Бондарук, І. Можливості курсів історії у розвитку критичного мислення учнів / І. Бондарук> // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 1. - С. 21-27. - Бібліогр.: 12 назв. Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): технології -- критичне мислення -- компетентнісний підхід -- аналіз -- розуміння -- оцінка -- дослідження -- проблемна ситуація Анотація: У статті зосереджується увага на формуванні навичок критичного мислення учнів. Із цією метою аналізуються можливості шкільних курсів історії в розвитку критичного мислення учнів ЗНЗ. Утримувачі документа: КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1 Є примірники у відділах: (28.02.2012р. - Б.ц.) (вільний) |
Терно, С. Методика укладання та використання тестових завдань / С. Терно> // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 1. - С. 42-47. - Бібліогр.: 17 назв. Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Історична освіта в школі--Оцінювання знань Кл.слова (ненормовані): тестові завдання Анотація: Введення зовнішнього незалежного оцінювання сприяло впровадженню тестів під час контролю учнівських досягнень у школі. Нині практика тестування майже витіснила традиційні методи опитування. Наразі використовуються спеціальні друковані зошити з тематичного оцінювання та ін. Автор публікації надає поради щодо оволодіння методологією, методикою створення та використання тестів. Утримувачі документа: КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1 Є примірники у відділах: (28.02.2012р. - Б.ц.) (вільний) |
Карнацевич, В. Мультиперспективність на практиці. Як втілити теоретичні засади на уроці / В. Карнацевич> // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 2. - С. 29-33 Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): мультиперспективність -- мультикультуралізм Анотація: Одним із магістральних напрямів розвитку сучасної історичної освіти є забезпечення принципу мультиперспективності. Тобто тукої форми викладання, за якої будь-яка подія або явище розглядаються з декількох точок зору, що репрезентують позиції різних прошарків суспільства. Утримувачі документа: КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1 Є примірники у відділах: (12.03.2012р. - Б.ц.) (вільний) |
Киридон, А. Міжнародні відносини у системному вимірі: поняття, етапи і тенденції розвитку / А. Киридон, С. Троян> // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 2. - С. 39-43 Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): міжнародні відносини -- міжнародна політика -- світовий політичний процес -- учасник міжнародних відносин -- зовнішня політика -- дипломатія -- геополітика -- система міжнародних відносин Анотація: У пропонованій розвідці автори ставлять перед собою три завдання. 1) виявити зміст основних понять із галузі історії міжнародних відносин. 2) охарактеризувати основні етапи в розвитку системи міжнародних відносин, або геополітичні епохи нового та новітнього часу. 3) запропонувати розуміння головних тенденцій еволюції сучасної системи міжнародних відносин. Утримувачі документа: КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1 Дод.точки доступу: Троян, С. Є примірники у відділах: (12.03.2012р. - Б.ц.) (вільний) |
Теремецька, Т. Методичні аспекти формування міжетнічної толерантності в учнів загальноосвітніх навчальних закладів на уроках історії / Т. Теремецька> // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 3. - С. 34-37. - Бібліогр.: 17 назв. Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): міжетнічна толерантність -- етнос -- історична освіта -- система загальнолюдських цінностей -- поліетнічне суспільство -- громадянське суспільство Анотація: У статті висвітлюється проблема міжетнічної толерантності як складова системи загальнолюдських і національних цінностей. Розглядаються методичні засоби її формування в процесі вивчення шкільних курсів історії в сучасному громадянському суспільстві України. Утримувачі документа: КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1 Є примірники у відділах: (03.04.2012р. - Б.ц.) (вільний) |
Терно, С. Природовідповідне навчання історії на основі розвитку критичного мислення / С. Терно> // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 3. - С. 38-42. - Бібліогр.: 16 назв. Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): критичне мислення -- природовідповідна педагогіка Анотація: Автор зазначає, що природовідповідним навчанням є те, в основу якого покладено рефлексивну та смислотворчу діяльність. А це означає що методика викладання повинна мислити проблемні завдання, проблемні методи та інтерактивні форми. Утримувачі документа: КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1 Є примірники у відділах: (03.04.2012р. - Б.ц.) (вільний) |
