Пентилюк , М. Концептуальні засади комунікативної методики навчання української мови [Текст] / М. Пентилюк ; М. Пентилюк, О. Горошкіна, А. Нікітіна> // Українська мова і література в школі. - 2006. - № 1. - С. 15-20. Рубрики: Українська мова--Вивчення і викладання Кл.слова (ненормовані): мовна особистість -- мовленнєва підготовка -- мовна компетенція Дескриптори: УКРАЇНСЬКА МОВА -- ВИВЧЕННЯ І ВИКЛАДАННЯ МОВИ Анотація: Стаття визначає дидактичні (методика мови) та лінгвістичні (комунікативна лінгвістика) засади комунікативної методики навчання української мови, її завдання та методи. Дод.точки доступу: Горошкіна, О.; Нікітіна, А. Є примірники у відділах: (13.03.2006р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1 |
Мацько, Л. Аспекти мовної особистості у проспекції педагогічного дискурсу [Текст] / Л. Мацько> // Дивослово. - 2006. - № 7. - С. 2-4. - Бібліографія: 13 назв Рубрики: Українська мова--Вивчення і викладання Кл.слова (ненормовані): МОВНА ОСОБИСТІСТЬ Анотація: В статті розглядається модернізація освіти, поняття мовної особистості. |
Р 551 Богданович, Галина. Языковая личность и формирование лингвистической компетентности [Текст] / Г. Богданович> // Ритми сучасної філології: До 50-річчя проф. Т.А.Космеди: Зб. наук. ст. - Л. : ПАІС, 2007. - С. 112-116. - Бібліогр.: 5 назв.
Соціолінгвістика--Мовна ситуація--Республіка Крим Кл.слова (ненормовані): мовна компетенція -- комунікативна компетенція -- культурно-мовна компетенція -- лексикографія -- мовна особистість -- мовна ситуація -- соціологізація особистості Є примірники у відділах: всього 1 Вільні: 1 |
Єрмоленко, С. Гендерне питання в мовному та методичному аспектах. [Текст] / С. Єрмоленко> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2008. - № 3. - С. 36-43. - Бібліогр.: 16 назв. Рубрики: Українська мова--Гендерні питання Українська мова--Вивчення і викладання у ВНЗ Соціологія статі--Гендерні відносини Кл.слова (ненормовані): мовна особистість -- мовні стереотипи -- методика навчання мови -- гендерні стереотипи -- жіноча логіка -- чоловічий характер -- гендерна лінгвістика Анотація: Автор передбачає вивчення гендерного питання на методичному рівні, а саме через навчання синтаксису у вищих навчальних закладах. Для цього у статті міститься коротка характеристика гендерного питання у різних аспектах; стаття грунтується на сучасних дослідження учених разних суспільних та лінгвістичних наук. |
Данилевська, О. Гендерний компонент у мовній освіті: чому українські школяри не знають, що таке мовний сексизм : матеріали до уроків гендерної грамотності [Текст] / О. Данилевська> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2009. - № 11. - С. 16-24. - Бібліогр.: 4 назви. Рубрики: Соціологія--Соціологія статі Суспільні науки--Комплексні проблеми суспільних наук--Гендерне питання Українська мова--Загальні питання--Гендерна лінгвістика Кл.слова (ненормовані): гендерна проблематика -- програма для ЗНЗ "Українська мова. 5-12 класи" -- мовна особистість -- мовна поведінка -- сексизм у мові Анотація: В завдання цієї публікації входить ознайомлення з проблемою гендерної рівності в українській мовній освіті. Аналізуючи чинну програму для загальноосвітніх навчальних заходів "Українська мова. 5-12 класи", автор засвідчує відсутність жодних гендерних компонентів і пропонує варіанти залучення їх на рівні змісту навчання. Додано розробку двох уроків("Як в одній мові співіснують два світи - чоловічий та жіночий" та "Чому є президенти, але немає президенток"), мета яких - навчити уникати сексизмів у мові та досягти "мовної коректності". Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Остапенко, Н. Теоретичні основи формування комунікативної компетентності учня загальноосвітньої школи на уроках української мови [Текст] / Н. Остапенко> // Українська мова і література в школі. - 2010. - № 3. - С. 5-8. - Бібліогр.: 7назв. Рубрики: Українська мова--Методика--компетентність Кл.