Шевцова, Л. Екологічне виховання на уроках української мови [Текст] / Л. Шевцова> // Українська мова і література в школі. - 2006. - № 5. - С. 31-34. Рубрики: Українська мова--Морфологія Екологія--Екологічне виховання Кл.слова (ненормовані): природа -- навколишній світ -- серидовище -- завдання екологічного характеру -- текст -- морфологія Дескриптори: ФІЛОЛОГІЧНІ НАУКИ. ХУДОЖНЯ ЛІТЕРАТУРА -- МОВИ СВІТУ -- УКРАЇНСЬКА МОВА -- МЕТОДИКА УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ -- ПРИРОДНИЧІ НАУКИ В ЦІЛОМУ -- ЕКОЛОГІЯ Анотація: Приклади завдань екологічного характеру <бінарного уроку><для 6 класу> Є примірники у відділах: (20.09.2006р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1 |
Л69 Логвиненко, Н. І. Тематичні контрольні роботи з української мови. 5-7 класи [Текст] / Н.І. Логвиненко> // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2007. - №31. - 1-8 (Внесок 42) Рубрики: Українська мова--Методика викладання Українська мова--Словотвір Українська мова--Лексикологія Українська мова--Морфологія Дидактика--Контроль знань Анотація: Варіативні завдання. |
Б81 Бондаренко, А. Ю. Уроки мови в 5 класі: орієнтація на соціокультурну лінію [Текст] / А.Ю. Бондаренко> // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2007. - №32. - С. 27-32 Рубрики: Українська мова--Методика викладання--5 клас Українська мова--Морфологія Комунікативна діяльність--Види мокленнєвої діяльності Анотація: Значення мови в житті суспільства, українська мова як державна; частини мови; іменник; прикметник; мовлення і спілкування, види мовленнєвої діяльності (плани-конспекти уроків). |
П27 Пересунько, Т. М. Лінгвістичні казки на уроках української мови [Текст] / Т.М. Пересунько> // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2008. - №12. - С. 2-7 Рубрики: Українська мова--Методика викладання Українська мова--Морфологія Українська мова--Синтаксис Анотація: Особливості використання лінгвістичних казок на уроках мови. Тексти казок, що можуть бути використані при вивченні окремих частин мови й різних типів речень. |
Кричун, Л. Кроки назустріч розумінню [Текст] : місце лінгвістичного алгоритму в сучасній системі інтерактивного навчання / Л. Кричун> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2008. - № 9. - С. 38-41. - Бібліогр.: 7 назв. Рубрики: Українська мова--Морфологія Українська мова--Вища школа--Філологічний факультет Кл.слова (ненормовані): лінгвістичні алгоритми -- дієслово Анотація: Метою цієї публікації є доповнення напрацювань з методик активізаці пізнавальної діяльності апробованими алгоритмами з деяких складних питань морфології для учнів 6-7 класів. Також пропонуються своєрідні зорові опори-інструкції для студентів філологічних факультетів вищих навчальних закладів. |
В68 Волоштова, О. Я. У гості до фірми "Морфологія": Урок мови в 7 класі [Текст] / О.Я. Волоштова> // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2008. - №25. - С. 10-11 Рубрики: Українська мова--Методика викладання--7 клас Українська мова--Морфологія Урок--Ділова гра |
Петренко, Н. Особливості наголошування різних частин мови - полісемічних слів - у синхронному й діахронному аспектах [Текст] / Н. Петренко> // Українська мова і література в школі. - 2008. - № 6. - С. 40-46. - Бібліогр.: 7 назв. Рубрики: Українська мова--Морфологія Кл.слова (ненормовані): Наголошування -- частини мови Анотація: Мовознавці зазначають, у мовленнєвій практиці не завжди легко можна визначити адекватність чи неадекватність акцептуаційних варіантів, які конкурують між собою. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Омельчук, Сергій Використання лінгвістичного експерименту в процесі вивчення морфології української мови [Текст] / Сергій Омельчук> // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 5. - С. 27-32. - Бібліогр.: 7 назв. Рубрики: Українська мова--Морфологія Кл.слова (ненормовані): екперимент -- метод екпериментування -- лінгвістичний екперимент -- види лінгвістичного експерименту з морфології Анотація: У статті з'ясовано сутність та основні ознаки лінгвістичного експерименту, запропоновано основні його види, наведено зразки використання лінгвістичного експерименту в процесі навчання морфології української мови в 6-7 класах загальноосвітніх навчальних закладах. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Русаченко, Н. Особливості функціонування чергувань приголосних у процесах словозміни сучасної української літературної мови [Текст] / Наталія Русаченко> // Українська мова і література в школах України. - 2014. - № 3. - С. 20-24. - Бібліогр.: 4 назви. Рубрики: Українська мова--Морфологія Українська мова--Фонетика Кл.слова (ненормовані): чергування звуків -- морфонологія -- морфонологічні явища -- морфонологічний аналіз -- процеси палаталізації Анотація: У статті досліджено роль морфонологічних засобів (зокрема чергувань приголосних) у процесах словозміни сучасної української літературної мови. Охарактеризовано взаємозв'язки між фонетичними та морфологічними явищами, а також особливості словозмінних парадигм іменника, прикметника, дієслова, дієприкметника, дієприслівника. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Омельчук, С. Динаміка граматичної норми в лінгводидактичному дискурсі: про вживання збірних числівників з іменниками [Текст] / Сергій Омельчук> // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 7/8. - С. 36-39. - Бібліогр.: 12 назв. Рубрики: Українська мова--Граматика Українська мова--Морфологія Українська мова--Культура мови Кл.слова (ненормовані): граматична норма -- збірний числівник -- нормативне поєднання слів -- наукове мовлення -- поєднання збірного числівника з іменниками середнього роду Анотація: У статті проаналізовано динаміку граматичної норми поєднаних збірних числівників з іменниками середнього роду в лінгводидактичному науковому мовленні. Спираючись на історичні традиції мовознавства, граматики української мови різних років видання, напрацювання вчених і спостереження за функціюваннням збірних числівників у вітчизняній лінгводидактиці, автор досліджує історію й особливості появи цієї норми в українській мові. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Черняк, Інна. Дієприслівник як особлива форма дієслова. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль [Текст] : [розробка уроку] / Інна Черняк> // Українська мова та література. - 2015. - Листоп. (№ 21/22) . - С. 28-31 Рубрики: Методика викладання української мови Українська мова--Морфологія |
Дуняшенко, Наталія. Калина - символ України. Урок-подорож до містечка Дієприслівникове [Текст] / Наталія Дуняшенко> // Українська мова та література. - 2015. - Листоп. (№ 21/22) . - С. 32-38 Рубрики: Методика викладання української мови Українська мова--Морфологія |
Климович, І. В. Дружба прикметника з іменником [Текст] : [розробка уроку] / І. В. Климович> // Розкажіть онуку. - 2015. - № 12 . - С. 31-32 Рубрики: Методика викладання української мови Українська мова--Морфологія |
Чернишова, І. Стилістичне забарвлення граматичних форм. Поняття роду і числа іменника. Власні і загальні назви [Текст] / Інна Чернишова> // Українська мова і література в школах України. - 2017. - № 5. - С. 21-29. Рубрики: Українська мова--Морфологія Кл.слова (ненормовані): творча майстерня -- морфологія -- молитва до мови -- робота над текстом -- частини мови -- робота з таблицями Анотація: Мета статті: узагальнити і систематизувати знання студентів про частини мови, визначити стилістичний потенціал різних частин мови; розвивати вміння визначати рід, число, власні та загальні назви, увагу та спостережливість; культуру усного і писемного мовлення; творче мислення; уміння застосовувати знання в нових ситуаціях; виховувати любов до рідного слова, повагу до життєвих цінностей. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Бондаренко, Неллі Опрацювання морфологічних норм української мови на засадах компетентнісного підходу [Текст] / Неллі Бондаренко> // Українська мова і література в школі. - 2019. - № 2. - С. 2-6. - Бібліогр.: 11 назв. Рубрики: Українська мова--Морфологія Кл.слова (ненормовані): українська літературна мова -- морфологічні норми -- компетентнісний підхід Анотація: Статтю присвячено нововведеним до нової програми для 10-11 класів морфологічним нормам української літературної мови (рівень стандарту). Акцентовано особливості компетентнісного підходу до опрацювання норм, зосереджено увагу на складних випадках вживання іменника - засвоєнні теорії та формуванні навичок нормативного використання у мовленні. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |