. соціогуманіт. часоп. - 2012. - № 2. - С. 46-51. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1810-2131
Рубрики: Психологія--Методологія психологіїї
Кл.слова (ненормовані):
вибір -- типи виборів -- психологічна модель вибору
Анотація: Стаття присвячена проблемі вибору у психологічних дослідженнях особистості. Задля побудови моделі зазначеного явища розглянуто погляди сучасних вітчизняних та зарубіжних психологів. Висвітлюються труднощі та способи їхнього подолання у вивченні вибору як психологічної категорії.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Андрущенко, Віктор.
    Філософсько-психологічні проблеми методології пізнання психіки / В. Андрущенко, Т. Яценко // Психологія і суспільство : укр. теорет.-метод. соціогуманіт. часоп. - 2012. - № 3. - С. 63-77 . - ISSN 1810-2131
Рубрики: Психологія--Методологія психологіїї
Кл.слова (ненормовані):
методологія пізнання -- суб’єкт психічного розвитку -- цілісність психічного -- єдність свідомого і несвідомого -- свідомість -- несвідоме -- діяльнісний підхід -- психодинамічний підхід -- глибинна психологія -- архетип -- установка -- психологічні захисти
Анотація: Стаття презентує філософсько-психологічний погляд на проблему пізнання психіки у її цілісності і єдності сфер свідомості й несвідомого. основну увагу приділено інтеграційно-дезінтеграційним ефектам, що є наслідком суб’єктивних процесів інтегрування психіки на хибних засадах, спричинених системою психологічних захистів.


Дод.точки доступу:
Яценко, Тамара
Є примірники у відділах:
(17.10.2012р. - Б.ц.) (вільний)




    Яценко, Тамара.
    Пізнання індивідуальної неповторності архетипної символіки у процесі глибинної корекції / Т. Яценко // Психологія і суспільство : укр. теорет.-метод. соціогуманіт. часоп. - 2013. - № 1. - С. 75-85. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1810-2131
Рубрики: Психологія--Методологія психологіїї
Кл.слова (ненормовані):
архетип -- діагностика -- корекція -- свідоме -- символ -- несвідоме -- психодинамічна теорія -- цілісність психічного
Анотація: Стаття презентує психодинамічний погляд на проблему архетипної символіки у процесі її індивідуалізації. Виявлена роль суб’єктнення архетипної символіки, що має вияв у його полізначності та смисловій неповторності. Закцентовано увагу на пізнанні категорії дорефлексивного досвіду, що вказує на синтез слідів витіснень як передумови формування базових форм психологічних захистів.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Роменець, Володимир.
    Предмет і принципи історико-психологічного дослідження / В. Роменець // Психологія і суспільство : укр. теорет.-метод. соціогуманіт. часоп. - 2013. - № 2. - С. 6-28 . - ISSN 1810-2131
Рубрики: Психологія--Методологія психологіїї
Кл.слова (ненормовані):
історія всесвітньої психології -- історичний плюралізм -- культура -- учинок -- історико-психологічний процес -- вчинковий логічний осередок -- історико-психологічне знання -- вчинковий принцип у психології -- логічна структура вчинку -- конфліктна ситуація -- колізійна ситуація -- гуманістична психологія
Анотація: У пропонованому фундаментальному дослідженні логіко-методологічній реконструкції подана історія всесвітньої психології (ІВП) як взаємодоповнювальний перебіг еволюції, розвитку, формування та ущільнення суперечливої системи психологічних знань від найдавніших часів до кінця XX ст, котра охоплює не тільки узмістовлення психологічної творчості і будь-якого миследіяльного практикування в різних сферах духовного життя людства (філософія, культура, релігія, мистецтво, наука, політика тощо), а й присутність цих знань у фольклорі, медицині, праві, природничих і суспільних науках, діловому і неформальному повсякденні.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)