слова (ненормовані): Комунікативна компетентність -- мовна особистість -- модель комунікативної компетенції -- лінгвопредметна компетенція Анотація: У статті висвітлено проблему формування компетентностей учнів, залежність їх від рівня сформованості мовної, мовленнєвої і комунікативної компетенцій у самого вчителя-словесника. Автором запропоновано модель комунікативної компетенції, визначено взаємодію компонентів комунікативної компетентності. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Кратасюк, Л. Метод проектів у системі особистісно зорієнтованої мовної освіти [Текст] / Л. Кратасюк> // Українська мова і література в школі. - 2010. - № 4. - С. 10-14. - Бібліогр.: 18 назв. Рубрики: Українська мова--Методи навчання Кл.слова (ненормовані): Мовна особистість -- інтерактивне навчання -- комунікативна компетенція -- випереджувальні завдання Анотація: У статті висвітлюється питання доцільності й ефективності застосування проектного методу в процесі інтерактивного навчання мови й мовлення учнів 5-6 класів. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Горошкіна, О. Дидактичні засади підручників "Українська мова"для 10-11 класів (рівень стандарту) [Текст] / О. Горошкіна, М. Пентилюк> // Українська мова і література в школі. - 2010. - № 6. - С. 25-32. - Бібліогр.: 4 назв. Рубрики: Українська мова--Засоби навчання--Підручники і посібники Кл.слова (ненормовані): мовна особистість -- концептуальні засади нових підручників: -- функції -- зміст -- структура -- методичне забезпечення Анотація: У статті визначено загальноосвітні, виховні й практичні завдання навчання української мови в профільних 10-11 класах рівня стандарту. Розкрито зміст і структуру підручників, їхні функції й наведено ілюстрований матеріал. Дод.точки доступу: Пентилюк, М. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Шрамко, О. Регіональний фразеологічний мовний матеріал як засіб соціалізації молодших школярів [Текст] / Ольга Шрамко> // Початкова школа. - 2011. - № 12. - С. 7-11. - Бібліогр.: 16 назв. Рубрики: Українська мова--Методика початкового навчання Кл.слова (ненормовані): мовна особистість -- мовна культура -- фразеологізми -- фразеологічна картина світу -- етнофразема Анотація: У статті розглядається актуальність проблеми Сіверського фразеологічного мовного матеріалу на уроках української мови в початкових класах як засобу соціалізації молодших школярів. Запропоновано зразки вправ і завдань для 3-4 класі, які сприятимуть ефективному формуванню національної свідомої мовної особистості. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Видайчук, Т. Мовна особистість староукраїнської доби: проблеми та аспекти дослідження [Текст] / Тетяна Видайчук> // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 6. - С. 4-7. - Бібліогр.: 9 назв. Рубрики: Українська мова--Історія, ХVІ-ХVІІІ ст. Мовознавство--Психолінгвістика Мовознавство--Соціолінгвістика Кл.слова (ненормовані): мова епохи -- мовна картина світу -- староукраїнська мова -- мовна особистість -- вербально-семантичний рівень -- когнітивний рівень -- прагматичний рівень Анотація: Статтю присвячено актуальним і перспективним проблемам мовної особистості, які розглянуто у психолінгвістичному, культурологічному, соціолінгвістичному та інших аспектах. Досліджено мовну особистість епохи поступового занепаду в Україні старої книжної традиції і формування літературної мови на народній основі. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Єрмоленко, Світлана Лексичні та граматичні синоніми на уроках української мови [Текст] / Світлана Єрмоленко> // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 7. - С. 11-16. - Бібліогр.: 11 назв. Рубрики: Українська мова--Лексикологія Кл.слова (ненормовані): функціонально-комунікативний підхід -- текст -- мовна особистість -- функціонально-пізнавальні вправи -- лексичні і граматичні синоніми Анотація: У статті проаналізовано актуальність студіювання лексичних і граматичних синонімів на уроках української мови, дібрані вправи із лексичними та граматичними синонімами. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Куранова, Світлана. Семантико-рольовий аналіз дискурсів інтерв'ю у зіставному аспекті (на прикладі англійської та української мов) [Текст] / Світлана Куранова> // Мандрівець. - 2012. - № 5 . - С. 76-79. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Порівняльне мовознавство--Семантика Українська мова--Комунікативна лінгвістика--Дискурс Англійська мова--Комунікативна лінгвістика--Дискурс Кл.слова (ненормовані): мовна особистість -- семантико-рольові конфігурації -- семантичні ролі |
