В49 Виноградова, Е. В. Орфографічний практикум з української мови: 5-11 класи [Текст] / Е.В. Виноградова> // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2007. - №11. - С. 7-11 Рубрики: Українська мова--Методика викладання Українська мова--Орфографія Анотація: Орфографічні практикуми: системи вправ. |
Т76 Трофименко, О. В. Граматичні мікросхеми на уроках мови [Текст] / О.В. Трофименко> // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2007. - №17/18. - С. 9-11 Рубрики: Українська мова--Методика викладання Українська мова--Орфографія Анотація: У статті подаються приклади завдань з повторення окремих орфограм. |
Л84 Лук'янчикова, С. І. Дослідницько-пошукова робота на уроках словесності [Текст] / С.І. Лук'янчикова> // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2007. - №17/18. - С. 2-8 Рубрики: Українська мова--Методика викладання Українська мова--Морфологія--Прийменник Українська мова--Орфографія Українська мова--Лексика Анотація: Мовне спостереження у працях В.Сухомлинського. Плани-конспекти уроку "Уживаня прийменників, розрізнення прийменників та префіксів", а також підсумкових уроків за темами "Орфографія", "Лексика". Дод.точки доступу: Сухомлинський, Василь Олександрович (Видатний український педагог ; 1918-1970) |
Р33 Редін, П. О. Орфографія: завдання для шкільної олімпіади [Текст] / П.О. Редін> // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2007. - №22-23. - С. 53-59. - Библиогр. в конце ст.: 13 назв. Рубрики: Українська мова--Методика викладання Українська мова--Орфографія Анотація: Приклади завдань. |
Р83 Руденко, О. В. Життєва компетенція учнів у вимірі освітніх інновацій [Текст] / О.В. Руденко> // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2007. - №24. - С. 2-5 Рубрики: Педагогіка--Виховання Українська мова--Методика викладання Українська мова--Орфографія Українська мова--Морфологія--Прислівник Анотація: Поєднання впровадження в навчальний процес життєвої компетенції та інтерактивних технологій: на прикладі уроку з української мови (тема "Правопис прислівників"). |
Г17 Гальчук, В. "Зайве слово": (підсумкові завдання з орфографії для самостійної роботи учнів) [Текст] / В. Гальчук> // Урок української. - 2007. - №7-8. - С. 48-51 Рубрики: Українська мова--Методика викладання Українська мова--Орфографія |
К96 Кущенко, С. В. Формування в учнів орфографічних навичок [Текст] / С.В. Кущенко> // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2007. - №32. - С. 10-12. - Библиогр. в конце ст.: 10 назв. Рубрики: Українська мова--Методика викладання Українська мова--Орфографія Анотація: Приклади використання окремих методів та прийомів навчання. |
С89 Супрун, О. І. Краєзнавчий матеріал на уроках української мови [Текст] / О.І. Супрун> // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2007. - №36. - С. 24-28 Рубрики: Українська мова--Методика викладання Українська мова--Орфографія Українська мова--Синтаксис--Речення--Складне Краєзнавство Анотація: Особливості роботи з краєзнавчим матеріалом за різними темами; приклади завдань. |
П16 Панчук, О. А. Образно-асоціативний метод і режисура уроку в формуванні орфографічних умінь учнів [Текст] / О.А. Панчук> // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2008. - №3. - С. 2-14. - Библиогр.: с. 5: 24 назв. Рубрики: Українська мова--Методика викладання Українська мова--Орфографія Анотація: Особливості формування орфографічних умінь та навичок. Приклади ігрових завдань. |
Z99 Ішук, Н. В. Написання префіксів: Цикл уроків у 5 класі [Текст] / Н.В. Ішук> // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2008. - №3. - С. 15-20 Рубрики: Українська мова--Методика викладання--5 клас Українська мова--Орфографія Українська мова--Правопис--Префікси Анотація: Плани-конспекти уроків. |
М34 Матчина, Є. П. Вітаміни - наші друзі: Уроки мови в 5 класі [Текст] / Є.П. Матчина> // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2008. - №30. - С. 10-12. - Библиогр. в конце ст.: 4 назв. Рубрики: Українська мова--Методика викладання--5 клас Українська мова--Орфографія Розвиток--Мовлення--Зв'язного Анотація: Плани-конспекти уроків. |
