Баханов, К.
    Яка система навчання вам більше імпонує? [] : методичний матеріал / К. Баханов // Історія в школах України. - 2008. - № 5. - С. 3-6
Рубрики: Суспільствознавча освіта--Зміст, форми, методи
Кл.слова (ненормовані):
дидактика -- педагогічна система -- традиційне навчання
Анотація: В сучасній дидактиці "навчання" трактується як процес послідовної взаємодії вчителя і учнів, спрямований на засвоєння всіх компоненнтів змісту освіти. Саме цій темі присвячена стаття.

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1




    Сотниченко, В.
    Навчальна дія як базова складова технології навчання [] : методичний матеріал / В. Сотниченко // Історія в школах України. - 2008. - № 5. - С. 10-12. - бібліограф.: 16 назв.
Рубрики: Суспільствознавча освіта--Зміст, форми, методи
Кл.слова (ненормовані):
процес навчання -- "меритократія" -- освіта -- навчальна дія
Анотація: В статті стверджується, що основною активною структурною складовою процесу навчання є навчальна дія. Вона є основним способом виконання навчальних завдань; предметом застосування особливих принципів та підходів; інструментом розробки теорії й практичних рекомендацій щодо оптимального вирішення питань формування результатів навчання історії та суспільствознавчих дисциплін на сучасному етапі розвитку цієї галузі знань.

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1




    Задорожна, Л.
    Громадянська освіта у процесі навчання історії: до проблеми інтегрування [] : методичний матеріал / Л. Задорожна // Історія в школах України. - 2008. - № 5. - С. 12-18. - бібліограф.: 14 назв.
Рубрики: Суспільствознавча освіта--Зміст, форми, методи
   Історична та суспільствознавча освіта

Кл.слова (ненормовані):
виховання громадянина -- навчальний процес -- життєві компетенції
Анотація: В статті зазначається, що застосування у шкільній освіті сучасних інформаційних технологій дає змогу вчителям історії оптимізувати процес формування громадянина за допомогою історичної освіти, а школярам - відчути глибокий зв"язок минулого із сучасними потребами становлення громадянського суспільства в Україні й світі.

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1




    Гупан, Н.
    "Нові підходи до відбору і структурування змісту підручника з історії України" [Текст] : (Актуальне інтерв'ю) / Н. Гупан // Історія в школах України. - 2008. - № 9 . - С. 3-4.
Рубрики: Суспільствознавча освіта--Зміст, форми, методи
   Історія України--Методика викладання--Підручник

Кл.слова (ненормовані):
український підручник з історії -- зміст вітчизняної історії -- "національний підручник"
Анотація: Представлено інтерв"ю Нестора Гупана з приводу сучасного погляду на підручник з історії України. Зокрема йдеться про те, що підручник не має бути книгою для читання, а навпаки, має бути книгою для роботи, тобто там має бути більше текстів джерел, ілюстрацій, різноманітного методичного матеріалу.





    Пометун, О.
    Формування критичного мислення учнів на уроках з курсу за вибором "Права людини" [Текст] : методичний матеріал / О. Пометун // Історія в школах України. - 2008. - № 9 . - С. 5-7.
Рубрики: Суспільствознавча освіта--Зміст, форми, методи
   Правознавство--Методика викладання

Кл.слова (ненормовані):
критичний способ мислення -- права і свободи людини
Анотація: В публікації йдеться про те, що одним з найважливіших завдань сучасної освіти є розвиток критичного способу мислення учнів, адже освіта орієнтована на майбутнє, яке не може бути наперед визначеним. Тож першочерговим є розвиток тих умінь і навичок мислення, що дають змогу адекватно оцінювати нові обставини й формувати стратегії розв"язання проблем, які можуть виникнути. Саме на розвиток критичного мислення в учнів значною мірою спрямовано запропонований у 2006 році курс за вибором "Права людини" для 10-тих або 11-тих профільних класів навчальних закладів суспільно-гуманітарного напряму.





    Мороз, П.
    Теоретичні засади розвитку вмінь бачити проблеми на уроках історії [Текст] : методичний матеріал / П. Мороз // Історія в школах України. - 2008. - № 9 . - С. 11-15. - бібліогр.: 10 назв.
Рубрики: Суспільствознавча освіта--Зміст, форми, методи
   Методика викладання історії в школі

Кл.слова (ненормовані):
розвиток освіти -- формування творчої особистості -- особистісно орієнтоване навчання
Анотація: Стаття розглядає проблему пошуку нового в теорії і практиці сучасного етапу розвитку освіти в Україні. А саме необхідність переходу від репродуктивного навчання до ефективного. Що можливе за умови, якщо учень у процесі навчальної діяльності і життєвої практики використовує знання, здобуті ним самим.

Є примірники у відділах:
Інв.1 - Б.ц. (вільний)




    Терно, С.
    Полікультурна освіта: чи потрібна вона Україні? [Текст] : методичний матеріал / С. Терно // Історія в школах України. - 2008. - № 9 . - С. 15-20. - бібліогр.: 9 назв.
Рубрики: Суспільствознавча освіта--Зміст, форми, методи
Кл.слова (ненормовані):
міжкультурні стосунки -- міжетнічні стосунки -- етнічна структура населення України
Анотація: В публікації йдеться про те, що в умовах глобалізації та етноренесансу (відродження етнічних культур), який її супроводжує, значного впливу набула ідеологія мультикультаризму як ідеї безконфліктного співіснування в спільному життєвому просторі різних за змістом культур.





    Гузенков, С.
    Як можна вивчати національні трагедії [Текст] : методичний матеріал / С. Гузенков // Історія в школах України. - 2008. - № 9 . - С. 20-22. - бібліогр.: 15 назв. - Зміст: Роль трагедій в національній історії ; Можливі паралелі ; Необхідно "олюднити" українську історію і повернути її обличчям до жертв трагедії ; Скоригувати питання про винуватців, ввівши в тему громадянський аспект ; Наголосити на можливості добра за найкритичніших умов
Рубрики: Суспільствознавча освіта--Зміст, форми, методи
   Методика викладання історії в школі

Кл.слова (ненормовані):
трагічність української історії -- голодомор
Анотація: В статті йдеться про необхідність "олюднити" українську історію. Проводиться паралель між українським Голодомором та єврейським Голокостом.

Є примірники у відділах:
Інв.1 - Б.ц. (вільний)




    Гирич, І.
    Як переробити програму з історії України для 9 класу під кутом зору відмови від етноцентризму та залучення чинника мультикультурності й багатоетнічності [Текст] : методичний матеріал / І. Гирич // Історія в школах України. - 2008. - № 9 . - С. 23-27.
Рубрики: Суспільствознавча освіта--Зміст, форми, методи
Кл.слова (ненормовані):
політичні нації -- імперії -- нетитульні нації -- мультикультурність -- полінаціональність
Анотація: Автор статті запрошує до дискусії з приводу ситуації в Україні, що склалася навколо політико-культурної спільноти.





   
    Всеукраїнська учнівська олімпіада з основ правознавства: підсумки, запитання, відповіді [Текст] : офіційна інформація // Історія в школах України. - 2008. - № 9 . - С. 28-35.
Рубрики: Суспільствознавча освіта--Зміст, форми, методи
   Правознавство-- Учнівські олімпіади

Кл.слова (ненормовані):
завдання олімпіади
Анотація: Представлено завдання IV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з основ правознавства 2007/2008 навчальний рік.





   
    Матеріали Українського центру оцінювання якості освіти [Текст] // Історія в школах України. - 2008. - № 10. - С. 3-18. - Зміст: Офіційна інформація Українського центру оцінювання якості освіти. Тестові завдання зовнішнього незалежного оцінювання з історії України 2008 року ; Відповіді до завдань зовнішнього незалежного оцінювання з історії України 2008 року ; Тестові завдання зовнішнього незалежного оцінювання з історії України 2008 року (додаткова сесія) ; Відповіді до завдань зовнішнього незалежного оцінювання з історії України 2008 року (додаткова сесія)
Рубрики: Суспільствознавча освіта--Зміст, форми, методи
   Викладання історії в школі--Зовнішнє оцінювання

Кл.слова (ненормовані):
зовнішнє незалежне оцінювання
Анотація: Представлено матеріали українського центру оцінювання якості освіти. Зокрема , тестові завдання зовнішнього незалежного оцінювання з історії України 2008 року, відповіді до завдань; тестові завдання ЗНО (додаткова сесія), відповіді до завдань (додаткова сесія).





    Баханов, К.
    Учитель історії та особистісно орієнтоване навчання [Текст] / К. Баханов // Історія в школах України. - 2008. - № 10. - С. 19-20. - Бібліогр.: 4 назв. . - Закінчення. Початок див.: 2008. - № 9
Рубрики: Суспільствознавча освіта--Зміст, форми, методи
   Методика викладання історії в школі--Особистісно орієнтоване навчання

Кл.слова (ненормовані):
професійне спрямування -- стиль педагогічної діяльності -- навчання
Анотація: Представлено методику визначення індивідуального стилю педагогічної діяльності. Надаються рекомендації кожному педагогічному стилю діяльності.

Є примірники у відділах:
Інв.1 - Б.ц. (вільний)




    Мицик, Ю.
    Нове чи призабуте старе: міркування про книжку "Шкільна історія очима істориків-науковців" [Текст] / Ю. Мицик // Історія в школах України. - 2008. - № 11-12 . - С. 3-8.
Рубрики: Суспільствознавча освіта--Зміст, форми, методи
Кл.слова (ненормовані):
курс історії -- підручник
Анотація: Мова йде про викладання історії в школах та ВУЗах. Про необхідність створення нових підручників, та про недоліки вже існуючих підручників з історії.





    Ладиченко, Т.
    Нові методи вивчення історії в багатокультурному суспільстві [Текст] / Т. Ладиченко // Історія в школах України. - 2008. - № 11-12 . - С. 9-11.
Рубрики: Суспільствознавча освіта--Зміст, форми, методи
Кл.слова (ненормовані):
семінар -- полікультурність -- багатокультурне суспільство
Анотація: В публікації йдеться про проведення міжнародного семінару на тему "Нові методи викладання історії у багатокультурному суспільстві", який відбувся 25-27 вересня 2008 р. в смт Форос. Семінар був присвячений проблемі полікультурності, цивілізованого співжиття в багатокультурному середовищі.





    Мисан, В.
    Багатоперспективність у змісті шкільних курсів історії [Текст] / В. Мисан // Історія в школах України. - 2008. - № 11-12 . - С. 11-14. - Бібліогр.: 18 назв. - Зміст: Що слід розуміти під багатоперспективністю в змісті та навчанні шкільних курсів історії? ; Як засади багатоперспективності реалізуються в сучасній українській історичній освіті?
Рубрики: Суспільствознавча освіта--Зміст, форми, методи
Кл.слова (ненормовані):
шкільний курс історії -- багатоперспективність -- історична дидактика -- історична емпатія
Анотація: В публікації йдеться про багаторакурсність у викладанні історії. Головні характеристики багаторакурсності тісно пов"язані з аналізом історичних фактів (подій, явищ, процесів).





    Мороз, П.
    Методика розвитку в школярів уміння бачити проблеми (на матеріалі історії стародавнього світу) [Текст] / П. Мороз // Історія в школах України. - 2008. - № 11-12 . - С. 15-20. - Бібліогр.: 17 назв.
Рубрики: Суспільствознавча освіта--Зміст, форми, методи
   Історія Стародавнього світу

Кл.слова (ненормовані):
навчальний процес -- пошукова діяльність -- навчальний зміст
Анотація: Публікація присвячена методиці розвитку в школярів уміння бачити проблеми (на матеріалі історії стародавнього світу). А саме, необхідність актитізації пошукової активності серед учнів.





    Камбалова , Я.
    Використання робочих зошитів у процесі навчання історії: історико-методичні аспекти [Текст] / Я. Камбалова // Історія в школах України. - 2008. - № 11-12 . - С. 21-25. - Бібліогр.: 14 назв.
Рубрики: Суспільствознавча освіта--Зміст, форми, методи
Кл.слова (ненормовані):
зміст освіти -- робочий зошит -- навчання історії -- диференціація навчання -- індивідуалізація навчання
Анотація: Завдання статті: визначити основні етапи процесу створення робочих зошитів з історії в Україні та характерних особливостей кожного з них; визначити роль та функції робочого зошита в процесі навчання шкільних курсів історії; проаналізувати чинну практику створення та використання робочих зошитів з історії в Україні та зарубіжних країнах; здійснити огляд класифікацій робочих зошитів, створених сучасними методистами; визначити системи вимог до робочого зошита нового покоління





    Пометун, О.
    Тематичне оцінювання навчальних досягнень учнів: формальне виставлення тематичного бала чи система контрольних процедур з теми? [Текст] / О. Пометун, В. Власов // Історія в школах України. - 2009. - № 1-2 . - С. 3.
Рубрики: Суспільствознавча освіта--Зміст, форми, методи
Кл.слова (ненормовані):
тематичне оцінювання -- навчальні досягнення -- контроль знань
Анотація: Методисти обласних інститутів післядипломної освіти під час Всеукраїнської наради "Проблеми змісту сучасної історичної освіти та шляхи їх вирішення", яка відбулася 5 грудня 2008 року, зверталися з проханням роз"яснити деякі положення наказу МОН УКраїни від 03.06.2008 № 496 "Про затвердження іструкції з ведення класного журналу учнів 5-11 (12) класів загальноосвітніх навчальних закладів", зокрема в тій частині, яка стосується тематичного оцінювання/тематичної атестації. В представленій статті надаються роз"яснення з поданих питань.


Дод.точки доступу:
Власов, В.




    Терно, С.
    Як знайти виважений спосіб викладання національної ідентичності та культурної різноманітності в шкільному курсі історії? [Текст] / С. Терно // Історія в школах України. - 2009. - № 1-2 . - С. 4-8. - Бібліогр.: 10 назв.
Рубрики: Суспільствознавча освіта--Зміст, форми, методи
Кл.слова (ненормовані):
національна ідентичність -- культурна різноманітність -- оцінювання знань -- процес навчання -- самоідентичність
Анотація: В публікації йдеться про поєднання викладання національної ідентичності та культурної різноманітності. На перший погляд це неможливо, оскільки вони начебто виключають одне одного. Прищеплення національної ідентичності не повинно сприяти недооцінюванню інших націй, а для цього слід висвітлювати співпрацю різних націй, демонструвати розвиток власної нації шляхом взаємодії з іншими, показувати приклади мирного співжиття та взаємодопомоги представників різних націй.





    Мисан, В.
    Багатоперспективність як форма в змісті шкільного курсу історії України [Текст] / В. Мисан // Історія в школах України. - 2009. - № 1-2 . - С. 9-13. - Бібліогр.: 9 назв.
Рубрики: Суспільствознавча освіта--Зміст, форми, методи
Кл.слова (ненормовані):
шкільний курс історії України -- шкільний підручник з історії -- історичний документ
Анотація: Мова йде про багатоперспективність як форму в змісті шкільного курсу історії України. Зокрема, йдеться про форму подачі різної інформації в змісті шкільних курсів історії. Форма подачі навчального матеріалу в змісті шкільних курсів історії - це спосіб презентації історичного факту. Розрізняють первинну і вторинну форми подачі інформації.