Мороз, Лариса.
    До концепції морального виховання молоді [Текст] / Л. Мороз, Б. Воронкова // Вища освіта України. - 2004. - №4. - С. 94-100. - Бібліогр.: 18 назв.
Рубрики: Моральне виховання--Концепція
   ЗМІ--Виховання молоді



Дод.точки доступу:
Воронкова, Богдана




    Мороз, Лариса Захарівна.
    Педагогічні принципи вивчення української літератури в навчальних закладах 20-х років ХХ ст. [Текст] / Л. З. Мороз // Вища освіта України. - 2009. - № 1. - С. 100-105. - Библиогр.: с. 105 (7 назв.)
Анотація: Проаналізовано монографія О. Дорошкевича "Українська література в школі" (1921р.).



8(с)укр
С 916


   
    Сучасні проблеми мовознавства та літературознавства [Текст]. Вип. 11. Творчість Івана Чендея в загальноукраїнському літературному контексті : матеріали Всеукр. наук. конф., 14-16 трав. 2007 р., Ужгород / М-во освіти і науки України, Ін-т літератури ім. Т. Г. Шевченка [НАН України], Ужгород. нац. ун-т ; [редкол.: І. В. Сабадош (відп. ред.) та ін.]. - Ужгород : Говерла, 2007. - 271 с. - 18.00 р.
    Зміст:
Ходанич, Петро. Іван Чендей: митець і людина / Петро Ходанич. - С. 5.
Чендей, Марія. Ідейно-естетичні засади творчості Івана Чендея (на матеріалі щоденникових записів 1953-1964 років) / Марія Чендей. - С. 6-10.
Жулинський, Микола. Іван Чендей: художнє формування національного образу світу / Микола Жулинський. - С. 11-13. - Бібліогр. : с. 13.
Мороз, Лариса. Іван Чендей - кінодраматург. " Тіні забутих предків" на шляху до екрану / Лариса Мороз. - С. 14-16. - Бібліогр. : с. 16.
Голомб, Лідія. Іван Чендей про закарпатоукраїнську прозу 20-30-х рр. ХХ ст. / Лідія Голомб. - С. 17-19. - Бібліогр. : с. 19.
Антофічук, Володимир. Українська євангельська проза ХХ століття: деякі питання поетики / Володимир Антофічук. - С. 20-25. - Бібліогр. : с. 25.
Балла, Евеліна. Психологізм та ліризм: прийоми корелації (на прикладі новели Івана Ченедея "Син") / Евеліна Балла. - С. 26-30. - Бібліогр. : с. 30.
Барчан, Валентина. Повість Т. Осьмачки "План до двору": художній світ в екзистенційних вимірах / Валентина Барчан. - С. 31-39. - Бібліогр. : с. 39.
Білик, Іліана. Екзистенціалізм з людським обличчям (проза В. Портяка) / Іліана Білик. - С. 40-42. - Бібліогр. : с. 42.
Біляцька, Валентина. Художня картина "Нелегкого життя народу" в оповіданнях І. Чендея / Валентина Біляцька. - С. 43-45. - Бібліогр. : с. 45.
Бурлакова, Ірина. Типологія героя в романах В. Підмогільного "Місто" та Гі де Мопассана "Любий друг" / Ірина Бурлакова. - С. 46-48. - Бібліогр. : с. 48.
Буслаєва, Катерина. Космологічні міфомотиви: бінарна опозиція "вода" / "вогонь" як вияв пантеїстичності світовідчуття у творчості Наталени Королевої / Катерина Буслаєва. - С. 49-53. - Бібліогр. : с. 53.
Васьків, Майя. Вивчення творчості Івана Чендея на уроках позакласного читання та літературного краєзнавства / Майя Васьків. - С. 54-57. - Бібліогр. : с. 57.
Васьків, Микола. Український діаспорний роман 1930-х років у контексті загальноукраїнських літературних тенденцій / Микола Васьків. - С. 58-63. - Бібліогр. : с. 63.
Вигодованець, Наталія. Культурно-просвітницька діяльність та соборні послання О. Андрія Бачинського як духовна предтеча нової закарпатоукраїнської прози / Наталія Вигодованець. - С. 64-69. - Бібліогр. : с. 69.
Віщанська, Світлана. Екзистенціалізм у творчості М. Кравчука та І. Чендея / Світлана Віщанська. - С. 70-73. - Бібліогр. : с. 73.
Галас, Алла. Іван Чендей і Кирило Галас: до історії письменницьких взаємин / Алла Галас. - С. 74-77. - Бібліогр. : с. 77.
Ганошенко, Юрій. Традиційнообразні структури в романі В. Домонтовича "Дівчина з ведмедиком" / Юрій Ганошенко. - С. 78-80. - Бібліогр. : с. 80.
Гребенюк, Тетяна. Топос усамітнення в сучасній українській прозі / Тетяна Гребенюк. - С. 81-85. - Бібліогр. : с. 85.
Гурбанська, Антоніна. Наративний дискурс повістей Івана Чендея / Антоніна Гурбанська. - С. 86-90. - Бібліогр. : с. 90.
Журба, Світлана. "Я нічого не пропоную, я лише викладаю": авторська інтенція у романі "Честь" М. Могилянського / Світлана Журба. - С. 91-95. - Бібліогр. : с. 95.
Заварзіна, Євгенія. Ненаписаний роман В. Винниченка: життеві реалії та перспектива художнього втілення (за матеріалами "Щоденника (1911-1925 роки)" В. Винниченка) / Євгенія Заварзіна. - С. 96-100. - Бібліогр. : с. 100.
Захарчук, Ірина. Мілітарний міф у прозі Уласа Самчука / Ірина Захарчук. - С. 101-106. - Бібліогр. : с. 106.
Зимомря, Микола. Поетика автографів Івана Чендея: особливості внутрішньої організації тексту / Микола Зимомря, Іван Зимомря. - С. 107-109. - Бібліогр. : с. 109.
Кевішлігеті, Ольга. До проблеми моделі світу у прозовій творчості Івана Чендея / Ольга Кевішлігеті. - С. 110-112. - Бібліогр. : с. 112.
Козак, Марія. Тенденції розвитку лутературного процесу Закарпаття 40-х рр. ХХ ст. на сторінках "Літературної неділі" / Марія Козак. - С. 113-116. - Бібліогр. : с. 116.
Козій, Ольга. Ідеал як складник художньої концепції Івана Чендея / Ольга Козій. - С. 117-119. - Бібліогр. : с. 119.
Колісник, Галина. Онтологічна трансформація героя в романі Євгенії Кононенко "Зрада" / Галина Колісник. - С. 120-122. - Бібліогр. : с. 122.
Лисенко, Наталія. Поетика повесті І. Чендея "Далеке плавання" / Наталія Лисенко. - С. 123-126. - Бібліогр. : с. 126.
Марко, Василь. Уроки Івана Чендея. До 85-річчя від дня народження / Василь Марко. - С. 127-130. - Бібліогр. : с. 130.
Мовчан, Раїса. Микола Хвильовий: стилістична невправність чи гра словом? / Раїса Мовчан. - С. 131-134. - Бібліогр. : с. 134.
Пашник, Олена. Цивілізаційні універсалії в прозі письменників 1920-1930-х рр. / Олена Пашник. - С. 135-138. - Бібліогр. : с. 138.
Ромас, Людмила. Художнє осмислення ролі жіночого начала в формуванні національної самосвідомості (на матеріалі історичних романів Юрія Мушкетика "Яса", "На брата брат", "Гетьманський скарб" та повісті "Семен Палій") / Людмила Ромас. - С. 139-141. - Бібліогр. : с. 141.
Сенько, Іван. Етнологічні аспекти роману Івана Чендея "Птахи полишають гнізда" / Іван Сенько. - С. 142-147. - Бібліогр. : с. 147.
Ситько, Олена. Рецепція феномена новолатинської української барокової словесності в літературознавчих дослідженнях 1920-х років / Олена Ситько. - С. 148-152. - Бібліогр. : с. 152.
Тиховська, Оксана. Доленосний аспект архетипу матері в чарівних казках Закарпаття / Оксана Тиховська. - С. 153-157. - Бібліогр. : с. 157.
Турган, Ольга. Жанрова своєрідність публіцистичної прози Євгена Маланюка / Ольга Турган. - С .158-162. - Бібліогр. : с. 162.
Фединишинець, Володимир. Мої взаємини з Іваном Чендеєм. До 85-річного ювілею письменника - короткий есей / Володимир Фединишинець. - С. 163-165.
Ференц, Надія. Іван Чендей як літературний критик / Надія Ференц. - С. 166-171. - Бібліогр. 171.: с.
Харченко, Алла. Елементи антиутопії в романі В. Дрозда "Листя землі" / Алла Харченко. - С. 172-174. - Бібліогр. : с. 174.
Ходанич, Петро. Творчість Івана Чендея у контексті прози Закарпаття другої половини ХХ століття / Петро Ходанич. - С. 175-180. - Бібліогр. : с. 180.
Чернова, Ірина. Фантастична умовність у прози О. Бердника / Ірина Чернова. - С. 181-186. - Бібліогр. : с. 186.
Шумило, Наталія. Володимир Леонтович - тверезий реаліст / Наталія Шумило. - С. 187-190. - Бібліогр. : с. 190.
Щербина, Тетяна. Роман Чендея "Птахи полишають гнізда" в дискурсі соцреалізму / Тетяна Щербина. - С. 191-193. - Бібліогр. : с. 193.
Яремкович, Марія. Ідея двоплановості світу в "Гротесках" Галини Орлівни / Марія Яремкович. - С. 194-197. - Бібліогр. : с. 197.
Юрова, Інна. Специфіка реалізації мотиву " віднайдення себе" у прозі Ю. Косача та І. Костецького / Інна Юрова. - С. 198-203. - Бібліогр. : с. 203.
Вегеш, Анастасія. Літературно-художні антропоніми в творах Івана Чендея / Анастасія Вегеш. - С. 204-207. - Бібліогр. : с. 207.
Венжинович, Наталія. Лінгвокультурологічний аспект вивчення фразеології у творах Івана Чендея / Наталія Венжинович. - С. 208-212. - Бібліогр. : с. 211-212.
Гульпа, Діана. Форми мовного етикету в романах Ласла Балли "Великий нуль" та Михайла Томчанія "Жменяки" / Діана Гульпа. - С. 213-218. - Бібліогр. : с. 218.
Кульбабська, Олена. Девербативи в простому неелементарному реченні: функціонально-лінгвістичний аналіз (на матеріалі мови творів І. Чендея) / Олена Кульбабська. - С. 219-224. - Бібліогр. : с. 223-224.
Миголинець, Ольга. Викорестання діалектної лексики у повісті Івана Чендея "Терен цвіте" / Ольга Миголинець. - С. 225-227. - Бібліогр. : с. 227.
Папіш, Віталія. Фразеологізми зі структурою речення в художніх творах Івана Чендея / Віталія Папіш. - С. 228-232. - Бібліогр. : с. 231-232.
Піцура, Тетяна. Назви одягу і прикрас як засіб відтворення колориту місцевого побиту у художньому творі (на матеріалі роману Івана Чендея "Птахи полишають гнізда") / Тетяна Піцура. - С. 233-238. - Бібліогр. : с. 237-238.
Статєєва, Валнентина. Іван Чендей як мовна особистість: чинники становлення / Валнентина Статєєва. - С. 239-253. - Бібліогр. : с. 239-253.
Тимофєєв, Андрій. Традиції викорестання символіки блакиті у творах І. Чендея / Андрій Тимофєєв. - С. 254-258. - Бібліогр. : с. 258.
Чендей, Наталія. Концептуальна метафора як засіб вираження емоцій в оповіданні І. М. Чендея "Цимбаланя" / Наталія Чендей. - С. 259-261. - Бібліогр. : с. 261.
Чижмар, Ольга. Про специфіку літературно-художнього антропонімікону прози А. Дурунди / Ольга Чижмар. - С. 262-265. - Бібліогр. : с. 265.
ДРНТІ
ББК Ш5(4УКР)62-4Чендей4,0
РУБ 8(с)укр
Рубрики: Українська література, 20 ст.--З'їзди та конференції
   Письменники українські, 20 ст.--З'їзди та конференції



