Терно, С.
    Конфлікт: це добре чи погано? (Як вивчати конфлікти у громадянській освіті) [Текст] : методичний матеріал / С. Терно // Історія в школах України. - 2008. - № 3 . - С. 17-23
Рубрики: Історична та суспільствознавча освіта
Кл.слова (ненормовані):
громадянська освіта -- конфлікт -- протистояння -- соціальні негаразди
Анотація: Стаття присвячена темі "Конфлікти". На думку автора статті ця тема є найважливішою у громадянській освіті, адже невміння розв"язувати конфлікти призводить до громадянського протистояння, збитків та соціальних негараздів. В статті є спроба, з одного боку, представити сучасне бачення конфліктів, спираючись на досягнення різних наук про людину й суспільство, з іншого - продемонструвати способи успішного розв"язання та залагодження конфліктів.

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1




    Сотниченко, В.
    Підходи до визначення навчальних елементів у системі історичної та суспільствознавчої освіти [Текст] : методичний матеріал / В. Сотниченко // Історія в школах України. - 2008. - № 3 . - С. 13-16. - бібліограф.: 9 назв.
Рубрики: Історична та суспільствознавча освіта
Кл.слова (ненормовані):
навчальний процес -- інформація -- педагогічні умови
Анотація: Необхідність написання цієї статті зумовлена потребами поступового "переформатування" алгоритму мислення учасників навчального процесу. Авторське бачення такої проблеми базується на засадах інтенсивно зростаючого обсягу інформації, її доступності, каналів і темпів поширення. Домінуючим чинником цієї інформації є суспільствознавча складова, яка відіграє суттєву роль не лише у навчальному процесі, а й у формуванні світоглядної позиції громадянина України. У зв"язку з цим автор привертає увагу до необхідності визначення нових підходів до основних напрямів розвитку і вдосконалення системи історичної й суспільствознавчої освіти в Україні як у середній, так і у вищій школі. На цій підставі автор пропонує власне визначення таких понять. як "навчальна дія", "теоретична модель навчальної дії", "дидактичний простір", "педагогічні умови". Суть підходів як один із варіантів, на думку автора, полягає в тому, щоб посилити акцент на визначенні й конкретизації структури і змісту основних складових методичної системи й налагодженні механізмів взаємодії між ними. Це вказує на реальну перспективу наукового доробку в подальшому вивченні та вдосконаленні системи історичної й суспільствознавчої освіти в Україні.

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1




    Задорожна, Л.
    Громадянська освіта у процесі навчання історії: до проблеми інтегрування [] : методичний матеріал / Л. Задорожна // Історія в школах України. - 2008. - № 5. - С. 12-18. - бібліограф.: 14 назв.
Рубрики: Суспільствознавча освіта--Зміст, форми, методи
   Історична та суспільствознавча освіта

Кл.слова (ненормовані):
виховання громадянина -- навчальний процес -- життєві компетенції
Анотація: В статті зазначається, що застосування у шкільній освіті сучасних інформаційних технологій дає змогу вчителям історії оптимізувати процес формування громадянина за допомогою історичної освіти, а школярам - відчути глибокий зв"язок минулого із сучасними потребами становлення громадянського суспільства в Україні й світі.

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1




    Пометун, О.
    "Забезпечити формування предметної історичної та громадянської компетентності учнів..." (Актуальне інтерв'ю) [Текст] : методичний матеріал / О. Пометун // Історія в школах України. - 2008. - № 7-8. - С. 3-6
Рубрики: Історична та суспільствознавча освіта
Кл.слова (ненормовані):
навчальний рік -- суспільствознавчі предмети -- освіта
Анотація: Представлено інтерв"ю Олени Іванівни Пометун - завідувачки лабораторії суспільствознавчої освіти Інституту педагогіки АПН України, доктора педагогічних наук, професора стосовно розвитку суспільствознавчої освіти на сучасному етапі.

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1




   
    Про вивчення курсу "Етика" та курсів духовно-морального спрямування в загальноосвітніх навчальних закладах України у 2008/2009 навчальному році [Текст] : методичний матеріал // Історія в школах України. - 2008. - № 7-8. - С. 12-14. - бібліограф.: 2 назв.
Рубрики: Історична та суспільствознавча освіта
Кл.слова (ненормовані):
предмет "Етика" -- етичні категорії
Анотація: У 2008/2009 навчальному році у 5-6 класі продовжується вивчення предмета "Етика". Цей предмет спрямований на формування моральних цінностей і орієнтирів особистості, моральної культури і культури поведінки учня.

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1




    Гирич, І.
    Національний дискурс як забороло від ксенофобії, або як наші мінуси зробити плюсами [Текст] : методичний матеріал / І. Гирич // Історія в школах України. - 2008. - № 7-8. - С. 16-19
Рубрики: Історична та суспільствознавча освіта
Кл.слова (ненормовані):
національний дискурс -- шкільна освітня література
Анотація: В статті йдеться про протиставлення космополітичного національному у вивченні вітчизняної історії. Аналізується матеріал підручника "Історія України" для 9 класу.

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1