Головна
Місце
зберігання
примірників

Бази даних


Систематична картотека статей- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Книги (3)Конференції і вісники (3)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>A=Чамата, Ніна@<.>
Загальна кількість знайдених документів : 13
Показані документи с 1 за 13
1.


    Чамата, Ніна.
    "Песня караульного у тюрмы" Тараса Шевченка та її прототексти [Текст] / Н. Чамата // Слово і час. - 2006. - № 3. - С. 45-48. - Бібліогр. в підрядк. прим.
Рубрики: Українська література--Поезія, ХІХ ст.
Анотація: "Песня караульного у тюрьмы" - вірш Шевченка російською мовою, фрагмент з його драми "Невеста", написаної в Петербурзі орієнтовно у грудні 1841 р. Це єдиний відомий нині фрагмент з драми "Невеста", повний текст якої не знайдено. Автор вважає, що "Песня караульного" - вільний переспів балад "Чати" ("Czaty") А.Міцкевича та "Воевода" О.Пушкіна і наводить підстави, на основі яких він зробив такий висновок.


Дод.точки доступу:
Шевченко, Тарас Григорович \про нього\

Знайти схожі

2.


    Чамата, Ніна.
    Графіка поетичного тексту Шевченка [Текст] / Н. Чамата // Слово і час. - 2008. - № 3. - С. 39-45. - Бібліогр.: 6 назв.
Рубрики: Українська література--Поезія, 19 ст.
   Літературознавство --Поетика

Кл.слова (ненормовані):
Мінус-вірш -- Зміна шрифту
Анотація: У статті розглядається один із рівнів структури Шевченкового поетичного тексту - графіка в її зв'язках із семантикою. Аналіз особливостей таких елементів графічної організації, як графічний поділ віршового рядка і пробіл, мінус-вірш (або крапкування рядків), зміна шрифту тощо дає змогу дійти висновків: 1) поет повною мірою володів існуючими в його час засобами графічної виразності і зробив певний внесок у їхній розвиток; 2) графіка поетичного тексту Шевченка - важливий елемент композиційної будови, чинник формування художнього образу.


Знайти схожі

3.


    Чамата, Ніна.
    Про особливості раннього українського гекзаметра [Текст] / Н. Чамата // Слово і час. - 2010. - № 6. - С. 105-116. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Українська література--Поезія--Гекзаметр
   Античне віршування

Кл.слова (ненормовані):
Дактило-хореїчний шестистопний розмір -- Дериват гекзаметра -- Цезура -- Клаузула
Анотація: У статті розглядаються перші спроби імітації гекзаметра в українській поезії, що належали М. Костомарову та К. Думитрашку. З'явившись пізно, лише в середині ХІХ століття, український гекзаметр був орієнтований на найперспективнішу модель - змішаний дактило-хореїчний шестистопний розмір з незаримованими рядками й жіночими клаузулами. Достатньо різноманітний функціонально, ранній український гекзаметр уживався в оригінальних творах і перекладах (точніше - переспівах) високого і низького стилів. Використовувались обидві форми гекзаметра, більшою мірою та, яка асоціювалась із грецьким гекзаметром, менше - друга, що нагадувала латинський гекзаметр.


Знайти схожі

4.


    Чамата, Ніна.
    Жанрово-композиційна організація вірша Т. Шевченка "Три літа" [Текст] / Ніна Чамата // Слово і час. - 2011. - № 9. - С. 18-22. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Українська література--Поезія--Елегія, 19 ст.
Кл.слова (ненормовані):
елегія -- композиція -- романтизм -- медитація
Анотація: У статті визначається композиційна модель елегії "Три літа", аналізуються сюжетотвірні чинники та стилістичні засоби.


Дод.точки доступу:
Шевченко, Тарас Григорович (поет, художник, громадсько-політичний діяч, засновник нової української літератури) \о произв.\

Знайти схожі

5.