Мокрогуз, О. Використання зображень пам’яток архітектури та репродукцій творів образотворчого мистецтва на уроках історії України / О. Мокрогуз> // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 3. - С. 43-47 Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): пам’ятки історії Анотація: Мета цієї статті - здійснити емпіричний і теоретичний аналіз переліків пам’яток архітектури та образотворчого мистецтва, обов’язкових для розпізнавання учнями та абітурієнтами, що з’явилась у 2011 р. як додаток до навчальної програми з історії України. Утримувачі документа: КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1 Є примірники у відділах: (03.04.2012р. - Б.ц.) (вільний) |
Мисан, Віктор. Полікультурність у змісті шкільної історії: вимога чи забаганка науковців? / В. Мисан> // Історія в сучасній школі : наук.-метод. журн. - 2012. - № 5. - С. 23-26. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): шкільна історія -- принципи змісту шкільної історії -- полікультурність Анотація: У статті аналізується проблема формування змісту шкільного курсу історії, звертається увага на принципи конструювання змісту навчального матеріалу, обгрунтовується один із способів реалізації принципу полікультурності. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Мисан, Віктор. Полікультурна історія України : програма спецкурсу / В. Мисан> // Історія в сучасній школі : наук.-метод. журн. - 2012. - № 5. - С. 27-31 : табл. Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): полікультурність -- багатокультурність Анотація: Запропоновано програму спецкурсу, мета якого: сформувати в сучасних школярів уявлення про особливості історичного розвитку України як результат взаємодії всіх тих народів, що обрали її територію місцем проживання. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Троян, Сергій. Українсько-польські відносини крізь призму колективної пам’яті: від "Воєн пам’яті" - до порозуміння / С. Троян> // Історія в сучасній школі : наук.-метод. журн. - 2012. - № 5. - С. 32-36. - Бібліогр. в кінці ст. - Зміст: Проблема створення "єдиного простору пам’яті" ; Компаративістика дискурсів пам’яті ; Ефект "воєн пам’яті" ; Спільний позитивний історичний досвід ; Діяльність національних інститутів пам’яті Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): пам’ять -- соціальна пам’ять -- політика пам’яті Анотація: Системні трансформації протягом двох останніх десятиліть кардинально змінили підходи до вивчення і розуміння історичного минулого в країнах колишнього Радянського Союзу і соціалістичної Центрально-Східної Європи.Особливої актуальності набуло вивчення питань спільної історії держав і народів, формування колективної пам’яті. Не залишилася осторонь цих процесів і Україна з Польщею. Автор поставив за мету дослідити, яким чином доленосні сторінки спільного історичного минулого українського і польського народів упливають на характер, особливості, специфіку сучасної національної політики пам’яті і відповідно новітніх наукових дискурсів. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Мокрогуз, Олександр. До питання використання зображень пам’яток архітектури та репродукцій творів образотворчого мистецтва на уроках історії України / О. Мокрогуз> // Історія в сучасній школі : наук.-метод. журн. - 2012. - № 5. - С. 15-22 : фот. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): зображення пам’яток архітектури -- репродукції творів образотворчого мистецтва Анотація: Для переліку пам’яток культури з курсу історії України 7-го класу є представлення значної кількості соборів і церковних споруд візантійського стилю. На думку автора, така кількість споруд є невиправданою. І надає пояснення з цього приводу. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Методичні рекомендації щодо вивчення предметів суспільно-гуманітарного спрямування : лист Міністерства освіті і науки, молоді та спорту України> // Історія в сучасній школі : наук.-метод. журн. - 2012. - № 7/8. - С. 2-6 : табл. Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Анотація: Мін-во освіти і науки, молоді та спорту України надсилає для практичного використання інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення у загальноосвітніх навчальних закладах предметів інваріантної складової навчального плану в 2012/2013 навчальному році. Є примірники у відділах: (29.08.2012р. - Б.ц.) (вільний) |
Навчальна програма з історії для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів> // Історія в сучасній школі : наук.-метод. журн. - 2012. - № 7/8. - С. 7-12 : табл. Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): навчальна програма з історії Анотація: Запропоновано навчальну програму з історії для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. У програмі представлено курси історії України і всесвітньої історії. Є примірники у відділах: (29.08.2012р. - Б.ц.) (вільний) |