Столяр, З. Путівник на шляху професійного становлення й удосконалення : рецензія [Текст] / Зоя Столяр> // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 7. - С. 63-64. Рец. на.: Хом'як І. М. Зв'язок у вивчені орфографії зі структурними рівнями української мови : навчально-методичний посібник.- / І. М Хом'як. - Острог: "Острозька академія", 2011.-124 с. Рубрики: Українська мова--Орфографія Кл.слова (ненормовані): орфографічні поняття -- орфографічні уміння і навички Анотація: У статті подана рецензія на навчально-методичний посібник "Зв'язок у вивченні орфографії зі структурними рівнями української мови ", автор якого- доктор педагогічних наук, професор, академік АН ВШ України Іван Миколайович Хом'як. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Вітюк, Валентина Система роботи з орфографії у зв'язку з розвитком мовлення учнів загальноосвітніх навчальних закладів [Текст] / Валентина Вітюк> // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 5. - С. 21-26. - Бібліогр.: 22 назв. Рубрики: Українська мова--Орфографія Кл.слова (ненормовані): орфографія -- орфографічні вміння й навички -- зв'язні висловлювання -- вправи і завдання (репродуктивні, продуктивні,конструктивні, творчі) Анотація: У статті визначено вихідні методичні позиції в розробленні теорії навчання орфографії у зв'язку з роботою над зв'язними висловлюванннями; запропоновано систему роботи щодо вдосконалення орфографічної грамотності учнів основної школи. Автор дослідження наголошує на систематичному залученні школярів до активних форм навчальної діяльності шляхом виконання ними репродуктивних, продуктивних, конструктивних, творчих вправ і завдань. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Борщ, В. Правопис складних слів : українська мова : 6 клас [Текст] / Валентина Борщ> // Українська мова й література в сучасній школі. - 2013. - № 4. - С. 19-20. Рубрики: Українська мова--Словотвір Українська мова--Орфографія Українська мова--Урок Кл.слова (ненормовані): складні слова -- сполучні голосні О, Е -- гра -- конструювання -- робота в групах Анотація: Запропоновано розробку уроку за темою: "Складні слова. Сполучні О, Е у складних словах. Правопис складних слів разом і через дефіс". Мета заняття - поглибити знання учнів із мовної теми, за допомогою новітніх навчальних технологій формувати навички правопису та правильного використання складних слів у мовленні. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Бондаренко, Неллі Властивості українського правопису як основа формування правописної компетентності учнів [Текст] / Неллі Бондаренко> // Українська мова і література в школі. - 2013. - № 1. - С. 12-15. - Бібліогр.: 7 назв. Рубрики: Українська мова--Правопис Українська мова--Орфографія Кл.слова (ненормовані): орфографія -- пунктуація -- принципи українського правопису -- врахування специфіки Анотація: У статті розкриваються основні принципи сучасного українського правопису; з'ясовується специфіка регульованих ними написань; обгрунтовується необхідність урахування методикою особливостей орфографії та пунктуації в роботі над грамотністю писемного мовлення учнів; даються практичні рекомендації щодо формування у них правописної компетентності. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Шелехова, Г. Т. "Піти на дно з Атлантидою" не доведеться - бракує аргументів (роздуми на тему пунктуаційної фобії, авторських сумнівних знаків і професійної етики) [Текст] / Г. Т. Шелехова, В. І. Новосьолова, А. В. Ярмолюк> // Українська мова і література в школі. - 2013. - № 5. - С. 71-72 Рубрики: Українська мова--Орфографія Українська мова--Дискусія над заміткою Кл.слова (ненормовані): замітка -- дискусія -- уживання букв та висловів Анотація: Увагу освітянської спільноти привернула стаття з претензією на інтригу в назві. Ідеться про замітку дискусійного характеру "Непіти на дно з Атлантидою", надруковану на шпальтах газети "Освіта України" 9від 3 червня 2013 р.). Дод.точки доступу: Новосьолова, В. І.; Ярмолюк, А. В. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Карташова, Наталія. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та [о] перед складом із наголошеним [у] в коренях слів [Текст] : [розробка уроку] / Наталія Карташова> // Українська мова та література. - 2015. - Листоп. (№ 21/22) . - С. 19-21 : ілюстр. Рубрики: Методика викладання української мови Українська мова--Орфографія |
Румянцева-Лахтіна, О. О. Експрес-вправи „Сформуй навички писати грамотно” [Текст] : 5 клас / О. О. Румянцева-Лахтіна> // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2019. - № 4/5. - С. 36-42 Рубрики: Загальноосвітні школи--Середні навчальні заклади--Навчальні предмети--Українська мова Українська мова--Орфографія Кл.слова (ненормовані): українська мова -- лексика -- фразеологія -- орфографія -- синтаксис Анотація: Основною метою вивчення української мови в 5 класі є формування грамотної особистості, яка вільно володіє всіма засобами мови, доцільно використовує їх у всіх сферах суспільного життя. |
Федоренко, Микола. Уроки державної мови: коли скасовано, а коли не застосовується? [Текст] : термінологічний словник / Микола Федоренко> // Охорона праці. - 2020. - № 5. - С. 46-47 Рубрики: Українська мова--Орфографія Довідкові видання--Словники Кл.слова (ненормовані): нормативно-правові акти -- нормативний документ -- втрата чинності Анотація: У законодавчому полі України нормативні акти можуть бути скасовані, втратити чинність або визнані такими, що не застосовуються. У чому різниця між цими поняттями? |