Малютіна, Наталя. Драматизація риторичних стратегій тексту у драматичних поемах Лесі Українки (до проблеми художнього мімезису) [Текст] / Наталя Малютіна> // Слово і час. - 2010. - № 8. - С. 71-78. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Українська драматична поема--Українка Леся Анотація: У статті проаналізовано форми і способи драматизації поетичних стратегій у драматичних поемах Лесі Українки "Одержима", "Адвокат Мартіан". Дод.точки доступу: Українка, Леся (українська письменниця, громадсько-культурна діячка, перекладач ; 1871-1913) |
Малютіна, Наталя. Процеси жанрової динаміки в українській та російській драматургії доби модерну [Текст] / Наталя Малютіна> // Слово і час. - 2011. - № 10. - С. 104-106 Рец. на кн. : Свербілова Т. Г. "Такі близькі, такі далекі..." (Жанрові моделі української та російської драми від модерну до соцреалізму в аспекті порівняльної поетики) / Т. Г. Свербілова. - Черкаси : Маклаут, 2011. - 566 с. Рубрики: Літературознавці України, 21 ст. Літературознавство--Порівняльні дослідження Літературознавство--Течії і напрями--Модернізм--Соцреалізм Українська література--Драматургія--Жанри Російська література--Драматургія--Жанри Кл.слова (ненормовані): літературні напрями -- драма -- жанри Анотація: Рецензовану монографію в багатьох аспектах можна вважати новаторською: чи не вперше на значному історико-літературному матеріалі російської та української драматургії кінця ХІХ - 30-х рр. ХХ ст. доказово репрезентована концепція компаративного вивчення жанрової динаміки, обгрунтована взаємозалежність трьох парадигмальних моделей зміни жанрів: лінійної (історичної), циклічної, або пульсуючої, і вибухової, а також уточнено закономірності кореляції жанрових структур із типом культури, типом художнього мислення, стилем. Дод.точки доступу: Свербілова, Т. Г. (літературознавець, кандидат філологічних наук) \о произв.\ |
Свербілова, Тетяна. Канон модерної драматургії у дзеркалі українсько-польських компаративних студій [Текст] : рецензія / Тетяна Свербілова> // Слово і час. - 2014. - № 12. - С. 110-114 Рец. на кн. : Малютіна Наталя. Польська та українська модерна драма: перехрестя традицій : монографія / Наталя Малютіна. - Одеса, 2013. - 186 с. Рубрики: Українська література--Драматургія--Напрями і течії--Модернізм Польська література--Драматургія--Напрями і течії--Модернізм Кл.слова (ненормовані): компаративістика -- літературний рід -- жанр -- методологія -- трагедія Анотація: У статті здійснено рецензію на монографію, присвячену дослідженню польської та української модерної драматургії ХІХ - ХХ ст. в контексті європейської драми. |
Малютіна, Наталя. Тип театрального бачення: зближення та віддалення української та польської модерної драми [Текст] / Наталя Малютіна> // Слово і час. - 2015. - № 11. - С. 49-57. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Порівняльне літературознавство--Україна-Польща Українська література--Драматургія, 19-20 ст. Польська література--Драматургія, 19-20 ст. Анотація: У статті розглянуто тип театрального бачення в українській і польській драмі доби модерну на основі компаративного аналізу способів реактуалізації канону. Авторка виходила з того, що вагомий для польських модерних п'єс канон романтичної драми втілювався в різних варіантах неоромантичного бачення (у доробку С. Виспянського, К. Ростворовського, К. Тетмаєра та ін.). Натомість призабута традиція шкільної драми давалася взнаки в підтексті таких різних за жанром і стилем українських п'єс доби модерну, як трагедія В. Пачовського "Сон української ночі", соціально-побутові драми С. Черкасенка та Є. Карпенка, одноактівки Л. Пахаревського та Олександра Олеся. |
Малютіна, Наталя. Літературні 1920-ті крізь призму інтертекстуальності [Текст] : рецензия / Наталя Малютіна> // Слово і час. - 2019. - № 9. - С. 115-118 Рец. на кн. : Скорина Л. В. “Гомін і відгомін”: дискурс інтертекстуальності в українській літературі 1920-х років: Монографія / Л. В. Скорина. - Черкаси: Брама-Україна, 2019. - 704 с. Рубрики: Українська література, 20 ст. Анотація: У статті подано рецензію на монографію “Гомін і відгомін”: дискурс інтертекстуальності в українській літературі 1920-х років. |