Р49 Рижкова, Г. У пошуках щастя і любові: Лінгвокультурні концепти у сучасній українській "жіночій" прозі [Текст] / Г. Рижкова> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2008. - № 3. - С. 119-124. - Бібліогр.: 12 назв. Рубрики: Література українська--Новітня--Образи, теми, сюжети--Образ жінки Соціологія статі--Гендерна соціологія жінки Кл.слова (ненормовані): концепти-лейтмотиви -- концепт модерної ери -- бінарна опозиція -- семантичні потенції -- динамічний зміст -- протистояння статей -- зрада (в літературі) -- жіноча проза Анотація: Лінгвокультурні концепти "жіночої" прози включають і традиційні тлумачення концептів щастя, любові, домівки, справжнього чоловіка, і суттєво трансформовані лінгвокультурні поняття концептів на ознаку "війни статей", "бунту Ліліт", "самотності як зворотного боку волі". |
Дубініна, Олена. Пізнавати Іншого по-іншому: новий погляд на феномен Гарлемського ренесансу [Текст] / Олена Дубініна> // Слово і час. - 2011. - № 10. - С. 110-113. - Бібліогр. в кінці ст. Рец. на кн. : Шимчишин М. Гарлемський ренесанс (історія, теорія, поетика та афро-американська самість) / М. Шимчишин. - Тернопіль : Підручники і посібники, 2010. - 320 с. Рубрики: Афро-американська література--Гарлемський ренесанс, 20 ст. Літературознавці України , 21 ст. Кл.слова (ненормовані): расова ідентичність -- модернізм -- ідентичність -- жіноча проза Анотація: Предметом дослідження М. Шимчишин обрала цілий шар афро-американської літератури та культури 1910-1930-х років - так званий Гарлемський ренесанс. Рецензована праця запропонувала комплексний та узагальнений погляд на Гарлемський ренесенс як цілісний соціально-історичний та ідейно-естетичний феномен. Дод.точки доступу: Шимчишин, М. (літературознавець, кандидат філологічних наук) \о них\ |
Гнатюк, Михайло. Леся Верховинка повертається [Текст] / Михайло Гнатюк> // Дзвін. - 2013. - № 4. - С. 134-137 Рубрики: Письменники України, 20 ст. Кл.слова (ненормовані): літературний процес -- жіноча проза -- поезія -- фемінізм -- література для дітей Анотація: Стаття присвячена визначній українській письменниці першої половини ХХ ст. Лесі Верховинці. Дод.точки доступу: Верховинка, Леся (українська письменниця ; 1903-1936) \про неї\ |
Улюра, Ганна. Досвід свідчення та онтологія катастрофи: божевільні в сучасній російській жіночій прозі [Текст] / Ганна Улюра> // Слово і час. - 2014. - № 10. - С. 68-76. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Зарубіжна література--Російська--Проза, 20-21 ст. Російська література--Проза, 21 ст. Кл.слова (ненормовані): жіноча проза -- російська література -- жіночий суб'єкт -- досвід Анотація: На матеріалі сучасної російської жіночої прози - творів С. Василенко, С. Купряшиної, А. Афанасьєвої - розглянута специфіка репрезентації жіночої суб'єктності як жіночого досвіду в надособистісній сфері. Дод.точки доступу: Василенко, С. \про неї\; Купряшина, С. \про неї\; Афанасьєва, А. \про неї\ |
Улюра, Ганна. Інша-з-Нас: двійництво - сестринство - суперництво в сучасній жіночій прозі [Текст] / Ганна Улюра> // Слово і час. - 2016. - № 2. - С. 79-87. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Російська література--Проза, 21 ст. Літературознавство--"Жіноча література" Кл.слова (ненормовані): жіноча проза -- двійник -- постмодернізм Анотація: У статті на матеріалі сучасної російської літератури аналізується система стосунків - соціальних і психологічних - між жінками відповідно до проекту жіночої символізації в культурі. Ототожнення з іншою жінкою - добровільне, але безальтернативне посестринство - постає в їхніх творах як своєрідний діалогізм жіночої ідентичності: скерована назовні самість героїнь жіночої прози означає власні межі через визначення кордонів іншої жінки; ідентичність героїні залежить від "сестри", що є константним носієм формотворчого іншого, щодо котрого та первісно іншована та тотожна. |
Сулима, Микола. Місто письменниць [Текст] : [рецензія] / Микола Сулима> // Слово і час. - 2016. - № 6. - С. 107-110 Рец. на кн. : Улюра Г. Пострадянська жіноча проза як соціокультурний та естетичний проект (на матеріалі російської літератури) / Г. Улюра. - Київ: Ніка-Центр, 2015. Рубрики: Російська література--Теми і образи Російська література--Літературна критика, 21 ст. Кл.слова (ненормовані): фемінізм -- літературна група -- жіноча проза -- нові амазонки Анотація: Автором проаналізовано монографію Г. Улюри "Пострадянська жіноча проза як соціокультурний та естетичний проект (на матеріалі російської літератури)". Відзначено особливу цінність проаналізованих у праці основних мотивів, тем, сюжетів і художніх прийомів пострадянської прози. Привабливою особливістю монографії рецензент вважає почуття гумору автора. Дод.точки доступу: Улюра, Г. \про твір\ |
Юрчук, Олена. Міфологеми стихій у збірці оповідань Катерини Калитко «Земля загублених, або Маленькі страшні казки» [Текст] / Олена Юрчук> // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2021. - № 1. - С. 55-60 Рубрики: Теми і образи в літературі--Міфологеми стихій Кл.слова (ненормовані): стихія води -- стихія землі -- стихія повітря -- жіноча проза Анотація: Зосереджено увагу на особливостях художньої презентації міфологеми стихій у збірці оповідань Катерини Калитко «Земля Загублених, або Маленькі страшні казки». У дев’яти оповіданнях авторка формує простір альтернативних топонімів та альтернативної історії. Вона пропонує назви топосів – Змієва Шия, Проклятий хутір, Важкий пісок, прив’язуючи ту чи ту історію до певної стихії. Концептуальними для «страшних казок» Катерини Калитко стали три стихії: вода, земля, повітря. Дод.точки доступу: Калитуо, Катерина Олександрівна (р. н. 1982) \про твір\; вінницький автор, але не про Вінницю (Вінниччину) Є примірники у відділах: СЖП (вільний) |