Терно, С. Умови формування наукових понять у учнів на уроках історії [Текст] / С.Терно> // Історія в школі. - 2000. - N1. - С. 9-12 Рубрики: Історія в школі--Педагогіка |
Терно, С. Формування методологічної культури учнів у процесі навчання історії [Текст] / С.Терно> // Історія в школі. - 2000. - № 5-6. - С. 33-37. - Бібліогр.: 17 назви Рубрики: Методика викладання історії--Методологія |
Терно, С. Суспільні відносини: сучасний погляд на проблему [] : методичний матеріал / С. Терно> // Історія в школах України. - 2008. - № : 1. - С. 19-23. - бібліогр. : 7 назв Рубрики: Громадянська освіта--Викладання історії в ВУЗі Кл.слова (ненормовані): Соціальні інститути -- Критичне мислення Анотація: Громадянська освіта стала реалією в сучасній школі. Важливою темою громадянознавчого курсу є тема "Суспільні відносини". В запропонованій статті представлено сучасне розуміння суспільних відносин у вигляді змістового модуля для викладача. |
Терно, С. Забобони й стереотипи: що слід про них знати викладачу громадянознавчих курсів [] : методичний матеріал / С. Терно> // Історія в школах України. - 2008. - № 2. - С. 17-21. - бібліогр.: 10 назв. Рубрики: Громадянська освіта в школі--Міждисциплінарний зв"язок Кл.слова (ненормовані): громадянська освіта -- інтегрований погляд -- соціальні умови життя Анотація: Стаття розглядає проблему викладача громадянознавчих курсів, а саме як здійснити інтегрований погляд на стереотипи та забобони. Наші почуття і дії стосовно інших бувають позитивними, а подекуди - негативними. Забобони, стереотипи й конфлікти можна віднести до неприємних аспектів людських стосунків. Наше розуміння людей, які нас оточують, і суспільства загалом далекі від об"єктивності. Є примірники у відділах: всього 1 Вільні: 1 |
Терно, С. Конфлікт: це добре чи погано? (Як вивчати конфлікти у громадянській освіті) [Текст] : методичний матеріал / С. Терно> // Історія в школах України. - 2008. - № 3 . - С. 17-23 Рубрики: Історична та суспільствознавча освіта Кл.слова (ненормовані): громадянська освіта -- конфлікт -- протистояння -- соціальні негаразди Анотація: Стаття присвячена темі "Конфлікти". На думку автора статті ця тема є найважливішою у громадянській освіті, адже невміння розв"язувати конфлікти призводить до громадянського протистояння, збитків та соціальних негараздів. В статті є спроба, з одного боку, представити сучасне бачення конфліктів, спираючись на досягнення різних наук про людину й суспільство, з іншого - продемонструвати способи успішного розв"язання та залагодження конфліктів. Є примірники у відділах: всього 1 Вільні: 1 |
Терно, С. Розвиток мислення учнів під час вивчення шкільного громадянознавчого курсу (робота над поняттями) [] : методичний матеріал / С. Терно> // Історія в школах України. - 2008. - № 4 . - С. 11-17. - бібліограф.: 6 назв. Рубрики: Історична та суспільствознавча освіта--Громадянська освіта Кл.слова (ненормовані): громадянознавчі поняття -- знання про суспільство Анотація: Стаття розглядає проблему формування в учнів громадянознавчих понять.Адже ці поняття є значно вищим щаблем організації знань про суспільство, вищим рівнем узагальнення. В статті зазначається, що робота над формуванням системи наукових та ціннісних понять в учнів має грунтуватися на засадах проблемного навчання з використанням проблемних задач. Є примірники у відділах: всього 1 Вільні: 1 |
Терно, С. Полікультурна освіта: чи потрібна вона Україні? [Текст] : методичний матеріал / С. Терно> // Історія в школах України. - 2008. - № 9 . - С. 15-20. - бібліогр.: 9 назв. Рубрики: Суспільствознавча освіта--Зміст, форми, методи Кл.слова (ненормовані): міжкультурні стосунки -- міжетнічні стосунки -- етнічна структура населення України Анотація: В публікації йдеться про те, що в умовах глобалізації та етноренесансу (відродження етнічних культур), який її супроводжує, значного впливу набула ідеологія мультикультаризму як ідеї безконфліктного співіснування в спільному життєвому просторі різних за змістом культур. |
Терно, С. Як знайти виважений спосіб викладання національної ідентичності та культурної різноманітності в шкільному курсі історії? [Текст] / С. Терно> // Історія в школах України. - 2009. - № 1-2 . - С. 4-8. - Бібліогр.: 10 назв. Рубрики: Суспільствознавча освіта--Зміст, форми, методи Кл.слова (ненормовані): національна ідентичність -- культурна різноманітність -- оцінювання знань -- процес навчання -- самоідентичність Анотація: В публікації йдеться про поєднання викладання національної ідентичності та культурної різноманітності. На перший погляд це неможливо, оскільки вони начебто виключають одне одного. Прищеплення національної ідентичності не повинно сприяти недооцінюванню інших націй, а для цього слід висвітлювати співпрацю різних націй, демонструвати розвиток власної нації шляхом взаємодії з іншими, показувати приклади мирного співжиття та взаємодопомоги представників різних націй. |
Терно, С. Пробне незалежне оцінювання з історії України -2009 [Текст] : (як готувати учнів до ЗНО) / С. Терно> // Історія в школах України. - 2009. - № 3 . - С. 14-17. - Бібліогр.: 5 назв. Рубрики: Методика викладання історії в школі ЗНО Кл.слова (ненормовані): ЗНО -- контроль знань Анотація: В статті вказується на необхідність змін у методиці підготовки до незалежного зовнішнього оцінювання. Результати попередніх років вказують, що традиційні методи підготовки не спрацьовують. Це відбувається через невідповідність новим умовам контролю. Постає актуальне запитання: якою мусить бути нова методика підготовки? Саме на це питання автор намагається відповісти, спираючись на досвід пробного незалежного оцінювання. |