Дод.точки доступу:
Сабадош, І. В. \редкол.\; Чендей, Іван Михайлович \о нем\; М-во освіти і науки України; Інститут літератури ім. Т. Г. Шевченка НАН УкраїниУжгородський національний університет
Примірників всього: 1
1 (1)
Свободны: 1 (1)



    Мороз, Лариса.
    "Підвести з колін наш дух" [Текст] / Лариса Мороз // Літературна Україна. - 2010. - 19 серп. (№ 29). - С. 5
Рец. на кн. : Олександр Гижа. Четвертований храм: Роман // Київ. - 2009. - № 7 - 12 / Гижа Олександр

Рубрики: Українська література--Художня--Проза--Історичний роман, 21 ст.
   Рецензії на книги



Дод.точки доступу:
Гижа, Олександр




    Мороз, Лариса.
    Любов і біль: таємниці літературного формотворення [Текст] / Лариса Мороз // Слово і час. - 2010. - № 10. - С. 34-41. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Художній стиль--Стилеутворювальний фактор
Кл.слова (ненормовані):
Біль -- Любов -- Емоційне поле -- Образ автора -- Романтизм -- Реалізм -- Імпресіонізм
Анотація: Авторка роздумує про роль емоційного світу митця у формуванні індивідуального художнього стилю, про необхідність глибше досліджувати цей таємничий процес. Запропоновано "нетрадеційне" прочитання деяких образів-символів у творах Олександра Довженка та Григора Тютюнника.


Дод.точки доступу:
Довженко, Олександр Петрович (укр. кінорежисер, письменник ; 1894-1956); Тютюнник, Григір Михайлович (український письменник, шістдесятник ; 5.12.1931-6.03.1980); Мороз, Лариса (доктор філологічних наук, професор ; 1940-)




    Мороз, Лариса.
    Про українську драму та її друге життя [Текст] / Лариса Мороз // Слово і час. - 2011. - № 8. - С. 118-120
Рец. на кн. : Залеська Онишкевич Лариса Марія Любов. Текст і гра. Модерна українська драма / Онишкевич Лариса Марія Любов Залеська. - Нью-Йорк ; Львів : Літопис, 2009. - 472 с.

Рубрики: Українська література--Драматургія
   Українська література--Течії і напрямки--Модернізм

Кл.слова (ненормовані):
драматургія -- модернізм
Анотація: У статті здійснено аналіз книги "Текст і гра...", яка присвячена дослідженню модерної української драматургії. Дане дослідження містить поєднання різних ракурсів погляду на українську драму.





    Мороз, Лариса.
    Самодостатність і філософічність [Текст] / Лариса Мороз // Літературна Україна. - 2013. - 2-9 трав. (№ 18-19). - С. 18 : ілюстр.
Рубрики: Письменники Грузії, 20-21 ст.


Дод.точки доступу:
Чілачава, Рауль (грузинський поет ; 1948-) \про нього\




    Мороз, Лариса.
    На високому злеті... [Текст] : [некролог] / Лариса Мороз // Слово і час. - 2013. - № 9. - С. 52-53
Рубрики: Літературознавці України, 20-21 ст.
Кл.слова (ненормовані):
поетика -- монографія -- лірика -- художня система
Анотація: Стаття присвячена українському літературознавцкві Ользі Камінчук.


Дод.точки доступу:
Камінчук, Ольга (український літературознавець ; 1970-2013) \про неї\




    Мороз, Лариса.
    Жанр трагікомедії в українській класичній драматургії [Текст] / Лариса Мороз // Слово і час. - 2014. - № 9. - С. 40-52. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Літературознавство--Драматургія--Жанри--Трагікомедія
Кл.слова (ненормовані):
своєрідність -- моральний ідеал -- комедійна трагічність -- трагічна комедійність
Анотація: У статті йдеться про визначальні жанрові особливості трагікомедії та обгрунтовано доцільність уживання цього жанрового визначення щодо низки українських п'єс, традиційно трактованих як комедії чи мелодрами.





    Мороз, Лариса.
    "...Щоб душа не зачерствіла доостанку" (до 110-річчя від дня народження З. П. Мороза) [Текст] / Л. Мороз // Слово і час. - 2014. - № 11. - С. 85-97 : фот. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Письменники України--Вшанування пам'яті, 20 ст.
   Літературознавство--Драматургія--Україна

Кл.слова (ненормовані):
українська класична драматургія -- жанри -- конфлікти -- ідеологічний тиск -- літературна спадщина
Анотація: Стаття містить огляд найзначніших літературознавчих праць дослідника й письменника З. П. Мороза, що створювалися в період жорстокого ідеологічного тиску.





    Мороз, Лариса.
    Модерність драматургії Котляревського: сприйняття та оновлення традицій [Текст] / Лариса Мороз // Слово і час. - 2015. - № 10. - С. 57-67. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Письменники України, 18-19 ст.
   Українська література--Драматургія, 19 ст.

Кл.слова (ненормовані):
національна ідентичність -- універсалізм -- християнська етика -- серце -- розум
Анотація: На матеріалі п'єс І. Котляревського розглядається своєрідність функціонування українських довготривалих традицій - загальнокультурних, а не лише літературних


Дод.точки доступу:
Котляревський, Іван Петрович (український письменник ; 1769-1838) \про твір\




    Мороз, Лариса.
    Спогади поета-політика Дмитра Павличка - літературознавця й філософа [Текст] : [рецензія] / Лариса Мороз // Слово і час. - 2016. - № 8. - С. 125-126
Рец. накн. : Павличко Дмитро. Спогади / Дмитро Павличко. - Т. 1. - Київ: Ярославів вал, 2015. - 486 с.

Рубрики: Поети України, 20-21 ст.
   Політичні діячі України, 20-21 ст.

Анотація: У рецензії проаналізовано "Спогади" Дмитра Павличка, жанр якої рецензент оцінює не лише як мемуарний. Л. Мороз відзначено структуру, основну мету книги, а також дано її суб’єктивну оцінку. Рецензент підкреслює, що "Спогади" сповнені оригінальними ідеями автора та переконливими аргументами в різних галузях знання і практичної діяльності.


Дод.точки доступу:
Павличко, Д. \про нього\




    Мороз, Лариса.
    Коли минуле проривається [Текст] : рецензия / Л. Мороз // Київ. - 2017. - № 5-6. - С. 174-176
Рец. на кн. : Жулинський М. Моя друга світова : роман-хроніка в голосах / М. Жулинський. - Київ : Ярославів Вал, 2016. - 416 с.

Рубрики: Друга світова війна--Література
Анотація: Рецензія на роман М. Жулинського "Моя друга світова", в якій він вияскравив найпроблемніші, найболючіші теми й епізоди історії його рідної Волині. Це не спогади, це картина світу, яку змальовано зусиллями багатьох людей, що їх об‘єднав у цілісну книжку автор. Об‘єднав майстерно, мудро, гармонійно.





    Мороз, Лариса.
    Непрозаїчна проза Дмитра Павличка [Текст] / Лариса Мороз // Культура і життя. - 2018. - 16 лют. (№ 7). - С. 11
Рубрики: Письменники України


Дод.точки доступу:
Павличко, Д. (український поет, перекладач, літературний критик, громадсько-політичний діяч.) \про нього\




    Мороз, Лариса.
    Молитва про Україну [Текст] / Лариса Мороз // Слово і час. - 2018. - № 1. - С. 117-119. - Бібліогр. в кінці ст.
Рец. на : Павличко Д. Спогади. Т. 2 / Д. Павличко. - Київ : Ярославів Вал, 2016.;
Павличко Д. Спогади. Т. 3 / Д. Павличко. - Київ : Ярославів Вал, 2017.

Рубрики: Українська література--Мемуаристика
   Рецензії--Українська література

Анотація: Стаття є рецензією на книгу Дмитра Павличка "Спогади".


