Бондарук, І.
    Можливості курсів історії у розвитку критичного мислення учнів / І. Бондарук // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 1. - С. 21-27. - Бібліогр.: 12 назв.
Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання
Кл.слова (ненормовані):
технології -- критичне мислення -- компетентнісний підхід -- аналіз -- розуміння -- оцінка -- дослідження -- проблемна ситуація
Анотація: У статті зосереджується увага на формуванні навичок критичного мислення учнів. Із цією метою аналізуються можливості шкільних курсів історії в розвитку критичного мислення учнів ЗНЗ.

Утримувачі документа:
КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1
Є примірники у відділах:
(28.02.2012р. - Б.ц.) (вільний)




    Терно, С.
    Методика укладання та використання тестових завдань / С. Терно // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 1. - С. 42-47. - Бібліогр.: 17 назв.
Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання
   Історична освіта в школі--Оцінювання знань

Кл.слова (ненормовані):
тестові завдання
Анотація: Введення зовнішнього незалежного оцінювання сприяло впровадженню тестів під час контролю учнівських досягнень у школі. Нині практика тестування майже витіснила традиційні методи опитування. Наразі використовуються спеціальні друковані зошити з тематичного оцінювання та ін. Автор публікації надає поради щодо оволодіння методологією, методикою створення та використання тестів.

Утримувачі документа:
КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1
Є примірники у відділах:
(28.02.2012р. - Б.ц.) (вільний)




    Карнацевич, В.
    Мультиперспективність на практиці. Як втілити теоретичні засади на уроці / В. Карнацевич // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 2. - С. 29-33
Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання
Кл.слова (ненормовані):
мультиперспективність -- мультикультуралізм
Анотація: Одним із магістральних напрямів розвитку сучасної історичної освіти є забезпечення принципу мультиперспективності. Тобто тукої форми викладання, за якої будь-яка подія або явище розглядаються з декількох точок зору, що репрезентують позиції різних прошарків суспільства.

Утримувачі документа:
КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1
Є примірники у відділах:
(12.03.2012р. - Б.ц.) (вільний)




    Киридон, А.
    Міжнародні відносини у системному вимірі: поняття, етапи і тенденції розвитку / А. Киридон, С. Троян // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 2. - С. 39-43
Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання
Кл.слова (ненормовані):
міжнародні відносини -- міжнародна політика -- світовий політичний процес -- учасник міжнародних відносин -- зовнішня політика -- дипломатія -- геополітика -- система міжнародних відносин
Анотація: У пропонованій розвідці автори ставлять перед собою три завдання. 1) виявити зміст основних понять із галузі історії міжнародних відносин. 2) охарактеризувати основні етапи в розвитку системи міжнародних відносин, або геополітичні епохи нового та новітнього часу. 3) запропонувати розуміння головних тенденцій еволюції сучасної системи міжнародних відносин.

Утримувачі документа:
КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1

Дод.точки доступу:
Троян, С.
Є примірники у відділах:
(12.03.2012р. - Б.ц.) (вільний)




    Теремецька, Т.
    Методичні аспекти формування міжетнічної толерантності в учнів загальноосвітніх навчальних закладів на уроках історії / Т. Теремецька // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 3. - С. 34-37. - Бібліогр.: 17 назв.
Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання
Кл.слова (ненормовані):
міжетнічна толерантність -- етнос -- історична освіта -- система загальнолюдських цінностей -- поліетнічне суспільство -- громадянське суспільство
Анотація: У статті висвітлюється проблема міжетнічної толерантності як складова системи загальнолюдських і національних цінностей. Розглядаються методичні засоби її формування в процесі вивчення шкільних курсів історії в сучасному громадянському суспільстві України.

Утримувачі документа:
КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1
Є примірники у відділах:
(03.04.2012р. - Б.ц.) (вільний)




    Терно, С.
    Природовідповідне навчання історії на основі розвитку критичного мислення / С. Терно // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 3. - С. 38-42. - Бібліогр.: 16 назв.
Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання
Кл.слова (ненормовані):
критичне мислення -- природовідповідна педагогіка
Анотація: Автор зазначає, що природовідповідним навчанням є те, в основу якого покладено рефлексивну та смислотворчу діяльність. А це означає що методика викладання повинна мислити проблемні завдання, проблемні методи та інтерактивні форми.

Утримувачі документа:
КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1
Є примірники у відділах:
(03.04.2012р. - Б.ц.) (вільний)




    Мокрогуз, О.
    Використання зображень пам’яток архітектури та репродукцій творів образотворчого мистецтва на уроках історії України / О. Мокрогуз // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 3. - С. 43-47
Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання
Кл.слова (ненормовані):
пам’ятки історії
Анотація: Мета цієї статті - здійснити емпіричний і теоретичний аналіз переліків пам’яток архітектури та образотворчого мистецтва, обов’язкових для розпізнавання учнями та абітурієнтами, що з’явилась у 2011 р. як додаток до навчальної програми з історії України.

Утримувачі документа:
КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1
Є примірники у відділах:
(03.04.2012р. - Б.ц.) (вільний)




    Мисан, Віктор.
    Полікультурність у змісті шкільної історії: вимога чи забаганка науковців? / В. Мисан // Історія в сучасній школі : наук.-метод. журн. - 2012. - № 5. - С. 23-26. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання
Кл.слова (ненормовані):
шкільна історія -- принципи змісту шкільної історії -- полікультурність
Анотація: У статті аналізується проблема формування змісту шкільного курсу історії, звертається увага на принципи конструювання змісту навчального матеріалу, обгрунтовується один із способів реалізації принципу полікультурності.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Мисан, Віктор.
    Полікультурна історія України : програма спецкурсу / В. Мисан // Історія в сучасній школі : наук.-метод. журн. - 2012. - № 5. - С. 27-31 : табл.
Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання
Кл.слова (ненормовані):
полікультурність -- багатокультурність
Анотація: Запропоновано програму спецкурсу, мета якого: сформувати в сучасних школярів уявлення про особливості історичного розвитку України як результат взаємодії всіх тих народів, що обрали її територію місцем проживання.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Троян, Сергій.
    Українсько-польські відносини крізь призму колективної пам’яті: від "Воєн пам’яті" - до порозуміння / С. Троян // Історія в сучасній школі : наук.-метод. журн. - 2012. - № 5. - С. 32-36. - Бібліогр. в кінці ст. - Зміст: Проблема створення "єдиного простору пам’яті" ; Компаративістика дискурсів пам’яті ; Ефект "воєн пам’яті" ; Спільний позитивний історичний досвід ; Діяльність національних інститутів пам’яті
Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання
Кл.слова (ненормовані):
пам’ять -- соціальна пам’ять -- політика пам’яті
Анотація: Системні трансформації протягом двох останніх десятиліть кардинально змінили підходи до вивчення і розуміння історичного минулого в країнах колишнього Радянського Союзу і соціалістичної Центрально-Східної Європи.Особливої актуальності набуло вивчення питань спільної історії держав і народів, формування колективної пам’яті. Не залишилася осторонь цих процесів і Україна з Польщею. Автор поставив за мету дослідити, яким чином доленосні сторінки спільного історичного минулого українського і польського народів упливають на характер, особливості, специфіку сучасної національної політики пам’яті і відповідно новітніх наукових дискурсів.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Мокрогуз, Олександр.
    До питання використання зображень пам’яток архітектури та репродукцій творів образотворчого мистецтва на уроках історії України / О. Мокрогуз // Історія в сучасній школі : наук.-метод. журн. - 2012. - № 5. - С. 15-22 : фот. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання
Кл.слова (ненормовані):
зображення пам’яток архітектури -- репродукції творів образотворчого мистецтва
Анотація: Для переліку пам’яток культури з курсу історії України 7-го класу є представлення значної кількості соборів і церковних споруд візантійського стилю. На думку автора, така кількість споруд є невиправданою. І надає пояснення з цього приводу.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




   
    Методичні рекомендації щодо вивчення предметів суспільно-гуманітарного спрямування : лист Міністерства освіті і науки, молоді та спорту України // Історія в сучасній школі : наук.-метод. журн. - 2012. - № 7/8. - С. 2-6 : табл.
Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання
Анотація: Мін-во освіти і науки, молоді та спорту України надсилає для практичного використання інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення у загальноосвітніх навчальних закладах предметів інваріантної складової навчального плану в 2012/2013 навчальному році.

Є примірники у відділах:
(29.08.2012р. - Б.ц.) (вільний)




   
    Навчальна програма з історії для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів // Історія в сучасній школі : наук.-метод. журн. - 2012. - № 7/8. - С. 7-12 : табл.
Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання
Кл.слова (ненормовані):
навчальна програма з історії
Анотація: Запропоновано навчальну програму з історії для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. У програмі представлено курси історії України і всесвітньої історії.

Є примірники у відділах:
(29.08.2012р. - Б.ц.) (вільний)




    Подобєд, Олена.
    Віртуальні навчальні екскурсії історичними просторами України та зарубіжних країн / О. Подобєд // Історія в сучасній школі : наук.-метод. журн. - 2012. - № 6. - С. 27-29. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання
Кл.слова (ненормовані):
віртуальні екскурсії -- музей -- віртуальний музей -- навчальна екскурсія -- веб-сайт
Анотація: У статті проаналізовано основніетапи розвитку навчальної екскурсійної діяльності в Україні. Зосереджено увагу на тому, що в умовах відкритого інформаційного суспільства набуває актуальності використання віртуальних навчальних екскурсій. Сформульовано визначення поняття "віртуальна екскурсія". Подано адреси ключових історико-культурологічних веб-сайтів музеїв - як вітчизняних, так і зарубіжних. Розроблено пам’ятку "Щоденник віртуальних навчальних екскурсій".

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Буслюк, Світлана.
    Формування толерантності засобами технології критичного мислення / С. Буслюк // Історія в сучасній школі : наук.-метод. журн. - 2012. - № 6. - С. 30-31
Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання
Кл.слова (ненормовані):
толерантність -- критичне мислення
Анотація: Досвід показує, що настанову на толерантність у процесі вивчення суспільствознавчих дисциплін можна виховати за допомогою таких форм роботи, як діалог, проблемне навчання, ситуація вибору, інтерактивний метод спілкування. На думку автора, найбільш оптимальним, є методи технології розвитку критичного мислення.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Хворостенко, Сергій.
    Використання інтернет-ресурсів на уроках історії / С. Хворостенко // Історія в сучасній школі : наук.-метод. журн. - 2012. - № 10. - С. 24-28 : фот.
Рубрики: Інформаційні технології
   Історична освіта в школі--Методика викладання

Кл.слова (ненормовані):
інтернет-ресурси -- навчальний процес -- web-ресурс -- перебудова -- стратегія прискорення -- демократизація -- гласність -- антиалкогольна кампанія -- Чорнобильська катастрофа
Анотація: У статті висвітлюються особливості структури і змісту інтернет-ресурсу з географії та історії (www.osvitanet.com.ua), його інтерактивні можливості для використання в навчальному процесі на прикладі окремого уроку з історії України.

Є примірники у відділах:
(23.10.2012р. - Б.ц.) (вільний)




    Святокум, Оксана.
    Робота з текстовими джерелами на уроках історії в 5 класі : осмислюючи стратегії роботи за новими програмами / О. ОксанаСвятокум // Історія в сучасній школі : наук.-метод. журн. - 2012. - № 10. - С. 38-42
Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання
Кл.слова (ненормовані):
текстові джерела
Анотація: Йдеться про проблему використання документів на уроках історії. Розглядаються методичні підходи і прийоми роботи з текстовими джерелами на уроках історії України в 5 класі відповідно до вимог нової програми з урахуванням вікових можливостей учнів.

Є примірники у відділах:
(23.10.2012р. - Б.ц.) (вільний)




    Таібов, Р.
    Історичні реконструкції / Р. Таібов // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. - 2012. - № 11. - С. 51-52. - Зміст: Середньовічне європейське суспільство
Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання
Кл.слова (ненормовані):
уроки істоичних реконструкцій
Анотація: Розкрито вплив уроків історичних реконструкцій на моральне виховання учнів.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Хворостенко, Сергій.
    Електронний атлас "ІсторіяУкраїни" як сучасний інструмент пізнання / С. Хворостенко // Історія в сучасній школі : наук.-метод. журн. - 2012. - № 11/12. - С. 30-31 : фот.
Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання
Кл.слова (ненормовані):
електронний атлас
Анотація: Інформаційні технології, що широко застосовуються в освіті, створюють нові можливості для використання сучасних засобів навчання. Неможливо забезпечити якісну підготовку з будь-якого предмета, користуючись виключно традиційними інформаційними носіями. Мова йде про створення нового електронного атласу з історії України. До нього входить повний комплект карт та ілюстрацій з курсу історії України із 7 по 11 класи включно, оскільки електронний атлас охоплює історичну проблематику від найдавніших часів до сьогодення.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Попович, І.
    Історичне мислення учнів / І. Попович // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. - 2013. - № 12. - С. 26-28
Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання
Кл.слова (ненормовані):
історичне мислення
Анотація: Автор ділиться досвідом роботи з розвитку історичного мислення учнів на уроках історії.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)