Подобєд, Олена. Віртуальні навчальні екскурсії історичними просторами України та зарубіжних країн / О. Подобєд> // Історія в сучасній школі : наук.-метод. журн. - 2012. - № 6. - С. 27-29. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): віртуальні екскурсії -- музей -- віртуальний музей -- навчальна екскурсія -- веб-сайт Анотація: У статті проаналізовано основніетапи розвитку навчальної екскурсійної діяльності в Україні. Зосереджено увагу на тому, що в умовах відкритого інформаційного суспільства набуває актуальності використання віртуальних навчальних екскурсій. Сформульовано визначення поняття "віртуальна екскурсія". Подано адреси ключових історико-культурологічних веб-сайтів музеїв - як вітчизняних, так і зарубіжних. Розроблено пам’ятку "Щоденник віртуальних навчальних екскурсій". Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Буслюк, Світлана. Формування толерантності засобами технології критичного мислення / С. Буслюк> // Історія в сучасній школі : наук.-метод. журн. - 2012. - № 6. - С. 30-31 Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): толерантність -- критичне мислення Анотація: Досвід показує, що настанову на толерантність у процесі вивчення суспільствознавчих дисциплін можна виховати за допомогою таких форм роботи, як діалог, проблемне навчання, ситуація вибору, інтерактивний метод спілкування. На думку автора, найбільш оптимальним, є методи технології розвитку критичного мислення. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Хворостенко, Сергій. Використання інтернет-ресурсів на уроках історії / С. Хворостенко> // Історія в сучасній школі : наук.-метод. журн. - 2012. - № 10. - С. 24-28 : фот. Рубрики: Інформаційні технології Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): інтернет-ресурси -- навчальний процес -- web-ресурс -- перебудова -- стратегія прискорення -- демократизація -- гласність -- антиалкогольна кампанія -- Чорнобильська катастрофа Анотація: У статті висвітлюються особливості структури і змісту інтернет-ресурсу з географії та історії (www.osvitanet.com.ua), його інтерактивні можливості для використання в навчальному процесі на прикладі окремого уроку з історії України. Є примірники у відділах: (23.10.2012р. - Б.ц.) (вільний) |
Святокум, Оксана. Робота з текстовими джерелами на уроках історії в 5 класі : осмислюючи стратегії роботи за новими програмами / О. ОксанаСвятокум> // Історія в сучасній школі : наук.-метод. журн. - 2012. - № 10. - С. 38-42 Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): текстові джерела Анотація: Йдеться про проблему використання документів на уроках історії. Розглядаються методичні підходи і прийоми роботи з текстовими джерелами на уроках історії України в 5 класі відповідно до вимог нової програми з урахуванням вікових можливостей учнів. Є примірники у відділах: (23.10.2012р. - Б.ц.) (вільний) |
Таібов, Р. Історичні реконструкції / Р. Таібов> // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. - 2012. - № 11. - С. 51-52. - Зміст: Середньовічне європейське суспільство Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): уроки істоичних реконструкцій Анотація: Розкрито вплив уроків історичних реконструкцій на моральне виховання учнів. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Хворостенко, Сергій. Електронний атлас "ІсторіяУкраїни" як сучасний інструмент пізнання / С. Хворостенко> // Історія в сучасній школі : наук.-метод. журн. - 2012. - № 11/12. - С. 30-31 : фот. Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): електронний атлас Анотація: Інформаційні технології, що широко застосовуються в освіті, створюють нові можливості для використання сучасних засобів навчання. Неможливо забезпечити якісну підготовку з будь-якого предмета, користуючись виключно традиційними інформаційними носіями. Мова йде про створення нового електронного атласу з історії України. До нього входить повний комплект карт та ілюстрацій з курсу історії України із 7 по 11 класи включно, оскільки електронний атлас охоплює історичну проблематику від найдавніших часів до сьогодення. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Попович, І. Історичне мислення учнів / І. Попович> // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. - 2013. - № 12. - С. 26-28 Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): історичне мислення Анотація: Автор ділиться досвідом роботи з розвитку історичного мислення учнів на уроках історії. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |