Туркевич, О.
    Розвиток методики викладання української мови як іноземної. Навчальні посібники. Сучасний етап [Текст] / Оксана Туркевич // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 11/12. - С. 40-45. - Бібліогр.: 32 назви.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Викладання у внз
   Українська мова--Підручники і навчальні посібники

Кл.слова (ненормовані):
методична наука -- українська мова як іноземна (УМІ) -- он-лайн курс -- аудіолінгвальні видання -- друковані видання -- профільні посібники -- навчальний комплекс для іноземців
Анотація: У статті розглянуто становлення методики викладання української мови як іноземної на сучасному етапі. Охарактеризовано навчальні посібники різних типів, які з'явилися протягом новітнього періоду.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Пальчикова, О.
    Принципи формування крос-культурної компетентності іноземних студентів [Текст] / Олександра Пальчикова // Українська мова і література в школах України. - 2014. - № 6. - С. 18-21. - Бібліогр.: 15 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Дидактика
   Українська мова--Викладання у ВНЗ

   Українська мова--Викладання української як іноземної

Кл.слова (ненормовані):
поліетнічне середовище -- культурологічне навчання -- крос-культурна компетентність -- мовні і культурні компетентності іноземних студентів
Анотація: У статті розглянуто поняття "крос-культурна компетентність" та подано визначення терміна "крос-культурна компетентність студента-іноземця". Виокремлено систему дидактичних і методичних принципів формування крос-культурної компетентності іноземних студентів.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Дем'яненко, С.
    "Ти наше диво калинове..." [Текст] : мовознавчий турнір : До Дня української писемності та мови / Світлана Дем'яненко // Українська мова і література в школах України. - 2014. - № 10. - С. 63-71.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Викладання у ВНЗ
   Знаменні дати--9 листопада - День української писемності і мови--Сценарії

   Українська мова--Крилаті вислови про мову

Кл.слова (ненормовані):
історя становлення та виникнення української мови -- змагання команд -- крилаті вислови -- вікторина -- вислови про мову
Анотація: Запропоновано сценарій заходу до Дня української писемності та мови для студентів. Мета мовознавчого турніру полягає в наступному: поглибити і розширити знання студентів про історію становлення та розвитку української мови, її красу і багатство, виникнення писемності в Україні; формувати лінгвокультурознавчу компетенцію учнів, розвивати пізнавальні інтереси студентської молоді, навички пошуково-дослідницької роботи; пробудити почуття національної гідності, гордості й любові до своєї держави, до рідного краю, його традицій та звичаїв.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Попова, Л.
    Формування професійної компетентності студентів - майбутніх філологів під час вивчення дистанційного курсу "Мовленнєвий етикет ділового спілкування" [Текст] / Людмила Попова // Українська мова і література в школах України. - 2014. - № 11. - С. 3-6. - Бібліогр.: 8 назв.
Рубрики: Українська мова--Викладання у ВНЗ
   Українська мова--Підготовка фахівців

   Українська мова--Культура мовлення

Кл.слова (ненормовані):
формування особистості учителя-словесника -- професійна компетентність -- мовленнєвий етикет ділового спілкування -- завдання курсу -- завдання для студентів -- промова
Анотація: У статті визначено зміст поняття "професійна компетентність майбутнього вчителя-словесника", специфіку фахової діяльності педагога та сформульовано мету, завдання й особливості дисципліни "Мовленнєвий етикет ділового спілкування", спрямованої на формування професійної компетентності майбутнього вчителя-словесника. Значну увагу в цьому курсі приділено питанням вербального спілкування, основним критеріям культури мовлення, особливостям використання невербальних засобів та їх місцю в міжкультурній комунікації, застосуванню етикетних формул в опосередкованому спілкуванні тощо.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Малихін, О.
    Зміст і сутність самостійної навчальної діяльності студентів: історія і сучасність [Текст] / Олександр Малихін // Українська мова і література в школах України. - 2014. - № 11. - С. 24-28. - Бібліогр.: 5 назв.
Рубрики: Українська мова--Викладання у ВНЗ
   Педагогіка--Дидактика

   Освіта--Історія

Кл.слова (ненормовані):
пізнавальна діяльність -- проблема самостійності в навчанні -- самостійна робота студентів -- самостійна навчальна діяльність -- мета -- структура -- предмет
Анотація: У статті узагальнено досвід дослідження проблеми самостійної навчальної діяльності студентів в історико-дидактичному ракурсі, а також проаналізовано сучасні тенденції вивчення дотичних питань. Вивчення підходів до трактування понять "діяльність", "пізнавальна діяльність"; "самостійна робота", "самостійна пізнавальна діяльність", "навчальна діяльність" уможливило визначення сутності поняття "самостійна навчальна діяльність студентів вищих навчальних закладів" у сучасному розумінні.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Овсієнко, Л.
    Методи навчання лінгвістики тексту в системі компетентнісної мовної освіти майбутніх учителів-словесників [Текст] / Людмила Овсієнко // Українська мова і література в школах України. - 2014. - № 12. - С. 5-11. - Бібліогр.: 18 назв.
Рубрики: Українська мова--Методи навчання
   Українська мова--Викладання у ВНЗ