Дод.точки доступу:
Павличко, Дмитро Васильович (видатний український письменник, громадський діяч ; 1929 -) \про твір\




    Мороз, Лариса.
    Зірка серед людей. Раулеві Чілачаві - 70! [Текст] / Лариса Мороз // Літературна Україна. - 2018. - 24 трав. (№ 20). - С. 13 : портр.
Рубрики: Поети Грузії, 20-21 ст.


Дод.точки доступу:
Чілачава, Рауль (грузинський поет ; 1948-) \про нього\




    Мороз, Лариса.
    Свобода/воля як гідність в українській класичній драматургії ХІХ століття [Текст] / Лариса Мороз // Слово і час. - 2018. - № 5. - С. 3-16. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Драматургія--Україна, 19 ст.
   Українська література--Образи і теми

Кл.слова (ненормовані):
Правда -- Віра -- Честь -- Слава -- Лицар
Анотація: У статті простежується утвердження у творах українських драматургів (написаних після відомого Емського царського указу 1876 р.) високих козацько-лицарських ідеалів свободи, гідності, правди, честі. Наголошується на головній особливості художніх образів українського козака-лицаря - спрямованості на захист свого поневоленого народу й України від численних загарбників.





    Мороз, Лариса.
    Я вірю в щасливу національну будущину України” [Текст] : рецензия / Лариса Мороз // Слово і час. - 2019. - № 7. - С. 108-111
Рец. на кн. : Павличко Дмитро. Спогади. – Т. 4 / Дмитро Павличко. - Київ: Ярославів Вал, 2018. - 560 с.

Рубрики: Письменники України, 20-21 cт.
Анотація: Четвертий том "Спогадів" Дмитра Павличка містить суттєві доповнення до того, що повідав у перших трьох книгах. Хоча тут уміщено різноманітні матеріали й документи, інтерв'ю тощо, проте цю частину циклу відбудовано за чіткою логікою мемуарного жанру, який мусить мати елементи сповідності: це погляд на історію України від середини XX ст. до початку XXI ст. через призму особистої долі автора, за його активної участі в усіх її важливих подіях та етапах.


Дод.точки доступу:
Павличко, Дмитро \про нього\




    Мороз, Лариса.
    Українська національна ідея у творчості Дмитра Павличка [Текст] / Лариса Мороз // Слово і час. - 2019. - № 9. - С. 34-42. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Українська література, 20-21 ст.
   Письменники України, 20-21 ст.

Анотація: Проблема "українська національна ідея" - неосяжна. Тому тут спробую висвітлити лише один штрих, один вузький, частковий аспект: поетичні й публіцистичні обриси її обґрунтування в різножанрових текстах Д. Павличка.


Дод.точки доступу:
Павличко, Дмитро \про нього\




    Мороз, Лариса.
    Драматургія Пантелеймона Куліша: історичне і духовно-філософське [Текст] / Лариса Мороз // Слово і час. - 2019. - № 10. - С. 44-51. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Українська література--Проза, 20 ст.
Анотація: У статті розглянуто ідейно-сюжетні основи й конфліктні схеми ідеологічних драм П. Куліша: двох ранніх – умовно-символічних і трьох, основаних на реальному історичному матеріалі. У лібрето музичної вистави “Хуторянка, або Співана хвала молодої перед весільними гістьми” та драмі “Іродова морока” використано елементи біблійні та українські фольклорні. Твори, що складають трилогію П. Куліша, базуються на різних історичних матеріалах та художніх прийомах. Конфлікт між засновником регулярного козацького війська, князем-лицарем і фольклорним персонажем, представником люмпенських шарів – в основі трагедії “Байда, князь Вишневецький”. Герої драми “Петро Сагайдашний” – визначні діячі української культури й церкви ХVІІ ст., які обмірковують буттєво-філософські проблеми. “Староруська” драма “Цар Наливай”, дія якої відбувається напруженого 1596 р., найбільш динамічна за вправно розбудованою інтригою.


Дод.точки доступу:
Куліш, Пантелеймон \про нього\