Терно, С. Актуальні проблеми зовнішнього незалежного оцінювання та сучасної тестології [Текст] / С. Терно> // Історія в школах України. - 2009. - № 4 . - С. 9-13. - Бібліогр.: 10 назв. Рубрики: Суспільствознавча освіта--Зміст, форми, методи ЗНО Кл.слова (ненормовані): ЗНО -- тестологія Анотація: Стаття присвячена актуальним проблемам ЗНО та сучасної тестології. Зокрема йдеться про вдосконалення системи зовнішнього незалежного оцінювання. Але для того, щоб визначити напрям удосконалення, треба з"ясувати, якою мусить бути якісна освіта й відповідно, що треба перевіряти. Автор публікації намагається розглянути ці питання, спираючись на дослідження відомих психологів, педагогів та тестологів. |
Терно, С. Методика розвитку критичного мислення учнів 6-7класів на уроках історії [Текст] / С. Терно> // Історія в школах України. - 2009. - № 7/8. - С. 12-16. - Бібліогр.: 12 назв. Рубрики: Суспільствознавча освіта--Зміст, форми, методи Кл.слова (ненормовані): критичне мислення -- уроки історії Анотація: Запропонована методика розвитку критичного мислення передбачає створення відповідних умов під час навчання: надання змісту освіти проблемного характеру, розв"язання проблемних задач, використання інтерактивних технологій навчання. |
Терно, С. Методика розвитку критичного мислення учнів 8-9 класів на уроках історії [Текст] / С. Терно> // Історія в школах України. - 2009. - № 9. - С. 7-13. - Бібліогр.: 8 назв. Рубрики: Суспільствознавча освіта--Зміст, форми, методи Кл.слова (ненормовані): КРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ Анотація: В публікації йдеться про те, що історичне мислення - це різновид наукового мислення. Основною рисою наукового мислення є критичність - уміння перевіряти обгрунтованість будь-яких тверджень. Розвивати наукове мислення можна лише спробувавши себе у якості дослідника, критично обмірковуючи історичні факти. |
Терно, С. Чому важливо розвивати критичне мислення учнів? / С. Терно> // Історія в школах України. - 2011. - № 10. - С. 30-34. - Бібліогр.: 34 назв. Рубрики: Історична освіта в школі --Методика викладання Кл.слова (ненормовані): КРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ Анотація: У зв’язку з новими вимогами до освіти, змінюється основна мета навчання історії в школі. А саме - головним є саморозвиток учня як особистості, як культурно-історичного суб’єкта (що не виключає й уміння орієнтуватися в соціальному середовищі). За умови такого підходу до мети навчання історії необхідно розробити відповідні засоби у вигляді програм, курсів, підручників, методик тощо. При цьому історія повинна подаватись передовсім як поле діянь та долі як окремих особистостей, так і їхніх спільнот. Утримувачі документа: КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1 Є примірники у відділах: (16.12.2011р. - Б.ц.) (вільний) |
Терно, С. Методика укладання та використання тестових завдань / С. Терно> // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 1. - С. 42-47. - Бібліогр.: 17 назв. Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Історична освіта в школі--Оцінювання знань Кл.слова (ненормовані): тестові завдання Анотація: Введення зовнішнього незалежного оцінювання сприяло впровадженню тестів під час контролю учнівських досягнень у школі. Нині практика тестування майже витіснила традиційні методи опитування. Наразі використовуються спеціальні друковані зошити з тематичного оцінювання та ін. Автор публікації надає поради щодо оволодіння методологією, методикою створення та використання тестів. Утримувачі документа: КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1 Є примірники у відділах: (28.02.2012р. - Б.ц.) (вільний) |
Терно, С. Дискусії новаторів і консерваторів у першій чверті XX ст. стосовно розвитку мислення учнів: які уроки маємо винести? / С. Терно> // Історія в школах України. - 2011. - № 11/12. - С. 32-40. - Бібліогр.: 19 назв. Рубрики: Історична освіта в школі --Методика викладання Анотація: Проблема, порушена в статті, стосується самої суті теорії та методики навчання - це проблема міри. Методична наука - це наука про методичну міру різноманітних впливів на особистість у процесі навчання історії та співвідношення цих мір. Саме тому корисно проаналізувати минулий досвід методичної науки у першій чверті XX ст, коли методисти поділилися на два табори (новаторів і консерваторів) і вели між собою непримиренну боротьбу. Утримувачі документа: КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1 Є примірники у відділах: (12.01.2012р. - Б.ц.) (вільний) |
Терно, С. Природовідповідне навчання історії на основі розвитку критичного мислення / С. Терно> // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 3. - С. 38-42. - Бібліогр.: 16 назв. Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): критичне мислення -- природовідповідна педагогіка Анотація: Автор зазначає, що природовідповідним навчанням є те, в основу якого покладено рефлексивну та смислотворчу діяльність. А це означає що методика викладання повинна мислити проблемні завдання, проблемні методи та інтерактивні форми. Утримувачі документа: КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1 Є примірники у відділах: (03.04.2012р. - Б.ц.) (вільний) |