   Мовознавство--Лінгвістика тексту

Кл.слова (ненормовані):
компетентнісний підхід -- компетенції -- традиційні методи -- активні та інтерактивні методи -- активне програмоване навчання -- практика -- проблемна лекція -- викладачі -- студенти-філологи
Анотація: У статті визначено і проаналізовано сучасні методи навчання майбутніх учителів-словесників. Із численного арсеналу методів, адекватних завданням компетентнісного підходу, виділено такі, як метод проектів, портфоліо, кейс-метод, ділова гра, активне програмоване навчання та ін. Упроваджуючи ці методи в процес навчання лінгвістики тексту, викладач ВНЗ формує індивідуальні, професійні, творчі здібності майбутнніх учителів-словесників, тобто професійно-педагогічну компетентність, яка охоплює літературознавчий, лінгвістичний, психологічний, педагогічний, дидактичний, методичний і комунікативний складники.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Симоненко, Л.
    Контроль сформованості рівня методичної компетентності майбутніх філологів: види, функції [Текст] / Людмила Симоненко // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 3. - С. 12-16. - Бібліогр.: 9 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Викладання у ВНЗ
   Українська література--Викладання у ВНЗ

Кл.слова (ненормовані):
види контролю -- попередній контроль -- поточний контроль -- модульний контроль -- підсумковий контроль -- державна атестація -- самоконтроль
Анотація: У статті визначено види контролю сформованості рівня методичної компетентності майбутніх філологів, узагальнено виокремлені дослідниками види педагогічного контролю; з'ясовано особливості кожного; розкрито шляхи їх застосування. Узагальнено досвід дослідження проблеми відомими науковцями; охарактеризовано ефективні види контролю в залежності від дидактичної мети й етапу навчання, форми проведення, суб'єкта/об'єкта проведення контролю.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Копусь, О.
    Організація науково-дослідницької діяльності студентів у професійній підготовці майбутніх учителів української мови і літератури [Текст] / Ольга Копусь // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 3. - С. 10-12. - Бібліогр.: 9 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Викладання у ВНЗ
   Українська література--Викладання у ВНЗ

   Українська мова--Підготовка фахівців

   Українська література--Підготовка фахівців

Кл.слова (ненормовані):
науково-дослідницька діяльність -- професійна підготовка -- наукова робота -- магістерська робота -- професійна компетентність
Анотація: Статтю присвячено окремим аспектам формування професійної компетентності майбутніх учителів-словесників; з'ясовано місце і роль науково-дослідницької діяльності студентів у процесі професійної підготовки майбутніх учителів української мови і літератури.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Яковенко, Т.
    Уподібнення та спрощення приголосних звуків [Текст] : українська мова для студентів І курсу спеціальності "Початкова освіта" : початок / Тамара Яковенко // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 4. - С. 51-54.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Викладання у ВНЗ
   Українська мова--Фонетика--Методика

   Українська мова--Комп'ютерне і програмоване навчання

Кл.слова (ненормовані):
узагальнення й систематизація знань -- фонетичні явища рідної мови -- проектна діяльність за програмою "Intel@" -- орфоепія -- орфографія -- асиміляція приголосних звуків -- оглушення
Анотація: Мета поданого заняття - використовуючи новітні технології та засоби навчання, узагальнити, поглибити і систематизувати знання і уміння студентів-першокурсників про важливі фонетичні яаища української мови, формувати навички практичної роботи з навчальною літературою та інтернет-ресурсами.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Караман, О.
    Підготовка студентів до викладання синтаксису в профільній школі [Текст] / Ольга Караман // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 5. - С. 24-27. - Бібліогр.: 5 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Синтаксис--Методика
   Українська мова--Викладання у ВНЗ

Кл.слова (ненормовані):
підготовка студентів -- односкладні речення -- функційно-стилістичний підхід -- методи навчання -- вправи
Анотація: У статті окреслено особливості вивчення синтаксису в профільній школі, акцентовано увагу на опанування таких мовних одиниць синтаксичного рівня, як односкладні речення. Розкрито можливості використання різних методів навчання, зокрема бесіди, спостереження над мовою, слова вчителя, методу вправ; запропоновано зразки вправ, які сприяють формуванню комунікативних умінь і навичок учнів.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Яковенко, Т.
    Уподібнення та спрощення приголосних звуків [Текст] : українська мова для студентів І курсу спеціальності "Початкова освіта" / Тамара Яковенко // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 4. - С. 51-54. ; Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 6. - С. 32-39.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Викладання у ВНЗ
   Українська мова--Фонетика--Методика

   Українська мова--Комп'ютерне і програмоване навчання

Кл.слова (ненормовані):
узагальнення й систематизація знань -- фонетичні явища рідної мови -- проектна діяльність -- орфоепія -- орфографія -- асиміляція приголосних звуків -- оглушення -- тестові завдання
Анотація: Мета поданого заняття - використовуючи новітні технології та засоби навчання, узагальнити, поглибити і систематизувати знання і уміння студентів-першокурсників про важливі фонетичні яаища української мови, формувати навички практичної роботи з навчальною літературою та інтернет-ресурсами.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Решетілова, О.
    Вправи як ефективний метод засвоєння професійної лексики майбутніми документознавцями [Текст] / Оксана Решетілова // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 7/8. - С. 92-95. - Бібліогр.: 8 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Лексикологія--Термінологія--Методика
   Українська мова--Викладання у ВНЗ

Кл.слова (ненормовані):
професійне мовлення -- термінологічна лексика -- види робіт -- етапи засвоєння лексичної одиниці -- типологія вправ і завдань -- приклади завдань
Анотація: У статті зосереджено увагу на проблемі пошуків ефективних шляхів засвоєння майбутніми документознавцями фахової термінології. Узагальнено досвід дослідження проблеми в сучасній педагогічній, психологічній й методичній літературі. Визначено особливості використання вправ як ефективного методу засвоєння майбутніми документознавцями професійної термінології. Наведено приклади завдань, виконання яких сприятиме ознайомленню студентів з професійною лексикою.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Греб, М.
    Психологічні чинники формування лексичної компетентності майбутніх учителів початкових класів [Текст] / Марія Греб // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 9. - С. 23-26. - Бібліогр.: 14 назв.
Рубрики: Українська мова--Викладання у ВНЗ
   Українська мова--Методологія

Кл.слова (ненормовані):
лексична компетентність -- вікові особливості студентів -- види класифікацій пам'яті -- увага -- мислення -- завдання для студентів -- прийоми запам'ятовування -- методика навчання лексикології
Анотація: У статті обґрунтовано психологічні чинники формування лексичної компетентності майбутніх учителів початкових класів. Зокрема, наголошено на тому, що розвиткові лексичної компетентності майбутніх учителів початкових класів сприяє врахування індивідуальних і вікових особливостей, інтересів, рівня пізнавальних можливостей, здібностей, студентів, розуміння суті психічних процесів, що лежать в основі мовленнєвої діяльності.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Горошкіна, О.
    Соціокультурний аспект навчання української мови як іноземної [Текст] / Олена Горошкіна // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 9. - С. 30-32. - Бібліогр.: 4 назви.
Рубрики: Українська мова--Викладання у ВНЗ
   Українська мова--Викладання української як іноземної

Кл.слова (ненормовані):
соціокультурний аспект -- самобутність національної картини світу -- фольклор -- фразеологізми -- слова-символи -- робота з текстом
Анотація: У статті визначено методичні орієнтири навчання української мови як іноземної в соціокультурному аспекті. Особливу увагу приділено використанню фразеологізмів, слів-символів, текстів, які допомагають краще пізнати український характер, природу української душі.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Рябовол, Н.
    Ефективні форми навчання морфеміки і деривації майбутніх учителів української мови [Текст] / Наталія Рябовол // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 10. - С. 49-51. - Бібліогр.: 12 назв.
Рубрики: Українська мова--Словотвір--Методика
   Українська мова--Підготовка фахівців

   Українська мова--Викладання у ВНЗ

Кл.слова (ненормовані):
форми навчання -- лекція -- проблемна лекція -- практичне заняття -- система вправ -- узагальнювальні таблиці
Анотація: У статті визначено ефективні форми навчання морфеміки і деривації майбутніх учителів української мови, з'ясовано специфіку навчальної діяльності під час лекції і практичного заняття. Приділено особливу увагу тим видам вправ і завдань, які дають можливість досконало перевірити знання студентів з морфеміки й словотвору.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Скибун, Н.
    Лінгводидактичний аспект формування професійної компетентності фахівців туристичного профілю [Текст] / Наталя Скибун // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 10. - С. 52-55.
Рубрики: Українська мова--Підготовка фахівців
   Українська мова--Викладання у ВНЗ

   Українська мова--Розвиток мовлення

Кл.слова (ненормовані):
професійна освіта -- мовленнєва компетентність -- аналіз професійних мовленнєвих ситуацій -- ситуативні вправи -- моделювання навчальної мовленнєвої ситуації
Анотація: У статті розкрито лінгводидактичний аспект формування професійної мовленнєвої компетентності фахівців туристичного профілю. Аналіз і синтез наукових досліджень переконав автора, що вибір методів навчання залежить від матеріалу, пропонованого для вивчення, його зв'язку з попереднім і наступним матеріалом, співвідношення в матеріалі елементів теоретичного і практичного характеру, рівня загального розвитку та мовленнєвої підготовки студентів. Визначено найбільш продуктивні методи і прийоми формування професійної мовленнєвої підготовленості майбутніх фахівців.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Хом'як, І.
    Інноваційні методи навчання української мови у вищій школі [Текст] / Іван Хом'як, Юлія Шабатіна // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 11. - С. 14-17. - Бібліогр.: 9 назв.
Рубрики: Українська мова--Викладання у ВНЗ
   Українська мова--Методи навчання

Кл.слова (ненормовані):
інноваційні технології -- інтерактивне навчання -- правопис прізвищ та географічних назв -- інтерактивні прийоми навчання -- завдання для студентів
Анотація: У статті проаналізовано доцільність застосування інноваційних методів на заняттях із сучасної української літературної мови у вищих навчальних закладах. Висвітлено сутність інноваційних технологій викладання української мови; охарактеризовано інтерактивні методи, використання технічних засобів навчання. Проілюстровано інтерактивні прийоми навчання української мови.


Дод.точки доступу:
Шабатіна, Ю.
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Овсієнко, Л.
    Проблема визначення сутності медіатексту в науковому полі лінгвістики й лінгводидактики [Текст] / Людмила Овсієнко // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 2. - С. 9-13. - Бібліогр.: 13 назв.
Рубрики: Мовознавство--Лінгвістика тексту
   Мовознавство--Психолінгвістика

   Українська мова--Викладання у ВНЗ

Кл.слова (ненормовані):
медіатекст -- текст -- медіапродукт -- медіакультура -- ЗМІ -- лінгвістичні дисципліни -- комунікативність -- комунікативна компетентність -- лінгвісти -- студенти-філологи
Анотація: У статті охарактеризовано сутність медіатексту в контексті лінгвістичних і лінгводидактичних досліджень. Доведено, що застосування медіатекстів в освітньому процесі є не лише вимогою часу, а й ефективним засобом навчання. Проаналізувавши досвід дослідження теми вітчизняними та зарубіжними лінгвістами, автор робить висновок, що практична доцільність медіатекстів полягає в проблемності та актуальності питань, які розглядаються в них, у різноманітному мовному матеріалі та потенціалі мотивування студентів-філологів критично оцінювати текст на різних мовних рівнях.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Борисенко, В.
    Роль комп'ютерних технологій у мовній підготовці майбутніх документознавців [Текст] / Валентина Борисенко // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 3. - С. 15-17. - Бібліогр.: 2 назви.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Викладання у ВНЗ
   Українська мова--Комп'ютерне і програмоване навчання

Кл.слова (ненормовані):
інноваційні технології -- мовна освіта -- сучасні технічні засоби -- комп'ютерні технології -- інформаційна компетентність
Анотація: Автор статті наголошує на необхідності постійного оновлення змісту вищої освіти, що супроводжується впровадженням якісної моделі підготовки студентів із застосуіванням інноваційних технологій навчання, визначає істотні переваги застосування інформаційно-комунікаційних технологій у процесі мовної підготовки майбутніх документознавців.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Пентилюк, М.
    Мовна особистість студента в контексті професійного становлення [Текст] / Марія Пентилюк // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 4. - С. 3-8. - Бібліогр.: 15 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Викладання у ВНЗ
   Українська мова--Підготовка фахівців

Кл.слова (ненормовані):
мовна особистість -- мовленнєва діяльність -- студент -- професійне становлення -- компетентність -- компетенція -- професійне мовлення
Анотація: Узагальнено досвід вітчизняних та зарубіжних лінгвістів щодо трактування поняття "мовна особистість". Розкрито основні фактори розвитку мовної особистості учителя-словесника в процесі його професійної підготовки. Акцентовано увагу на пріоритетах вищої школи в плані формування сучасного спеціаліста, його особистісних якостях як мовця. Визначено психологічні передумови цього процесу, його соціальне значення, роль комунікативної компетентності в професійній підготовці студента.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД