Рудишин, Сергій.
    Біогеохімія: предмет, історія, методологія [Текст] / С. Рудишин // Біологія і хімія в школі. - 2006. - № 6. - С. 2-4. - Бібліогр.: 7 назв.
Рубрики: Наука --Персоналії
   Вчені--Біологи--Україна, ХХ ст.

Кл.слова (ненормовані):
Управління хаосом -- Карбон -- Геохімія -- Картини природи -- Геоморфологія -- Біосфера
Анотація: Розповідається про комплексну науку - біогеохімія. Отже, предмет сучасної біохеохімії як науки є: хімічний склад біосфери; геохімічні процеси, які відбуваються в біосфері за участю живої речовини; закономірності біоіндикації довкілля; форми і механізми антропогенної деградації біосфери. Час народження біогеохімії припадає на 1908-1920 рр., місце народження - кафедра мінералогії Московського університету, якою з 1891 р. керував В.І.Вернадський.


Дод.точки доступу:
Вернадський, В.І. \про нього\




    Рудишин, Сергій.
    Еволюція біосфери і місце людини в ній [Текст] / С. Рудишин // Біологія і хімія в школі. - 2007. - № 5-6. - С. 7-10. - Бібліогр.: 16 назв.
Рубрики: Біосфера--Вплив людини
Кл.слова (ненормовані):
Еволюція людини -- біосфера і ноосфера -- синергетика
Анотація: Згідно із сучасною науковою парадигмою біосфера-це глобальна система, що автономно регулюється і програмується. Описуються сутність та розвиток біосфери.Еволюція людина вивчена ще недостатньо.Дани концепції В.І.Вернадського та О.О.Базалука. Чимало науковців підкреслюють, що грандіозний спонтанний розвиток земної біосфери, коеволюція косної матеріі та живої речовини підпорядковуются єдиним законом еволюції системи Всесвіт-Сонце-Земля. Це важливо для гармонізації взаємовідносин у системі природа-людина.





    Рудишин, Сергій.
    Науковець, викладач, кафедра у вищій школі України : погляд на проблему [Текст] / С. Рудишин // Науковий світ. - 2007. - № 12. - С. 14 - 15. : фото
Рубрики: Вища освіта--Україна
Кл.слова (ненормовані):
аксіома емерджентності
Анотація: З огляду на стан вищої освіти в Україні склалася певна суперечність між вимогами сучасного суспільства до фахівця та реальним рівнем його підготовки у вищих навчальних закладах.





    Рудишин, Сергій.
    Пізнавальні задачі з екології [Текст] / С. Рудишин // Біологія і хімія в школі. - 2008. - № 5/6. - С. 57-59. - . - Бібліогр. : с. 59 (4 назв.)
Рубрики: Методика викладання екології--Екологічні задачі
   Методика викладання біології--Міжпредметні зв'язки--Екологія

Анотація: Автор наводить приклади пізнавальних екологічних задач (з відповідями-обговореннями), зміст яких сприятиме перетворенню біологічних знань у конкретні екологічні переконання та вчинки.





    Рудишин, Сергій.
    Генетично модифіковані рослини: ризик чи небезпека? [Текст] / Сергій Рудишин // Біологія і хімія в школі. - 2009. - № 4. - С. 40-43. - Бібліогр.: с. 43
Рубрики: Генна інженерія--Генетично-модифіковані організми
   Біотехнології--Новітні

Анотація: Автор статті розглядає проблему генетично-модифікованих організмів, їх вплив на організм людини.



061
Л 890


    Рудишин, Сергій.
    Роль і місце біологічних дисциплін у системі вищої екологічної освіти і виховання [Текст] / С. Рудишин // Вісник Львів. ун-ту. Серія педагогічна. - Львів, 2008. - Вип. 24. - С. 68-76. - Бібліогр.: с. 75-76.
УДК
Рубрики: Вища освіта--Екологічна освіта--Біологічні науки

Є примірники у відділах:
1 Інв.Б 513797 - Б.ц. (вільний)




    Рудишин, Сергій.
    Колорадский жук: біоекологічні особливості [Текст] / Сергій Рудишин, Олена Рудишин // Біологія і хімія в школі. - 2010. - № 1. - С. 6-9. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Колорадський жук--Життєвий цикл
   Сільськогосподарські культури--Картопля--Шкідники

Кл.слова (ненормовані):
Протандії -- Анемотаксис -- Мезентеріум -- Паризька зелень
Анотація: В статті розповідається про популяцію колорадського жука в Україні він характеризується локальними екотипами як результатом дії антропогенних чинників.


Дод.точки доступу:
Рудишин, Олена




    Рудишин, Сергій.
    Екологія як наука й освітньо-виховна дисципліна [Текст] / Сергій Рудишин // Біологія і хімія в школі. - 2010. - № 3. - С. 39-41. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Екологічна освіта--Напрями
Кл.слова (ненормовані):
Екологія -- Основи екології
Анотація: В статті розповідається про реальний стан місця екології в системі освіти України.





    Рудишин, Сергій.
    Як біологічні знання можна вважати науковими для сучасної екології? [Текст] / С. Рудишин // Науковий світ. - 2010. - № 5. - С. 4-5.
Рубрики: Екологія--Термінологія
   Наукові знання

Анотація: Сьогодні слово "екологія" наділяють різноманітним смислом у вигляді багатьох словесних конструкцій. Екологам на різних рівнях доцільно активно впроваджувати ідеологію узгодження природоохоронних дій будь-якого громадсько-політичного устрою із законами і правилами біоекології.





    Рудишин, Сергій.
    Мед як показник забруднення довкілля [Текст] / Сергій Рудишин // Біологія і хімія в школі. - 2011. - № 1. - С. 38-41. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Бджільництво--Україна
   Екотрофологія

   Екологія--Забруднення довкілля

Кл.слова (ненормовані):
Апімоніторинг -- Виявлення домішок желатину -- Крохмальві патоки -- Домішка крейди -- Фальсифікація меду -- Антибіотики -- Радіонукліди -- Забрудненість пестицидами -- Важкі метали
Анотація: В статті розповідається про погіршення екологічного стану довкілля потребує постійної експертизи меду з метою визнання його як екологічно безпечного продукту харчування. Крім того, можливе використання бджіл та продуктів бжільництва як біоіндикаторів забруднення довкілля полютантами.





    Рудишин, Сергій.
    Екологічні особливості алергенних рослин [Текст] / Сергій Рудишин // Біологія і хімія в школі. - 2011. - № 2. - С. 43-45. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Алергічні реакції--Здоров`я людини
Кл.слова (ненормовані):
Алеропалінологічний моніторинг
Анотація: В статті розповідається про окремий науковий напрям - аеробіологія - наукова дисципліна, зосереджена на вивченні повітряних організмів та біологічних матеріалів, які виділяються в повітря, або можуть переноситися повітряними течіями, зависати в них, а також, осідаючи, впливати на системи рослин, тварин та людей. До таких організмів належать віруси, бактерії, водорості, гриби, спори, пилкові зерна, фрагменти лишайників, рослин, комах, найпростіших. Інтерес до аеробіології зростає за всіма зазначеними напрямками досліджень, однак найбільше щодо алергології. Це пов’язано зі значним впливом на здоров’я людей в усьому світі. В Україні назріла необхідність проводити систематичні дослідження ходу та тривалості пилкування алергомодулюючих рослин, створення календарів пилкування в усіх регіонах, а, отже, створення мережі станцій аеропалінологічного моніторингу.





    Рудишин, Сергій.
    Екодевіантна поведінка: проблеми визначення й перспективи дослідження в психології [Текст] / Сергій Рудишин // Науковий світ. - 2011. - № 5. - С. 8-9.
Рубрики: Екологічна психологія
Анотація: Екологічна психологія дає можливість знайти шляхи та засоби перетворення уявлень про екологію із зовнішніх, лінгвістичних, абстрактних у внутрішні, особистісно значимі. екологічна психологія, поряд із розв’язанням своїх практичних завдань, може сприяти становленню та розвитку екологічної свідомості в суспільстві.





    Рудишин, Сергій.
    Зміст екологічної освіти: логіко-психологічне дослідження [Текст] / Сергій Рудишин // Науковий світ. - 2011. - № 6. - С. 12-14. : портр.
Рубрики: Екологічна освіта--Україна
   Екологія

Анотація: Сучасна глобалізація є самоорганізацією людства в межах біосфери. Для керування штучними екосистемами людині доцільно використати освітні, культурні й релігійні надбання цивілізації.





