CUKK-VDPU
П65


    Почтар, Ксенія.
    Життєвий і творчий шлях Андрія Малишка (уроки української літератури) [Текст] / К. Почтар // Українська мова і література в школі. - 2007. - № 4. - С. 34-38.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Література українська--Новітня--Персоналії
Кл.слова (ненормовані):
Жінка-матір -- художні засоби
Анотація: Аналіз поезії А.Малишка "Пісні про рушник"

Є примірники у відділах:
(30.08.2007р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1




    Черуха, Ірина
    Який настрій у художнього тексту? [Текст] : урок словесності у 6 класі / Ірина Черуха // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2009. - № 1. - С. 13-15.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Література українська--Процес навчання--Текст
Кл.слова (ненормовані):
настроєвий аналіз тексту -- художні засоби -- урок-дослідження
Анотація: Урок-дослідження словесності у 6 класі дає можливість розширити знання учнів про художній текст; розвивати навички виразного читання, творчі здібності учнів, образно-художнє мислення,вміння сприймати художні твори і висловлювати власне ставлення до них; виховувати естетичний смак.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Козій, О.
    Доробок Івана Чендея в контексті часу. Аспекти творчої позиції та літературно-критична рецепція [Текст] / Ольга Козій // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 6. - С. 51-55. - Бібліогр.: 16 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Чендей Іван
Кл.слова (ненормовані):
розмаїття тематики -- стиль та оповідна манера -- художні засоби -- внутрішній світ персонажів -- велика та мала проза
Анотація: Творчий доробок І. Чендея художньо розмаїтий. У художньому світі письменника реалістичні деталі, ліризм органічно поєднуються із сатиричним зображенням, елементами театру абсурду, що є ознаками постмодерну. У творчості він не зважав на канони, постійно шукав шляхи до художнього ідеалу.Співіснування в одному творі відмінних засобів зображення дійсності не заважає утвердженню художньої правди як основної мети письменника.


Дод.точки доступу:
Чендей, Іван Михайлович (український письменник, кіносценарист ; 1922-2005) \про нього\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Тищук, Дар'я.
    Асоціонім у постмодерному тексті [Текст] : рецензія / Дар'я Тищук // Слово і час. - 2012. - № 6. - С. 105-107 : ілюстр.
Рец. на кн. : Галич А. Естетичні пошуки в українській постмодерній літературі: асоціонімний вимір : монографія / А. Галич. - Луганськ : Книжковий світ, 2011. - 192 с.

Рубрики: Літературознавці України, 21 ст.
   Літературознавство--Тропи--Асоціонім

Кл.слова (ненормовані):
художні засоби -- образність -- гендерне дослідження -- класифікація
Анотація: Стаття є рецензією на монографію А. Галича, в якій грунтовно досліджується специфіка функціонування асоціоніма в чоловічому та жіночому прозовому дискурсі сучасної української постмодерної літератури, розглядаються проблеми асоціоніма як тропа.


Дод.точки доступу:
Галич, Артем (український літературознавець ; 1985-) \про твір\




    Підгребя, Н.
    Українські народні загадки : урок узагальнення і систематизації знань у формі змагання : 5 клас [Текст] / Надія Підгребя // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 5. - С. 38-45.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Урок
   Фольклор--Загадки--Україна

   Фольклор--Методика

Кл.слова (ненормовані):
розвиток компетентностей учнів -- будова загадок -- види загадок -- художні засоби -- міні-комплекс домашніх завдань -- бліц-опитування -- гра -- чайнворд
Анотація: Подано розробку нетрадиційного уроку, мета якого - ознайомити учнів із особливостями будови загадок, їх видами, художніми засобами, а також формувати вміння створювати власні загадки, розвивати в учнів спостережливість та кмітливість, виховувати вміння працювати в групах.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Дем'яненко, Г.
    Теорія літератури [Текст] / Ганна Дем'яненко, Тетяна Матвійчук // Українська мова й література в сучасній школі. - 2013. - № 7/8. - С. 1-16 (Дод.).
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Література--Теорія
   Літературознавство--Роди літератури--Лірика

   Літературознавство--Художні засоби мови

   Риторика--Методика

Кл.слова (ненормовані):
лірика -- ліро-епічні твори -- системи віршування -- ритмомелодика вірша -- художні засоби -- виразне читання -- декламація -- аналіз ліричного твору -- тестові завдання
Анотація: Запропоновано теоретичний матеріал з наступних тем: "Лірика", "Ліро-епічні твори", "Системи віршування", "Ритмомелодика вірша" ("Наголос", "Стопа", "Віршовий розмір" та ін.), "Художні засоби мови" ("Евфонічні засоби", "Лексичні засоби", "Літературний синтаксис"). Надано також наступні пам'ятки: "Як навчитися виразно читати віршовані твори", "Пам'ятка декламатора", "Аналіз ліричного твору". Як зразок дидактичного матеріалу подано розробку спеціальних тестових завдань за всіма вищевказаними темами.


Дод.точки доступу:
Матвійчук, Т.
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Григоренко, О. П.
    Система уроків за романом Елеонор Портер "Полліанна" [Текст] : [6 уроків] / О. П. Григоренко // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2013. - № 10. - С. 27-35. - Бібліогр.: 5 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Американська література--Портер Елеонор Ходжман (1868-1920 рр.)
   Зарубіжна література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
біографія і творчість Е. Портер -- мужність і оптимізм героїні твору -- друзі Полліанни -- художні засоби -- ідея радості життя і відкриття світу -- порівняльна характеристика Полліанни і Тома Сойєра
Анотація: Подано розробку шести уроків за творчістю американської письменниці Елеонор Поттер. Мета занять - ознайомити учнів з її біографією, розкрити історію створення роману "Полліанна", формувати уміння робити висновки і висловлювати судження на основі прочитаного, сприяти вихованню в учнів оптимізму, віри в найкращі людські чесноти, в радість життя.


Дод.точки доступу:
Портер, Елеонор (Елеонор Ходжман ; американська письменниця. авторка роману "Полліанна" ; 1868-1920) \про неї\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Аношкіна, Г.
    Галина Кирпа. Факти із життя та творчості письменниці. Поезії "Коли до вас темної ночі", "Мій ангел такий малесенький" [Текст] : українська література : 8 клас (за новою програмою) / Галина Аношкіна // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 10. - С. 19-22. - Бібліогр.: 6 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Кирпа Галина Миколаївна (р.н. 1950)
   Українська література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
факти з біографії Г. Кирпи -- поетична творчість -- робота над змістом поезій -- художні засоби
Анотація: Запропоновано конспект уроку, мета якого наступна: ознайомити учнів із відомостями про життя і творчість української письменниці, поетеси Галини Кирпи; розвивати навички аналізу поетичних творів, інтерпретувати проблематику прочитаного твору; виховувати найкращі людські чесноти; зацікавлювати учнів сучасною українською літературою.


Дод.точки доступу:
Кирпа, Галина Миколаївна (українська поетеса, прозаїк, перекладач, літературний редактор ; 1950) \о ней\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Малишко, В.
    "Як тебе не любити, Києве мій" Д. Луценка - популярна пісня про столицю України [Текст] : урок, українська література, 6 клас / Валентина Малишко // Українська мова і література в школах України. - 2017. - № 5. - С. 58-62.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Луценко Д.--Урок
Кл.слова (ненормовані):
життєвий і творчий шлях поета -- український поет- пісняр -- презентація -- художні засоби -- аналіз поезії
Анотація: Мета уроку: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом Д. Луценка; учити аналізувати поезію, коментувати зміст, знаходити й пояснювати художні засоби; розвивати культуру зв'язного мовлення, увагу, спостережливість, уміння творчо мислити, робити власні дослідження; допомогти учням осмислити почуття патріотизму, віру в щасливе майбутнє свого народу.


Дод.точки доступу:
Луценко, Дмитро Омельянович (український поет-пісняр ; 1921-1989рр.) \про нього\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Нюкало, О.
    "Я часу дух, дух міри і простору..." (ідейно-тематична спорідненість поезій "Не Зевс, не Пан..." П. Тичини та "Пісня про себе" В. Вітмена) [Текст] : урок / Олена Нюкало // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2017. - № 7/8. - С. 52-56. - Бібліогр.: 10 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Тичина П.--Урок
   Американська література--Вітмен В.--Урок

Кл.слова (ненормовані):
художні засоби -- урок компаративного аналізу -- вплив В. Вітмена на П. Тичину
Анотація: Мета уроку: допомогти учням усвідомити ідейно-художні особливості поезій "Не Зевс, не Пан..." П. Тичини та "Пісня про себе" В.Вітмена, їх естетичну цінність; розкрити ідейно-тематичну спорідненість творів українського та американського поетів, сприяти поглибленню творчої уяви й образного мислення учнів, вдосконалювати навички виразного читання та аналізу ліричних творів, висловлювання своїх суджень та їх обгрунтування, дослідницької індивідуальної та груповової роботи, вміння роботи висновки та узагальнення за темою обговорення, виховувати прагнення до пізнання світу й себе в ньому; естетичні смаки.


Дод.точки доступу:
Співак, І.; Тичина, Павло Григорович (укр. поет, держ. і гром. діяч. Лауреат Держ. премії ім. Т.Г. Шевченка (1962) ; 1891-1967 рр.); Вітмен, Волт (американський поет ; 1819-1892)
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Ткаченко, Н.
    Імпресіонізм у новелах М. Коцюбинського "Цвіт яблуні" та С. Цвейга "Лист незнайомої" [Текст] / Наталія Ткаченко, Любов Анікіна // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2017. - № 9. - С. 31-34.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література--Коцюбинський М.
   Австрійська література--Цвейг С.

   Зарубіжна література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
імпресіоністи -- урок української літератури -- урок зарубіжної літератури -- художні засоби
Анотація: В статті проведено аналіз новел М. Коцюбиського та С. Цвейга. Обидві новели за допомогою художніх засобів та деталей передали складний психологічний процес. Переживання героїв посилюються слуховими, зоровими враженнями, станами здивування, болю, оніміння, пронизливого холоду, позасвідомим сприйняттям дійсності. Авторам удалося передати не саму дійність, а ті враження, які вона викликала. Адже імпресіонізм - це мистецтво передачі безпосередніх вражень та настрою.


Дод.точки доступу:
Анікіна, Л.
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Нестеренко, Петро.
    Культурно-мистецькі часописи в реаліях незалежної України [Текст] / Петро Нестеренко // Слово і час. - 2019. - № 3. - С. 104-112. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Художники України, 20 ст.
Кл.слова (ненормовані):
Журнальна обкладинка -- Художні засоби
Анотація: У статті вперше розглянуто художнє вирішення обкладинок київських часописів. Проаналізовано час і обставини їхнього виходу в світ, злагоджену роботу авторського колективу, визначено мету й завдання. Висвітлено важливу роль часописів у мистецькому й культурно-освітньому житті незалежної України.