Пентилюк , М.
    Концептуальні засади комунікативної методики навчання української мови [Текст] / М. Пентилюк ; М. Пентилюк, О. Горошкіна, А. Нікітіна // Українська мова і література в школі. - 2006. - № 1. - С. 15-20.
Рубрики: Українська мова--Вивчення і викладання
Кл.слова (ненормовані):
мовна особистість -- мовленнєва підготовка -- мовна компетенція
Дескриптори: УКРАЇНСЬКА МОВА -- ВИВЧЕННЯ І ВИКЛАДАННЯ МОВИ
Анотація: Стаття визначає дидактичні (методика мови) та лінгвістичні (комунікативна лінгвістика) засади комунікативної методики навчання української мови, її завдання та методи.


Дод.точки доступу:
Горошкіна, О.; Нікітіна, А.
Є примірники у відділах:
(13.03.2006р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1


4
Р 551


    Богданович, Галина.
    Языковая личность и формирование лингвистической компетентности [Текст] / Г. Богданович // Ритми сучасної філології: До 50-річчя проф. Т.А.Космеди: Зб. наук. ст. - Л. : ПАІС, 2007. - С. 112-116. - Бібліогр.: 5 назв.
УДК
Рубрики: Лінгводидактика
   Соціолінгвістика--Мовна ситуація--Республіка Крим

Кл.слова (ненормовані):
мовна компетенція -- комунікативна компетенція -- культурно-мовна компетенція -- лексикографія -- мовна особистість -- мовна ситуація -- соціологізація особистості

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1




    Гнаткович, Т.
    На шляху до самостійної думки [Текст] : формування мовної та мовленнєвої компетенцій школярів у процесі вивчення складносурядного речення / Т. Гнаткович // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2008. - № 10. - С. 25-36. - Бібліогр.: 10 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Граматика--Синтаксис--Складносурядне речення
Кл.слова (ненормовані):
мовна компетенція -- робота над текстом -- конспекти уроків у 9 класі -- аналіз тексту
Анотація: Вивчення синтаксису в загальноосвітній школі якнайкраще сприяє комунікативно-діяльнісному переорієнтуванню всього навчального процесу, сприяє органічномупоєднанню шліфування грамотності, розвитку лінгвістичного мислення й плеканню національної свідомості школярів.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Видайчук, Тетяна
    Витоки формування правописної компетенції та українського правопису [Текст] / Тетяна Видайчук // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 3. - С. 57-59. - Бібліогр.: 6 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Правопис
Кл.слова (ненормовані):
мовна компетенція -- правописна компетенція -- графіка -- правопис
Анотація: У статті розглянуто особливості формування правописної компетенції у зв'язку зі становленням і розвитком українського правопису. Правописна компетенція розуміється як набута здатність передачі мови на письмі засобами графіки, уміння добирати та використовувати необхідні правописні засоби.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Зеленська, Галина
    Антону Семеновичу Макаренку - 125. Слово навчає, слово й виховує [Текст] / Галина Зеленська, Людмила Лимар // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 6. - С. 50-52
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Макаренко А. С.
   Українська мова--Методика викладання у вузі

Кл.слова (ненормовані):
мовна компетенція -- правописна компетенція -- правопис -- орфограма -- пунктограма -- контроль
Анотація: У статті представлено тексти для диктантів, завдання і вправи, дібрані з творів А. С. Макаренка. Вони призначені для оцінювання правописних умінь студентів, передбачають стимулювання та розвиток їхньої думки, поглиблення знань з української мови.


Дод.точки доступу:
Лимар, Людмила
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Козакова, Н.
    Компетентнісний підхід і молодші школярі / Н. Козакова // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. - 2012. - № 11. - С. 45-50. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Педагогіка--Компетентнісне навчання
   Початкова освіта--Компетентнісне навчання

Кл.слова (ненормовані):
компетентність -- компетенція -- ключові компетентності -- мовленнєва компетенція -- діяльнісна компетенція -- мовна компетенція -- соціокультурна компетенція -- мотивації навчання
Анотація: В статті досліджуються особливості формування ключових і предметних компетентностей молодших школярів.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Войтко, Оксана.
    Сучасна Європа: політика збереження багатомовності [Текст] / О.Войтко // Директор школи, ліцею, гімназії. - 2013. - № 1. - С. 36-42. - Бібліогр. в кінці ст. - Зміст: Європейська політика багатомовності
Рубрики: Мовна політика--Державна політика--Країни Європи
Кл.слова (ненормовані):
міжкультурна комунікація -- соціальна когезія -- мовна компетенція -- мова міжнародної комунікації -- рідна мова
Анотація: Автор розкриває особливості мовної політики сучасної Європи: сприяння розвитку багатомовності та мовного різноманіття, захист мов національних меншин, поглиблення взаєморозуміння між європейськими народами. Описано пріоритетні напрями державної мовної політики країн Європи, зокрема багатомовних. Наведено приклади успішного засвоєння трьох іноземних мов відповідно до принципу "рідна мова + дві іноземні" та "індикатора лінгвістичної компетенції".

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДСГН (1)
Вільні: ВДСГН (1)




    Луцак, Олена
    Проблема компетентнісно орієнтованого підходу до розвитку культурно-мовних цінностей учнів на уроках української мови [Текст] / Олена Луцак // Українська мова і література в школі. - 2018. - № 2. - С. 45-48. - Бібліогр.: 11 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Вивчення і викладання
Кл.слова (ненормовані):
культурно-мовні цінності -- компетентність -- мовна компетенція -- культура мови
Анотація: Окреслено роль ціннісного підходу в становленні особистості учня як громадянина-патріота, компетентного мовця. Особливу увагу приділено питанню комунікативної компетентності. Авторка пропонує приклади використання ситуативних завдань, які поєднують знаннєвий, діяльнісний, ціннісний компоненти й орієнтовані на особистісний досвід учнів.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Калмикова, Лариса.
    Що потрібно знати вчителю про знання у дітей мови та метамови [Текст] / Лариса Калмикова // Початкова школа. - 2018. - № 7. - С. 54-58. - Бібліогр.: 7 назв.
Рубрики: Мовознавство--Психолінгвістика
   Педагогіка дошкільна--Розвиток мови

Кл.слова (ненормовані):
психолінгвістика -- мовленнєві здібності -- знання мови -- знання про мову -- мовна компетенція -- мовлення -- користування мовою -- дошкільники
Анотація: Стаття присвячена висвітленню деяких аспектів оволодіння дітьми дошкільного віку знаннями мови та знаннями про мову, розрізненню цих двох різновидів знань, розкриттю їх відмінностей і особливостей, а також специфіки функціонування. В ній детально описані стратегії й тактики емпіричного набуття мовних знань і процедури користування мовою в мовленні та оволодіння метамовою; представлено два види знань про мову – декларативні й процедуральні, обґрунтовано їх значення для розвитку мовної та мовленнєвої компетенції дітей.





    Вайзброт, Леся.
    Практикоорієнтовані методи навчання української мови учнів 10 класу [Текст] / Леся Вайзброт // Українська мова і література в школах України. - 2020. - № 5. - С. 27-28. - Бібліогр.: 7 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Практичні методи
Кл.слова (ненормовані):
лінгводидактика -- практико-орієнтовані методи -- українська мова -- підліток -- психологічні особливості навчання -- дослідження -- мовна компетенція -- культурне мовлення
Анотація: Висвітлено пріоритетні проблеми лінгводидактики на сучасному етапі її розвитку, необхідність використання практико орінтованих методів навчання подолання лінгводидактичних проблем під час вивчення української мови у старших класах, розкрито роль та значення практикоорієнтованих методів навчання, їх вплив на успішне засвоєння знань, умінь та навичок. Проаналізовано останні дослідження та публікації педагогів, які у пошуках методів вирішення проблем лінгводидактики, спираються на практико орієнтовані методи.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД