Матющенко, Анжела.
    У тіні Куліша: риси експресіонізму в українській драматургії 1920-х р. [Текст] / А. Матющенко // Слово і час. - 2008. - № 12. - С. 14-19. - Бібліогр. : с. 19.
Рубрики: Письменники--Україна, 20 ст.
   Українська література--Драматургія

Кл.слова (ненормовані):
Амбівалентність -- Алюзії
Анотація: У вітчизняних дослідженнях української драматургії 1920-1930-х років склалася традиція зараховувати до такого потужного світового авангардного напрямку, як експресіонізм, насамперед п'єси Миколи Куліша, проте останніми роками з'явилася й інша тенденція. Зокрема, у монографії "Український літературний авангард" (2004) донецька дослідниця Анна Біла доводить, що в українському мистецтві 1920-1930-х рр. лише творчість Леся Курбаса та Олександра Довженка вповні належали до експресіонізму як цілісного філософсько-естетичного напряму. А п'єси М. Куліша, і тим більше - Якова Мамонтова, Івана Дніпровського та інших українських драматургів, лише використовували зовнішні прийоми експресіоністського письма. Авторка статті, полемізуючи з цим твердженням, аналізує драму М. Івченка "Повідь" та п'єси І. Дніпровського, акцентуючи в них не лише формально-стильові, а й світоглядні риси експресіонізму.


Дод.точки доступу:
Куліш, Микола \о произв.\




    Матющенко, Анжела.
    Довженко між богами і демонами [Текст] / Анжела Матющенко // Слово і час. - 2010. - № 2. - С. 109-113. - Бібліогр. в кінці ст.
Рец. на кн.: Тримбач Сергій. Олександр Довженко: Загибель богів. Ідентифікація автора в національному часо-просторі / Сергій Тримбач. - Вінниця: ГЛОБУС-ПРЕС, 2007. - 800 с.

Рубрики: Рецензії
Анотація: У статті йдетися про схильність до ілюзорного захвату ідеями, парадоксальність і поривчаста неврівноваженість - усі ці риси вдачі митця вимагали саме такої прискіпливості та обережної дослідницької ідентифікації майстра в суперечливо-кривавій реальності XX століття, яку успішно здійснив Сергій Тримбач.


Дод.точки доступу:
Довженко, Олександр Петрович (укр. кінорежисер, письменник ; 1894-1956); Тримбач, Сергій (український кінокритик, чинний голова Національної спілки кінематографістів України) \о произв.\




    Матющенко, Анжела.
    Протоканон соцреалізму та українська драматургія 1920-х років [Текст] / Анжела Матющенко // Слово і час. - 2011. - № 10. - С. 32-42. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Українська література--Драматургія, 20 ст.
   Літературознавство--Течії і напрями--Соцреалізм

Кл.слова (ненормовані):
канон соціалістичного реалізму -- протоканон -- ідеологічні концепти
Анотація: У статті досліджено процес відстоювання національної духовно-естетичної ідентичності в українській драматургії 1920-х років, коли ідеологізований канон соцреалізму тільки формувався. Окреслюючи цей суперечливий період як період протоканону, авторка наголошує, що приналежні до нього найбільш значущі твори українських драматургів були позначені не тільки нав'язуваними зовні ідеологічними концептами, а і їх художнім подоланням.





    Матющенко, Анжела.
    Літературна класика крізь екранну призму сучасності / Анжела Матющенко // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах) : науково-методичний журнал. - 2012. - № 9. - С. 48-50. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Письменники українські--Франко І. Я.--Екранізація творів
Анотація: Розглянуто три екранізації драми І. Я. Франка "Украдене щастя".


Дод.точки доступу:
Франко, Іван Якович (1856-1916 ) \про твір\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Матющенко, Анжела.
    Між коном та каноном: нові інтермедіальні інтерпретації української драматургії / Анжела Матющенко // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2018. - № 4. - С. 52-56. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Драматургія--Українська класична драматургія--Нові сценічні версії
Кл.слова (ненормовані):
інтертекстуальність -- інтермедіальні проекції -- проактивний реципієнт -- символіко-архетипальне перекодування
Анотація: Розглянуто кілька нових сценічних версій творів класиків української драматургії, які завдяки своїм видатним художньо-змістовим властивостям можна розглядати як оригінальні інтермедіальні проекції, що поглиблюють та актуалізують драматичні шедеври Лесі Українки, Миколи Куліша та Івана Кочерги і можуть збагатити процес вивчення їх у школі.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)