Касянова, Г.
    Формування здатності до критичного мислення учнів на уроках фізикив основній школі [Текст] / Г. Касянова; Т. Плав'юк // Фізика та астрономія в школі. - 2006. - № 5. - С. 11 - 13. - Бібліогр.: 8 назв.
Рубрики: Інновації у навчанні--Викладання фізики--Розвиток інтелекту
Кл.слова (ненормовані):
Критичне мислення
Анотація: Цілеспрямований розвиток інтелекту дитини дає змогу, не збільшуючи час навчання в школі та не зменшуючи навантаження, значно підвищувати успішність школярів, робити навчання легким і цікавим.





    Терно, С.
    Суспільні відносини: сучасний погляд на проблему [] : методичний матеріал / С. Терно // Історія в школах України. - 2008. - : 1. - С. 19-23. - бібліогр. : 7 назв
Рубрики: Громадянська освіта--Викладання історії в ВУЗі
Кл.слова (ненормовані):
Соціальні інститути -- Критичне мислення
Анотація: Громадянська освіта стала реалією в сучасній школі. Важливою темою громадянознавчого курсу є тема "Суспільні відносини". В запропонованій статті представлено сучасне розуміння суспільних відносин у вигляді змістового модуля для викладача.





    Терещук, С.
    Розвиток критичного мислення учнів на уроках фізики в старшій школі [Текст] / С. Терещук // Фізика та астрономія в школі. - 2008. - № 1. - С. 13-17. - Бібліогр.: 6 назв
Рубрики: Вивчення фізики
Кл.слова (ненормовані):
Критичне мислення
Анотація: Новою навчальною програмою передбачено розвиток в учнів 12-річної школи дослідницьких навичок, творчих здібностей та креативного стилю мислення.



CUKK-VDPU
Г91


    Грушко, О.
    Плекаймо критичність мислення [Текст] / О. Грушко // Дошкільне виховання. - 2008. - № 6. - С. 11-13.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Педагогіка--Дошкільне виховання--Розумове
Кл.слова (ненормовані):
Критичне мислення -- розумове виховання
Анотація: Розглянуто окремі технологічні прийоми, ігри та вправи, спрямовані на розвиток критичного мислення дітей старшого дошкільного віку.





    Терно, С.
    Методика розвитку критичного мислення учнів 6-7класів на уроках історії [Текст] / С. Терно // Історія в школах України. - 2009. - № 7/8. - С. 12-16. - Бібліогр.: 12 назв.
Рубрики: Суспільствознавча освіта--Зміст, форми, методи
Кл.слова (ненормовані):
критичне мислення -- уроки історії
Анотація: Запропонована методика розвитку критичного мислення передбачає створення відповідних умов під час навчання: надання змісту освіти проблемного характеру, розв"язання проблемних задач, використання інтерактивних технологій навчання.





    Терно, С.
    Методика розвитку критичного мислення учнів 8-9 класів на уроках історії [Текст] / С. Терно // Історія в школах України. - 2009. - № 9. - С. 7-13. - Бібліогр.: 8 назв.
Рубрики: Суспільствознавча освіта--Зміст, форми, методи
Кл.слова (ненормовані):
КРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ
Анотація: В публікації йдеться про те, що історичне мислення - це різновид наукового мислення. Основною рисою наукового мислення є критичність - уміння перевіряти обгрунтованість будь-яких тверджень. Розвивати наукове мислення можна лише спробувавши себе у якості дослідника, критично обмірковуючи історичні факти.





    Ковалик, Інна.
    Формування життєвих компетентностей учнів у процесі вивчення зарубіжної літератури [Текст] : Опис досвіду / Інна Ковалик // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. - 2009. - № 11. - С. 26-27
Рубрики: Навчання--Компетентнісний підхід
   Зарубіжна література--Методика викладання

Кл.слова (ненормовані):
критичне мислення
Анотація: Пропонований досвід роботи є авторською спробою реалізації компетентнісного підходу до вивчення зарубіжної літератури.





    Умецька, Н.
    Медіаосвіта - сучасна педагогічна технологія [Текст] / Н. Умецька // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. - 2010. - № 2. - С. 14-15.
Рубрики: Медіаосвіта--Медіапедагогіка
   Педтехнології

Кл.слова (ненормовані):
інноваційна освіта -- методи активного навчання -- критичне мислення -- інтерактивні методи
Анотація: Розкривається питання інтеграції предмета літератури й медіаосвіти.





    Іванюк, В.
    Критичне мислення - не критика недоліків [Текст] / В. Іванюк // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. - 2010. - № 5. - С. 49-55. - Зміст: Особливості методики розвитку критичного мислення ; Практичні аспекти застосування методів критичного мислення
Рубрики: Початкова освіта--Розвиток критичного мислення
Кл.слова (ненормовані):
критичне мислення -- методи критичного мислення
Анотація: Автор розкриває методику роботи з освітньою технологією розвитку критичного мислення на уроках в початковій школі





    Зінченко, В.
    Цікавий погляд на звичне [Текст] / В. Зінченко // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. - 2010. - № 11. - С. 39-44.
Рубрики: Психологія--Загальна--Мислення
   Біологія--Методика викладання і навчання

Кл.слова (ненормовані):
критичне мислення -- рефлексія -- Едвард де Боно -- паралельне мислення -- концепція методу "шести капелюхів"
Анотація: Автор розкриває суть прийому Едварда де Боно "Шість капелюхів мислення" та пропонує методичну розробку уроку загальної біології на тему "Системи схрещувань та їх генетичні наслідки" з використанням цього прийому.





    Ципко, В.
    Експериментальна модель формування гуманістичних цінностей студентів інженерно-технічного ВНЗ у процесі навчання суспільствознавчих дисциплін / В. Ципко // Вища освіта. - 2011. - № 5/6. - С. 39-46 : граф. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Вища освіта--Інженерна
Кл.слова (ненормовані):
гуманізм -- цінності молоді -- цінність суспільства -- ціннісні системи -- когнітивний компонент -- анкетування студентів -- критичне мислення
Анотація: З'ясовані особливості формування гуманістичних цінностей у студентів інженерно-технічних спеціальностей та розкриті принципи дослідження аксіологічного орієнтування процесу навчання суспільствознавчих дисциплін у ВНЗ.

Утримувачі документа:
КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1
Є примірники у відділах:
(04.07.2011р. - Б.ц.) (вільний)




    Савчин, Марія.
    Розвиток критичного мислення учнів на уроках хімії [Текст] / Марія Савчин // Біологія і хімія в школі. - 2011. - № 5. - С. 5-8. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Педагогіка--Методика викладання--Хімія
   Критичне мислення--Розвиток--Уроки хімії

Кл.слова (ненормовані):
Критичне мислення -- Технологія розвитку критичного мислення -- Учіння
Анотація: Розглядається значеня розвитку в учнів критичного мислення для реалізації сучасних моделей навчання. Розкриваються механізми практичного впровадження в навчальний процес технології розвитку критичного мислення.





    Терно, С.
    Чому важливо розвивати критичне мислення учнів? / С. Терно // Історія в школах України. - 2011. - № 10. - С. 30-34. - Бібліогр.: 34 назв.
Рубрики: Історична освіта в школі --Методика викладання
Кл.слова (ненормовані):
КРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ
Анотація: У зв’язку з новими вимогами до освіти, змінюється основна мета навчання історії в школі. А саме - головним є саморозвиток учня як особистості, як культурно-історичного суб’єкта (що не виключає й уміння орієнтуватися в соціальному середовищі). За умови такого підходу до мети навчання історії необхідно розробити відповідні засоби у вигляді програм, курсів, підручників, методик тощо. При цьому історія повинна подаватись передовсім як поле діянь та долі як окремих особистостей, так і їхніх спільнот.

Утримувачі документа:
КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1
Є примірники у відділах:
(16.12.2011р. - Б.ц.) (вільний)




    Шаповалова, В.
    Підприємливість як конкурентоспроможність / В. Шаповалова // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. - 2011. - № 11. - С. 49-52
Рубрики: Виховні заходи--Громадянське виховання
Кл.слова (ненормовані):
ділова активність -- підприємливі люди -- самовдосконалення -- адаптаційні здібності -- самопізнання -- критичне мислення
Анотація: Проект спрямований на розвиток ділової активності молоді. Розроблений для учнів 8-11 класів.

Утримувачі документа:
КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1
Є примірники у відділах:
(17.11.2011р. - Б.ц.) (вільний)




    Макашова, Ю.
    Формування комунікативної літературної компетенції через використання технології розвитку критичного мислення учнів : [урок за твором С. Черкасенка "Маленький горбань" у 6 класі] [Текст] / Юлія Макашова // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 9. - С. 57-64. - Бібліогр.: 12 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Методи навчання
   Українська література--Урок

   Українська література--Черкасенко Спиридон Феодосійович (1876-1940 рр.)

Кл.слова (ненормовані):
активна творча особистість -- критичне мислення -- урок за твором С. Черкасенка -- робота над змістом оповідання -- характеристика героя -- робота в парах -- евристична бесіда -- людяність, гуманність, милосердя
Анотація: У статті обгрунтовано необхідність використання технології критичного мислення учнів як моделі для навчання та виховання громадян майбутнього. Надано конспект уроку, мета якого - за допомогою сучасних технологій розкрити ідейно-художній зміст твору, розвивати творчі здібності школярів, виховувати кращі якості людини - милосердя, доброту, здатність до співпереживання.


Дод.точки доступу:
Черкасенко, Спиридон Феодосійович (1876-1940) \про нього\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Бондарук, І.
    Можливості курсів історії у розвитку критичного мислення учнів / І. Бондарук // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 1. - С. 21-27. - Бібліогр.: 12 назв.
Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання
Кл.слова (ненормовані):
технології -- критичне мислення -- компетентнісний підхід -- аналіз -- розуміння -- оцінка -- дослідження -- проблемна ситуація
Анотація: У статті зосереджується увага на формуванні навичок критичного мислення учнів. Із цією метою аналізуються можливості шкільних курсів історії в розвитку критичного мислення учнів ЗНЗ.

Утримувачі документа:
КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1
Є примірники у відділах:
(28.02.2012р. - Б.ц.) (вільний)




    Баранова, Л.
    Читання вибудовує долі / Л. Баранова // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. - 2012. - № 4. - С. 54-55
Рубрики: Освіта--Літературна
   Початкова освіта--Читання

Кл.слова (ненормовані):
художній текст -- читацькі вміння -- критичне мислення -- художня література
Анотація: В статті висвітлено роль читання у процесі виховання підростаючого покоління, розкрито суть поняття "сформованість читацьких умінь", "моральна цінність книги", "критично мислячий читач", запропоновано методи навчання, які забезпечують розвиток критичного мислення учнів.

Утримувачі документа:
КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1
Є примірники у відділах:
(18.04.2012р. - Б.ц.) (вільний)




    Терно, С.
    Природовідповідне навчання історії на основі розвитку критичного мислення / С. Терно // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 3. - С. 38-42. - Бібліогр.: 16 назв.
Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання
Кл.слова (ненормовані):
критичне мислення -- природовідповідна педагогіка
Анотація: Автор зазначає, що природовідповідним навчанням є те, в основу якого покладено рефлексивну та смислотворчу діяльність. А це означає що методика викладання повинна мислити проблемні завдання, проблемні методи та інтерактивні форми.

Утримувачі документа:
КДПУ ім. В. Винниченка : вул. Шевченка, 1
Є примірники у відділах:
(03.04.2012р. - Б.ц.) (вільний)




    Стишук, В.
    Моделювання уроків із застосуванням ТРКМ / В. Стишук // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. - 2012. - № 5. - С. 57-60 : табл.
Рубрики: Педтехнології--Технологія критичного мислення
Кл.слова (ненормовані):
критичне мислення -- урок розвитку навичок критичного мислення -- технологія розвитку критичного мислення
Анотація: В статті розкрито суть технології розвитку критичного мислення, особливолсті її впровадження в навчально-виховний процес.

Є примірники у відділах:
(22.05.2012р. - Б.ц.) (вільний)




    Наєнко, Михайло.
    Ярлик і донос як жанри паралітературознавства [Текст] / Михайло Наєнко // Слово і час. - 2012. - № 6. - С. 85-88
Рубрики: Літературна критика--Україна, 21 ст.
Кл.слова (ненормовані):
публікація -- текст -- підтекст -- критичне мислення
Анотація: Автор статті розмірковує над поняттями " донос", "ярлик" та "автоплагіат" як проблемами літератури.