Видайчук, Т. Мовна особистість староукраїнської доби: проблеми та аспекти дослідження [Текст] / Тетяна Видайчук> // Українська мова й література у сучасній школі. - 2013. - № 10. - С. 18-21. - Бібліогр.: 9 назв. Рубрики: Мовознавство--Психолінгвістика Мовознавство--Соціолінгвістика Українська мова--Історія, ХVІ-ХVІІІ ст. Кл.слова (ненормовані): мова епохи -- мовна особистість -- мовна картина світу -- староукраїнська мова Анотація: Статтю присвячено актуальним і перспективним проблемам мовної особистості, які розглянуто у прсихолінгвістичному, культурологічному, акмеологічному, соціолінгвістичному, функціональному, емотивному, прагматичному та семантичному аспектах. Досліджено мовну особистість епохи поступового занепаду в Україні старої книжної традиції і формування літературної мови на народній основі. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Мацько, Любов. Поетична мовотворчість Тараса Шевченка : концептуально-стилістичний аналіз в аспекті комунікативної лінгвістики / Любов Мацько> // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2014. - № 5. - С. 26-31. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Українська мова--Методика викладання Поезія українська--Мова Кл.слова (ненормовані): концептуально-стилістичний аналіз -- поезія -- мовна особистість -- молода людина Анотація: Розглянуто проблему концептуально-стилістичного аналізу поетичної творчості Т. Шевченка як елітарної мовної особистості, що може бути використаний у педагогічному процесі формування в учнів і студентів української мовної компетентності. Дод.точки доступу: Шевченко, Тарас Григорович (поет, художник, громадсько-політичний діяч, засновник нової української літератури ; 1814-1861) \про нього\ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Луців, С. Педагогічні засади використання методу шкільної драми на уроках літературного читання в початкових класах [Текст] / Світлана Луців> // Початкова школа. - 2014. - № 10. - С. 49-52. Рубрики: Українська мова--Початкове навчання--Літературне читання Кл.слова (ненормовані): драма -- метод -- концепція -- розвиток -- виховання -- мовна освіта -- мовна особистість -- комунікативність Анотація: У статті досліджуються теоретичні засади використання шкільної драми на уроках літературного читання в початкових класах. Аналізуються думки провідних педагогів з досліджувальної проблеми. Підкреслюється ефективність використання шкільної драми під час формування мовної особистості учнів початкових класів. Розкривається роль учителя в підготовці до використання методу драми на уроках літературного читання. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Умрихіна, Л. В. Бажане як дійсне: мовна реалізація в українській фразеології [Текст] / Л. В. Умрихіна> // Вивчаємо українську мову та літературу : наук.-метод. журн. - 2014. - № 28/29. - С. 28-33. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Мовознавство--Лінгвокультурологія Мовознавство--Фразеологія Українська мова--Мовознавство Кл.слова (ненормовані): мовна особистість -- ментальність українців -- кордоцентризм -- ментальний простір Анотація: У статті йдеться про те, як в українських прислів’ях та приказках зафіксовано особливості українсьої ментальності, національних рис українців, їх світобачення. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Мелешко, Л. Гра на уроках навчання лексикології в 5-6 класах [Текст] / Лілія Мелешко> // Українська мова і література в школі. - 2014. - № 6. - С. 16-20. - Бібліогр.: 9 назв. Рубрики: Українська мова--Лексикологія Кл.слова (ненормовані): навчально-ігрова діяльність -- ігровий метод навчання -- мовна особистість Анотація: У статті розглянуто проблему використання навчально-ігрової діяльності в шкільному курсі української мови. На основі аналізу теоретичних положень, наукового осмислення порушеної проблеми визначено різні потрактування дидактичної суті гри: гра розглядається як метод, прийом, форма навчання. Окреслено смислове поле суміжних понять, таких як "гра", "ігрова діяльність", "навчально-ігрова діяльність". Запропоновано методичні рекомендації щодо організації ігрової діяльності на уроках української мови під час вивчення розділу "Лексикологія"(5-6 класи). Наведені навчальні ігри розроблені на основі лексикологічних понять й орієнтовані на формування лексичної компетентності як основи мовленнєвого розвитку учня як мовної особистості. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Заєць, В. Робота з текстами на міжпредметній основі: теоретичний аспект [Текст] / Валентина Заєць> // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 5. - С. 13-16. - Бібліогр.: 16 назв. Рубрики: Українська мова--Міжпредметні зв'язки Українська мова--Розвиток мовлення--Робота над текстом Українська мова--Методи навчання Кл.слова (ненормовані): міжпредметні зв'язки -- міжпредметна компетентність -- текст міжпредметного змісту -- мислення -- мовна особистість -- комунікативна компетентність -- поглиблене вивчення української мови Анотація: Розкрито теоретичний аспект роботи з текстами міжпредметного змісту, узагальнено досвід дослідження цієї проблеми у працях українських лінгвістів, психологів, педагогів. Обґрунтовано важливість використання на уроках української мови текстового ресурсу для формування мовно-мовленнєвих знань, умінь та навичок. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Голуб, Н. Мовленнєві жанри на уроках української мови у 8-9 класах [Текст] / Ніна Голуб> // Українська мова і література в школі. - 2015. - № 1. - С. 13-18. - Бібліогр.: 15 назв. Рубрики: Українська мова--Методика мовлення Кл.слова (ненормовані): комунікативна компетентність -- теорія мовленнєвих жанрів -- мовленнєвий жанр -- комунікативна ситуація -- комунікативна поведінка -- фактичні мовленнєві жанри -- мовна особистість Анотація: У статті обгрунтовано доцільність уведення мовленнєвих жанрів у практику навчання української мови учнів загальноосвітньої школи, проаналізовано наявні класифікації мовленнєвих жанрів. На основі аналізу наукової літератури дібрано й згрупованомовленнєві жанри для апробування їх на уроках української мови. З огляду на провідну діяльність учнів визначеного віку, запропоновано передусім три групи фатичних жанрів (жанри, що сприяють налагодженню гармонійних стосунків; жанри, що погіршують міжособистісні стосунки; жанри, що сприяють підтриманню й розвиткові добрих взаємин), розроблено алгоритм упровадження їх у мовленнєву практику учнів 8-9 класів й рекомендації щодо реагування на жанри другої групи. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Грицай, І. Разом ми єдина сила, ми - одна сім’я : план-конспект батьківських зборів / І. Грицай> // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. - 2015. - № 9/10. - С. 77-79. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Батьківські збори Кл.слова (ненормовані): мовна особистість -- культура мовлення Анотація: Захід покликаний акцентувати увагу батьків на державній політиці в питаннях мовної освіти, на актуальності проблеми розвитку мовної особистості, пропагувати педагогічні знання про важливість впливу сім’ї на формування мовленнєвих компетентностей дитини на базі рідної, материнської мови; дати інформацію про те, як визначали роль рідної мови в сімейному вихованні дитини К. Ушинський. І. Огієнко, С. Русова, Г. Ващенко, В. Сухомлинський, створити певні умови для надання батькам і дітям практичних порад у питаннях культури мовлення. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |