Дружененко, Р. Перспективи актуалізації комунікативно-прагматичної основи навчання української мови [Текст] / Раїса Дружененко> // Українська мова і література в школах України. - 2014. - № 1. - С. 15-18. - Бібліогр.: 8 назв. Рубрики: Українська мова--Методологія Українська мова--Методика Кл.слова (ненормовані): прагматика -- прагматичний компонент -- комунікативно-прагматичні уміння -- суб'єкт навчання -- процес навчання Анотація: У статті розглянуто проблему перспектив реалізації комунікативно-прагматичної основи навчання української мови, окреслено умови формування комунікативно-прагматичних умінь і навичок суб'єкта навчання. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Кучерук, Оксана Соціокультурний розвиток учнів як лінгвометодична проблема [Текст] / Оксана Кучерук> // Українська мова і література в школі. - 2014. - № 2. - С. 2-7. - Бібліогр.: 7 назв. Рубрики: Українська мова--Методологія Мовознавство--Соціолінгвістика Мовознавство--Мова і культура Кл.слова (ненормовані): соціокультурний розвиток мовної особистості -- соціокультурна компетентність -- соціокультурна змістова лінія україномовної освіти -- цінності -- культурні смисли -- принципи навчання -- методи навчання Анотація: У статті висвітлено лінгводидактичні питання проблеми соціокультурного розвитку особистості учня. Зокрема , окреслено умови, що впливають на ефективність соціокультурного розвитку зростаючої особистості в контексті шкільної україномовної освіти. Розглянуто особистісно орієнтований, лінгвокультурологічний,аксіологічний, текстоцентричний, герменевтичний, комунікативно-ситуативний і креативний аспекти методики реалізації соціокультурного складника змісту шкільного курсу української мови. Зосереджено увагу на методах навчання, які уможливлюють соціокультурний розвиток мовної особистості школяра. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Греб, М. Психологічні чинники формування лексичної компетентності майбутніх учителів початкових класів [Текст] / Марія Греб> // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 9. - С. 23-26. - Бібліогр.: 14 назв. Рубрики: Українська мова--Викладання у ВНЗ Українська мова--Методологія Кл.слова (ненормовані): лексична компетентність -- вікові особливості студентів -- види класифікацій пам'яті -- увага -- мислення -- завдання для студентів -- прийоми запам'ятовування -- методика навчання лексикології Анотація: У статті обґрунтовано психологічні чинники формування лексичної компетентності майбутніх учителів початкових класів. Зокрема, наголошено на тому, що розвиткові лексичної компетентності майбутніх учителів початкових класів сприяє врахування індивідуальних і вікових особливостей, інтересів, рівня пізнавальних можливостей, здібностей, студентів, розуміння суті психічних процесів, що лежать в основі мовленнєвої діяльності. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Груба, Т. Контроль у компетентнісній парадигмі сучасної лінгводидактики [Текст] / Таміла Груба> // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 9. - С. 27-29. - Бібліогр.: 9 назв. Рубрики: Українська мова--Методологія Українська мова--Перевірка і оцінка знань Кл.слова (ненормовані): контроль сформованості знань і умінь -- компетентнісна парадигма -- прнципи контролю -- функції контролю -- види контролю Анотація: У статті окреслено функції реалізації контролю сформованості знань, умінь і навичок учнів і студентів в компетентнісній парадигмі сучасної лінгводидактики. Особливу увагу приділено принципам, функціям і видам контролю. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Загнітко, А. Організація самостійної роботи у Всеукраїнському віртуально-лінгвістичному діалозі: лінгвометодологічні та лінгвокомп'ютерні засади [Текст] / Анатолій Загнітко> // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 12. - С. 3-14. - Бібліогр.: 25 назв. Рубрики: Українська мова--Методологія Мовознавство--Методологія Кл.слова (ненормовані): віртуально-лінгвістичний діалог -- Віртуальна лінгвістична лабораторія "Словник української мови" -- лінгвокомп'ютерна технологія -- лінгвотехнологія -- лексикографія -- реальна комунікативна спільнота -- ідеальна комунікативна спільнота -- методологія віртуально-лінгвістичного діалогу Анотація: У статті охарактеризовано основні складники організації Всеукраїнського віртуально-лінгвістичного діалогу, з'ясовано методологічні, лінгвокомп'ютерні та технологічні основи його функціонування. Визначено моделі самостійної роботи студентів у Всеукраїнському віртуально-лінгвістичному діалозі. Встановлено функційне навантаження сучасних Віртуальної лексикографічної лабораторії "Словник української мови" й Віртуальної лексикографічної лабораторії "Етимологічний словник української мови" Українського мовно-інформаційного фонду Національної академії наук України в організації та проведенні Всеукраїнського віртуально-лінгвістичного діалогу. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Омельчук, С. Сучасні тенденції в українській лінгводидактиці крізь призму наукових праць Марії Пентилюк [Текст] / Сергій Омельчук> // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 4. - С. 9-14. - Бібліогр.: 18 назв. Рубрики: Українська мова--Дидактика Українська мова--Методологія Кл.слова (ненормовані): тенденція -- українська лінгводидактика -- мовна освіта -- підхід до навчання мови -- текстоцентризм -- дисертації -- Марія Пентилюк Анотація: Розглянуто сучасні тенденції в теорії і методиці навчання української мои крізь призму наукових праць Марії пентилюк, перспективні для розвитку лінгводидактичної науки в ХХІ ст. У визначенні концептуальних засад навчання української мови враховано зміну парадигми філософії освіти, що відбувається в сучасному освітньому просторі; переорієнтування мовної освіти зі знаннєвого підходу на компетентнісний, діяльнісний, особистісно орієнтований; прогресивні лінгвістичні теорії і концепції, нові аспекти вивчення мови тощо. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |