Скляренко, Г.
    Від "Болотяної лукрози" до "Матері городів" [Текст] : архітектурні фантазії Олега Тістола та Миколи Маценка / Г. Скляренко // Київ. - 2006. - № 4. - С. 190-192
Рубрики: Художники України 21 століття
   Київські художники

Анотація: Розповідь про новий цикл творів київських художників - "Матір городів". Живопис по фотографії представляє архітектурні пам'ятки Києва, минуле і теперішнє столиці.


Дод.точки доступу:
Тістола, Олег (київський художник) \про нього\; Маценко, Микола (київський художник) \про нього\




    Скляренко, Г.
    Діалог із сонячними вихорами [Текст] / Г. Скляренко // Віче. - 2006. - № 23-24. - С. 78 : портр
Рубрики: Образотворче мистецтво


Дод.точки доступу:
Шарварок, Олена \про неї\




    Скляренко, Г.
    Українське мистецтво 1930-50-х років: штрихи до картини епохи [Текст] / Г. Скляренко // Київ. - 2007. - № 10. - С. 184-192
Рубрики: Мистецтво України 20 століття
Анотація: Про мистецтво сталінської доби тоталітаризму.





    Скляренко, Г.
    Федір Тетянич: останній політ [Текст] / Г. Скляренко // Образотворче мистецтво. - 2007. - № 4. - С. 14-16
Рубрики: Художники України--Тетянич Федір
Анотація: Український художник і митець Федір Тетянич.


Дод.точки доступу:
Тетянич, Федір \про нього\




    Скляренко, Г.
    Твори Алевтини Кахідзе:окрема історія, розказана про кожного [Текст] / Г. Скляренко // Образотворче мистецтво. - 2008. - №1. - С. 50-52
Рубрики: Художники України--Кахідзе А.
Анотація: У сучасному мистецтві творчість Алевтини Кахідзе - явище виняткове,але симптоматичне. Твори Алевтини Кахідзе, в яких вона розповідає про свої власні проблеми, роздуми відкривається такою, яка говорить саме про нас.


Дод.точки доступу:
Кахідзе, А. \про неї\




    Скляренко, Г.
    Три художники родини Пустовійтів [Текст] / Г. Скляренко // Образотворче мистецтво. - 2012. - № 3-4. - С. 88-89
Рубрики: Художники--Персоналії--Україна
Анотація: Творчі портрети українських художників з родини Пустовійтів: графіка Г.М.Пустовійта, живописця Сергія Пустовійта та Георгія Пустовійта.


Дод.точки доступу:
Пустовійт, Сергій \о нем\; Пустовійт, Гаврило \о нем\; Пустовійт, Георгій \о нем\




    Скляренко, Г.
    Незамкнене коло українського бароко [Текст] / Г. Скляренко // Образотворче мистецтво. - 2012. - № 3-4. - С. 128-129
Рубрики: Мистецтво--Виставки
Анотація: З 28 квітня по 26 серпня 2012 р. в Національному художньому музеї в Київі експонувався унікальний виставковий проект "Міф "Українське бароко".





    Скляренко, Г.
    Історія одного портрета: Максим Рильський і Зиновій Толкачов [Текст] / Г. Скляренко // Народна творчість та етнологія. - 2020. - N 2(березень-квітень). - С. 58-62. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Художники українські--Персоналії, 20 ст.
   Письменники українські--Персоналії, 20 ст.

Кл.слова (ненормовані):
взаємодія культур
Анотація: Статтю присвячено історії створення в 1948 році київським художником З. Толкачовим портрета М. Рильського, що зберігається в колекції Національного художнього музею України. Виконаний у камерній техніці пастелі, портрет наповнений глибоким психологізмом, уважним проникненням у внутрішній світ великого поета, науковця та громадського діяча.
Художник і поет приятелювали впродовж багатьох років. У 1930-х були сусідами в славетному київському будинку письменників "Роліт". У 1939 році М. Рильський написав схвальну статтю про персональну виставку З. Толкачова, присвячену 80-річчю Шолом-Алейхема, яка вийшла друком в журналі "Образотворче мистецтво", та присвятив цим творам свій вірш, що також надрукували у згаданому часопису. Інтерес до творів художника був не випадковим: у 1920-х роках М. Рильський перекладав українською вірші єврейських поетів.
Під час сталінських ідеологічних компаній "з боротьби з космополітизмом і буржуазним націоналізмом" обоє - художник і поет - зазнали суворої критики. З. Толкачов, зокрема, зміг повернутися до активного художнього життя лише в 1960-х. У другій половині 1940-х років він створив серію портретів українських письменників, що нині становить історико-художню цінність. Серед них був портрет М. Рильського.


Дод.точки доступу:
Толкачов, Зиновій Шендрович \про нього\; Рильський, Максим Тадейович (1895-1964) \про нього\




    Скляренко, Г. Я.
    Закарпатська школа живопису та "повернення до модернізму" в українському мистецтві 1960-х років [Текст] / Г. Я. Скляренко // Народна творчість та етнологія. - 2021. - N 1(січень-березень). - С. 46-53. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Модернізм--Закарпаття
Кл.слова (ненормовані):
закарпатська школа живопису -- модернізм -- радянське мистецтво
Анотація: Показовою тенденцією кінця 1950 - 1960-х років - першого післясталінського десятиліття - стала лібералізація культурно-суспільного життя, що позначилася в мистецтві зверненням (хоча й украй обмеженим) до західного та вітчизняного дорадянського художнього досвідів, викреслених з актуального творчого простору радянського малярства в 1930-х - на початку 1950-х років. Важливу роль у творчому оновленні відіграла закарпатська школа живопису, яка з другої половини 1940-х років долучилася до загальноукраїнського контексту. Збережені в ній традиції європейського модернізму, пропущені крізь призму естетики народного мистецтва, стали джерелом збагачення образно-пластичної мови живопису, вплинули на його розвиток.