    Рудишин, Сергій.
    Біологічна складова професійної підготовки еколога у вищій школі: заитання та відповіді / Сергій Рудишин // Вища школа. - 2011. - № 5/6. - С. 71-81. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Вища освіта--Екологічна
Кл.слова (ненормовані):
біологічна підготовка -- екологічна культура -- компетентність -- виховний процес
Анотація: Автор піднімає питання, пов'язані з екологічною освітою, і пропонує відповіді на них.

Утримувачі документа:
КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1
Є примірники у відділах:
(05.07.2011р. - Б.ц.) (вільний)




    Рудишин, Сергій.
    Дмитро Іванович Менделєєв як зоолог [Текст] / Сергій Рудишин // Біологія і хімія в школі. - 2011. - № 5. - С. 44. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Вчені Росії--Хіміки
Анотація: Д. І. Менделєєв - великий російський учений-енциклопедист, хімік, фізик, технолог. геолог, економіст і навіть метеоролог. Його повна наукова і літературна спадщина величезна і складається із 431 праці.


Дод.точки доступу:
Менделєєв, Дмитро Іванович (великий російський учений-енциклопедист, хімік, фізик. технолог, геолог, економіст і навіть метеоролог ; 1834-1907) \о нем\




    Рудишин, Сергій.
    Особливості Карбону як елемента життя [Текст] / Сергій Рудишин // Біологія і хімія в сучасній школі. - 2012. - № 3. - С. 16-17. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Органічна хімія--Карбон
Анотація: У статті розглядається такий елемент органічної хімії як Карбон, який в живій речовині біосфери існує і потребує подальшого наукового дослідження.





    Рудишин, Сергій.
    Мова з погляду рефлекторної теорії поведінки і психології [Текст] / Сергій Рудишин // Біологія і хімія в сучасній школі. - 2012. - № 5. - С. 41-43
Рубрики: Психологія--Мова і мислення
Анотація: У статті йдеться про генезу і перспективи мови українців, які сьогодні визнають рідною мовою російську, а також державної мови для усіх мешканців нашої держави (українців, росіян, угорців, румун, кримських татар, гагаузів та інших регіональних груп і національних меншин).





    Рудишин, Сергій.
    Наукова думка В. І. Вернадського як планетне явище [Текст] / Сергій Рудишин, Інна Коренева // Біологія і хімія в сучасній школі. - 2013. - № 1. - С. 36-40. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Вчені--Україна
Анотація: Стаття присвячена одному з видатних вчених Володимиру Івановичу Вернадському. Розглянуто наукову творчість, світогляд, духовне й розумове життя, його ідеї живі, розвиваються, а деякі очікують на своїх дослідників.


Дод.точки доступу:
Коренева, Інна; Вернадський, В. \про нього\




    Рудишин, Сергій.
    Модель наукової картини світу [Текст] / Сергій Рудишин, Інна Коренева // Біологія і хімія в сучасній школі. - 2013. - № 3. - С. 2-6 : табл. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Еволюція--Становлення біосфери
Анотація: У статті розглядаються теоретичні та методичні основи формування цілісності знань про природу. Розвиток науки є зміною однієї моделі на іншу, більш практичну. Наука є продуктом добровільної згоди та відкритих дебатів щодо об'єктивно-істинного за змістом систематизованого знання.


Дод.точки доступу:
Коренева, Інна




    Рудишин, Сергій.
    Можливості біосфери і сталий розвиток суспільства : проблеми і перспективи коеволюції [Текст] / Сергій Рудишин, Марина Хроленко // Біологія і хімія в рідній школі. - 2014. - № 2. - С. 12-16. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Біосфера--Вплив людини
Анотація: У статті досліджується таке поняття як "сталий розвиток". Концепція сталого розвитку викликає багато запитань щодо конкретних методологічних положень та інформаційно-енергетичних основ існування системи біосфера - суспільство, але нічого кращого на сьогодні людство не запропонувало.


Дод.точки доступу:
Хроленко, Марина