Дороз, Вікторія.
    Авторська програма факультативного курсу "Українська мова в діалозі культур": для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів [Текст] / В. Дороз // Українська мова і література в школі. - 2009. - № 3. - С. 49-55. - Бібліогр.: 21 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Методика--факультативний курс
Кл.слова (ненормовані):
феномен культури -- міжетнічна комунікація -- комп'ютерні технології -- культурна ідентичність -- планування
Анотація: Стаття пропонує перелік тем з факультативного курсу з української мови.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД


   42/49
   І-672


    Сабор, Ірина.
    Творення регіональної ідентичності. Впливи нурляндського роману К. Гамсуна в оповіданні М. Коцюбинського "Тіні забутих предків" [Текст] / І. Сабор // Іноземна філологія : укр. наук. зб. - Львiв : Львів. нац. ун-т ім. І. Франка, 2007. - Вип. 118. - С. 274-283. - Бібліогр.: с. 282-283.
Рубрики: Художній твір--Творення ідентичності
Кл.слова (ненормовані):
Ідентичність -- Часопростір -- Культурна Ідентичність -- Регіональна ідентичність -- Регіональна література


Дод.точки доступу:
Гамсун, Кнут (Нрвезький исьменник ) \о произв.\; Коцюбинський, Михайло Михайлович (Ураїнський письменник) \о произв.\
Є примірники у відділах:
1 Інв.Б 512248 - Б.ц. (вільний)




    Свербілова, Тетяна.
    Російська культура як "Інший" у спадщині Миколи Хвильового та модель подолання окциденталізму у проекті Миколи Куліша [Текст] / Тетяна Свербілова // Слово і час. - 2010. - № 1. - С. 3-17. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Українська література--Хвильовий Микола Григорович (1893-1933 рр.)--Куліш Микола Гурович (1892-1942 рр.)
Кл.слова (ненормовані):
Культурна ідентичність -- Окциденталізм -- Імагологія
Анотація: Висловлюється припущення про наявність принаймні двох позицій у творчому пошуку культурної ідентичності діячів пізнього модерну, умовно "проект Хвильового" та "проект Куліша". перший - "євразійський" - значною мірою міфологізований погляд до абстрактної Європи й лівокомуністичне зречення найблищого культурного оточення набридлого колонізатора - метрополії Москви - може бути визначений як окцидентальний. Образ російської літератури в ньому будується за моделями російської соціологічної критики. Другий, значно поміркованіший, умовно визначений як східнослов'янський. Він орієнтований на коло історичного діалогу з найближчими культурами, передусім російською, справді євразійською, на відміну від межового типу української літератури. Пропонується розглядати рецепцію російського культурного тексту українською культурою як частину власного культурного досвіду. Це погляд "Іншого" на сусіда. Цей погляд унікальний, він не присутній у базовій культурі метрополії. І тим він цікавий.


Дод.точки доступу:
Хвильовий, Микола (укр. письменник, громадсько-культурний діяч ; 1893-1933 рр.); Куліш, Микола (український письменник, режисер, драматург, громадський діяч, газетяр і редактор, діяч української освіти, педагог ; 1892-1937)




    Веретейченко І., Ірина
    Функціонування концепту європеїзму в літературно-критичних тексах українських письменників [Текст] / Ірина Веретейченко І. // Мандрівець. - 2015. - № 1. - С. 62-66. - Бібліогр.: 14 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська література
Кл.слова (ненормовані):
розвиток української літератури -- концепт європеїзму -- національна ідентичність -- культурна ідентичність -- "Просвіта" -- "Європа" -- письменники про літературу -- європеїзація в українській літературі

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Гордіюк, С. А.
    Конституція і культура в аспекті прав людини [Текст] / С. А. Гордіюк // Часопис Київського університету права. - 2021. - № 2. - С. 92-98. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Права і свободи людини--Культурні права
Кл.слова (ненормовані):
мультикультуралізм -- культурна ідентичність
Анотація: В даній статті обґрунтовується, що культурні права мають бути захищені від зайвого втручання держави з метою забезпечення ідентичності культурних спільнот та індивідів. Здійснено спробу побудувати концептуальну основу для формування державної політики, що перешкоджає надлишковому втручанню держав у культурну сферу і забезпечення культурних прав як для більшості, так і для меншин. Доводиться важливість того, щоб відносини між окремими особами, культурними спільнотами та державою з точки зору основоположних культурних прав отримали міцну конституційну основу, котра забезпечувала б поєднання єдності політичної нації з мультикультуралізмом та гарантувала культурну ідентичність відповідних спільнот та індивідів.