    Чамата, Ніна.
    Вірш Тараса Шевченка "Муза" в контексті еволюції античного топосу [Текст] / Ніна Чамата // Слово і час. - 2013. - № 7. - С. 3-7. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Письменники України, 19 ст.
   Українська література--Поезія

Кл.слова (ненормовані):
романтизм -- метафоризація -- уособлення -- композиція
Анотація: Розглянуто одну з версій Шевченкової інтерпретації традиційного для літератури образу музи, сутність якої - у потужній ліризації й максимальній інтимізації міфологічного топосу, що зберігає свою ключову семантику (муза - натхненниця, помічниця, порадниця).


Дод.точки доступу:
Шевченко, Тарас Григорович (український письменник, художник, громадський діяч ; 1814-1861) \про твір\

Знайти схожі

6.


    Чамата, Ніна.
    Композиція ліричних творів Шевченка (сюжетно-тематичний рівень) [Текст] / Ніна Чамата // Слово і час. - 2013. - № 12. - С. 36-46 : фот. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Письменники України, 19 ст.
   Українська література--Поезія

   Літературознавці України, 20-21 ст.

Кл.слова (ненормовані):
композиція -- аналогія -- протиставлення -- градація
Анотація: У статті здійснено спробу виокремити моделі композиційної організації Шевченкових ліричних творів малих жанрів, сформованих на основі головних принципів сюжетно-тематичного розвитку в ліриці.


Дод.точки доступу:
Шевченко, Тарас Григорович (український письменник, художник, громадський діяч ; 1814-1861) \про нього\; Чамата, Ніна (український літературознавець) \про неї\

Знайти схожі

7.


    Чамата, Ніна.
    Жанр поетичного послання у творчості Шевченка [Текст] / Ніна Чамата // Слово і час. - 2014. - № 3. - С. 51-56. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Письменники України, 19 ст.
   Українська література--Поезія

Кл.слова (ненормовані):
комунікативна ситуація -- адресат -- адресант -- образ спілкування
Анотація: У статті розглянуті генеза й типологія жанру послання в Шевченка. Виокремлено тематичні різновиди послань та їх центральні мотиви, деякі основні композиційно-стильові характеристики.


Дод.точки доступу:
Шевченко, Тарас Григорович (український письменник, художник, громадський діяч ; 1814-1861) \про нього\

Знайти схожі

8.


    Даниленко, Ірина.
    Шевченкова лірика очима читача - філолога [Текст] : рецензия / Ірина Даниленко // Слово і час. - 2014. - № 8. - С. 117-118. - Бібліогр. в кінці ст.
Рец. на кн. : Чамата Ніна. Лірика Тараса Шевченка. Аналізи й інтерпретації / Ніна Чамата. - К.: Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2004. - 294 с.

Рубрики: Письменники України, 19 ст.
   Літературознавці України, 21 ст.

Анотація: В статті йдеться про грунтовану філологічну працю, присвячену ліричній творчості Кобзаря. ЇЇ авторка Ніна Чамата - відома в науковому колі численними розвідками із проблем поетики, віршування, текстології та, звісно, шевченкознавства, виданих як окремими працями. Нова книжка об'єднала та презентувала всі наявні сьогодні спостереження дослідниці стосовно ліричних творів Шевченка.


Дод.точки доступу:
Шевченко, Тарас Шевченко (1814-1861) \про нього\; Чамата, Ніна \про неї\

Знайти схожі

9.


    Чамата, Ніна.
    Проблема циклізації в поетичній творчості Тараса Шевченка [Текст] / Ніна Чамата // Слово і час. - 2015. - № 5. - С. 10-15. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Письменники України, 19 ст.
   Українська література--Поезія

Кл.слова (ненормовані):
жанр -- ансамбль літературних творів
Анотація: У статті виокремлено три найпоказовіші для поезії Шевченка види художньої циклізації - поетична книга, ліричний цикл, поема-цикл, розглянуто принципи їхньої організації.


Дод.точки доступу:
Шевченко, Тарас Григорович (український письменник, художник, громадський діяч ; 1814-1861) \про твір\

Знайти схожі

10.


    Чамата, Ніна.
    Про сумнівні гіпотези в шевченкознавстві [Текст] / Ніна Чамата, Валерія Смілянська // Слово і час. - 2016. - № 5. - С. 25-30. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Шевченкознавство--Аналіз досліджень
   Письменники України, 19 ст.

Кл.слова (ненормовані):
приватне життя Т. Шевченка -- адресат -- заголовок вірша -- образ музи
Анотація: У статті заперечено спробу О. Вареника реанімувати висунуту М. Шагінян 1941 р. у книжці "Шевченко" гіпотезу про те, що адресаткою передсмертного Шевченкового вірша "Чи не покинуть нам, небого ..." була реальна особа - остання (після Л. Полусмак) любов поета. Аналіз тематично-образного та стилістичного комплексу вірша засвідчує, що суб’єктом звернення в ньому (як і в кількох інших Шевченкових творах) є Муза-поезія. Висловлено сумнів щодо реальності знайомства та взаємин між Тарасом Шевченком та Анною Шариковою.


Дод.точки доступу:
Смілянська, Валерія; Шевченко, Т. Г. \про нього\; Івакін, Юрій \про твір\; Шагінян, Маріетта \про твір\

Знайти схожі

11.


    Бондар, Микола.
    Ґрунтовні студії над українською поезією [Текст] : [рецензія] / Микола Бондар // Слово і час. - 2016. - № 12. - С. 116-120
Рец. на кн. : Чамата Ніна. Дослідження з поетики: вірш, жанр, композиція / Ніна Чамата. - Київ: Вид. дім "Києво-Могилянська академія", 2016. - 498 с.

Рубрики: Українська література--Поетика
   Шевченкознавство--Дослідження поезії

Анотація: Рецензія містить ґрунтовний аналіз праці Ніни Чамати "Дослідження з поетики: вірш, жанр, композиція". Рецензент зауважує на академічний виклад матеріалу: глибокий, виважений і доказовий. Висловлено думку, що дослідження проведено на високому науковому рівні, а аналітика і висновки цієї книги будуть враховані у подальших наукових розвідках поетики.


Знайти схожі

12.


    Чамата, Ніна.
    Його праці активізують дослідницьку думку (до сторіччя від дня народження Юрія Івакіна) [Текст] / Н. Чамата // Слово і час. - 2017. - № 5. - С. 50-52. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Літературознавці України , 20 ст.
   Шевченкознавство--Персоналії, 20 ст.

Кл.слова (ненормовані):
шевченкознавство -- організація художнього тексту -- російський формалізм -- сонатна форма
Анотація: У статті йдеться про вагомий внесок в українське літературознавство відомого дослідника творчості Т. Шевченка.


Дод.точки доступу:
Івакін, Юрій \про нього\

Знайти схожі

13.


    Чамата, Ніна.
    З недавньої історії українського віршознавства: українсько-польські контакти на межі ХХ і ХХІ століть [Текст] / Ніна Чамата // Слово і час. - 2018. - № 12. - С. 40-53 : фот. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Українська література--Віршознавство, 20-21 ст.
   Літературні зв'язки--Українсько-польські, 20-21 ст.

Анотація: У статті йдеться про участь українських віршознавців у двох міжнародних проектах, ініційованих Інститутом літературних досліджень Польської академії наук. Перший проект, задуманий як міжслов'янське колективне дослідження, реалізовувався в доповідях на щорічних наукових конференціях у Варшаві. Другий проект мав вужчу проблематику - питання українсько-польських версологічних контактів. Авторка статті була учасницею обох проектів. У ній вона розповідає про сообливості організації роботи та змістові пріоритети цих проектів.


Знайти схожі